't Grote Kleine Tamme Ratjes Topic ;)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Marte

Re: 't Grote Kleine Tamme Ratjes Topic ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:35

hey,
ik en mijn zusje hadden een jaar of 2,5 geleden 2 ratten gekocht, maar intussen is de rat van mijn zusje dood. ik had voor deze ook al 2 ratten.
ze zijn echt leuk, hé? Haha! ik vind die staarten vooral leuk en die handjes! Tong uitsteken

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:44

Ik heb twee uit het opvanghuis voor egels, twee van iemand over genomen die ze niet meer wou en twee uit een ratterie.

Een van mijn ratjes ging altijd op zijn kont zitten en dan met een pootje te tralies beet houden de andere zo ver mogelijk uit steken met de handpalm naar boven bedelen. Zo lief die kleine handjes.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:21

Rock schreef:
Haha ongeveer 50% opvang (ook rechtstreeks van mensen die me opbelden of ik hun ratten wilde hebben) en de rest ratteries... Mucky destijds, Smiggly Smek, Nijntje's, Gismo... Tong uitsteken

En ook wel eens uit de DW gehaald ja.. Bloos

En deels zelf gefokt uiteraard.

Gefokt met opvang- en DW ratjes?? Nors opkijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:26

Neeeej! Althans... één dame is wel geboren in een DW maar had goede voorouders, alleen achteraf toch niet helemaal blij geweest met die keuze (had teveel mensen die riepen jaaaaaaa leuk moet je doen!!!)

Dan heb ik nog een nest opgevangen waar ik ook een ventje uit gehouden heb... Maar da's niet echt eigen fok...

En een dame (die ik nu nog heb) uit Denemarken bij een Rattery vandaan die gedekt is door de GEWELDIGE Howdy van Rattery Litli en waar HELE leuke rittens uitgekomen zijn! (Een dame heb ik zelf gehouden en die heb ik hier ook nog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:27

Maar normaal gesproken zeer verantwoorde opvattingen over fokken hoor! Knipoog

Met opvang fokken doe je sowieso niet, die opvangen zijn er natuurlijk niet voor niks... M'n eerste nestje was op zich goed doordacht, maar achteraf toch niet al te blij mee..

Zijn we mooie leeftijden in geweest, maar karakter liet m.i. wat te wensen over.