Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Rissjuh17 schreef:Ik vind het nogal dom hoe mensen reageren. Het enige dat ze roepen is: Af laten maken!Waarom? De baas kan beter bij zichzelf te rade gaan of ze wel een goede opvoeding aan de hond gegeven heeft. Waarom worden die onschuldige beesten toch altijd de dupe van menselijk wangedrag.
roest schreef:rockey schreef:het is voor summer uit mijn profiel, ze is inmiddels 1 jaar en heeft mijn witte hondje aangevallen en liet niet meer los, met als gevolg heel haar nek lag open met 12 hechtingen, nu durven we ze niet meer goed alleen te laten en kreeg ik als advies een muilkorf om te doen als ze even thuis zouden moeten blijven...
bij deze opmerking ben ik opgehouden met lezen, dus mijn excuses als ik in herhaling val.
een hond met gebrek aan leiding kan problemen met zich mee brengen, daar zullen vast wel opmerkingen over te vinden zijn.
een hond dat niet meer los laat na bijten: af laten maken.
rockey schreef:het is voor summer uit mijn profiel, ze is inmiddels 1 jaar en heeft mijn witte hondje aangevallen en liet niet meer los, met als gevolg heel haar nek lag open met 12 hechtingen, nu durven we ze niet meer goed alleen te laten en kreeg ik als advies een muilkorf om te doen als ze even thuis zouden moeten blijven...
Joscaa schreef:Ik gebruik nooit een Muilkorf. Heb er hier wel stuk over 10/15 hangen in bijna alle maten.
Maar dat is omdat mijn moeder hondentrimster is, en sommige honden bijten omdat ze het niet leuk vinden.
Maar eigelijk worden ze nooit gebruikt.
Als je het niet vertrouwd met je hond bij andere, is er in de opvoeding toch iets niet helemaal goed gegaan!![]()
Ik zou er iets aan proberen te doen, en doe hem anders in een ruime kennel met water en eten.
rockey schreef:we zijn er wel bijgeweest, het gebeurde tenslotte naast mijn stoelhet witte hondje kan naar mijn idee nooit begonnen zijn, die is daar echt het type niet voor, we weten geen van allen waarom, het kan komen omdat summer net een half uur van te voren heeft lopen racen met de hond van mijn oma, dat hij daar zo druk van is geworden, ik was op dat moment aan het eten, wie weet viel er iets en wilde ze het beide tegelijk pakken, ik weet het echt niet. maar afmaken vinden we zeker geen optie, daar wil ik nog niet eens over nadenken, als we echt geen oplossing kunnen vinden gaat summer gewoon naar mijn oom of bij mijn vriend wonen, daar kan ik hem gewoon blijven verzorgen en elke dag zien die hebben beide geen huisdieren en summer loopt nu overdag al hele tijd rond op het bedrijf van mijn oom wat hij geweldig vind. maar goed tenslotte had ik hem wel voor hier thuis. we hebben al wel geprobeerd als we erbij zijn summer met bikkel (onze andere hond) te laten lopen en dat gaat goed.. ze lopen nu ook bij elkaar. ik heb met summer de martin gaus basis cursus gedaan en hier was ze de beste hond, die mij toen les heeft gegeven, had ik al meteen gemailt, want die weet een beetje hoe summer is en die vroeg me al om langs te komen want op woensdagavond was er een gedragstherapeut, dan kon die er even naar kijken, ook in flevoland zit een gedragscentrum, maar ik hoorde al via mensen dat die mensen daar een hoop kunnen doen aan bijv honden die blaffen, trekken aan de lijn, etc maar niet aan dit gedrag, dit gebeurd onverwachts en is niet te trainen. hier thuis is hij de baas, ookal is ze er als laatste bij gekomen, in een groep past hij zich aan maar laat ze niet met zich sollen, al wil ze toch graag spelen, want ze hebben 3 weken terug 7 dagen in een pension gezeten (met zijn 3en 's nachts in een hok en overdag met honden op de plaats). toenstraks ben ik even in de bossen gaan wandelen, en toen kwamen we 2 rotweilers tegen, 2 broers, daar was ze opzich best bang van ( staart helemaal onder haar buik) maar toen ze dichterbij kwamen en gingen snuffelen aan haar, ging ze zich afweren ik denk van angst....
