hij heeft een stuk dat gras is, maar daar eet hij niet van, hij eet alleen geplukt gras

Ik dnek dat ik alleen zijn achterste en zijn oogjes schoon ga maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xXVeronaXx schreef:Het is idd een hangoor
Ook geen plakpoep, gewoon vies haha hoe moet ik dat uitleggen?
xXVeronaXx schreef:Het is idd een hangoor
Ook geen plakpoep, gewoon vies haha hoe moet ik dat uitleggen?
chicolover schreef:Oogjes die ontstoken zijn of waar prut uitkomt moet je 1 of 2x per dag schoonmaken met afgekoelde kamille thee. Werkt echt goed!
Nathachou schreef:chicolover schreef:Oogjes die ontstoken zijn of waar prut uitkomt moet je 1 of 2x per dag schoonmaken met afgekoelde kamille thee. Werkt echt goed!
Absoluut nooit de ogen met kamillethee reinigen! Kamille mag dan wel ontstekingsremmend werken, maar het kan het oog heel erg irriteren door de pollen die er nog in zitten. Als je de ogen al schoon spoelt, doe het dan met afgekookt, lauw water. Maar het lijkt me dat jou konijn gewoon ontstoken ogen heeft of verstopte traanbuizen, daar zou ik toch echt mee naar de dierenarts gaan! Mijn konijnen zitten ook allemaal buiten, schuur met ren, staan dus ook weleens in de tocht en geeneen konijn heeft last van traanogen.
Over zijn achterkant zou ik zeggen dat ie gewoon af en toe in de viezigheid zit, maar hij zou zichzelf tog schoon moeten kunnen houden. Is hij niet toevallig aan de dikke kant waardoor hij niet meer bij zijn kont kan komen?
Gr.
Naatje
Anoniem schreef:Ik heb trouwens ook een konijn dat snel diarree heeft, vooral bij snelle weersveranderingen. Ben al bij de DA geweest ervoor, en die zegt dat sommige konijnen daar gewoon sneller last van hebben. Maar ze is onmogelijk in een bad met water te zetten want daar springt ze meteen weer uit.. iemand iedeeën hoe ik haar dan schoon kan krijgen ?
xXVeronaXx schreef:Pupsen heeft hij ook altijd al last van gehad, maar nu wordt het snel aangekoekt en krijgt hij er last van bij zijn oogjes, daarom is het ietwat geïrriteerd, vandaar dat ik dat eens goed schoon wil krijgen.
Misschien ben ik nu wat duidelijker?