Mijn goedvis wordt i.p.v goed silver!!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_ola

Re: Mijn goedvis wordt i.p.v goed silver!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:14

maickell0ver schreef:
Die van ons gingen toen dood

Leuk nieuws Vork

het beste ermee, ik heb géén verstand van vissen..

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:15

Mijn vis heeft dat ook en ik vroeg er eens naar in de viswinkel en daar zeiden ze dat het door ouderdom kwam, en dat zou best kunnen want die van mij is nu 6/7 jaar.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:49

Hoe houden jullie het aqarium eigenlijk schoon? Tong uitsteken

kusSsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:39

Ninaa_ schreef:
Btw, ons voer was op en toen hebben we bij een andere winkel paar dagen geleden ander voer gehaald, en daarvan is het denk erger van geworden.

Dat hadden wij ook Knipoog het komt dus door het voer.. en inderdaad begon het bij ons ook met stipjes en daarna verkleurde hij helemaal..

wij hadden eerst van dat voer wat heel dun is.. van die kleine blaadjes zeg maar en nu hebben we korrels.. en het kwam door die korrels.. maar het is niet ernstig hoor... onze vis leeft ook nog steeds Knipoog

Ninaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 12:54

kusSsS schreef:
Ninaa_ schreef:
Btw, ons voer was op en toen hebben we bij een andere winkel paar dagen geleden ander voer gehaald, en daarvan is het denk erger van geworden.

Dat hadden wij ook Knipoog het komt dus door het voer.. en inderdaad begon het bij ons ook met stipjes en daarna verkleurde hij helemaal..

wij hadden eerst van dat voer wat heel dun is.. van die kleine blaadjes zeg maar en nu hebben we korrels.. en het kwam door die korrels.. maar het is niet ernstig hoor... onze vis leeft ook nog steeds Knipoog

Oke, harstikke bedankt!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 20:56

Die van mij had toen schimmel, en ging uit eindelijk dood, toen hij zilver was... Boos! Boos!
Dierenarts wilde er btw niets tegen doen toen ik belde, de andere vissen kregen het ook, super besmettelijk..

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 17:24

Roosjesgat schreef:

Mijn vis heeft nou zwarte vlekken. Ik zal binnekort wel even foto's maken. Ik ga morgen even nieuwe planten halen en advies vragen aan de dierenwinkel.. Maar ik denk dat ie doodgaat...

Iemand een idee?

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:32

Roosjesgat schreef:
Roosjesgat schreef:

Mijn vis heeft nou zwarte vlekken. Ik zal binnekort wel even foto's maken. Ik ga morgen even nieuwe planten halen en advies vragen aan de dierenwinkel.. Maar ik denk dat ie doodgaat...

Iemand een idee?

heb je heel toevallig schelpen o.i.d. in je aquarium liggen?
In schelpen zit nl nog heeeel oud zeezout, en dat veroorzaakt de zwarte vlekken op de vis, het zout bijt de schubbenlaag weg.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:11

Die van mij heeft dat ook, misschien omdat ze wat ouder worden aangezien die van mij al ruim 2 jaar is. Die van mij gedraagt zich verder niet vreemder als normaal. Als die van jou dat ook niet doen zou ik me er niet zo druk om maken. Gaan ze op hun rug rondjes zwemmen, das wat slechter nieuws Knipoog

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:56

Kaygee schreef:
Die van mij heeft dat ook, misschien omdat ze wat ouder worden aangezien die van mij al ruim 2 jaar is. Die van mij gedraagt zich verder niet vreemder als normaal. Als die van jou dat ook niet doen zou ik me er niet zo druk om maken. Gaan ze op hun rug rondjes zwemmen, das wat slechter nieuws Knipoog

Oké. De mensen bij de dierenwinkel zeiden dat als het stippen waren en 'bol' dat het een ziekte was. Maar het zijn vlekken en glad. Hij is ongeveer 5/6 maanden oud, dus zou wel niet ouderdom zijn. Haha! Hij gedraagt zich ook niet anders, en er zijn geen schelpen in z'n aquarium.