Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Faniek schreef:Een konijntje dat ziek is laat nooit zien dat hij doodziek is, dat laat hij pas in de eindstrijd zien op het allerlaatste moment en hij was zo goed als dood bij jullie.
Hij was harstikke koud, bijna stijf, broodmager.
*knipknip*
Hij was inderdaad vannacht dood gegaan als hij niet naar de opvang was gegaan. Daarbij mag je geen jonge dieren zonder toestemming groot brengen die toestemming mag een dierenarts niet geven.
En als hij het overleeft is het een heel, heel groot wonder! Maar ze heeft al meerdere wonderen verricht. Ze heeft een jong diertje van amper 2 weken oud door 2 maal dikke buikenziekte en coccidiose gesleept beide ziektes bijna met altijd fatale afloop. Ze zet zich zo in voor deze konijnen.
dovish schreef:Faniek schreef:Een konijntje dat ziek is laat nooit zien dat hij doodziek is, dat laat hij pas in de eindstrijd zien op het allerlaatste moment en hij was zo goed als dood bij jullie.
Hij was harstikke koud, bijna stijf, broodmager.
*knipknip*
Hij was inderdaad vannacht dood gegaan als hij niet naar de opvang was gegaan. Daarbij mag je geen jonge dieren zonder toestemming groot brengen die toestemming mag een dierenarts niet geven.
En als hij het overleeft is het een heel, heel groot wonder! Maar ze heeft al meerdere wonderen verricht. Ze heeft een jong diertje van amper 2 weken oud door 2 maal dikke buikenziekte en coccidiose gesleept beide ziektes bijna met altijd fatale afloop. Ze zet zich zo in voor deze konijnen.
Wat doe jij ontzettend aanvallend tegen de ts en vererend tegen die opvang zeg. Heel vervelend om te lezen. Volgens mij deed ts wat ze kon...
Citaat:Ik ga toch even mijn post editten.
Sorry, mijn excuses ik kwam inderdaad nogal hard uit de hoek. Het doet me zoveel pijn om kleine konijntjes te zien lijden, ik ben een grote konijnenfreak met mijn 32 konijntjes en ben er gewoon harstikke gek op! Ook mijn excuses aan blokje.
Toch vind ik het jammer dat ik nu maar moet wegwezen ondanks dat ik bemiddeld heb met de opvang. Indien ik niet had geholpen was het konijnte al dood geweest.
Verder vond je het wel erg leuk om op groot te brengen, want was een goeie ervaring met je opleiding. Ook zei je dat anders je vriendin boos werd en nu vervolgens is dat allemaal niet zo. Ook heb je tegen de opvang gezegt dat die geen biks heeft gehad bij jou hier zeg je van wel. Ik wil niet vervelend zijn, maar met liegen bereik je helemaal niks. Wees gewoon eerlijk en mensen zullen niet boos worden als je eerlijk bent, maar het is wel het beste voor het beestje. En nogmaals konijntjes laten niets zien als ze ziek zijn.
Maar waarschijnlijk moet het kleintje worden ingeslapen, want hij of zij moet op een of andere manier toch gevallen zijn oid.
Ik vind het gewoon erg jammer dat je nu zo op mij reageert terwijl ik je bemiddeld hebt, anders was het beestje al dood. Wellicht probeerde je het beste te doen, maar het beestje was alleen maar bot en keutelde niet.
Nou ja kan wel weer hele tekst typen, maar daar heeft niemand wat aan. Ik hoop dat je in vervolg als je een wild diertje binnen krijgt deze naar de opvang wil brengen.
Faniek schreef:Ik weet niet of het beestje dood was gegaan in de natuur. Hij was al anderhalve week in mensen handen en jullie en ik weten niet hoeveel hij woog en hoe hij eruit zag voordat hij uit de natuur was gehaald. En verder zien we allemaal het liefst het beestje in de natuur dood gaan of verder leven. Moeten we ons ook helemaal niet mee bemoeien, maar als die eenmaal in mensen handen is zonder dat het beestje ziek uit de natuur komt oid dan wil je het beestje graag helpen. Het is tenslotte ook nog een beschermde diersoort die mag je ook weer niet zomaar afmaken.