de boerboel
Citaat:
De Boerboel is op het eerste gezicht een ruwe waakhond, maar als we hem van naderbij bekijken zien we een enorm goede verdediger met een groot hart voor zijn familie en kinderen.
Hij hecht zich niet aan één baas, maar beschouwt zijn familie als één geheel. Een onverschrokken Zuid-Afrikaan, die als het moet zijn mensen met zijn eigen leven verdedigt, maar die tevens, rustig en gedwee alles toelaat wat de kinderen des huizes met hem aanvangen. Een goeie lobbes die er staat als het van hem wordt verwacht.
Hij zal aanvoelen wie een gast is en wie een indringer. Hij zal weten wanneer zij bang zijn of zich bedreigd voelen en hij zal met een grom duidelijk maken dat hij er is om hen te beschermen, altijd
In nood neemt hij het leiderschap over.
Zijn natuurlijke gereserveerdheid t.o.v. vreemden en zijn onverschrokkenheid op volwassen leeftijd maken het beeld volledig.
De opvoeding vraagt veel inzet, doorzettingsvermogen en aandacht, de Boerboel is een redelijk harde hond. Een Boerboel heeft een tuin nodig en een sportief gezin.
dog:
Citaat:
De Bordeaux dog is van origine een waak en verdedigingshond, een taak die hij moedig uitvoert, zonder daarbij agressief te zijn. Hij blijft alert en houdt ook vanaf zijn slaapplaats de boel in de gaten. De Bordeauxdog is een zeer trouwe en aanhankelijke hond, en zal voor zijn baas en gezin door het vuur gaan. De Bordeauxdog houdt van kinderen, vooral van de kinderen die tot het gezin behoren. Het typerende is zijn kalme aard en de onverstoorbare rust die hij uitstraalt. Ondanks hun zware bouw kunnen ze een goede rensnelheid ontwikkelen en gezonde exemplaren hebben een goed uithoudingsvermogen. Deze uitgesproken eerlijke honden verdienen een goede baas die hen met respect behandelt.
Dit is wat ik lees .. en hoe het ook in mijn schoolboeken staat ..!
maar ik vind het niet zo nodig om te verdedigen dit is mijn mening ..
nogmaals ik vind het ook niet goed dat ze dit nestje laat zitten vanwege dat ze niks achterhaalt heb van de ouders familiebanden etc !