Poes aangevallen door hond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ogrop

Re: Poes aangevallen door hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 10:09

M'n broer zit in z'n laatste jaar, het word nipt of hij is er niet door. Verder heeft hij ook weinig met katten. Aangezien hij juist strafstudie had door elke keer te laat te zijn, kon hij die dag niet naar huis om het te gaan zeggen. (was op weg naar bushalte, en kun dus niets doen op dat moment.)
De buurman heeft na zijn opmerking de kat komen brengen.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:15

heel vervelend voor jullie poes hoop dat het goed komt.

wat ik wel wil opmerken is dat het heel vervelend is als een poes door een hond wordt gegrepen, wij hebben dit ook mee gemaakt in onze achtertuin, alleen was het niet onze poes maar onze honden, ik was boven met de was bezig, heb dus helemaal niets in de gaten gehad, ik weet niet wat ze gedaan hebben maar de konijnen liepen los, die doen ze dus niets, wij hebben een afgesloten tuin en een brede sloot (15meter )aan de achterkant, de kat is per ongeluk in onze tuin geraakt, ik weet tot op de dag van vandaag nog niet wie zijn kat het is geweest, baal daar vreselijk van, ook voor sommige mensen die een hond hebben die een kat aanvalt is het niet leuk. wat ik hier mee wil zeggen is dat er ook zat mensen zijn die het niet leuk vinden wanneer hun hond een kat grijpt.

nogmaals sterkte met jullie poes hoop dat ie er weer bovenop komt

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 14:23

Bedankt zeg, Lachen Tuurlijk kun je niet altijd ingrijpen, jou situatie was dan ook helemaal anders. Deze man stond te kijken hoe zijn hond onze kat was aan het martelen. Met de armen gekruisd. M.a.w. hij had er plezier aan. Na de opmerking van m'n broer heeft hij ze met 'gemak' uit elkaar kunnen halen, dus in principe kon dit perfect voorkomen zijn.

En hier de beloofde update:
Zo zag ze eruit 150507. (wanneer ze is gegrepen.) Hier op weg naar de DA, haar bedekt met bloed. Maar aangezien wij op dat moment dachten dat het afscheidsfoto's werden, probeerden we er nog iets moois van te maken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Net foto's wezen maken (080507) Met moeite is ze in haar mandje gekropen, een detailfoto van haar open neus, en hoe ze nu wandeld, erg goed verbeterd!! Wel kan ze nog niet op een normale manier liggen/ of gaan liggen.

Afbeelding
http://i158.photobucket.com/albums/t82/ ... ATE001.jpg

Afbeelding
En een poging tot lopen: http://s158.photobucket.com/albums/t82/ ... UPDATE.flv

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:24

De rekening gaat toch wel naar de eigenaar van de hond hoop ik?

Sterkte ermee!

Ogrop

Re: Poes aangevallen door hond. [UPDATE: FOTO'S BLZ.2]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 15:15

Jammer genoeg niet. De rekening zelf viel gelukkig erg goed mee. Er moet geen operatie komen, en naast de DA kosten zijn er nog antibiotica kosten. Maar dat is dan ook alles Lachen

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:44

Gelukkig komt het goed met de kat! maar ik moet zeggen dit zijn wel dingen die gebeuren met loslopende/zwerfende katten.
Als het niet op je eigen grond is gebeurd valt er niks tegen te beginnen want dan is het al gauw 'je had je kat op eigen terein moeten houden' en daarom zal die eigenaar van de hond ook niet gauw wat betalen denk ik

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 16:13

Tja, ik weet het. Maar liever een kort en leuk leven dan een lang en ongelukkig leven denk ik dan. Het is ons eigen risico om haar los te laten.. maar haar op sluiten in een hok is het ook niet.
Ze heeft nu al zoveel energie teveel Nagelbijten / Gniffelen Vroeger was het haar leven, om rond te zwerven. En dat zit er nu nog een beetje in.. jammer genoeg.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 00:44

Is ze niet te opereren aan dat been als er iets gebroken is?
Veel beterschap voor je poes!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 00:54

Wat een eikel van een buurman zeg Boos! Die man zou ook even flink mijn mening gekregen hebben Boos! Ik dacht dat je voor een hond altijd verantwoordelijk was? Kat is jouw eigendom, waar ze loopt maakt toch niks uit?
Ik hoop maar dat ze er snel bovenop is Ja

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 00:57

Een kat mag officieel niet los buiten lopen.. Het wordt gedoogd, net als blowen Knipoog
Je kunt het proberen, aangezien de hond zeker niet los mag lopen...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 02:04

Is dit in België ook zo dat het officieel niet mag? Want dat dacht ik niet, ik geloof dat je kat overal mocht komen en dat niemand je aansprakelijk kan stellen voor wat je kat uitvreet (is nog eens een idee om een inbraakkat op te leiden Clown )

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 12:46

Er moet niet geopeereerd worden aangezien het een heel klein botje is die vanzelf aan een groeit.. ofzoiets. Op dat moment was m'n aandacht meer naar de kat, dan naar de DA Knipoog

Poes: Volgens mij mag een kat inderdaad overal gaan en staan waar y wil Ja Hier iig. Anders zouden hier erg veel mensen een boete moeten krijgen *LOL* We laten het nu maar voor wat het zijn moet, buurman is zelf nogal een rare piet, en we hebben ook niet echt behoefte achter een buurtruzie Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 14:38

Oh sorry zie nu pas dat je in belgie woont Schijnheilig
daar weet ik het indd niet Haha!
STerkte in elk geval met je poes!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 12:46

Heeft niet hoor, bedankt. Met de kat gaat het super, ze moet nog haar medicijntjes nemen, en die werken goed. De wonden verbeteren goed, en ontsteken niet. Ze eet weer goed, en kan ook weer gaan poepen/plassen.

