Jong konijntje geboren. A.U.B. kijken!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loveyoutoo

Re: Jong konijntje geboren. A.U.B. kijken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:13

tessyke schreef:
boa's genoeg die ze binnen willen spelen

Ik weet dat het de natuur is, maar je zegt het op een nogal legubere manier.... Bloos
Ik denk trouwens niet dat iemand die nestjes 'voor de fun' fokt, zijn jonge konijntjes opgegeten ziet worden door een slang... Huilen van het lachen

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:16

aah daar zeg je zoiets Lachen
moesten ze maar verantwoordelijk fokken Ja

ik zie ook liever niet al te veel konijnen gefokt worden zonder al die bloedlijnen enzo maar als het gebeurt is de eigenaar er zelf verantwoordelijk voor Ja
uiteindelijk bedenk je toch eerst wat je met de jongen doet voor je ze laat kweken.
ik heb ooit perongeluk een nest gehad en al een geluk hebben de kleintjes een goede thuis gekregen maar als ik ooit nog eens een nest krijg door omstandigheden gaan ze idd naar slangen

er zijn al genoeg onzuivere konijnen Lachen

(allemaal niet bot bedoeld maar wel de waarheid) Lachen

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:36

loveyoutoo schreef:
Excuse me, dan heb ik het verkeerd gelezen Knipoog
Maar dan hoef je niet gelijk zo opgefokt te reageren

Daarnaast vind ik dat je met het fokken van zulk soort nestjes alleen maar bijdraagt aan het overschot van konijnen wat in de asiels en opvangen zitten. Ook als je zelf een nieuw thuis voor ze vind. Hoe meer konijnen zij kwijt is, hoe meer konijnen er in de opvangen blijven zitten.
Ik wil nog wel even zeggen dat ik het op de juiste manier fokken van dieren wel goed vind. Goede fokkers proberen het ras juist te verbeteren in tegenstelling tot het fokken met dieren uit de dierenwinkel, waarvan je de achtergrond ed niet kent.

Niet iedereen wil een konijn uit de opvang... !
En niet iedereen wil raszuiver. ( en ik heb het hier niet alleen over konijnen )
Het valt me op dat bij bijna ieder topic wat op bokt verschijnt en als inhoud heeft fokken ( met geen raszuivere dieren ) uitdraait op reacties van : opvangs zitten al vol en dit is vermeerderen ed.

Zoals tessyke al zei : ik zie ook liever niet al te veel konijnen gefokt worden zonder al die bloedlijnen enzo maar als het gebeurt is de eigenaar er zelf verantwoordelijk voor.

Hier ga ik in mee.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:10

Er zijn ook genoeg niet raszuivere konijnen die nog jong zijn die in de opvang zitten, worden vaak genoeg nestjes geboren daar!

Er heerst zowiezo een nogal verkeerd beeld wat opvang konijnen betreft. Niet alle konijnen in een opvang zijn van die onhandelbare, zieke, oude konijntjes, nee het tegendeel is waar! Een groot deel van alle konijnen die in een opvang zitten zijn ooit in een dierenwinkel gekocht, of ze nou iets ouder zijn maakt niet uit. En zoals ik ookal zei, genoeg jonge leuke konijntjes! Bovendien heeft een opvangkonijn veel meer voordelen dan eentje uit een dierenwinkel of vermeerder (doelloze fokkers), ze zijn vaak al geholpen, geënt en het karakter is bekend wat bij jonge konijntjes dus niet het geval is.
MAar goed, dat is dus mijn mening Knipoog.

En als er echt genoeg Boa's waren die al die konijntjes op zouden eten, zou er geen overschot zijn Lachen!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:50

omdat opvangen geen konijnen aan mensen verkopen die ze aan slangen gaan voeren Knipoog

Blend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 02:13

Nathachou schreef:
En als er echt genoeg Boa's waren die al die konijntjes op zouden eten, zou er geen overschot zijn Lachen!

Nou er zijn genoeg boa's, alleen wil de gemiddelde mens die een nestje heeft, niet dat dat naar een boa toe gaat.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:42

Broodfokkers boeit het anders vrij weinig waar zijn konijntjes naartoe gaan, als ie maar geld krijgt Knipoog.