muilkorf voor honden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Re: muilkorf voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 01:28

Ik vind het nogal dom hoe mensen reageren. Het enige dat ze roepen is: Af laten maken! Verward Waarom? De baas kan beter bij zichzelf te rade gaan of ze wel een goede opvoeding aan de hond gegeven heeft. Waarom worden die onschuldige beesten toch altijd de dupe van menselijk wangedrag.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 01:34

Rissjuh17 schreef:
Ik vind het nogal dom hoe mensen reageren. Het enige dat ze roepen is: Af laten maken! Verward Waarom? De baas kan beter bij zichzelf te rade gaan of ze wel een goede opvoeding aan de hond gegeven heeft. Waarom worden die onschuldige beesten toch altijd de dupe van menselijk wangedrag.

Ik spreek dan even voor mezelf.
Ik ben opgegroeid met een afgekeurde justitiehond en heb zowel op de opleiding als in praktijk mogen ervaren welke leuke ervaringen en minder leuke ervaringen je kunt meemaken met een hond.
Het is heel zielig dat dat onschuldige hondje ervan de dupe is, maar als dat onschuldige hondje het buurmeisje te grazen neemt, dan ineens:... ik ga het niet eens vertalen.
Er zijn hondenmensen en mensen met honden, mensen met honden zijn er spijtig genoeg te veel.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:44

Oke, sorry dan voor mijn reactie. Maar het komt zoveel voor dat mensen hun hond door hun eigen fout laten afmaken. Mijn oude Staf die was ook niet erg lief tegen alle andere honden. En heeft ook weleens gevochten met andere honden. Maar zelf kon ik me geen fijner dier wensen. Ik ben ermee opgegroeit en heb nooit problemen met haar gehad. Ze beschermde me zelfs. Dus deze hond zou misschien ook wel erg dominant kunnen zijn tegenover andere honden. Ik vind een muilkorf niks, zo'n stoffen ding vind ik beter.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:45

Klopt het trouwens dat het nu in Duitsland verplicht is om je hond te muilkorven in openbare gelegenheden?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:48

roest schreef:
rockey schreef:
het is voor summer uit mijn profiel, ze is inmiddels 1 jaar en heeft mijn witte hondje aangevallen en liet niet meer los, met als gevolg heel haar nek lag open met 12 hechtingen, nu durven we ze niet meer goed alleen te laten en kreeg ik als advies een muilkorf om te doen als ze even thuis zouden moeten blijven...

bij deze opmerking ben ik opgehouden met lezen, dus mijn excuses als ik in herhaling val.
een hond met gebrek aan leiding kan problemen met zich mee brengen, daar zullen vast wel opmerkingen over te vinden zijn.
een hond dat niet meer los laat na bijten: af laten maken.

doe niet zo kortzichtig zeg, ten eerste, is summer van een kruising, waarvan het niet vreemd is, dat ze op deze leeftijd niet meer probleemloos met soortgenoten overweg kan, dat moet de baas weten en dus zorgen dat ze niet in de situatie komt waar het uit de hand kan lopen. dus als ze er niet is, de honden gescheiden houden, geen muilkorf alleen, dat kan alleen de spanning meer op bouwen

dat gebral over afmaken, pffff, verdiep je dan eerst in het wezen hond en bepaalde rassen, en kom al helemaal niet aan met, straks is het een kind, appels en peren zijn nog steeds niet hetzelfde.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:54

afmaken....wat een onzin! dus als in de toekomst mijn zoontje mijn dochtertje een paar tanden uit haar mond rost moet ik hem maar afmaken Verward
heb geen kinderen maar ik geef maar even een stelling

straffen is uiteraard correct...

maar waarom valt deze hond ineens uit? al eens aan een gedragstherapeute gedacht?
ik ben geen voorstander van de muilkorf binnenshuis en al helemaal niet als er niemand aanwezig is..ik zou voor scheiding of een grote bench gaan..

overigens ben ik het met limagentle eens...foto's uit je profiel zeggen een RAD hondje...ik zou zeker om ongelukken in de toekomst met anderen te vermijden toch vrij snel de gedragstherapeute op gaan zoeken

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:15

rockey schreef:
het is voor summer uit mijn profiel, ze is inmiddels 1 jaar en heeft mijn witte hondje aangevallen en liet niet meer los, met als gevolg heel haar nek lag open met 12 hechtingen, nu durven we ze niet meer goed alleen te laten en kreeg ik als advies een muilkorf om te doen als ze even thuis zouden moeten blijven...

