Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
twister42 schreef:negatief gedrag nooit belonen, ook als ze bang is niet op schoot nemen, het klint heel gemeen, maar je stimuleert daar het bange gerdag mee, verder zou ik voorlopig de maltees ook op de grond laten, dit om de maltees niet hoger in de rang te plaatsen dan de staff, wanneer je een hond optilt verhef je hem /haar boven de de op de grond gebleven hond, dit kan straks problemen in de rangorde (waarin jij bovenaan staat) opleveren, verder denk ik wanneer er geromt wordt een verme nee voor beide honden voldoen zou kunnen zijn jij staat boven aan en jij geeft nee, (oftwel jij gromt er ff overheen) een hond naar de plaats sturen en de ander niet is niet handig stuur ze dan allebei naar hun plaats, het is gedrag wat je niet wilt. wel ben ik het met wat al eerder is geschreven eens een keuze van twee teven is niet handig, maar ik begrijp uitje verhaal dat er geen keuze was en dat je de maltees een andere plek hebt geboden omdat de plek die ze had niet echt een beste plek was.
wat ik je verder nog wil mee geven is, als weggaat laat de honden niet samen alleen, stop er een in een benche, of een in de hal en de andere in de kamer, maar laat ze niet samen alleen, veel plezier met je honden en succes
LadyElmira schreef:Ik heb d'r nu wel gewoon op schoot want de andere hond ligt in de tuin, dat kan best vind ik.
pre schreef:komt wel goed als ik het hoor!
kinderen maken ook zo nu en dan ruzie he!
en ze moeten van elkaar gewoon even weten wat ze aan elkaar hebben!
wel leuk dat je zo met je dieren begaan bent!
AstraGirlie schreef:Ow sorry, dat wist ik niet.
Boos zeggen dat ze hier moet komen bestaat niet. Een hond moet het leuk vinden om te komen, geef ze een aai of een beloning, want anders zal het niet zo goed werken en op een dag rent ze er van door! Geen enkel kind of hond wil afgesnauwt worden als je bij je ouders/ baas komt..
swiffer schreef:Mooi dat het zo goed gaat met der verder. En ook tussen haar en de staff. Plaats je nog eens foto's? Ben benieuwd hoe ze er straks uit gaat zien, nu ze goed verzorgd wordt.