Risico: oude poes onder narcose of beter van niet?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Risico: oude poes onder narcose of beter van niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:53

Ik zal voor jullie duimen! OK dan!

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:57

ik vind het een bijzonder verstandig besluit om er toch voor te gaan!
Gebit kan zó vreselijk veel problemen en pijn opleveren voor een dier, mensen hebben er vaak geen idee van.
Een narcose kan tegenwoordig heel veilig (risico's zijn er natuurlijk altijd) en bij een goeie kliniek word er rekening gehouden met leeftijd en eventuele andere gezondheidsproblemen.
Zou je mijn topic over nazorg die je mee hebt gekregen van de DA-praktijk eens na willen kijken? Ben ik erg benieuwd naar namelijk!
Succes!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 10:33

Ben net gebeld door de DA. Ze hebben nier- en leverwaardes gemeten en haar hart beluisterd. Haar leverwaardes waren zo hoog, die konden ze niet eens meten, haar nierwaarden waren hoog maar nog net in het "normale". Ze hebben een lichte hartruis ontdekt. Daarnaast was ze licht uitgedroogd, waardoor het erg lastig zou zijn om die naald in te brengen voor het infuus (ze heeft gezegd hoe zo'n ding heet, maar weet het niet meer). Al met al wordt dit dus een behoorlijk risico.... Scheve mond

Ik heb de knoop doorgehakt en de operatie toch door laten gaan. Zoals het nu gaat, houdt ze het sowieso niet heel lang meer vol. Ze heeft duidelijk pijn en continu honger. Geen leuk leven...

Ik maak me nu dus ontzettend zorgen, ben echt als de dood dat ik haar straks niet meer mee naar huis kan nemen Verdrietig

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:37

bedenk dan dat ze iig een zachte dood heeft gehad ..leven zoals het was was ook niet leuk voor haar

we hebben hier recent voor de zelfde keuze gestaan en kwaliteit van het leven voor de ok laten bepalen ..dus ook voor ok gekozen
omdat het anders op kort termijn "toch"beter was om haar in te laten slapen ,dat is naar je dier toe denk ik de beste beslissing
of ze gaat vredig of ze heeft een nieuwe kans

hoop dat het goed gaat en dat ze weer netjes bij komt
sterkte Ach gut

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 11:37

nickyu schreef:
bedenk dan dat ze iig een zachte dood heeft gehad ..leven zoals het was was ook niet leuk voor haar

Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar persoonlijk zou ik haar liever gewoon op een ochtend een keer vinden, dan dat ik haar húp in een doosje prop, bij de DA aflever, haar laat opereren en dat ze nooit geweten heeft hoe of wat.

Maar ik kreeg net een telefoontje: de operatie is op zich goedgegaan, ze leeft in ieder geval nog. Maar er is een complicatie: de kaak is op 1 plek zó poreus en zacht, dat een stukje van een rotte kies compleet in de kaak is verdwenen :S Ze konden wel met een sonde of zo gaan kijken of ze hem nog weer terug kunnen vinden of op een andere manier gaan peuteren, maar daarmee maken ze veel meer schade dan het wat oplevert. Wroeten in die poreuze kaak is niet verstandig. Dus ze laten het zitten, in de hoop dat het wordt ingekapseld en dat ze er verder geen last van krijgt.

Dus opgeteld: een hartruis, belachelijk hoge leverwaarden, hoge nierwaarden, een stuk kies dat in de kaak zwerft, een soppige kaak en een algeheel mager en afgeleefd lichaam: het ziet er toch niet best uit Scheve mond
Maar we kijken het nu gewoon even aan, als ze geen pijn heeft en weer kan eten, is het wel goed. Maar als het toch niet opknapt, kunnen we nu in ieder geval zélf de beslissing maken om er een einde aan te breien. En dan het liefst lekker thuis en niet zoals onze andere oudje anderhalf jaar terug, op z'n koude behandeltafel.