Hoi Rocky

Ik zou even kijken of er een goede hondeninstructeur bij jou in de buurt die kan kijken waarom jou hond dit gedrag vertoont, daarnaast zou ik je adviseren om toch niet aan een muilkorf te beginnen. Kijk eerst met een ervaren deskundige naar het gedrag van je hond en of dit met training te verhelpen is, ga je nu even weg neem dan een bench, ik heb zelf een rottweiler pup van 7 maanden, ik ben streng maar rechtvaardig, hoe ben je met de hond? Mag hij veel? Corrigeer je hem op de fouten? Hoe is hij in de roedel? Wat is zn rangorde momenteel?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:56

wat een geneuzel zeg.. afmaken.. Boos!

je bent er niet bij geweest en wie weet is het kleine witte hondje wel begonnen..

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 15:38

we zijn er wel bijgeweest, het gebeurde tenslotte naast mijn stoel Lachen het witte hondje kan naar mijn idee nooit begonnen zijn, die is daar echt het type niet voor, we weten geen van allen waarom, het kan komen omdat summer net een half uur van te voren heeft lopen racen met de hond van mijn oma, dat hij daar zo druk van is geworden, ik was op dat moment aan het eten, wie weet viel er iets en wilde ze het beide tegelijk pakken, ik weet het echt niet. maar afmaken vinden we zeker geen optie, daar wil ik nog niet eens over nadenken, als we echt geen oplossing kunnen vinden gaat summer gewoon naar mijn oom of bij mijn vriend wonen, daar kan ik hem gewoon blijven verzorgen en elke dag zien die hebben beide geen huisdieren en summer loopt nu overdag al hele tijd rond op het bedrijf van mijn oom wat hij geweldig vind. maar goed tenslotte had ik hem wel voor hier thuis. we hebben al wel geprobeerd als we erbij zijn summer met bikkel (onze andere hond) te laten lopen en dat gaat goed.. ze lopen nu ook bij elkaar. ik heb met summer de martin gaus basis cursus gedaan en hier was ze de beste hond, die mij toen les heeft gegeven, had ik al meteen gemailt, want die weet een beetje hoe summer is en die vroeg me al om langs te komen want op woensdagavond was er een gedragstherapeut, dan kon die er even naar kijken, ook in flevoland zit een gedragscentrum, maar ik hoorde al via mensen dat die mensen daar een hoop kunnen doen aan bijv honden die blaffen, trekken aan de lijn, etc maar niet aan dit gedrag, dit gebeurd onverwachts en is niet te trainen. hier thuis is hij de baas, ookal is ze er als laatste bij gekomen, in een groep past hij zich aan maar laat ze niet met zich sollen, al wil ze toch graag spelen, want ze hebben 3 weken terug 7 dagen in een pension gezeten (met zijn 3en 's nachts in een hok en overdag met honden op de plaats). toenstraks ben ik even in de bossen gaan wandelen, en toen kwamen we 2 rotweilers tegen, 2 broers, daar was ze opzich best bang van ( staart helemaal onder haar buik) maar toen ze dichterbij kwamen en gingen snuffelen aan haar, ging ze zich afweren ik denk van angst....
Laatst bijgewerkt door rockey op 31-05-07 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:40

Ik gebruik nooit een Muilkorf. Heb er hier wel stuk over 10/15 hangen in bijna alle maten.
Maar dat is omdat mijn moeder hondentrimster is, en sommige honden bijten omdat ze het niet leuk vinden.
Maar eigelijk worden ze nooit gebruikt.
Als je het niet vertrouwd met je hond bij andere, is er in de opvoeding toch iets niet helemaal goed gegaan!
Ik zou er iets aan proberen te doen, en doe hem anders in een ruime kennel met water en eten. Knipoog

