Een 3 weken oud knijntje opvoeden met de fles.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marijkje1990

Re: Een 3 weken oud knijntje opvoeden met de fles.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 17:00

@Blokje: je kan niet weten wat ik dacht en tja nu zeg ik de waarheid.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 17:09

Verward

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 17:20

Faniek schreef:
Een konijntje dat ziek is laat nooit zien dat hij doodziek is, dat laat hij pas in de eindstrijd zien op het allerlaatste moment en hij was zo goed als dood bij jullie.
Hij was harstikke koud, bijna stijf, broodmager.
*knipknip*
Hij was inderdaad vannacht dood gegaan als hij niet naar de opvang was gegaan. Daarbij mag je geen jonge dieren zonder toestemming groot brengen die toestemming mag een dierenarts niet geven.

En als hij het overleeft is het een heel, heel groot wonder! Maar ze heeft al meerdere wonderen verricht. Ze heeft een jong diertje van amper 2 weken oud door 2 maal dikke buikenziekte en coccidiose gesleept beide ziektes bijna met altijd fatale afloop. Ze zet zich zo in voor deze konijnen.

Wat doe jij ontzettend aanvallend tegen de ts en vererend tegen die opvang zeg. Heel vervelend om te lezen. Volgens mij deed ts wat ze kon...

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 17:24

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 01:45, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 17:39

Nat@ hij kwam uit het wild.

Marijke@ Raar dat toen je op de Kinderboerderij was je erg graag wou helpen met verzorgen en hem dus in het weekend wou en dat je nu zegt dat je hem nooit had willen verzorgen.
Knap.

Dovish@ Vink nou ook..

Was TS trouwens?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 17:45

Arm dier zeg, gelukkig is hij nu in goede handen en hopelijk komt hij er boven op! Ik geloof echt wel dat TS deed wat ze kon, maar er misschien te licht over gedacht heeft Lachen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:24

dovish schreef:
Faniek schreef:
Een konijntje dat ziek is laat nooit zien dat hij doodziek is, dat laat hij pas in de eindstrijd zien op het allerlaatste moment en hij was zo goed als dood bij jullie.
Hij was harstikke koud, bijna stijf, broodmager.
*knipknip*
Hij was inderdaad vannacht dood gegaan als hij niet naar de opvang was gegaan. Daarbij mag je geen jonge dieren zonder toestemming groot brengen die toestemming mag een dierenarts niet geven.

En als hij het overleeft is het een heel, heel groot wonder! Maar ze heeft al meerdere wonderen verricht. Ze heeft een jong diertje van amper 2 weken oud door 2 maal dikke buikenziekte en coccidiose gesleept beide ziektes bijna met altijd fatale afloop. Ze zet zich zo in voor deze konijnen.

Wat doe jij ontzettend aanvallend tegen de ts en vererend tegen die opvang zeg. Heel vervelend om te lezen. Volgens mij deed ts wat ze kon...

Ik ga toch even mijn post editten.

Sorry, mijn excuses ik kwam inderdaad nogal hard uit de hoek. Het doet me zoveel pijn om kleine konijntjes te zien lijden, ik ben een grote konijnenfreak met mijn 32 konijntjes en ben er gewoon harstikke gek op! Ook mijn excuses aan blokje.
Toch vind ik het jammer dat ik nu maar moet wegwezen ondanks dat ik bemiddeld heb met de opvang. Indien ik niet had geholpen was het konijnte al dood geweest.
Verder vond je het wel erg leuk om op groot te brengen, want was een goeie ervaring met je opleiding. Ook zei je dat anders je vriendin boos werd en nu vervolgens is dat allemaal niet zo. Ook heb je tegen de opvang gezegt dat die geen biks heeft gehad bij jou hier zeg je van wel. Ik wil niet vervelend zijn, maar met liegen bereik je helemaal niks. Wees gewoon eerlijk en mensen zullen niet boos worden als je eerlijk bent, maar het is wel het beste voor het beestje. En nogmaals konijntjes laten niets zien als ze ziek zijn.
Maar waarschijnlijk moet het kleintje worden ingeslapen, want hij of zij moet op een of andere manier toch gevallen zijn oid.

