Advies gevraagt: Tot hoeverre mogen ze grommen ??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

twister42

Re: Advies gevraagt: Tot hoeverre mogen ze grommen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:00

negatief gedrag nooit belonen, ook als ze bang is niet op schoot nemen, het klint heel gemeen, maar je stimuleert daar het bange gerdag mee, verder zou ik voorlopig de maltees ook op de grond laten, dit om de maltees niet hoger in de rang te plaatsen dan de staff, wanneer je een hond optilt verhef je hem /haar boven de de op de grond gebleven hond, dit kan straks problemen in de rangorde (waarin jij bovenaan staat) opleveren, verder denk ik wanneer er geromt wordt een verme nee voor beide honden voldoen zou kunnen zijn jij staat boven aan en jij geeft nee, (oftwel jij gromt er ff overheen) een hond naar de plaats sturen en de ander niet is niet handig stuur ze dan allebei naar hun plaats, het is gedrag wat je niet wilt. wel ben ik het met wat al eerder is geschreven eens een keuze van twee teven is niet handig, maar ik begrijp uitje verhaal dat er geen keuze was en dat je de maltees een andere plek hebt geboden omdat de plek die ze had niet echt een beste plek was.
wat ik je verder nog wil mee geven is, als weggaat laat de honden niet samen alleen, stop er een in een benche, of een in de hal en de andere in de kamer, maar laat ze niet samen alleen, veel plezier met je honden en succes

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 12:24

twister42 schreef:
negatief gedrag nooit belonen, ook als ze bang is niet op schoot nemen, het klint heel gemeen, maar je stimuleert daar het bange gerdag mee, verder zou ik voorlopig de maltees ook op de grond laten, dit om de maltees niet hoger in de rang te plaatsen dan de staff, wanneer je een hond optilt verhef je hem /haar boven de de op de grond gebleven hond, dit kan straks problemen in de rangorde (waarin jij bovenaan staat) opleveren, verder denk ik wanneer er geromt wordt een verme nee voor beide honden voldoen zou kunnen zijn jij staat boven aan en jij geeft nee, (oftwel jij gromt er ff overheen) een hond naar de plaats sturen en de ander niet is niet handig stuur ze dan allebei naar hun plaats, het is gedrag wat je niet wilt. wel ben ik het met wat al eerder is geschreven eens een keuze van twee teven is niet handig, maar ik begrijp uitje verhaal dat er geen keuze was en dat je de maltees een andere plek hebt geboden omdat de plek die ze had niet echt een beste plek was.
wat ik je verder nog wil mee geven is, als weggaat laat de honden niet samen alleen, stop er een in een benche, of een in de hal en de andere in de kamer, maar laat ze niet samen alleen, veel plezier met je honden en succes

Ik heb d'r nu wel gewoon op schoot want de andere hond ligt in de tuin, dat kan best vind ik. Ze gaan nu wel wat beter met elkaar om, staff is alleen nog iets te druk naar de malthezer toe. We hadden wel keus hoor, ik heb via marktplaats en bokt een oproep gedaan dat we een ouder hondje zochten en toen kwamen we deze tegen. We wisten niet dat ze niet goed verzorgt werd, dit verzweeg de vrouw totdat we er waren. Wij hebben altijd twee teefjes gehad, mijn hond (stafford) kan daar beter mee opschieten dan met mannetjes. Ik merk ook wel dat de malthezer dit ook heeft want ze moet echt niets hebben van het hondje van mijn schoonmoeder. Ik denk dat het nu gewoon een kwestie van tijd is, zal best wel beter gaan volgende week. Als mijn staff naar me toe komt zet ik de malthezer wel op de grond, zodat ik ze allebij kan aaien.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:37

LadyElmira schreef:
Ik heb d'r nu wel gewoon op schoot want de andere hond ligt in de tuin, dat kan best vind ik.

Persoonlijk zou ik dat ook niet doen, zelfde met bij op de zetel of in bed liggen. Ik heb gewoon iets van: een hond is en blijft een hond (met bijhorend rangordelogica) en is geen mens.. Beter geen risico nemen en hond gewoon hond laten wezen dan binnen de kortste keren een probleem hond te hebben.
Maar ik weet dat de meningen daarover verdeeld zijn, bij sommigen gaat het namelijk wel goed, daarom is het ook iets dat echt je eigen keuze is...

