Reuen.. (zucht)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chrystal-gek

Re: Reuen.. (zucht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:53

MissStynk schreef:
Wie weet is het wel makkelijk op te lossen en is een castratie niet nodig, want wie garandeert mij dat het dan ophoudt??

Waarom zou je je hond laten castreren?
Zo als ik het inschat is dit absoluut een teken van dominantie, maar castreren is imo niet de oplossing.
Rangorde even weer duidelijk aanhalen lijkt mij een goede stap.
Daarbij iets bij je hebben wat je richting hond kan gooien, zoals een blikje met steentjes, sleutelbos of iets in die richting.
Je hoeft de hond niet zozeer te raken, er naast gooien levert vaak ook al het gewenste resultaat op.
Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat de hond dit niet als een spelletje gaat zien Haha! , maar van de beweging/geluid schrikt en ophoudt waar hij mee bezig was.
Het is dus ook beter dat hij niet de link legt dat jij het bewerkstelligt, dus het voorwerp ook niet meteen oprapen in zijn gezichtsveld.

Hem onder de ballen schoppen lijkt mij nou ook niet bepaald de oplossing.
Als je dan toch zo dicht in de buurt kan komen (als je de hond al straft, moet dat op het moment supreme gebeuren, niet wanneer het voorval al is gebeurd), kun je beter een oefening doen die duidelijk maakt dat hij niet de ranghoogste is en moet luisteren naar diegeen die dat wel is, jij dus.
En jij wil niet dat hij tegen mensen aan zeikt en daar heeft hij naar te luisteren.
Klinkt simpel, was het in de praktijk ook maar altijd zo simpel he?! Cool

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 16:12

AstraGirlie schreef:
o sorry, ik was van de veronderstelling dat de hond ook los in de buurt mocht lopen zonder haar erbij.
dat zou hij wel willen ja Haha!

In overleg met de hondentrainer ga ik het proberen met een werpketting (slipketting), die hou ik gewoon bij me en al hij neigt gooi ik die gewoon in zijn richting! Deze methode kent hij en heeft al vaker gewerkt om hem ergens mee te corrigeren.
Nu maar hopen dat ik niemand anders dat ding op zijn kop gooi.. Bloos (ben namelijk nogal een kluns op dat gebied) ha,ha..

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:13

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 09-02-22 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:37

MissStynk schreef:
In overleg met de hondentrainer ga ik het proberen met een werpketting (slipketting), die hou ik gewoon bij me en al hij neigt gooi ik die gewoon in zijn richting! Deze methode kent hij en heeft al vaker gewerkt om hem ergens mee te corrigeren.
Nu maar hopen dat ik niemand anders dat ding op zijn kop gooi.. Bloos (ben namelijk nogal een kluns op dat gebied) ha,ha..
Zelfde idee als blikje met steentjes, sleutelbos ed.
Ennuh, van te voren even oefenen met werpen Haha!
Allemaal leuk en aardig om te zeggen dat als men iemand raakt, men tenminste ziet dat men een poging doet om er wat aan te doen, maar de meesten zullen er echt niet van gecharmeerd zijn hoor, zeker niet als het het hoofd is wat geraakt wordt Clown

nat schreef:
Natuurlijk moet je dat niet doen als je graag je hond wil gebruiken voor "het dekken."
Er zijn wel meer redenen te bedenken om je hond niet te laten castreren dan wel of niet voor de fok te gebruiken.
Al eens over de nadelen van een castratie nagedacht?
Een juiste oplossing is het zeker niet, dat wil niet zeggen dat het mogelijk wel helpt maar ook niet dat het zeker is dat het probleem daar mee opgelost wordt.

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 13:57

Mijn DA is ook absoluut niet voor castratie "zomaar" en in principe wilde wij hem ook helemaal niet castreren als daar geen medische reden voor is. Kijk is de hond nou zo dominant dat het andere honden lastig valt, zeg ik ja! want je legt de hond wel beperkingen op als die niet meer vrij rond kan lopen en spelen door zijn domininate gedrag.

We zijn er nog niet helemaal uit ook omdat hij de laatste tijd behoorlijk druppelt en dit wel degelijk ophoudt na een castratie, maar dit alleen is geen reden genoeg vind ik persoonlijk. Alles bij elkaar opgeteld is het misschien een overweging. Maar om te zeggen dat castratie alle problemen oplost vind ik zelf een beetje kort door de bocht"

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 23:26

MissStynk schreef:
Mijn DA is ook absoluut niet voor castratie "zomaar" en in principe wilde wij hem ook helemaal niet castreren als daar geen medische reden voor is. Kijk is de hond nou zo dominant dat het andere honden lastig valt, zeg ik ja! want je legt de hond wel beperkingen op als die niet meer vrij rond kan lopen en spelen door zijn domininate gedrag.

We zijn er nog niet helemaal uit ook omdat hij de laatste tijd behoorlijk druppelt en dit wel degelijk ophoudt na een castratie, maar dit alleen is geen reden genoeg vind ik persoonlijk. Alles bij elkaar opgeteld is het misschien een overweging. Maar om te zeggen dat castratie alle problemen oplost vind ik zelf een beetje kort door de bocht"

haal er even 1 zinnetje uit Knipoog

ook omdat hij de laatste tijd behoorlijk druppelt en dit wel degelijk ophoudt na een castratie

de kans is redelijk groot, maar 100% absoluut niet, ken toch echt meerdere reuen, gecastreerd dus, die druppelen, voorhuid ontsteking enz hebben, dus ook hier weer geen garantie ( vitamini C , dat kan goed helpen als hij wat pusachtig druppelt)