Als t goed is over 8 weken pups

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bindi

Re: Als t goed is over 8 weken pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:01

Bron: http://www.bordeauxdogclub.nl

Citaat:
Deze uitgesproken eerlijke honden verdienen een eerlijke baas, die met respect weet en wil omgaan met de aanleg in hun karakter en hen niet misbruikt door hen te gebruiken voor onnodige kruisingen. Laten we hopen dat het bloed van de Bordeaux Dog alleen zal blijven stromen in de aderen van hun rasgenoten.

Ben trouwens wel benieuwd naar het karakter van de pups als ze volwassen zijn. Een voormalig vechthond X een persoonsbewaker...kan niet veel goeds opleveren.

Wat weet je trouwens van de gezondheid van beide ouderdieren....

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:08

Es79 schreef:
En dat ze goed erbij had geschreven is volgens mij omdat ze natuurlijk niet zeker weet of de hond echt zwanger is.
Je kunt het ook altijd verkeerd willen begrijpen!

Nou, dan zal ik jou ook wel weer verkeerd begrijpen, maar als ìk twijfels heb over iets dat ik níet wil, dan zal ik dus nooit mijn zin beginnen met 'als het goed is' gevold door hetgeen ik nu juist níet wil.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:17

Babsiej schreef:
Probleem honden of niet? Ik snap sowieso niet dat zulke dingen nog kunnen gebeuren. Ik heb heel wat krolse katten gehad, loopse teven enz enz en nog NOOIT is er een ongelukje gebeurt. Met andere woorden als je die pups echt niet had gewild had het ook niet hoeven gebeuren. Dan had je er wel nog meer rekening mee gehouden. Ik hoop ten zeerste dat de dekking is mislukt.

Helemaal mee eens! Helaas duiken deze verhalen om de haverklap op op de diverse internetfora die ik wel eens bezoek. Ik heb zelf drie intacte teven en een intacte reu en er is er hier nog nooit eentje per ongeluk gedekt. En mocht dat een keer wel gebeuren, dan zal ik alsnog mijn verantwoordelijkheid nemen.
Ik begrijp ook nooit zo goed hoe makkelijk mensen met hun loopse teven omspringen. Ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn loopse teef en zal er dan ook zelf voor zorgen dat er geen reu bij haar in de buurt kan komen. Ik zal nooit die verantwoordelijkheid afwentelen op de eigenaren van reuen die toevallig in de buurt zijn. Daar heb ik gewoon niet genoeg vertrouwen in.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:57

Honey79 schreef:
Es79 schreef:
Waarom nou weer zulke reacties? Het kan ook heel goed gaan hoor!

Beetje naieve opmerking als je het over een kruising van deze 2 rassen praat...

Mag jij vinden!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:00

Es79 schreef:
Mag jij vinden!

Zo, dat is nog eens een constructieve bijdrage!

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:01

Verdiep je er eens een beetje in. Je krijgt dan een kruising van een vechthond x persoonsbewaker. Kan never nooit goed gaan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:03

Diablo schreef:
Es79 schreef:
Mag jij vinden!

Ja

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:25

Es79 schreef:
Mag jij vinden!

Citaat:

Citaat:
Ja

waar de kennis ophoudt, beginnen de oneliners..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:26

En nu weer ontopic? Haha!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:32

baroen schreef:
Es79 schreef:
Mag jij vinden!

Citaat:

Citaat:
Ja

waar de kennis ophoudt, beginnen de oneliners..

Ach gut

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:44

NOu succes zou ik zeggen !!..
ik ben helemaal gek op boerboels , bordeauxdoggen en bullmastiefen echt geweldig gewoon ..!!

ben best benieuwt hoe ze der uit gaan zien het lijkt me best mooi .. Bloos

verder vind ik ook dat dit niet prongelijk had moeten gebeuren ..
het lijkt me een best leuke kruisingen alleen ik had dan de familie lijn nagekeken op HD etc en stamboek ouders gebruikt ..! Vork
Ik denk dat ik zelf ze nu ook had weggehaalt .. Clown

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:45

Is het uiterlijk belangrijker dan het innerlijk??

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:48

Nouja, toch fijn dat iemand dit nog een leuke kruising vind Tong uitsteken
Ik hoop voor de TS dat de positieve eigenschappen worden doorgegeven en niet alleen de negatieve..

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:50

BrittKitt schreef:
Ik hoop voor de TS dat de positieve eigenschappen worden doorgegeven en niet alleen de negatieve..

ja, maar helaas merken we dat wanneer het te laat is...

