Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
iefke schreef:Is het mogelijk dat door die brokken de jeuk komt?
Monnik schreef:Overigens zijn granen een koolhydraat wat de hond wel nodig heeft, maar wat niet als hoofdingredient in hondenvoer hoort te zitten.
flicka schreef:Je kan je hond ook eens BARF gaan voeren. Dit is voer op natuurlijke basis, dus geen brokken. Pens, hart, vis e.d. Googel maar eens. Mijn honden doen het wel goed op de brokken van AH en ook op de senior brokken van de C1000. Dis is helemaal geen duur voer maar heeft een laag eiwitgehalte. Een paar keer in de week wissel ik af met pens en gekookte koolvis.
Ik had vroeger ook een hondje dat in de zomer vaak jeuk had. Dat bleek een vlooienallergie te zijn (geen vlo te zien) dus die kreeg af en toe ook een injectie.
Jen33 schreef:heeft mischien iemand een duidelijke foto van een hond met vlooien allergie? ik kan het op google niet echt vinden alleen van een km afstand...
jojo23 schreef:Dit moet ik even volgen
Sinds kort heeft mijn franse bulldog ook vreselijke jeuk,een tijdje gehad dat het gewoon plekken werd zonder haar en bijna open...heb toen idd ander voer gehaald op aan raden van dierenarts zei ze Bonzo,maar hij heeft het nu wel minder maar het is niet over...Dus ik denk dat Bonzo niet goed is maar ik weet eigelijk ook niet wat ik nu het beste kan nemen....hebben jullie een idee....of misschien alleen maar aan het vlees zetten en brokken overslaan...tips zijn welkom
ELpatcho schreef:wij voeren de honden brokken van Kenner, en ook diner van Kenner en ook blikvoer.. dit wisselen wij beetje af.. en natuurlijkgewoon vlees.. wat over blijft van ons eten of vet randjes van bijvoorbeeld speklapen..
brenda21 schreef:ELpatcho schreef:wij voeren de honden brokken van Kenner, en ook diner van Kenner en ook blikvoer.. dit wisselen wij beetje af.. en natuurlijkgewoon vlees.. wat over blijft van ons eten of vet randjes van bijvoorbeeld speklapen..
Blikvoer is niet geschikt voor een hond met jeuk, en spekrandjes ook niet
jojo23 schreef:@brenda21 ..idd dierenartsen weten niet alles over voer![]()
Ben idd nu vers vlees ana het voeren van Rodi,omdat dat compleet is en veel smaken hebt..ik wissel dit af met andere dagen brok van Royal cannin...ik vindt de plekken die hij heeft nu wel rustiger ogen en begint nu ook weer wat haar te groeien