paar vragen over bokjes!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ponyzotje

Re: paar vragen over bokjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:47

Moest het nu nog ikzelf zijn die me aan mijn opleiding refereerde, maar dat doe jij dan nog voor mij Haha! Het moet gewoon goed gedaan worden als het zo gebeurt, het is geen ramp, dat is alles. NATUURLIJK doet ieder normaal mens het tegenwoordig anders, ik vind het gewoon niet kunnen dat je haar zo met een schuldgevoel opzadelt terwijl het kwaad al geschied is... Ik heb trouwens nergens gezegd dat het geen pijn doet. Ik heb alleen gezegd dat het niet zolang pijn doet, omdat xjox al vreesde dat het nu nog steeds aan het pijn doen was....

En van die wond heb ik ook gezegd dat dat normaal gezien niet lelijk mag uitzien, die mag er gewoon niet zijn... Jij moet toch ook een beetje beter lezen Knipoog dan zou je merken dat ik vooral xjox probeer gerust te stellen, die na jouw post volledig in paniek was zonder reden.

En ik heb niets gezegd over verboden of niet. Het is gewoon een manier om te castreren en het wordt gedaan. Dat heeft, wederom, niets met mijn opleiding te maken (ik weet niet wat dat daar doet trouwens). Ik vind dat je volkomen gelijk hebt, en ik deel je mening. Wou alleen dat je xjox niet op stang jaagde nadát het kwaad gebeurd is. Waarschuwen kan, maar dan op een normale manier.

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:02

wij hebben ook een dwerg bok en die is ook al op jongen leeftijd gecastareerd. castaratie duurde 15 min en kost maar 25 euro..
wij zijn gewoon met onze bokje naar de dierenarts geweest..
toen de verdoving uitgewerkt was kon je wel aan hem merken dat hij er last van had. maar het heeft bij ons nooit problemen of infecties gegeven...

en als je op jonge leeftijd met de bokjes aan de wandel gaat worden het net honden. die van ons is ook zo..

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 15:51

Ik ga morgen naar de dierenwinkel, bij mn oude stage. Ik ga daar 2 halsbandjes en riemen kopen. Hebben jullie nog tips, welk materiaal etc.?

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:34

ben jaloers Bloos lijkt me super om zo met je geitjes te gaan wandelen!!! Ik geloof xjox, dat je best geen rollijn koopt, omdat geitjes nogal macht kunnen hebben. Misschien is er daar iemand die daar ervaring mee heeft ofzo? Verder kan je ook eens spieken op sites van geitenhouders, of keuringen, en kijken wat voor halsbanden daar zijn? Ik heb er persoonlijk dus niet echt ervaring mee Knipoog
Plaats je foto's ervan? Haha!

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 18:43

Mij lijkt het ook erg leuk! Ik weet ook helemaal niet hoe zoiets gaat, eerst maar een goed oefenen in de weide Nagelbijten / Gniffelen
Ik ga morgen even kijken, wat ik het beste kan nemen. Mischien weet die man het wel?
Een rollijn lijkt mij ook eigenlijk wel beter, anders word je mischien zo meegesleurd. Zijn best sterk Haha!
Maar anders neem je ze toch allemaal mee? haha, dat lijkt me wat Huilen van het lachen
Ik zal foto's maken en dan zet ik ze meteen hier neer!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:52

Ah, jij denkt juist wel? Ik dacht niet, omdat dat minder kracht kan verdragen dan een vaste lijn... Maar als het met oefenen goed gaat, waarom niet? Lachen

Ik kan echt wel proberen om ze allemaal tegelijk mee te nemen, maar ik doe het niet... Heb ook niet genoeg materiaal Knipoog

http://home.12move.nl/kasmo/Site-foto's ... endorp.jpg
dit zou ik alleen gebruiken als ze het al gewend zijn... eventueel kan je tijdelijk combineren met een stevigere halsband.

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 18:56

Schijnheilig Ik heb er niet zoveel verstand van. Ik denk ook eigenlijk dat je met zo'n rollijn niet echt de kracht hebt, zijn niet echt super stevig. En om nou zo'n hele grote te nemen? Tong uitsteken (even snel nagedacht)

edit: Mischien in het begin met een tuigje, ik heb er nét een voor mijn hondje gekocht. Of is dat toch niet zo'n slim idee Lachen

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:33

onze bokje heeft gewoon een normale leren honde halsbandje om en een normale nylon riem er aan als we aan de wandel gaan..

in het begin wou onze bokje (teun) ook niet normaal mee lopen.
ben weer richting huis gewandelt en heb een klein beetje biks in een bekertje gedaan en daarna weer aan de wandel gegaan.
en elke als hij weer in staking ging schudde ik met het bekertje en liep meneer weer netjes mee en dan kreeg hij 2 brokjes en zo bouw je het steeds langzamer af en op een duur wandelt hij zo mee.. die van ons kan ook los.. je roept hem en hij komt er aan, doet ie dat niet weglopen en dan roepen en dan komt ie er met een noodgang aanracen...

