ME hond heeft net chocoalde gegeten!!! moet ik zout geven??!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re: ME hond heeft net chocoalde gegeten!!! moet ik zout geven??!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:25

het zorgt voor verlamming van de hartspier...zegt genoeg denk ik Knipoog

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:25

als ze naar 1 schepje niet braak kan je nog een schepje doen. maar niet te veel anders krijgen ze een zout vergifteging. en dan moet je naar de DA. daar krijgen ze een injectie waardoor ze het braken opwekken.

weet niet hoe oud je hond is maar een oudere hond krijgt sneller een hartaanval door de chocolade

succes

hubba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 17:26

Eh, rustig aan. Ik geloof niet dat ze jou de schuld geeft en zegt dat jij chocolade voert hoor. Knipoog[/quote]

lees a u b eerst voordat je zon opmerking maakt .. dat zij ze wel .. geef je hond nromale hondenbrokken. dat soort dingen.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:27

ik zeg dat om te voorkomen dat je domme dingen gaat doen;) is die chocola er al uit??

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:28

Nou, mijn honden hadden marsepijn met chocolade eromheen en een hele doos bonbons opgegeten (terwijl wij er niet waren.. maar het was nogal slordig achter gelaten ) en die doen het nog prima Clown

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:31

Natasjaa schreef:
chocolade is erg giftig voor honden, ze Kunnen er aan dood gaan, maar ik denk dat twee kleine blokjes nog wel mee zullen vallen, hou t diertje gewoon goed in de gaten.
@ulestro, ik dacht dat het wel algemeen bekend was dat chocolade giftig is voor honden, snap niet dat je t ze dan Toch geeft? Is dat niet het lot tartten?
@TS nog > Sterkte met t hondje, mocht je iets merken aan dat ie zich niet lekker voelt, even de da bellen denk ik Ja

als je thuis een zaak hebt en de honden lopen rond, en de mensen geven hem een chocolade van bij hun koffie kun je het moeilijk vermijden, we spreken er telkens op, maar achter je rug blijven ze het toch doen
hij is inmiddels 9jaar en is nog springlevend en eet al 8.5jaar chocolade...

hubba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 17:31

TornadoLover schreef:
ik zeg dat om te voorkomen dat je domme dingen gaat doen;) is die chocola er al uit??

goh ik snap alleen niet dat je dat soort dingen op dit moment gaat zeggen en doet alsof ik mijn hond geen normale brokken voer .. en je doet ook nog eens alsof ik haar vaker chocolade voer. waar haal ej het lef vandaan zeg. je mag me best helpen .. en ik snap ook dat je zegt dat het heel slecht is dat mijn hond soms eens me bord aflikt. maar ik snap echt niet dat je zegt dat ik mijn hond geen normale brokken voer en ook nog eens doet alsof ik vaker chocolade voer.( als het een grapje was snap je wel dat ik het niet kan waarderen!) Ze is nu in de garage en ik heb er een schep zout in gegooid.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:32

hubba schreef:
lees a u b eerst voordat je zon opmerking maakt .. dat zij ze wel .. geef je hond nromale hondenbrokken. dat soort dingen.

Je reageert met deze quote, vandaar mijn reactie:

hubba schreef:
TornadoLover schreef:
ben het eens met miekelover
beter je hond nu laten braken dan straks een dode hond.
veel plezier Sigaar

nou ik wil niet uit je borden eten Haha! ookal was je ze nog af

???? wat denk jij wel niet jezus .. ff lollig doen ofzo en mij de schuld geven dat ik mijn hodn niet normaal voer ?? en dat ik haar chocoalde geef??? !! hoe druf je zeg

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:32

gezellig hier...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:33

Ja hè? Haha!

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:38

is de chocola er al uit? gewoon de volgende keer even oppassen met chocola en dan is er verder niks aan de hand en ze verzorgt haar hond op dr eigen manier daar hoeven wij ons niet mee te bemoeien en ik denk heus wel dat die hond hondenbrokken krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:43

ulestro schreef:
nee hoor, onze honden krijgen af en toe chocolade en ze leven nog steeds...

ik hoop dat het een grapje is, maar ik vrees van niet,

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:45

neen is geen grapje, heb je daarstrax al de uitleg gegeven dat we er zelf weinig aan kunnen doen...
hij is al 9jaar oud, en nog steeds springlevend, en wetende dat het ras normaal maar 9jaar leeft ongeveer... en toch bijna dagelijks iets van de klanten meekrijgt...
ik vraag me eigenlijk af of er wel degelijk ooit een hond ziek is geworden van chocolade of dood is gegaan...ik denk als ik m'n eigen hond bekijk dat het een fabeltje is, hier bij ons zeggen ze wel als de hond meer dan 100gram per dag eet dat het schadelijk is, daar kan ik meer in komen dan gewoon een stukje
Laatst bijgewerkt door ulestro op 23-05-07 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:46

hubba schreef:
heey
me jack russel heeft net 1 of 2 pure chocolade blokjes gegeten. Ze vreet hartstikke veel dus ik denk niet dat het wat uithaalt .. ze likt ook altijd onze borden schoon etc etc. ( ik weet dat het slcht is maar ze is harstikke gezond .. rent elke 2 uur buiten) maar moet ik nou een schep zout in de mond doen?? of is dat juist slecht??