Ik vind het gewoon erg jammer dat je nu zo op mij reageert terwijl ik je bemiddeld hebt, anders was het beestje al dood. Wellicht probeerde je het beste te doen, maar het beestje was alleen maar bot en keutelde niet.
Nou ja kan wel weer hele tekst typen, maar daar heeft niemand wat aan. Ik hoop dat je in vervolg als je een wild diertje binnen krijgt deze naar de opvang wil brengen.
Laatst bijgewerkt door Faniek op 01-06-07 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:31

@Helga: het zit heel anders dan dat jij denkt....Ik doe meestal heel vrolijk en gewild maar dan denk ik er niet echt over na. Pas later had ik er overna gedacht enzo tja dan ga ik me de volgende dag echt niet anders gedragen dan de dag daarvoor.

Maar ik hou me nu er buiten.. het konijntje is nu in supper goede handen en we zullen wel zien wat er gebeurt.

Agnessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:53

Ik lees dit bericht net ff uit nieuwschierigheid.
Ten eerste: dat je je al zó druk kunt maken over een konijn (aan de andere kant van de wereld gaan mensen dood van de honger).
Ten tweede: Faniek, het lijkt wel een persoonlijke aanval wat ik hier lees! Ik denk dat marijke en blokje (wie het ook waren) echt wel hun best hebben gedaan; ze laten zo'n konijntje tocht echt niet vrijwillig dood gaan! (neem ik aan)
En ja, misschien hebben ze dan verkeerd gehandeld, dan had je dat misscien wel anders over kunnen brengen toch? maar niet zo aanvallend.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:55

Heb mijn post al veranderd.
Ik ben gek op konijnen en heb niks te maken met een ander land, maar wel wat hier gebeurd Knipoog
Maar omdat er zoveel tegenstrijdige dingen werden vertelt vind ik er niet terecht gehandeld wees gewoon eerlijk.

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:56

Oke ik hier nog echt voor de laatste keer.... Faniek bracht het helemaal niet aanvallend.. vond juist goed wat ze deed! Ik wil mensen echt niet beledigen hoor maar ik vind dat gewoon en vind dat ze juist heefd gehandeld. En met dit commentaar allemaal tja .. weet gewoon niet wat ik er van moet zeggen

Agnessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:58

Ja er is inderdaad niet goed gehandeld (dat zou wel want zo veel verstand van konijnen heb ik eigenlijk niet). Maar je leek het ze wel heel kwalijk te nemen terwijl ze heel onbewust zo hebben gehandeld.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:01

@ Agnessje
Je ziet al dat ik mijn excuses heb aangeboden zie post boven jou

@ Marijkje1990
Ik ben blij dat je het inziet en ik weet zeker dat jullie er wat van geleerd hebben! En mijn woorden kwamen misschien ook wat hard over, omdat ik hier op bokt heel veel haasjes en konijntjes dood zie gaan ten gevolge aan mensen die ze niet af willen staan aan opvang/dierenambulance. Konijntjes vooral zijn gewoon erg moeilijk groot te brengen. Ik ben blij dat ik jullie toch overtuigd heb. Het is jammer dat het konijntje waarschijnlijk toch een klap heeft gemaakt en mogelijk alsnog moet worden ingeslapen. Misschien niet bij jullie gebeurd, dat weten we natuurlijk niet, kan net zo goed bij de vorige mensen. Wel zou het fijn zijn in belang van de dieren ten alle tijden eerlijk te zijn en te zeggen wat er precies gebeurd is etc.

Agnessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:06

ach ja misscien was die 'hardheid' ook wel nodig. Ik snap je ook wel Bloos

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 21:44

Citaat:
Ik ga toch even mijn post editten.

Sorry, mijn excuses ik kwam inderdaad nogal hard uit de hoek. Het doet me zoveel pijn om kleine konijntjes te zien lijden, ik ben een grote konijnenfreak met mijn 32 konijntjes en ben er gewoon harstikke gek op! Ook mijn excuses aan blokje.
Toch vind ik het jammer dat ik nu maar moet wegwezen ondanks dat ik bemiddeld heb met de opvang. Indien ik niet had geholpen was het konijnte al dood geweest.
Verder vond je het wel erg leuk om op groot te brengen, want was een goeie ervaring met je opleiding. Ook zei je dat anders je vriendin boos werd en nu vervolgens is dat allemaal niet zo. Ook heb je tegen de opvang gezegt dat die geen biks heeft gehad bij jou hier zeg je van wel. Ik wil niet vervelend zijn, maar met liegen bereik je helemaal niks. Wees gewoon eerlijk en mensen zullen niet boos worden als je eerlijk bent, maar het is wel het beste voor het beestje. En nogmaals konijntjes laten niets zien als ze ziek zijn.
Maar waarschijnlijk moet het kleintje worden ingeslapen, want hij of zij moet op een of andere manier toch gevallen zijn oid.