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 20:36

Dakie schreef:
onze bokje heeft gewoon een normale leren honde halsbandje om en een normale nylon riem er aan als we aan de wandel gaan..

in het begin wou onze bokje (teun) ook niet normaal mee lopen.
ben weer richting huis gewandelt en heb een klein beetje biks in een bekertje gedaan en daarna weer aan de wandel gegaan.
en elke als hij weer in staking ging schudde ik met het bekertje en liep meneer weer netjes mee en dan kreeg hij 2 brokjes en zo bouw je het steeds langzamer af en op een duur wandelt hij zo mee.. die van ons kan ook los.. je roept hem en hij komt er aan, doet ie dat niet weglopen en dan roepen en dan komt ie er met een noodgang aanracen...

Wat leuk, net een hondje Nagelbijten / Gniffelen Met biks is een slim idee, volgensmij doen ze daar erg veel voor.
En wat speciaal dat hij komt als je hem roept! Lachen

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:48

ja voor eten doen ze heel erg veel...
en ze hebben een hekel aan regen...

hier is een foto van onze teun. (toevallig laast gemaakt)
Afbeelding

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 20:59

Dakie schreef:
ja voor eten doen ze heel erg veel...
en ze hebben een hekel aan regen...

hier is een foto van onze teun. (toevallig laast gemaakt)
Afbeelding

Aah, die is écht leuk!
Dat heb ik gemerkt Tong uitsteken met dat eten
En ook dat ze een hekel hebben aan regen. Ik heb vandaag een nieuw huisje opgehaald.

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 21:28

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:02

volgens mij klopt de site niet...
ik zie geen foto...

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 13:38

Ja, klopt. Gister deed 'ie het wel. IK ga hem zo even op een andere site zetten Lachen

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 15:03

Ik heb halsbandjes en riempjes! Hele simpele, maar vind ze erg leuk. Twee halsbandjes en twee riempjes.

Foto:

Afbeelding

Voor mijn broertje en zn geit precies hetzelfde gekocht maar dan in het groen.

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 17:51

Kan iemand mij helpen? Ik ben vamorgen zó geschrokken. Choc stond maar de hele tijd in het huisje, te persen en te mekkeren. Waarschijnlijk heeft hij moeite en pijn bij het plassen, het is zo ontzettend triest om te zien hoe dat kleine beessie pijn heeft. Ik heb natuurlijk de vorrige eigenaar gemaild en alles verteld. Zij heeft het over antibiotica spuiten en we kunnen daar eventueel langskomen. Ik ga er zo weer heen om te kijken hoe het gaat. Mijn vader is al thuis, dus ik ga hem ook even informeren. Als iemand mischien tips heeft en/of dit kent dan hoor ik dit erg graag want ik ben hopeloos, ookal klinkt het raar.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:11

helaas heb ik niet echt verstand van bokjes anders wou ik je graag helpen en ik snap dat je nu even hopeloos bent maar het komt vast goed Lachen

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 18:13

Dankje Lachen Ik hoop ook écht dat het goedkomt, ga er nu heen.

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 21:06

We zijn naar de DA geweest, tenminste mijn broertje en mijn ouders. Hij had geen verstopping o.i.d maar waarschijnlijk heeft hij iets verkeerds gegeten, of te veel. Nu heeft hij pijnstillers en moet het minder worden. Choc is ook ontwormd. Hij gilde het uit van de pijn, echt sneu! Verdrietig

Hopelijk komt alles nu weer goed met ons kereltje Ach gut

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:09

he bah Huilen ik hoop dat alles goed komt Haha!

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 21:11

ja, zo sneu Boos! Hij keek wel weer wat helder uit zn oogjes Ja

Ziiggy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:32

hee,
ik heb mischien nog wel iets ik weet niet of je iets aan hebt maargoed Knipoog
wij zijn ook ooit wezen wandelen en maakte een ronde (die opzich niet zo heel groot was) maar toen opeens verrekte die het om nog verder te lopen en daar stonden we dan... Mischien iets om eerst in de straat te blijven ofzo!!
Succes ermee..

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 21:44

Hoi Lachen

Bedankt. We blijven in het begin in de wei, we zitten namelijk bij een weg waar erg hard gereden word. Ik heb het net geprobeerd met Mokka, toen Choco bij de DA was. Dat ging vrij goed! Ja

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:45

let ook op welke planten ze niet mogen eten...
moet je gewoon ff googlen..

en onze dwerggeit krijgt 100 gram biks per dag.. en een droge plakje brood net als een beschuit.. en af en toe wat groen voer.

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 21:49

Ik weet wel dat ze rodondendron (haha, zoiets Tong uitsteken) niet mogen eten, verder weet ik niet veel, dus even googlen. De DA heeft gezegd dat hij tijdelijk even geen brood o.i.d mag hebben, veel hooi maar weinig biks. Bedankt Lachen