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 15:43

Joscaa schreef:
Ik gebruik nooit een Muilkorf. Heb er hier wel stuk over 10/15 hangen in bijna alle maten.
Maar dat is omdat mijn moeder hondentrimster is, en sommige honden bijten omdat ze het niet leuk vinden.
Maar eigelijk worden ze nooit gebruikt.
Als je het niet vertrouwd met je hond bij andere, is er in de opvoeding toch iets niet helemaal goed gegaan!
Ik zou er iets aan proberen te doen, en doe hem anders in een ruime kennel met water en eten. Knipoog

ik nam haar altijd mee naar mijn oma, die heeft een boerenfox, even oud, dat klikt super die zijn aan elkaar gewaagd. hier thuis ging het ook altijd super goed, tot maandag ochtend toe, liepen ze dag en nacht bij elkaar los in huis, we konden gaan wanneer we wilde, ze sliepen bij elkaar, maar na deze gebeurtenis durven we het niet meer, want wat als het nou gebeurd en we zijn niet thuis?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:45

wat is dat nu voor onzin,ik heb hier een roedel,met 6 honden,4 reuen en 2 teven,en ja,die knokken ook weleens,dus mijn opvoeding is dan maar slecht???

echt dikke onzin,honden zijn dieren,en die reageren heel dierlijk op bepaalde omstandigheden...

en geloof me nou,ik ben echt geen watje en ze weten echt wel wie ik ben,maar soms heel soms(1 a 2x per jaar) gebeurd er maar "iets" en dan klapt de hele zooi in elkaar....

kan ook zijn dat rockey's hondje gewoon een dominante teef is,en dat niet oplost met grommen en brommen maar toehapt,niet elke hond is hetzelfde,en sommige honden kunnen gewoonweg niet met soortgenoten,maar alsof alles maar aan opvoeding ligt..

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:52

rockey schreef:
we zijn er wel bijgeweest, het gebeurde tenslotte naast mijn stoel Lachen het witte hondje kan naar mijn idee nooit begonnen zijn, die is daar echt het type niet voor, we weten geen van allen waarom, het kan komen omdat summer net een half uur van te voren heeft lopen racen met de hond van mijn oma, dat hij daar zo druk van is geworden, ik was op dat moment aan het eten, wie weet viel er iets en wilde ze het beide tegelijk pakken, ik weet het echt niet. maar afmaken vinden we zeker geen optie, daar wil ik nog niet eens over nadenken, als we echt geen oplossing kunnen vinden gaat summer gewoon naar mijn oom of bij mijn vriend wonen, daar kan ik hem gewoon blijven verzorgen en elke dag zien die hebben beide geen huisdieren en summer loopt nu overdag al hele tijd rond op het bedrijf van mijn oom wat hij geweldig vind. maar goed tenslotte had ik hem wel voor hier thuis. we hebben al wel geprobeerd als we erbij zijn summer met bikkel (onze andere hond) te laten lopen en dat gaat goed.. ze lopen nu ook bij elkaar. ik heb met summer de martin gaus basis cursus gedaan en hier was ze de beste hond, die mij toen les heeft gegeven, had ik al meteen gemailt, want die weet een beetje hoe summer is en die vroeg me al om langs te komen want op woensdagavond was er een gedragstherapeut, dan kon die er even naar kijken, ook in flevoland zit een gedragscentrum, maar ik hoorde al via mensen dat die mensen daar een hoop kunnen doen aan bijv honden die blaffen, trekken aan de lijn, etc maar niet aan dit gedrag, dit gebeurd onverwachts en is niet te trainen. hier thuis is hij de baas, ookal is ze er als laatste bij gekomen, in een groep past hij zich aan maar laat ze niet met zich sollen, al wil ze toch graag spelen, want ze hebben 3 weken terug 7 dagen in een pension gezeten (met zijn 3en 's nachts in een hok en overdag met honden op de plaats). toenstraks ben ik even in de bossen gaan wandelen, en toen kwamen we 2 rotweilers tegen, 2 broers, daar was ze opzich best bang van ( staart helemaal onder haar buik) maar toen ze dichterbij kwamen en gingen snuffelen aan haar, ging ze zich afweren ik denk van angst....

Hoihoi

Je zegt dat het is begonnen omdat je aan het eten was en er iets op de grond viel, hoe ga je met eten om, geef je je honden als jezelf eet tussendoor iets te eten van je eigen bord, laat je het toe dat je honden bedelen terwijl je eet?

Ik heb zelgf bij Martin Gaus gewerkt met probleemhonden, als ik naar je verhaal kijk, zie ik toch even een paar puntjes wat je zou kunnen veranderen. Als je meer info wilt kun je mij mailen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 15:54

ik wil ook niet zeggen dat het hier thuis aan de opvoeding ligt, want ze weet wat ze wel en niet mag. dominant is ze, maar dat is mijn bruine hond ook, zodra die ruzie hebben, geeft de bruine zich niet over en is het voor summer een teken om nog niet te stoppen. maar die witte is dat juist helemaal niet, dat is echt een hele aparte hond....

