Voeren we wel goede voeding???

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chrystal-gek

Re: Voeren we wel goede voeding???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:29

Houd je er rekening mee dat je niet te lang puppy-brok moet blijven geven?
Vooral bij grote rassen zo snel mogelijk overstappen.

Zelf zou ik de brok de deur uitbonjouren Clown
Brok (welk soort dan ook) is imo geen goed voer voor een hond of kat (of welke carnivoor dan ook).
Mijn advies zou dan ook zijn, stap over op vers, kant en klaar uit de winkel of zelf samen stellen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:40

Chrystal-gek schreef:
Houd je er rekening mee dat je niet te lang puppy-brok moet blijven geven?
Vooral bij grote rassen zo snel mogelijk overstappen.

Zelf zou ik de brok de deur uitbonjouren Clown
Brok (welk soort dan ook) is imo geen goed voer voor een hond of kat (of welke carnivoor dan ook).
Mijn advies zou dan ook zijn, stap over op vers, kant en klaar uit de winkel of zelf samen stellen.

hier zijn verschillende meningen over...maar dat is een andere discussie Knipoog
ik ben van mening dat een ieder moet doen waar zijn of haar hond het goed op doet
mijnes doen het goed met een combi van vers vlees en brokken

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:22

naadje24 schreef:
hier zijn verschillende meningen over...maar dat is een andere discussie Knipoog

Klopt, daarom staat er ook 'imo', oftewel 'in mijn ogen', niet om hier een discussie te starten, maar om andere mogelijkheden dan brok ed naar voren te brengen.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:23

aliluck schreef:
oke dus wij blijven gewoon eukanuba voeren totdat ze volwassen is ik denk dat we dan een ander goed voer nemen wat goedkoper is want het is wel prijzig

Het verhaal begon heel positief vond ik, iemand die goed voer wil er ook aandacht aan besteed.
Maar als je pup straks volwassen is, is goed voer dan ineens niet meer belangrijk?

Ik snap echt niet dat (wat heeeel veel mensen doen) de hond als pup zijnde het beste van het beste krijgt (even buitenwege gelaten of het desbetreffende voer ook het beste ís, want het gebeurd met zoveel merken!), en ineens op "goedkoper" voer overgaat als ie volwassen is... Is dat voer niet genoeg voor als ie pup is? Dan is het toch ook niet goed genoeg als ie volwassen is?

aliluck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 21:16

Destinietje schreef:
aliluck schreef:
oke dus wij blijven gewoon eukanuba voeren totdat ze volwassen is ik denk dat we dan een ander goed voer nemen wat goedkoper is want het is wel prijzig

Het verhaal begon heel positief vond ik, iemand die goed voer wil er ook aandacht aan besteed.
Maar als je pup straks volwassen is, is goed voer dan ineens niet meer belangrijk?

Ik snap echt niet dat (wat heeeel veel mensen doen) de hond als pup zijnde het beste van het beste krijgt (even buitenwege gelaten of het desbetreffende voer ook het beste ís, want het gebeurd met zoveel merken!), en ineens op "goedkoper" voer overgaat als ie volwassen is... Is dat voer niet genoeg voor als ie pup is? Dan is het toch ook niet goed genoeg als ie volwassen is?

natuurlijk is het ook belangrijk als ze volwassen zijn, maar eigenlijk vinden we eukanuba wat aan de dure kant en als er dan een voer is wat ook goed is en goedkoper jah waar kies je dan voor. en ik denk idd dat dat voer heel veel calcium in zit wat voor de pup niet goed is, maar hoe dat precies zt met volwassen hond weet ik niet daar heb ik me nog niet verder in verdiept maar op me stage vinden ze carocroc kwalitatief ook een goed voer.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:40

@ aliluck: Dat snap ik, maar is dat voer wat je dan gaat voeren niet goed genoeg voor nú dan? Waarom dan tegen die tijd wel? Of voer je graag duur voer wat "net zo goed" is omdat ie pup is? Ik snap t niet! Blond Sigaar

aliluck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 21:22

nou wij hebben met name gekeken naar het calciumgehalte wat in het voer zit en als ik het goed heb zit in de puppy van carocroc 1,38% en eukanuba puppy en junior 0,8% dat vind ik nogal een behoorlijk verschil.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:20

Het calcium gehalte in het voer op zich zegt helemaal niets. Je moet het calcium gehalte altijd samen zien met het aantal kilocaloriën. Als je dat niet doet, dan ben je appels met peren aan het vergelijken.

Op zich begrijp ik best dat je nu voor een duurdere kwaliteitsvoeding kiest en op volwassen leeftijd over wilt gaan op een goedkoper merk. Maar.....is dat goedkopere merk wel zoveel goedkoper? In de praktijk moet je vaak 1 1/2 keer zoveel geven van een goedkoper merk dan wanneer je op het dure merk blijft.
Mijn pups groeien op op hetzelfde merk wat ze op latere leeftijd ook krijgen. En ja dat kost een paar dubbeltjes meer, maar dat kun je dan ook wel aan ze zien.