Jong katje.. mannetje of vrouwtje?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Re: Jong katje.. mannetje of vrouwtje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:00

gefeliciteerd Haha!
leuk hoor zo'n klein beestje in huis waar je nog van alles voor moet kopen!
wanneer mag die bij zijn mama weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:24

Begin juli, komt mooi uit want dan begint me vakantie dus ben ik mooi een paar dagen veel thuis...

Die kittens worden iig wel kindproof... Liep een jongetje daar los, die moederkat was behoooorlijk veel gewend haha! Vind ik altijd wel fijn als ze iig wat kennen.. Kan niet wachten! haha!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:46

Als je niet kunt kiezen, neem je er toch twee? Voor het beestje erg leuk en ook voor je zelf, twee van die lieve knuffeltjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:35

Jaa zit ik idd ook over te twijfelen... Maar ja, als er dan 1 dood gaat, moet je er weer een 2e bij gaan zoeken..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:47

Relaxed schreef:
Jaa zit ik idd ook over te twijfelen... Maar ja, als er dan 1 dood gaat, moet je er weer een 2e bij gaan zoeken..

Dat is vaak niet zo moeilijk.

Er zijn nog altijd mensen die ieder jaar een nestje hebben en hun kat niet laten helpen. Marktplaats staat nu ook wee stampvol.

Als je niet hele dagen thuis bent, dan zou ik je aan willen raden wel twee katten te kiezen. Onze kat is een tijdje alleen geweest, en die zeurde de oren van je hoofd om aandacht... Vorige week zijn er twee nieuwe volwassen katten gearriveerd, en het gaat al een stuk beter Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:51

Jaa daarom dacht ik er ook aan, want ben niet zo heel veel thuis... En idd, later een kleintje erbij is ook wel leuk en makkelijker dan het nu in het begin zal zijn qua zindelijkheid enz...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:35

Ik kan je zeker aanraden 2 kittens samen te nemen! Die hebben zóveel plezier met elkaar..

Wij hadden 2 poezen, moeder en dochter en het is zó mooi om te zien hoe die samen leefden. Helaas is moederpoes weggelopen (van het balkon gesprongen Boos! ) en waarschijnlijk overleden. Haar dochter was zó verloren, zeker als ook de hond niet thuis was. Nu hebben we inmiddels een jong katertje gereserveerd, die komt bij ons na onze vakantie in augustus (pas)..

Ter vergelijking: een kater castreren is een veel lichtere operatie waar ze met een dag of 2 van hersteld zijn, kosten zijn ongeveer 50,- Een poes steriliseren is een daadwerkelijke buikoperatie, veel zwaarder, groter risico en ook duurder (ca. 100,-)..

Katten mogen gecastreerd cq gesteriliseerd worden vanaf een leeftijd van ongeveer 6 maanden. Ook vanaf die leeftijd gaan de hormonen opspelen en kun je last krijgen van een sproeiende kater of poes (yuk)..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:31

Okee, dan gaat met 6 maanden meteen de boel eraf... Vork Had gister al ff gekeken naar een krabpaal enzo, best duur whaha, maar wel leuk Tong uitsteken

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:35

Goed de aanbiedingen in de gaten houden, een krabpaal heb je dan voor nog geen 20,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:25

saskiakefie schreef:
mannetjes zij handiger, vrouwtjes zijn leuker, ze stinken niet, en zijn over het algemeen liever van karakter

Dat is onzin. Rolleyes Ik heb de liefste poes ter wereld, en in ons dierenasiel zijn de poezen ook net zo lief als de katers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:32

Ik ben idd ook van mening dat lief/niet lief/aanhalig/niet aanhalig alles met opvoeding te maken heeft en deels met karakter, maar niet echt met geslacht..

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:39

Mag ik vragen waarom je geen kat uit het asiel wilt? Lachen
Het is ook nog eens goedkoper om een kat uit het asiel te halen omdat ze helemaal 'kant en klaar' zijn. Ze zijn Ontwormd, ontvlooid, geënt, gechipt en ze worden als ze oud genoeg zijn op kosten van het asiel gecastreerd/gesterelliseerd. En dat voor ongeveer 50 euro. In aanschaf lijkt een 'marktplaatskatje' het goedkoopst, of soms is het zelfs gratis, maar alleen een sterellisatie is al meer dan 50 euro!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:04

Eigenlijk heb ik met asiel nooit zulke hele goeie asociaties, zoiezo wil ik geen kat met een verleden. Nou kan een jong katje idd wel daar, maar ik vind het best duur 50 euro (castreren is goedkoper dan 50 euro) en chippen bv vind ik echt niet nodig..
Plus dat er meer dan genoeg op marktplaats staan en dit nestje waar ik er nu 2 uit haal, groeien helemaal huiselijk op en zijn dan naar mijn idee straks meer gewend dan een kat uit het asiel..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:06

Relaxed schreef:
Eigenlijk heb ik met asiel nooit zulke hele goeie asociaties, zoiezo wil ik geen kat met een verleden. Nou kan een jong katje idd wel daar, maar ik vind het best duur 50 euro (castreren is goedkoper dan 50 euro) en chippen bv vind ik echt niet nodig..
Plus dat er meer dan genoeg op marktplaats staan en dit nestje waar ik er nu 2 uit haal, groeien helemaal huiselijk op en zijn dan naar mijn idee straks meer gewend dan een kat uit het asiel..