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 15:58

Murphy1982 schreef:
rockey schreef:

Hoihoi

Je zegt dat het is begonnen omdat je aan het eten was en er iets op de grond viel, hoe ga je met eten om, geef je je honden als jezelf eet tussendoor iets te eten van je eigen bord, laat je het toe dat je honden bedelen terwijl je eet?

Ik heb zelgf bij Martin Gaus gewerkt met probleemhonden, als ik naar je verhaal kijk, zie ik toch even een paar puntjes wat je zou kunnen veranderen. Als je meer info wilt kun je mij mailen.

nee goed lezen, ik zeg niet dat het daar door is gebeurd, het zijn dingen waardoor het misschien gebeurd zou kunnen zijn, ik weet niet waardoor ze zo boos is geworden.. hier thuis krijgen ze altijd met zijn 3e tegelijk eten, dus met zijn 3en naast elkaar, summer vind het geen probleem als je haar bak weg haald of als ze een bot heeft en je pakt die af, wel vind ze het een probleem als er iets van eten op de grond ligt en een andere hond wil dat ook pakken. onze bruine hond is daarin tegen heel anders, daar mag je niet aan zijn etensbak komen als ie eet en zodra die een bot heeft mag je daar ook niet aan komen, vandaar dat wij ze hier thuis ook nooit botjes geven, om ruzie te voorkomen. als we aan het eten zijn schooien de honden wel, maar doen verder niks. wel krijgen ze zodra ze buiten zijn geweest iets lekkers, maar dan laten we ze eerst allemaal zitten en krijgt de kleinste (de witte) dan de bruine en dan summer een koekje, en dan vind ze het geen probleem om te wachten.;

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:11

nee goed lezen, ik zeg niet dat het daar door is gebeurd, het zijn dingen waardoor het misschien gebeurd zou kunnen zijn, ik weet niet waardoor ze zo boos is geworden.. hier thuis krijgen ze altijd met zijn 3e tegelijk eten, dus met zijn 3en naast elkaar, summer vind het geen probleem als je haar bak weg haald of als ze een bot heeft en je pakt die af, wel vind ze het een probleem als er iets van eten op de grond ligt en een andere hond wil dat ook pakken. onze bruine hond is daarin tegen heel anders, daar mag je niet aan zijn etensbak komen als ie eet en zodra die een bot heeft mag je daar ook niet aan komen, vandaar dat wij ze hier thuis ook nooit botjes geven, om ruzie te voorkomen. als we aan het eten zijn schooien de honden wel, maar doen verder niks. wel krijgen ze zodra ze buiten zijn geweest iets lekkers, maar dan laten we ze eerst allemaal zitten en krijgt de kleinste (de witte) dan de bruine en dan summer een koekje, en dan vind ze het geen probleem om te wachten.;[/quote]

Als je de honden met zn 3 tegelijk laat eten is ook niet goed, wil je een juiste rangorde hebben. Summer word gelijk getrokken met de oudere honden, dat kan ook verkeerd uitpakken. Onze oudste hond krijgt altijd als eerste haar voeding, de jongste als laatst, dat geld ook als ze worden uitgelaten, de oudste gaat als eerste de deur uit en de jongste als laatst, ik denk dat je toch de roedel moet gaan aanpakken anders krijg je meerdere problemen. Met een koekje geven doe je het wel weer, maar dit heeft geen zin als je met het normale eten hun allemaal tegelijk gaat geven. Als ze geen problemen heeft met wachten probeer het eens met het normale eten haar ook te laten wachten. Ik denk toch dat je weer even de basis weer moet oppakken. Zorg dat summer weer onderaan de roedel word geplaatst.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:59

roest schreef:

dan had die van mij(de zwart uit mn profiel) allang afgemaakt moeten zijn... terwijl dat nu een superlieve hond is al laat ik hem noooooit bij kinderen zelfs niet als ik er bij ben, puur omdat hij een grote hond is die veel schade kan aanrichten en hij dus al vaker gebeten heeft(zowel mens als andere dieren)

