Handig draagsysteem voor klein hondje??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

flowerxxx

Re: Handig draagsysteem voor klein hondje??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:39

Wij hebben op dit moment een jonge boomer en nog enkele andere huisdieren. Dus weet wel degelijk hoe het is. Ons hondje gaat vaak mee naar dingen toe. En ja dan loopt hij gewoon op zijn eigen pootjes. Moet er niet aan denken om zo'n beest te gaan dragen. Als het echt te ver is blijft ze gewoon thuis. Dat gesleep met zo'n beestje zie ik echt niet zitten.

Ze gaat dus niet mee op vakanties (lang niet overal staan ze honden toe). Prima dat anderen dat wel doen, maar pas je vakantie daar dan op aan. Als het dier niet zo lang kan lopen, maak dan een kortere wandeling. En ik denk echt dat je dieren geen plezier doet met erg warme landen.

Een dier is gewoon een dier en geen mens.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:57

Je kent mijn hond toch niet? Overigens was het daar niet onwijs warm, een graad of 20 maar hij heeft gewoon sneller last van de warmte. Waarom moet je doordrammen dat honden het niet leuk vinden? MIJN hond vond het wel leuk en ik vond het geen probleem om hem stukjes te dragen. En mijn andere zou het misschien niet leuk vinden maar die kon ook weer prima zelf lopen. Nou iedereen gelukkig Clown

Oh en een boomer is geen ras, meer een synoniem voor kruising haarbal Knipoog

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:32

Begrijp je reactie niet aangezien ik jou verder niet heb aangesproken maar in het algemeen praat. In tegenstelling tot jou val ik niemand aan maar geef gewoon mijn algemene mening. En dat is dat veel mensen een hond gaan zien als een mens/klein kind.

Wat jou hond verder wel of niet leuk vind, heeft niet mijn interesse.

Om iemands hond te gaan aanvallen vind ik persoonlijk ver beneden ieders niveau.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 01:19

pubelia schreef:
ja sorry hoor maar een hond heeft niet voor niets 4 pootjes gekregen. Dus laat die hond lekker lopen, ook al wil hij niet. De hond heeft nml niks te willen....

Nee in principe ben ik het met je eens.
Maar onze jack vind het toch altijd behoorlijk eng om door drukte te lopen (ze is bang dat mensen op haar gaan staan)
Ze vind het wel heerlijk om mee te gaan naar bijvoorbeeld de markt.. dus op de drukke stukken draag ik haar!

Ze is bang voor vreemden en dan voeld ze zich toch het meeste op der gemak..

(P.S. het is wel een hondje met verleden)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:18

flowerxxx schreef:
Begrijp je reactie niet aangezien ik jou verder niet heb aangesproken maar in het algemeen praat. In tegenstelling tot jou val ik niemand aan maar geef gewoon mijn algemene mening. En dat is dat veel mensen een hond gaan zien als een mens/klein kind.

Om iemands hond te gaan aanvallen vind ik persoonlijk ver beneden ieders niveau.

Lysette spreekt ook gewoon over háár hond hoor. En ontkracht daarmee dat jij zegt dat dat honden het niet leuk vinden om mee te gaan in een tas (de hare vindt het namelijk wel leuk, de mijne ook trouwens). Wat ze zegt over een boomer is een feit. Dat is inderdaad geen ras, maar een benaming voor alles wat ik 'swiffer' zou noemen Haha! . Hele leuke hondjes hoor (mijn beste vriendinnetje was een boomertje Knipoog ), maar zo jammer dat er geen stamboom/rasstandaard/erfelijkheidsonderzoeken oid bij zitten.

Ik weet ook zeker dat mijn hond liever meegaat, dan dat hij thuis moet blijven. En ja, ik spreek uit ervaring, na hem 9 maanden achtergelaten te hebben bij mijn ouders die hem perfect verzorgt hebben, maar toch net niet 'mij' waren. Helemaal happy was ie dus niet, hij is flink afgevallen en zat doffer in zijn vacht.
De fietsvakantie waar ik hem vorig jaar 2 weken wel op heb meegenomen, waarbij hij vrij vaak in het mandje voor op de fiets zat vond hij daarentegen helemaal geweldig.
Iedere hond is anders.

Voor de TS, als je een leuke tas hebt gevonden, zorg dan dat je ruim vóór je op vakantie gaat je hond aan de tas laat wennen. Dat heb ik met mijn mormel ook gedaan en als ik nu de tas te voorschijn haal (de enige reden dat hij daar in zit is om met de trein mee te mogen reizen. Hij zit er dan ook alleen in de trein in), dan staat hij al te stuiteren van blijdschap dat hij weer mee mag.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:45

flowerxxx schreef:

Dat veel mensen hun hond zien als kind/mens betekend niet dat een hond in een tas doen meteen is omdat je hem ziet als accesoire. Net zo goed als dat je hond een jas aan doen omdat ie het anders koud heeft niet het zelfde is als je hond behandelen als aankleedpop. En er zijn veel mensen die dat wel doen ja.

En waarom val ik je hond aan? Ik heb zelf ook een kruising shih tzu maltezer die vaak "boomer" wordt genoemd. Zelf noem ik hem altijd kruising haarbal Knipoog

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 20:51

http://www.mijnalbum.nl/Foto=XCORXWTF

Ik durf de foto er bijna niet in te zetten want er komt vast heel veel commentaar op maar deze tas is het geworden. Swiffer ( ons hondje heet dus echt Swiffer en deze naam had ze al toen we haar kregen,grinnik) is een heel ontspannen hondje en zat er meteen op haar gemak in. Keek rustig rond en ging lekker hangen in de tas, pootjes erin, pootjes eruit, alles is mogelijk. Ik denk niet dat ze hier lang in moet zitten, dat lijkt me niet fijn voor haar maar voor de drukke momenten, in de stad of weet ik veel waar, dan lijkt me dit een prima oplossing.
We hebben ook nog een rugzak waar ze in past maar ik denk dat ze voornamelijk kan lopen alleen stel dat we verdwalen, wat je wel eens meemaakt in een vreemde omgeving en het gaat te lang duren dan kan ze even uitrusten.
Nou bedankt voor alle reactie's, ook de negatieve waren interessant, en nogmaals veel plezier iedereen op zijn vakantie met of zonder haarballen Haha!

willekuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:50

Heyyyyyyyyy Maras, Swiffer,Linda en de rest van de familie.....

Leuk om dit te lezen, en wat heerlijk om nog steeds een beetje "mijn" Swiffertje te zien in die heerlijke draagzak. Ik lig hier in een deuk joh....

Beste lezers...ik ben het vorige baasje van Swiffer en kan jullie vertellen dat deze Swiffer geniet van deze draag/wandeltochten!! Pas op...oor en veroordeel niet te snel over wat wel en niet 'normaal' is. We zijn met zijn allen dierenvrienden en kennen onze eigen dieren toch immers het beste en willen dan dus ook het beste voor ze toch????

Groetjes Willeke