Hond jeuk van brokken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monnik

Re: Hond jeuk van brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:26

Granen is een ruim begrip. Jammer dat de voerfabrikant dit niet uitgesplitst heeft. Overigens zijn granen een koolhydraat wat de hond wel nodig heeft, maar wat niet als hoofdingredient in hondenvoer hoort te zitten.
Honden kunnen een allergische reaktie ontwikkelen voor tarwe en tarwegluten. Mais en rijst zijn b.v. granen (dus koolhydraten) waar honden geen problemen mee hebben. Ook kan een hond een eiwitallergie ontwikkelen.
Beide allergieën uiten zich echter op een andere plek dan de plek die jij beschrijft waar je hond jeuk heeft. Ik vraag me dus af of er niet iets anders met je hond aan de hand is.
Mocht het een voer gerelateerd probleem zijn, dan moet je binnen 6 weken verbetering zien als je je hond overzet op een voer met b.v. een lamseiwit en zonder tarwe als granenbron.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:32

Je kan je hond ook eens BARF gaan voeren. Dit is voer op natuurlijke basis, dus geen brokken. Pens, hart, vis e.d. Googel maar eens. Mijn honden doen het wel goed op de brokken van AH en ook op de senior brokken van de C1000. Dis is helemaal geen duur voer maar heeft een laag eiwitgehalte. Een paar keer in de week wissel ik af met pens en gekookte koolvis.

Ik had vroeger ook een hondje dat in de zomer vaak jeuk had. Dat bleek een vlooienallergie te zijn (geen vlo te zien) dus die kreeg af en toe ook een injectie.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:38

Honden kunnen allergisch zijn voor van alles in het voer! Zelfs voor pens, vis etc.
Een hypoallergeen dieet is te proberen, minimaal 6 weken ALLEEN MAAR DAT geven. Als er na 6 weken niks verbeterd is, dan is het niet het voer!
Succes!

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 23:30

iefke schreef:
Is het mogelijk dat door die brokken de jeuk komt?

Ja, dat is absoluut mogelijk.
Deze klachten hoor je wel vaker bij honden die op brok staan.
Dit komt door alle 'zooi' die in brok verwerkt zit.
Jeuk is niet de enigste klacht trouwens die brok kan veroorzaken, er zijn veel meer klachten die brokken veroorzaken.
Sommige honden hebben verscheidene klachten, sommige hebben maar een enkele klacht.

Vaak zie je al grote verbetering door over te stappen op vers voer.
Werkt dit niet afdoende, zou je aan een elimentatiedieet kunnen denken.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 00:36

Monnik schreef:
Overigens zijn granen een koolhydraat wat de hond wel nodig heeft, maar wat niet als hoofdingredient in hondenvoer hoort te zitten.

Nee hoor, een hond heeft geen granen (rijst, tarwe, mais ed) nodig.
Je hebt gelijk dat het zeker niet als hoofdingrediënt in een carnivorenvoer (hond is carnivoor) hoort te zitten, maar het hoeft (hoort) er helemaal niet in voor te komen.
Zeker niet als een voedselbron.
Als ruwe vezel voor de darmwerking misschien, maar die werking heeft het niet meer als het tot een brok is verwerkt.

Overigens, niet jammer dat deze fabrikant de granen niet verder heeft onderverdeeld, tenminste niet voor de brokkopers die graag eerlijke informatie op de verpakking ziet staan.
Sommige splitten de soorten granen op zodat het minder lijkt en niet vooraan hoeft te staan bij de ingrediëntenlijst, terwijl het uiteindelijk op hetzelfde neerkomt, oftewel, een heleboel granen in zo'n brok.
De informatie die het etiket weergeeft is trouwens wel erg beknopt.
Wat verstaan ze onder dierlijke bijproducten? Of onder plantaardige bijproducten?

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 08:16

een hond heeft zeker wel plantaardige en graanproducten nodig.. alleen in het wild zit het in de pens van de dieren.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 09:53

De pens waar ze vaak als eerste aan beginnen?
Nadat ze deze hebben uitgeschud?
Waar uiteindelijk nog een heel klein beetje voer van het prooidier aankleeft?
Waar ze weinig tot niks mee kunnen als het niet op de een of andere manier voorbewerkt is?
Aangezien het een carnivoor is met een carnivoren gebit en darmstelsel en die geen plantaardige cellen kunnen afbreken?