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 14:57

Mijn vader is nu thuis en die neemt het vanavond van mij over. Het gaat goed nu, ze hebben beide een paar keer naar elkaar gegromt toen ze geen zin in elkaar hadden en gingen daarna hun eigen weg weer. Denk dat het allemaal wel goed komt gelukkig.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:44

komt wel goed als ik het hoor!
kinderen maken ook zo nu en dan ruzie he!
en ze moeten van elkaar gewoon even weten wat ze aan elkaar hebben!

wel leuk dat je zo met je dieren begaan bent!

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:00

pre schreef:
komt wel goed als ik het hoor!
kinderen maken ook zo nu en dan ruzie he!
en ze moeten van elkaar gewoon even weten wat ze aan elkaar hebben!

wel leuk dat je zo met je dieren begaan bent!

maar kinderen zijn nou een maal geen honden. Dromen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:43

Laat die maltezer maar grommen, ze moeten nu éénmaal hun plaats kennen, en moet er één boven de ander staan. Behalve als ze echt heel serieus elkaar aanvallen zou ik ze laten doen.
Het slechtse wat je kan doen is de maltezer in bescherming nemen, want dan krijgt hij jouw priveleges, en wordt hij de topdog, terwijl dat waarschijnlijkde stafford is. Behandel hem dus zoals je anders zou doen, en geef hem dan ook eerst eten.
Als je de maltezer op schoot houdt of telkens oppakt, gaat hij zich nog meer superieur voelen en nog meer grommen naar de andere. Dat zie je zo ongelooflijk veel met die kleine hondjes!

Laat ze dus gewoon hond zijn, elkaar leren kennen, en het komt goed!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 12:45

Bedankt, maar het is al weer een hele poos geleden en ze zijn nu dikke maatjes. De kleine is zelfs aan het leren om te spelen haha. Alleen begrijpt die stafford niet echt wat ze bedoeld.

Edit: Nog iets wat ik wel leuk vind: De vorige eigenaresse had gezegt dat ze niet los kon lopen. Nu was ik gister avond laat nog naar buiten gegaan met haar (stafford sliep bij vader op bed) en ik heb het riempje losgemaakt. Nu ging ze wel heel snel lopen (rennen doet ze nog steeds niet), maar bij een paard keer boos te zeggen dat ze hier moest komen deed ze het aardig. Vanavond probeer ik het weer, maar ik durf zo'n lang stuk nog niet aan haha.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:59

Ow sorry, dat wist ik niet.

Boos zeggen dat ze hier moet komen bestaat niet. Een hond moet het leuk vinden om te komen, geef ze een aai of een beloning, want anders zal het niet zo goed werken en op een dag rent ze er van door! Geen enkel kind of hond wil afgesnauwt worden als je bij je ouders/ baas komt..

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 13:27

AstraGirlie schreef:
Ow sorry, dat wist ik niet.

Boos zeggen dat ze hier moet komen bestaat niet. Een hond moet het leuk vinden om te komen, geef ze een aai of een beloning, want anders zal het niet zo goed werken en op een dag rent ze er van door! Geen enkel kind of hond wil afgesnauwt worden als je bij je ouders/ baas komt..

Nou als ze wegrent roep ik d'r toch echt boos bij me. En als ze dan bij me is beloon ik dat. Het werkt goed en dat blijf ik ook doen. Moet ik dan poeslief (als ze wegrent) gaan roepen moppie kom eens bij het baasje? Ahh, toeee? Dat werkt niet.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:31

Nee, dan moet je werken met een lange lijn als ze wegrent, dat is het teken dat je ze nog niet genoeg onder controle hebt...
Het is wel goed dat je ze beloont als ze bij je is, maar als je ze boos gaat roepen, dan dat is dat heel verwarrend voor honden, en op den duur zal ze ook niet meer komen...

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:47

Mooi dat het zo goed gaat met der verder. En ook tussen haar en de staff. Plaats je nog eens foto's? Ben benieuwd hoe ze er straks uit gaat zien, nu ze goed verzorgd wordt.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 13:57

swiffer schreef:
Mooi dat het zo goed gaat met der verder. En ook tussen haar en de staff. Plaats je nog eens foto's? Ben benieuwd hoe ze er straks uit gaat zien, nu ze goed verzorgd wordt.

Ik zal vanavond foto's maken, vader heeft toevallig een camera liggen haha. Zal ook foto's maken van de staff, anders voelt ze zich zo minderwaardig Clown