Om half 1 mag ik haar ophalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:17

Ik hoop dat ze er nog even tegenaan kan. Aan de zorg zal het in ieder geval niet liggen! Kusje

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 13:26

En we zijn er weer Lachen

Ze heeft echt zo'n narcose-uitdrukking op haar gezichtje, het lijkt ook of ze een veel smaller koppie heeft, nu. Maar ze heeft verschrikkelijk honger en het eerste halve zakje voer is al naar binnen geschrokt Lachen Ze ligt nu te slapen, zal zo eens even kijken of ze de rest ook al wil hebben.
Als ze in dit tempo kan blijven eten, krijg ik er per dag wel vier zakjes in (tot op heden maar 2 en da's echt veel te weinig) en met een beetje geluk gaat ze zichzelf overdag ook weer volstoppen met brokjes (niet teveel op hopen, maar dat zou mooi zijn Lachen ) en zal ze vanzelf weer op gewicht raken.

Tot nu toe zie ik het zonnig in, in ieder geval *opgelucht* Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:28

Dat klinkt voorzichtig positief Elles Lachen.

Hopelijk krijg je haar weer wat op gewicht en blijft ze nog een half jaartje leven Lachen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:29

Nou so far so good dus!!
Fijn dat ze zo lekker wil eten zeg Ja (mag dat wel al? Hm, zal wel anders had je dat wel gehoord Lachen )

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:34

nou hopen dat ze er weer boven opkomt....

en dat ze alweer eet, lijkt mij goed teken....

succes...iig

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:08

ha fijn , dat klinkt goed
lekker verwennen dan maar

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:55

Gelukkig heeft poes de operatie overleefd. dat was ook mijn angst toen vorige week ons nog-niet-zo-oud-je (11 jaar) onder narcose moest voor haar gebitje. Ook zij liep 's avonds alweer te eten. Ze mocht weer eten en drinken (niet te koud).
Toch weer spannend zoiets. Ik hoop dat ze er van op knapt en weer lekker kan eten. Bij die van ons hebben ze 1 kiesje getrokken en alles schoongemaakt en nu eet ze weer volop brokjes. Ze was behoorlijk vermagerd maar nu trekt ze weer bij. Sterkte voor poes en ik vind je lapje echt een schatje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:58

En, en, en? Lachen

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 17:03

Ze eet weer, Wuis, en het lijkt op dit moment wel wat meer te zijn dan voorheen Lachen De uren na de operatie barstte ze natuurlijk van de honger, dus dat gaf een wat vertekend beeld Knipoog
Haar voorpootje begon een half uur na thuiskomst ineens gigantisch op te zwellen, het voetje was echt bijna drie keer zo groot als de andere. Gauw tape eraf gehaald en na een uur was het was verminderd. Nu is het gelukkig weer normaal.

Ze lijkt geen last te hebben bij het eten. Ze schrokt het naar binnen, alsof ze wat in te halen heeft Knipoog Ben benieuwd wat er gebeurt wanneer haar tandvlees weer is dichtgegroeid en de wonden zijn geheeld. Ik hoop dat ze weer aan de brokjes gaat, eigenlijk. We wachten het wel af Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:08

Klinkt tot nu toe erg positief, gelukkig! Ja

Het is wat met die oudjes. Haha! Mijn 17-jarig monster ligt op dit moment naast mij op bed te snorren. Haha!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:11

Ze heeft de operatie dus gelukkig goed doorstaan.
Nu ze weer beter kan eten zal ze ook wel weer op gewicht komen. Dat je nog maar veel plezier mag beleven aan je oudje.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:58

el;les die katten zijn zo enorm taai dat is echt ongelovelijk
momenteel zjin de oudste hier 16,5 en 17
mijnoude kat is 22jaar en 2 maanden geworden
die was op 17jarige leeftjid onder een brommer gekomen en oa kaak gebroken
eerst rauw ei en met water aangemaakte brokjes en vleesjes uit blik , gekoookte witte vis met rijst
maar uiteindelijk is die ook weer gewoon harde brokje gaan eten

sterkte met je oudje !