Als je dat hele kleine deeltje al meerekent (buiten de vraag of ze er echt wat aan hebben naast maagvulling), staat dat nog steeds niet in verhouding met wat er in brok wordt gestopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 09:55

Mijn hond krijgt ook jeuk van goedkope brok. Heb nu brok zonder kunstmatige kleur/geurstoffen en natuurlijke oxidanten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 09:59

hond van mn ouders heeft ook jeuk en hotspots zoals da het noemde, komen na paar dagen korstje sop weer. Hij kreeg eerst altijd brok en warm eten ermee vermengt, maar zijn nu overstapt op alleen brok, niks anders meer erbij.
Gekke is dat de hond al 10 is en nooit problemen heeft gehad.
Hij heeft ook erge jeuk in zijn oren, en zitten ook korstjes in, die als we verwijderen heel erg jeuken en hij echt met hoofd naar je toe komt.
da zegt dar aan voerligt, iets met teveel of te weinig eiwitten
maar weet verder ook niet allemaal, zijn nu aan uitproberen

ook werd eerst vlooien allergie gezegt. maar omdat ik al 2 mnd niet meer ben langsgekomen met mijn hond en hond van ouders en hele huis ontsmet is, lijkt me niet dat daarvan is

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:00

Dit moet ik even volgen

Sinds kort heeft mijn franse bulldog ook vreselijke jeuk,een tijdje gehad dat het gewoon plekken werd zonder haar en bijna open...heb toen idd ander voer gehaald op aan raden van dierenarts zei ze Bonzo,maar hij heeft het nu wel minder maar het is niet over...Dus ik denk dat Bonzo niet goed is maar ik weet eigelijk ook niet wat ik nu het beste kan nemen....hebben jullie een idee....of misschien alleen maar aan het vlees zetten en brokken overslaan...tips zijn welkom

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:04

Mijn hond verdraagt ook niet alle soorten hondevoer (vooral Bonzo is een ramp!) Als ik hem voer met lam en rijst geef is er niks aan de hand. Of dat dan duur of het goedkoopste merk is maakt dan niets uit!

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:12

We wassen spike met hypbiscrub..dit wordt ook in ziekenhuizen gebruikt bij het handen wassen je kunt het halen bij de drogrist,is wel aan de prijs maar helpt goed...ik was hem 2 keer in de week en als het jeuk erger wordt 3 x...de plekken zijn na het wassen niet rood meer en lijken dan rustiger

Skima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:23

flicka schreef:
Je kan je hond ook eens BARF gaan voeren. Dit is voer op natuurlijke basis, dus geen brokken. Pens, hart, vis e.d. Googel maar eens. Mijn honden doen het wel goed op de brokken van AH en ook op de senior brokken van de C1000. Dis is helemaal geen duur voer maar heeft een laag eiwitgehalte. Een paar keer in de week wissel ik af met pens en gekookte koolvis.

Ik had vroeger ook een hondje dat in de zomer vaak jeuk had. Dat bleek een vlooienallergie te zijn (geen vlo te zien) dus die kreeg af en toe ook een injectie.

Mijn hond kan ook niet tegen brokken ( granen ), het zijn nu eenmaal vleeseters.
Sinds ik 2 jaar geleden volledig op BARF ben over gegaan heeft ze geen problemen meer gehad.
Ipv. BARF kan je ook een kant en klaar vers vlees voer proberen zoals Carnibest.
Kijk een op http://www.barfplaats.nl daar is genoeg informatie op te vinden.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 15:19

Gelukkig kan het gros van de honden wel gewoon tegen brokken! Je moet alleen wel de goeie kopen!

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:29

Ik sluit mij helemaal aan bij de "Barf" mensen,tenminste als er geen sprake is van ontstoken anaal klieren of vlooien allergie.
Is dat niet het geval,geef je hond dan eens als proef zo'n 14 dagen uitluitend komplete vleesvoeding.Dit is van vele merken te koop,oa Rodi-Carnibest-Energique enz..Goede dieren speciaal zaken verkopen wel een van deze merken.Onze honden krijgen uitsluitend komplete vleesvoedingen en hebben super vachten.Veel succes er mee.. Vork Vork .