ben blij om te lezen dat je een martin gaus cursus doet maud! heeft ons zwarte monster ook geholpen, incl gedragstherapeute erbij en alles
summer heeft nu een moeilijke leeftijd en je kan nooit alle signalen van alle honden goed opvangen om te kunnen zien wat er onderling gebeurde waardoor summer het nodig vond om zo te bijten, maargoed die van ons heeft al flink wat meer hechtingen dan 12 op zn naam staan Bloos en dat is ook helemaal opgelost ondanks dat die van ons al ouder was en een moeilijke herplaatser was Lachen
Ik geloof dus wel dat het goed komt Ja
En een muilkorf zou ik iig zo'n metalen nemen waarbij ze wel kan drinken&hijgen etc en die goed vast zit, zo'n zwart snuitje(mikki oid heet zo'n ding ook wel) daar kunnen ze amper door hijge niet mee drinken en klemt de bek echt dicht+die werken ze zo af en als ze dan onverwachts toch los bij de anderen kan dan breekt de hel los(ook dat weet ik uit ervaring Bloos )

btw onze ridgeback pup zit nu ook op de martin gaus cursus, leuk met de clicker spelen *LOL*
vind t stukken leuker dan alle andere cursussen die we met de vorige ridgebacks gedaan hebben, en mn zwarte werd nergens toegelaten behalve bij de martin gaus cursus in son Bloos

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:00

roest schreef:
rockey schreef:

bij deze opmerking ben ik opgehouden met lezen, dus mijn excuses als ik in herhaling val.
een hond met gebrek aan leiding kan problemen met zich mee brengen, daar zullen vast wel opmerkingen over te vinden zijn.

Zo!!!dat is krasse taal!
Er zijn nu eenmaal bepaalde rassen die dit probleem hebben.
Als eigenaar ben je verantwoordelijk voor je dier,helemaal als je voor dit ras kiest.
Een vriendin van me heeft een Stafford en reken maar dat die gehoorzaam en getraind is.
Hij loopt zelden los en staat constant onder supervisie.
Mij lijkt het heel vermoeiend om zo'n hond te hebben,maar goed.

Maar deze uitdrukking vind ik persoonlijk veel te kort door de bocht....

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:10

Met een muilkorf om kan een hond niet meer communiceren met andere honden, waardoor er veel eerder gevechten ontstaan. Ik zou toch een benchtraining gaan doen, want dat is EN veilig voor de hond zelf, EN veilig voor je andere honden. Nooit een muilkorf omlaten als hij bij andere honden zit. Hij kan zich dan ook niet meer verdedigen als er iets gebeurt, met als gevolg dat de hond compleet gefrustreerd raakt en wellicht je hondjes een keer pakt als je er wel bij bent en de muilkorf af is. Ik liep dat risico liever niet denk ik.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:16

Dit zal EN het karakter van die Summer zijn (en is bovendien een rad-hond dus zal maar extra op je tellen passen!) en dan nog, 2 teven bij elkaar: dat kan goed gaan, maar als het fout gaat kunnen ze elkaar afmaken.
Muilkorf vind ik geen goede, ik zou eerder voor herplaatsing gaan, aangezien dit nog wel veel vaker voor zal gaan komen, en dan wrsch niet met een sisser afloopt.

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:42

Alsjeblieft laat nu niemand de woorden:Af laten maken meer gebruiken!!!!Het is al erg genoeg als je je dier naar de dierenarts moet brengen voor euthanasie... Verdrietig Verdrietig .
Voor deze nog jonge hond is er heus wel een oplossing te vinden,waar iedereen tevreden mee is.Heel veel sterkte.. Ach gut

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 14:08

afgemaakt wordt ze zeker niet, als het nou verder ook echt een rothond was, dan was het misschien makkelijker, maar het is echt eeen geweldig lieve leuke hond!! ze loopt zoals ik al eerder vermeld had overdag veel bij mijn oom op de zaak rond buiten op het terrein en op het kantoor. hier kan ze flink rennen en spelen. rond een uur of 5 halen we haar dan op en gaat ze eten thuis en loopt ze rond met bikkel (de bruine hond) en zetten we flopke (het slachttoffer Knipoog boven) dit gaat goed, vaak neem ik haar dan nog even mee naar mijn vriend en 's avonds slaapt ze gewoon bij mij en dan zijn de andere honden op een andere kamer waar ze niet bij kan. muilkorf heeft ze nog niet aangehad...

toch bedankt voor de reacties!