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:58

Honey79 schreef:
Is het uiterlijk belangrijker dan het innerlijk??

Ik vind het uiterlijk van een hond ook cker belangrijk .. maar ook het innerlijk ...
bordeauxdog en bullmatieff heb ik meerdere malen mee gemaakt en waren bij mij / vrienden en kennissen super honden .. ontzettende lobussen ..
boerboel ken ik om eerlijk te zijn alleen van de plaatjes
maar vind ze schitterend om te zien ..!! Haha!

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:00

En dat bedoel ik dus. Verdiep je eens in het karakter en de geschiedenis van de boerboel, en bedenk je dan eens of dit een 'goede' kruising zal zijn.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:02

Honey79 schreef:
En dat bedoel ik dus. Verdiep je eens in het karakter en de geschiedenis van de boerboel, en bedenk je dan eens of dit een 'goede' kruising zal zijn.

dat heb ik me ook cker gedaan (opleiding dierverzorging )
en ze zijn kwa beschrijving precies het zelfde als de bordeaxdog en de mastiff
Knipoog

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:03

Dan beter lezen!

saboerboel.nl schreef:
De boerboel is het enige ras in de wereld
dat gefokt wordt voor zowel terrein
bewaking, als gezinsbewaking en
persoonsbescherming dit ten aller tijden
en op eender welke plaats. Hij zal zonder
opdracht zijn hele leven over jou en je
gezin (onder het gezin vallen ook
eventuele andere huisdieren) waken. Een
onbeheerste hond die humeurig blijft na
een berisping, mag geen Boerboel worden
genoemd. Een boerboel heeft een zeer
stabiel en evenwichtig karakter. Dit is en
zal altijd zijn beste karaktereigenschap
moeten zijn. Je eigen Boerboel zal zich
moeten kwalificeren om je beste vriend te
worden. Hij moet weten wat je denkt en
voelt, wanneer jij je bedreigt voelt. Hij
moet weten wanneer je je goedkeurig of
ongenoegen over een onbekende duidelijk
maakt door woorden of uitdrukkingen. Hij
moet je angst herkennen. En iedere
Boerboel eigenaar moet dit kunnen
bevestigen.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:12

de boerboel
Citaat:
De Boerboel is op het eerste gezicht een ruwe waakhond, maar als we hem van naderbij bekijken zien we een enorm goede verdediger met een groot hart voor zijn familie en kinderen.

Hij hecht zich niet aan één baas, maar beschouwt zijn familie als één geheel. Een onverschrokken Zuid-Afrikaan, die als het moet zijn mensen met zijn eigen leven verdedigt, maar die tevens, rustig en gedwee alles toelaat wat de kinderen des huizes met hem aanvangen. Een goeie lobbes die er staat als het van hem wordt verwacht.

Hij zal aanvoelen wie een gast is en wie een indringer. Hij zal weten wanneer zij bang zijn of zich bedreigd voelen en hij zal met een grom duidelijk maken dat hij er is om hen te beschermen, altijd

In nood neemt hij het leiderschap over.

Zijn natuurlijke gereserveerdheid t.o.v. vreemden en zijn onverschrokkenheid op volwassen leeftijd maken het beeld volledig.

De opvoeding vraagt veel inzet, doorzettingsvermogen en aandacht, de Boerboel is een redelijk harde hond. Een Boerboel heeft een tuin nodig en een sportief gezin.

dog:
Citaat:
De Bordeaux dog is van origine een waak en verdedigingshond, een taak die hij moedig uitvoert, zonder daarbij agressief te zijn. Hij blijft alert en houdt ook vanaf zijn slaapplaats de boel in de gaten. De Bordeauxdog is een zeer trouwe en aanhankelijke hond, en zal voor zijn baas en gezin door het vuur gaan. De Bordeauxdog houdt van kinderen, vooral van de kinderen die tot het gezin behoren. Het typerende is zijn kalme aard en de onverstoorbare rust die hij uitstraalt. Ondanks hun zware bouw kunnen ze een goede rensnelheid ontwikkelen en gezonde exemplaren hebben een goed uithoudingsvermogen. Deze uitgesproken eerlijke honden verdienen een goede baas die hen met respect behandelt.

Dit is wat ik lees .. en hoe het ook in mijn schoolboeken staat ..! Clown
maar ik vind het niet zo nodig om te verdedigen dit is mijn mening ..
nogmaals ik vind het ook niet goed dat ze dit nestje laat zitten vanwege dat ze niks achterhaalt heb van de ouders familiebanden etc !