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:51

heeft mischien iemand een duidelijke foto van een hond met vlooien allergie? ik kan het op google niet echt vinden alleen van een km afstand...

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:55

gewoon een keer een andere zak kopen.. kan je zien of het probleem dan opgelost is!!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:57

Jen33 schreef:
heeft mischien iemand een duidelijke foto van een hond met vlooien allergie? ik kan het op google niet echt vinden alleen van een km afstand...

neej hoewel ik wel een hondje had die dat had.. maar daar maak je liever geen foto's van zijn hele rug/kont was helemaal kaal gebeten! zo zielig gelukkig hebben we een middel gevonden die wel werkt voor dat de vlooien gebeten hebben ik was hier zo gelukki mee!!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 11:01

Heb een mail naar de fabrikant gedaan Lachen Ben benieuwd wat ik terug krijg! Thanks voor het mee denken Ja

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:32

jojo23 schreef:
Dit moet ik even volgen

Sinds kort heeft mijn franse bulldog ook vreselijke jeuk,een tijdje gehad dat het gewoon plekken werd zonder haar en bijna open...heb toen idd ander voer gehaald op aan raden van dierenarts zei ze Bonzo,maar hij heeft het nu wel minder maar het is niet over...Dus ik denk dat Bonzo niet goed is maar ik weet eigelijk ook niet wat ik nu het beste kan nemen....hebben jullie een idee....of misschien alleen maar aan het vlees zetten en brokken overslaan...tips zijn welkom

Bonzo is de grootste troep die je je hond maar kan geven.
Zo zie je maar weer dat een dierenarts weinig verstand heeft van hondenvoer.
Je zou een andere betere brok kunnen proberen, ik weet niet of de jeuk daarmee weg gaat, ik zelf zou voor vers vlees gaan Ja
Je hebt verschillende soorten vers vlees zoals Rodi, Smuldier, Carnibest enz. Je zou dan zelf even moeten kijken welk merk het beste bij jou budget past. Als je maar de complete versie koopt, daar zit namelijk alles in wat je hond nodig heeft, je hoeft er dus niks bij te voeren.
Als je hond het goed doet op vers vlees, zou je ook eens kunnen kijken voor BARF, en je goed in kunnen lezen.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:09

wij voeren de honden brokken van Kenner, en ook diner van Kenner en ook blikvoer.. dit wisselen wij beetje af.. en natuurlijkgewoon vlees.. wat over blijft van ons eten of vet randjes van bijvoorbeeld speklapen..

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 23:09

ELpatcho schreef:
wij voeren de honden brokken van Kenner, en ook diner van Kenner en ook blikvoer.. dit wisselen wij beetje af.. en natuurlijkgewoon vlees.. wat over blijft van ons eten of vet randjes van bijvoorbeeld speklapen..

Blikvoer is niet geschikt voor een hond met jeuk, en spekrandjes ook niet Knipoog

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:16

brenda21 schreef:
ELpatcho schreef:

Blikvoer is niet geschikt voor een hond met jeuk, en spekrandjes ook niet Knipoog

Onze honden hebben ook geen jeuk.. Daarmee bedoel ik dus te zeggen wat onze honden eten zonder allergiën!

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:58

@brenda21 ..idd dierenartsen weten niet alles over voer Haha!
Ben idd nu vers vlees ana het voeren van Rodi,omdat dat compleet is en veel smaken hebt..ik wissel dit af met andere dagen brok van Royal cannin...ik vindt de plekken die hij heeft nu wel rustiger ogen en begint nu ook weer wat haar te groeien Haha!

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:23

jojo23 schreef:
@brenda21 ..idd dierenartsen weten niet alles over voer Haha!
Ben idd nu vers vlees ana het voeren van Rodi,omdat dat compleet is en veel smaken hebt..ik wissel dit af met andere dagen brok van Royal cannin...ik vindt de plekken die hij heeft nu wel rustiger ogen en begint nu ook weer wat haar te groeien Haha!

Dat klinkt al een stuk beter! Ja Knipoog