Ik vind het gewoon erg jammer dat je nu zo op mij reageert terwijl ik je bemiddeld hebt, anders was het beestje al dood. Wellicht probeerde je het beste te doen, maar het beestje was alleen maar bot en keutelde niet.
Nou ja kan wel weer hele tekst typen, maar daar heeft niemand wat aan. Ik hoop dat je in vervolg als je een wild diertje binnen krijgt deze naar de opvang wil brengen.

Faniek@ Hij had idd een bakje bix bij mij staan hij heeft hier niet van gegeten want er lagen elke keer 5 brokjes in en dat bleef er in liggen.

Ik ben wel blij dat je me ertoe gezet hebt om de opvang te mailen.
Dat van me vriendin snap ik ook niet meer, ik snap niet wat ze hier zecht..
Ik dacht dat zij er anders tegen over stond..

Het diertje is echt sireus niet bij mij gevallen, ik heb het altijd goed in handen gehouden en voor de rest heeft hier thuis niemand hem vast gehad. Dus ik weet ech waar niet hoe het komt dat hij zo is gekomen. Verdrietig
Ik weet dat hij misschien ingeslapen word, ik vind dat erg jammer maar dit diertje red het denk ik niet in de natuur.
IK lieg verder helemaal niet tegen de opvang ik brobeer ze zo eerlijk mogelijk te antwoorden, en alles goed uit te leggen.......
Kvoel me eerlijk gezecht een beetje in de zijk gezet, niet doorjou hoor. Als ik nu over lees en me mailtjes naar de opvang dan staat idd in allebij soms wat anders.
En dat is helemaal niet mijn bedoeling, alleen dacht ik dat mijn "Vriendin" met mij eens was.

Faniek@ ik ben ook dol op konijnen heb er zelf ook een paar gehad, waar ik super blij mee was en altijd goed voor zorgde de laatste heb ik zijn laatste 2 weken baby voeding gevoert omdat hij een tumor en olifants tanden had een tumor in zijn mond die wat was beschadigt door zijn olifants tanden.
Die werden netjes elke maand geknipt maar soms had hij er toch last van, en om het te genezen mocht hij alleenzachte voeding.
Daarna moest hij brokjes gaan eten alleen deed hij dat niet meer toen heb ik hem inlaten slapen op 5,5 jarige leeftijd.
Was dol op dat diertje. Had ook een hele sterke band met hem.
Dus snap echt wel wat je bedoelt ik had vast het zelfde gereageerd je zit eigenlijk hulpeloos achter een pc en je brobeerd iemand aan te sturen.
groetjes Blokje

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 21:46

Marijke@ vind het nog een rot streek van je je kan toch eerlijk tegen me zijn!!

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:55

Zo heb ik ook jaren terug een baby konijn van de kinderboerderij mee naar huis genomen.
Kwamen ook opeens bezoekers aan zetten met het jonge ding.
Volgens deze mensen was mams overreden en de jong liep er nog rond.
De beheerder wou hem niet opvangen ivm myxamatose, maar kon het niet over mijn hart verkrijgen om hem gewoon in de uiterwaden te "dumpen".
Dan was ie zo wie zo ten dode opgeschreven.
Heb hem opgevoed en grootgebracht (toen ik hem kreeg at hij nog geen brokjes of gras oid), maar was inmiddels zo tam geworden dat ik hem niet meer uit kon zetten.(Liep nl. achter ons aan en was dol op aandacht.)
Ik heb het konijn 7 jaar gehad....
Mocht me weer zoiets overkomen, dan breng ik als er hier een (konijnen) opvang is heen en anders gaat ie gewoon weer met mij mee naar huis.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 22:04

Foetsie@ ik heb geen idee wat de mensen met het konijntje hadden gedaan als ik het niet had mee genomen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:26

Ik begrijp je wel hoor blokje en ik denk dat je, je een beetje warrig bent door alles. Daarom misschien dingen anders zegt en die weer anders overbrengt dan je bedoeld of zo is, niet zo zeer liegen, maar gewoon verward door alles wat er opeens gebeurd.
Monique doet alles voor de kleine en is echt een supermens wat ze doet voor de dieren, heb daar zoveel respect voor.