Valt wel mee, zou geen zout doen, gewoon proberen niet meer te laten eten. Mijn JR heeft ook wel eens wat chocolade op.

hubba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 17:50

Ir111 schreef:
hubba schreef:

Je reageert met deze quote, vandaar mijn reactie:

ja sorry .. ikz ie het net .. maar ik ben gewoon helemaal in paniek .. ik ben een keer me hodn kwijtgeraakt op een heeeel akelige manier .. ik moet er niet aan denken dat deze ook gaat Huilen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:52

hubba schreef:
ja sorry .. ikz ie het net .. maar ik ben gewoon helemaal in paniek .. ik ben een keer me hodn kwijtgeraakt op een heeeel akelige manier .. ik moet er niet aan denken dat deze ook gaat Huilen

Dat begrijp ik wel hoor. Lachen

Heeft ze al gebraakt? Anders bel je toch even DA? Die kan je zeker goed advies geven!

Suk6 ermee.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:01

ja heeft ze al gebraakt ik wil weten hoe het gaat

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:01

Man wat een paniek. Hoeveel weegt een Russell ongeveer? 5-10 kg? Kijk op de vorige pagina wat betreft de giftige hoeveelheid en dan zie je dat dat om 30-70gr pure chocolade gaat. Nou ik weet niet hoe groot de blokjes zijn maar als die normaal zijn is dat echt niet zoveel! Wat trouwens wel van belang is dat Theobromine stapelt, dus als je dagen achter elkaar een kleine hoeveelheid geeft dan kan je nog in de gevarenzone eindigen.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:03

Beetje dom dat je dat op bokt komt vragen!! niet dat niemand het hier zou kunnen weten,maar in zoon geval bel je toch onmiddelijk de dieren arts??????????????????????????????

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:05

ulestro schreef:
nee hoor, onze honden krijgen af en toe chocolade en ze leven nog steeds...

Gestoord

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:07

Oh oh oh, mijn JR heeft ook wel eens een stukje chocolade op. Hij is nu 12, dus erg dodelijk was het blijkbaar niet.

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:08

Zolang je hond er niet ziek van word is er toch niets aan de hand? het was al jaren terug dat mijn honden per ongeluk een paar pond chocolade hebben gegeten.. naast diaree waren ze ietswat te dik geworden maar verder nog gewoon gezond en vrolijk

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:12

nicci88 schreef:
1 a 2 blokjes kan (meestal) niet veel kwaad. wel als ze een hele reep op hebben.

Die van ons heeft een keer 4 dikke verkade repen naar binnen geslobbert (was overigens een ongelukje)
En het beest heeft nergens last van gehad.
We hebben er ook niet laten braken.
Van een keer een klein stukkie chocolade gaan ze echt niet dood hoor.
Ik vind het erger dat je meteen zout in de mond gaat gooien.
Dat lijkt mij voor een dier pas kwelling, zout in je mond , bah bah.. en dan nog moeten overgeven!

Als je inderdaad dagelijks chocolade geeft is het veel schadelijker.

Kennissen van ons geven hun JR heel vaak chocola.
(ik doe het zelf nooit hoor, ben er van bewust dat het gevaarlijk kan zijn)
Maar zelfs die hondjes zijn nog steeds levend en stokoud!!

hubba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 18:24

ja ik vind het ook ehsu neit leuk om zout in haar mond te gooien maar kom op .. ik lees genoeg verhalen dat er honden zijn die wel doodgaan om een klein beetje. Ik geef haar toch egt liever zout dan dat ze doodgaat. Kom op zeg. Maar ik ehb het gegeven .. niet egt veel denk ik want ik vond het dus ook zielig om te doen en gooide de helft ernaast omdat heel erg ging tegenwerken ofcourse .. maarja ze heeft nog niet gebraakt ik heb net zelfs al gewandeldt met ze ( ja ik ehb er 2) .. ik denk ook niet dat er iets gaat gebeuren .. maar toen ik op internet ging zoeken of het erg was toen kwamen er wel veel verhalen van honden die eraan doodgingen enzo. en op de zoekfunctie van bokt stond idd wel een topic maar iemand had een berichtje geplaatst dat zout geven slecht is .. daarom hbeb ik een eniuwe aangemaakt om dat even te vragen of dat dus wel kan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:26

hubba schreef:
ja ik vind het ook ehsu neit leuk om zout in haar mond te gooien maar kom op .. ik lees genoeg verhalen dat er honden zijn die wel doodgaan om een klein beetje. Ik geef haar toch egt liever zout dan dat ze doodgaat. Kom op zeg. Maar ik ehb het gegeven .. niet egt veel denk ik want ik vond het dus ook zielig om te doen en gooide de helft ernaast omdat heel erg ging tegenwerken ofcourse .. maarja ze heeft nog niet gebraakt ik heb net zelfs al gewandeldt met ze ( ja ik ehb er 2) .. ik denk ook niet dat er iets gaat gebeuren .. maar toen ik op internet ging zoeken of het erg was toen kwamen er wel veel verhalen van honden die eraan doodgingen enzo. en op de zoekfunctie van bokt stond idd wel een topic maar iemand had een berichtje geplaatst dat zout geven slecht is .. daarom hbeb ik een eniuwe aangemaakt om dat even te vragen of dat dus wel kan.

Ik denk dat je bij zulke dingen beter de DA kunt bellen.
Die weet wel of je zout moet geven of niet.
Of dat die kleine hoeveelheid echt nadelig giftig is.

Ik bedoel, je hoord wel wat verhalen ja.. dat er honden dood gaan aan chocolade..
Maar je hoord ook zat verhalen waarin honden (zoals de onze) die had echt bijna een kilo op, die nergens last van gehad hebben!

De DA is toch echt de beste bron.
Die kent jou hond en als jij aangeeft hoeveel chocolade ongeveer zal hij echt wel weten wat je moet doen!