Dus je haalt er twee Haha! ? Leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:12

O ja, had net gebeld haha! Omdat ik best vaak weg ben vind ik dat idd wel net zo leuk... Ja

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:25

Relaxed schreef:

Kittens uit het asiel groeien ook huiselijk op, ze gaan namelijk naar een pleeggezin totdat ze oud genoeg zijn om geplaatst te worden. Ik heb er op dit moment ook 5 in huis
Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:51

loveyoutoo schreef:
Relaxed schreef:

Kittens uit het asiel groeien ook huiselijk op, ze gaan namelijk naar een pleeggezin totdat ze oud genoeg zijn om geplaatst te worden. Ik heb er op dit moment ook 5 in huis
Haha!

Oowww dat wist ik niet haha! Ik had altijd het idee van hokken vol katten...

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:36

Relaxed schreef:

50 euro duur? Dan wens ik je veel plezier met alleen de DA-rekeningen van het enten al. Neem dan helemaal geen poes, want een poes castreren is helemaal duur (wel boven de 100 euro vaak). En chippen niet nodig? Er zal er maar eentje weglopen. En dan interesseert je die 30 euro niets meer hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:05

Honey79 schreef:
Relaxed schreef:

50 euro duur? Dan wens ik je veel plezier met alleen de DA-rekeningen van het enten al. Neem dan helemaal geen poes, want een poes castreren is helemaal duur (wel boven de 100 euro vaak). En chippen niet nodig? Er zal er maar eentje weglopen. En dan interesseert je die 30 euro niets meer hoor.

50 euro voor de AANSCHAF vind ik duur ja... En wij hebben altijd ongechipte katten gehad en er is er zoiezo nooit een weggelopen.. Plus dat ze bij mij binnen blijven, dus de kans veel kleiner is dat ze weglopen. En dierenartsen rekeningen ben ik bekend mee hoor... Ja

En een poes castreren?? Das knap... Clown

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:18

Ja, poezen worden gecastreerd, in de volksmond heet het steriliseren, maar dat gebeurd bijna niet meer.

Bedenk je eens wat er bij die aanschaf allemaal inzit! Entingen, ontwormen, ontvlooien, en castratie.

Per kat gaat dus voor jou kosten:

ontwormen: E5
ontvlooien: E5 (maar je koopt 3 pipetjes per keer, da's dus al e15)
entingen 2 keer: E60 minimaal
castratie kater: E50
castratie poes: E90

Tel uit je winst Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:28

De 1e praktijk die ik bel vraag 40 euro voor castratie, maar goed... Zoals ik eerder al zei ben ik niet zo weg van het asiel, dus ik weet niet wat je met deze aanval probeert te bereiken, maar mijn keus is al gemaakt... Ja

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:34

Relaxed schreef:
De 1e praktijk die ik bel vraag 40 euro voor castratie, maar goed... Zoals ik eerder al zei ben ik niet zo weg van het asiel, dus ik weet niet wat je met deze aanval probeert te bereiken, maar mijn keus is al gemaakt... Ja

Is niet bedoeld als aanval, maar wel op je even met je neus op de feiten te drukken Haha! En ja, sommige klinieken zijn goedkoper dan andere, dat is nou eenmaal zo.

Maar met een asielkat ben je hoe dan ook goedkoper uit.

Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:44

Kijk en dat komt heel wat beter over... Ja Ik voel me aangevallen ja als jij beweert dat ik dan geen kat moet nemen..

2e kliniek vraagt trouwens 33,50 voor castreren, best veul verschil..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:34

Honey79 schreef:
Maar met een asielkat ben je hoe dan ook goedkoper uit.

dat weet ik nog zo net niet? er zijn namelijk ook nog genoeg mensen die hun katjes niet enten en niet gecastereerd willen hebben... vind ook om eerlijk te zijn dat ze beter asieldieren gratis weg kunnen geven of goedkoper, want dan "rotten" ze tenminste niet weg in een bomvol asiel Ach gut

als wij een nestje kittens hebben gaan ze bij ons ook gratis weg! maar wel netjes ontvlooit en ontwormt en ze zijn gewend aan van alles Ach gut plus dat het als het goed is halflangharige zijn! en dat trekt een hoop mensen!!! vooral als je wat appartere kittens hebt (o.a een schildpad) normaal betaal je daar een aardig leuk bedrag voor, maar bij ons is het pure hobby en dat mag voor ons toch geld kosten? Clown