@ Foetsie
Pas je wel op dat als je een jongkie uit de natuur haalt dat je een hele dikke boete op je buik kan krijgen. Mocht het ooit nog is overkomen.

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:53

*Komt echt voor de laatste keer*
Helga.. het is helemaal geen rotstreek want ik zou m wel hebben verorgt als hij hier nog was. Maar het is nooit leuk om een klein konijntje te krijgen en op te voedden om de 3 uur. En tja soms snap ik sommige dingen ook niet van andere mensen maar ik hou gewoon te veel binnen in me omdat ik dat niet durf te zeggen... en als het er uit vloept tja dan worden mensen niet altijd even blij als ik dat zeg. En daardoor ben ik dan ook heel verlegen en zit ik ook in de diepe prut. Maar ik praat er niet over dus wees maar blij dat ik ooit eens de moet heb om iets te zeggen wat mischien hard aan komt maar toch wel mijn waarheid is.

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:30

dit is marijke niet maar der zus en ik wil ff zeggen.. temisnte als iemand dit ooit leest. helga ik snap best dat je t een streek vind van marijke.. marijke houd van dieren en vooral van kleine diertjes.. pas nadat ze over de eerste indruk was kon ze goed nadenken of t wel verstandig was om t diertje te voeden... is maar goed dat er tegen je werd gezegt dat ie naar een opvang moest.. anders had ik m zoiezo gebracht ookal was t dan vast te laat geweest..maar wat ik wil zeggen oordeel niet te hard over marijke helga ze zegt soms dingen anders dan dat ze bedoelt

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 00:42

WAAAH!!!
Hebben jullie het goeie nieuws gelezen? Kleine Xena, vechtertje is al 24 gram aangekomen en keutelt weer! En ze eet zelfs al een beetje hooi. Ooh ik vind het zo knap wat ze allemaal voor dit kleine diertje gedaan heeft. Het hele verhaal staat nu op de weblog Haha!
http://opvangbabykonijntjes.web-log.nl/

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 01:13

Oh fijn dat het zo goed gaat! Haha! Aan de andere kant, ik weet dat je excuses hebt gegeven faniek maar besef goed dat het beest zeker dood was gegaan in de natuur.

Ik zal er eerlijk in zijn dat ik liever niet had gehoopt dat het zo was gelopen. Ik had liever dat het beest in de natuur was gebleven en dood was gegaan, klinkt hard, maar zo is de natuur! Die regelt het allemaal wij mensen moeten ons daar niet mee bemoeien . Nu hebben jullie dat beest niet uit de natuur gehaalt en fijn om te horen dat het er nu zo goed mee gaat! Maar nouja, ik vind dat het beest beter dood had kunnen gaan in de natuur. Ik heb ook écht een hart voor dieren hoor! Maar zo denk ik er nu eenmaal over, laat de natuur z'n werk maar doen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:25

Ik weet niet of het beestje dood was gegaan in de natuur. Hij was al anderhalve week in mensen handen en jullie en ik weten niet hoeveel hij woog en hoe hij eruit zag voordat hij uit de natuur was gehaald. En verder zien we allemaal het liefst het beestje in de natuur dood gaan of verder leven. Moeten we ons ook helemaal niet mee bemoeien, maar als die eenmaal in mensen handen is zonder dat het beestje ziek uit de natuur komt oid dan wil je het beestje graag helpen. Het is tenslotte ook nog een beschermde diersoort die mag je ook weer niet zomaar afmaken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:28

Faniek schreef:
Ik weet niet of het beestje dood was gegaan in de natuur. Hij was al anderhalve week in mensen handen en jullie en ik weten niet hoeveel hij woog en hoe hij eruit zag voordat hij uit de natuur was gehaald. En verder zien we allemaal het liefst het beestje in de natuur dood gaan of verder leven. Moeten we ons ook helemaal niet mee bemoeien, maar als die eenmaal in mensen handen is zonder dat het beestje ziek uit de natuur komt oid dan wil je het beestje graag helpen. Het is tenslotte ook nog een beschermde diersoort die mag je ook weer niet zomaar afmaken.

en wat noem jij jagers dan?