Murphy1982 schreef:rockey schreef:we zijn er wel bijgeweest, het gebeurde tenslotte naast mijn stoelhet witte hondje kan naar mijn idee nooit begonnen zijn, die is daar echt het type niet voor, we weten geen van allen waarom, het kan komen omdat summer net een half uur van te voren heeft lopen racen met de hond van mijn oma, dat hij daar zo druk van is geworden, ik was op dat moment aan het eten, wie weet viel er iets en wilde ze het beide tegelijk pakken, ik weet het echt niet. maar afmaken vinden we zeker geen optie, daar wil ik nog niet eens over nadenken, als we echt geen oplossing kunnen vinden gaat summer gewoon naar mijn oom of bij mijn vriend wonen, daar kan ik hem gewoon blijven verzorgen en elke dag zien die hebben beide geen huisdieren en summer loopt nu overdag al hele tijd rond op het bedrijf van mijn oom wat hij geweldig vind. maar goed tenslotte had ik hem wel voor hier thuis. we hebben al wel geprobeerd als we erbij zijn summer met bikkel (onze andere hond) te laten lopen en dat gaat goed.. ze lopen nu ook bij elkaar. ik heb met summer de martin gaus basis cursus gedaan en hier was ze de beste hond, die mij toen les heeft gegeven, had ik al meteen gemailt, want die weet een beetje hoe summer is en die vroeg me al om langs te komen want op woensdagavond was er een gedragstherapeut, dan kon die er even naar kijken, ook in flevoland zit een gedragscentrum, maar ik hoorde al via mensen dat die mensen daar een hoop kunnen doen aan bijv honden die blaffen, trekken aan de lijn, etc maar niet aan dit gedrag, dit gebeurd onverwachts en is niet te trainen. hier thuis is hij de baas, ookal is ze er als laatste bij gekomen, in een groep past hij zich aan maar laat ze niet met zich sollen, al wil ze toch graag spelen, want ze hebben 3 weken terug 7 dagen in een pension gezeten (met zijn 3en 's nachts in een hok en overdag met honden op de plaats). toenstraks ben ik even in de bossen gaan wandelen, en toen kwamen we 2 rotweilers tegen, 2 broers, daar was ze opzich best bang van ( staart helemaal onder haar buik) maar toen ze dichterbij kwamen en gingen snuffelen aan haar, ging ze zich afweren ik denk van angst....
Hoihoi
Je zegt dat het is begonnen omdat je aan het eten was en er iets op de grond viel, hoe ga je met eten om, geef je je honden als jezelf eet tussendoor iets te eten van je eigen bord, laat je het toe dat je honden bedelen terwijl je eet?
Ik heb zelgf bij Martin Gaus gewerkt met probleemhonden, als ik naar je verhaal kijk, zie ik toch even een paar puntjes wat je zou kunnen veranderen. Als je meer info wilt kun je mij mailen.
roest schreef:een hond dat niet meer los laat na bijten: af laten maken.
roest schreef:rockey schreef:het is voor summer uit mijn profiel, ze is inmiddels 1 jaar en heeft mijn witte hondje aangevallen en liet niet meer los, met als gevolg heel haar nek lag open met 12 hechtingen, nu durven we ze niet meer goed alleen te laten en kreeg ik als advies een muilkorf om te doen als ze even thuis zouden moeten blijven...
bij deze opmerking ben ik opgehouden met lezen, dus mijn excuses als ik in herhaling val.
een hond met gebrek aan leiding kan problemen met zich mee brengen, daar zullen vast wel opmerkingen over te vinden zijn.
een hond dat niet meer los laat na bijten: af laten maken.