M'n vader heeft ook gepraat met de buurman. Dat hij z'n hond onder controle moet houden. etc. Hij zij; k'had het niet gezien, waarop m'n vader zijn dat zijn zoon (mij broer dus) had gezegd dat hij er bij stond.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 14:00

sorry maar ik vind het wel een beetje banketstaaf tegen over je buurman t klinkt zo alsof je de schuld in zijn schoenen schuift terwijl het nog wel altijd jou verantwoordelijkheid was om je poes naar buiten te doen.

niet banketstaaf bedoeld hoor maar ik zou raar op kijken als er iemand hier zou komen of ik mijn hond onder controle wil houden. natuurlijk hoord dat als eigenaar maar het kan altijd mis gaan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 14:04

Maar als hij erop stond te kijken en niks deed?
En een kat gaat en staat waar hij wilt hoor, ik vind dat katten best buiten mogen...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:29

Honey79 schreef:
De rekening gaat toch wel naar de eigenaar van de hond hoop ik?

Sterkte ermee!

Omdat iemand niet de moeite neemt zijn kat binnen te houden, moet de hondeneigenaar er voor opdraaien?
Sorry hoor, heb zelf 7 katten, en heb een hond gehad. Deze deed onze katten niets, maar probeerde wel buiten de katten te grijpen. Is hem nooit gelukt, maar mocht het ooit wel het geval zijn geweest, is het toch echt de schuld van de katteneigenaren die de moeite niet nemen hun katten binnen te houden. En hierdoor dus hun katten blootstellen aan gevaren als weglopen, gegrepen worden door honden, overreden door een auto, vergiftigd en noem het maar op.
Klein beetje eigen schuld dikke bult dus. Maar TS zegt al dat ze zelf het risico neemt door haar kat buiten te laten lopen, en tja, dan moet je soms voor de gevolgen opdraaien...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:31

Nou dat vind ik wel grof hoor, waar gaat het heen? Katten mogen buiten vind ik... En die kerel stond erop te kijken en deed niks, dat vind ik iets anders dan als hij er niet bij was geweest...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:35

Stond jij er bij? Iemand die haast heeft, en geen tijd heeft om nog naar huis te rijden om de familie te waarschuwen, of een mobieltje te regelen om even te bellen, kan in zijn haast dingen anders observeren dan in werkelijkheid het geval is.
Dus ik vind niet dat je 100% zeker kan zeggen dat hij erop stond te kijken, en niets deed. Kan ik me ook niet voorstellen, want zoals TS al zegt, had de hond ook krassen van de kat. Als je dus als eigenaar van de hond het goed opmerkt, zal je heus wel ingrijpen, want een kat kan een hond lelijk verwonden...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:37

Nou neen ik stond er niet bij en jij ook niet dus ik ga maar af op het verhaal van de broer die er wel bij stond Knipoog

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:41

Nou is goed, dan laat ik mijn hond buiten los en als dan toevallig een van jou katten buiten loopt Wendy en hij grijpt hem dan ja, pech he? Als ie dan dood is dan is het lekker jou schuld want JIj had hem binnen moeten houden. Het is dan wel niet precies hetzelfde omdat de TS de kat bewust naar buiten liet, maar in principe gaat het om hetzelfde.

Alsjeblieft zeg. Tuurlijk is er risico, dat weet de TS ook, maar dat geeft je niet het recht je hond zomaar een ander dier aan te laten vallen, nog nooit van opvoeden gehoord? Mijn hond moet het niet eens proberen om ook maar gemeen te kijken naar een ander dier. Als je er op dat moment niet bij bent snap ik dat je weinig controle kunt hebben maar anders...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:30

Een hond dien je trouwens ten alle tijde onder controle te hebben, een kat gaat en staat waar die wilt, dus ja, het aansprakelijkheidsverhaaltje zou wel eens naar kunnen zijn voor de buurman.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:18

Tja xx_Horsiex, als mijn kat los buiten loopt, en hij wordt gegrepen door een hond, is het mijn eigen schuld. Je draagt verantwoording voor je dieren, dus ook voor je kat. Als jij vind dat die het recht heeft om los buiten te lopen, dan moet je ook beseffen welke risico's er bij komen kijken, en daar voor kiezen.
En je zegt: "maar dat geeft je niet het recht je hond zomaar een dier aan te laten vallen." Oké, dus als ik mijn tamme vogel los buiten zou laten lopen, heeft jou kat niet het recht die vogel te grijpen? Ooit van instinct gehoord? En trouwens, een hond krijgt een kat echt niet zo maar te pakken hoor.

Tja poes, dan verschillen we dus qua mening over het verhaal waar de aansprakelijkheid is. Een kat mag dus gaan en staan waar die wilt, maar een hond niet? En een konijn dan? Of je cavia?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:30

In België is er een bijzondere regeling voor katten heb ik altijd gehoord: voor een kat kun je niet aansprakelijk gesteld worden, die mag overal gaan, een hond daarentegen ben je wel verantwoordelijk voor.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:32

Maar haal je nu niet 2 dingen door de war?
Niet aansprakelijk. Bedoelen ze daar niet mee, dat als een kat wat kapot maakt, dat je dat niet hoeft te vergoeden, omdat je er niet aansprakelijk voor bent?
Neem namelijk wel aan dat je voor een verantwoordelijk bent. (wat anders dan aansprakelijk)