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:17

moet er trouwens ook erg om lachen wat de ts heeft geschrevn bij dat topic over kittens !! Knipoog
nu dus bij haar hetzelfde verhaal Vork

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:21

De bordeauxdog is van origine een vechthond.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:23

doom schreef:
moet er trouwens ook erg om lachen wat de ts heeft geschrevn bij dat topic over kittens !! Knipoog
nu dus bij haar hetzelfde verhaal Vork

Uhhm TS???
Verklaar je nader...
Chip2 schreef:
Hetzelfde met puppys, veulentjes kijk maar is op marktplaats genoeg te krijgen en soms de meest rare kruisingen

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:26

Honey79 schreef:
De bordeauxdog is van origine een vechthond.

Dat weet ik ook wel .. Clown
maar zo is een teckel ook een jachthond etc ..
bij bepaalde honden wordt dit door terug te fokken met de zachte karakters langzaam uitgefokt ..
ik denk idd dat bij deze kruising het agressieve er meer in zit omdat de boerboel "gevaarlijker" is gefokt ...
maar al heb je nu een volle bull of een dog die je GOEd huisvest van jongsaf aan met kinderen etc .
heb je er gewoon zoals de karakters die ik uit de wikipida (of zo iets) gekopieerd heb .. een goede hond aan !!
je moet er alleen nog opvallen en het aan kunnen .. ze moeten echt naar je luisteren ..! Knipoog
maar nu weer ontopic ! Knipoog

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:35

Het kan goed gaan het kan slecht gaan. Een feit is dat het een ongelukje is en ik hoop dat de pups die eruit komen een goed baasje zullen krijgen die stevig in hun schoenen staan om een hond van dit kaliber aan te kunnen.

Ik ben tegen abortus bij honden, omdat ik al meerdere malen op de club heb gehoord hoe een abortus misging en de teef of stierf of een serieuze infectie kreeg in de baarmoeder waardoor die verwijderd moest worden. Zelfs na deze verwijdering ging de teef alsnog dood aan een infectie.
Nee, pro-abortus ben ik niet.

Ik ben ook niet pro-kruising, allesbehalve. Maar ik ben wel voor goede baasjes. Een kruising zoals deze hoeft in principe geen doemscenario te zijn. Als dat wel zo was zouden er wel meerdere raszuivere honden doemscenario's zijn geweest.
het is een foutje, dat is jammer, we hadden allemaal liever gehad dat het niet was gebeurd maarja. Het gaat gebeuren, hoogstwaarschijnlijk tenzij de TS 'geluk' heeft en de dekking niet aangeslagen heeft.

Wat ik op zich een goed idee vind is dat de TS een goed gesprek voert met alle potentiele eigenaren die voor de pups komen. Vraag naar waar ze vandaan komen, waar ze wonen, hebben ze al eerder honden gehad, wat voor honden. Zijn ze wel eens naar de hondenclub geweest?
Ik zou de pups enkel aan mensen verkopen die beloeven een gehoorzaamheidscursus te doorlopen (wat in feite geen honden- maar mensentraining is). Ik zou enkel de pups aan iemand geven die al eerder ervaring heeft gehad met honden, het liefst met pittige honden.
Dat is het enige wat je als ongelukjesfokker kan doen.

Het is een kruising waarvan je even moet slikken, maar het hoeft niet mis te gaan bij een goede baas en goede opvoeding. Een Bordeaux dog is een ex-vechthond, tegenwoordig worden ze gefokt op vriendelijkheid en niet meer op hoelang ze een andere hond vast kunnen houden tussen de kaken. Een Boerboel is een pittige hond ja, maar geen onmogelijke hond. Ze zijn zeer baasgericht. Dat kun je ook als een voordeel zien.

Tja, het is jammer dat het gebeurd is, en met deze kruising zul je wel wat (nog) selectiever moeten zijn in de potentiele baasjes.
Ik zeg al, het hoeft niet verkeerd uit te pakken en daarna zorgen dat het nooit weer gebeurd. Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:49

Oei doom, jij geeft nu wel een heel gevaarlijke vergelijking.
Een boerboel is maar in zeer kleine mate te vergelijken met een bullmastiff oid.

Deze honden zijn goud waard voor het gezin, je kan er kleine kinderen mee op pad sturen. Maar zodra er iets of iemand te dicht bij 'zijn' roedel komen zal hij het verdedigen tot op de dood.
Hoe goed hij ook onder appel zal staan, dit is bijna niet te voorkomen.

Daarom zal hij bij mij nooit in huis komen, ook al is het de hond die bij mij op bijna eenzame hoogte staat op mn lijstje van lievelingsrassen Haha!