Ontwormen honden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Grote_Beer

Re: Ontwormen honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:06

Overigens ben ik van mening dat je vanuit het oogpunt van de gezondheidstoestand van je hond helemaal niet zou hoeven te streven naar het absoluut wormvrij houden van je hond. Ja, een straffe wormbesmetting is schadelijk voor de hond, maar een milde mate van wormbesmetting is dat zeker niet, mits de hond maar over een gezond afweermechnisme beschikt. Dat laatste is waarschijnlijk de reden waarom mijn honden na jaren waarin ze niet zijn ontwormd, toch geen wandelend wormenvat zijn geworden.
Wormen hoeven niet altijd alleen maar slecht te zijn. Even ter illustratie: in de humane geneeskunde worden tegenwoordig wormen gebruikt bij bijvoorbeeld mensen met de ziekte van Crohn.
Ik kan me overigens wel voorstellen dat je, als je kleine kinderen hebt die nogal eens wat in hun mond steken, je vanuit het oogpunt van hun gezondheid je hond ontwormt, maar dat is weer een ander verhaal...
Laatst bijgewerkt door Grote_Beer op 17-05-07 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:13

2 keer per jaar, onze labrador komt ook iedere dag op de wei, of in de bossen. Maar heb er bewust voor gekozen om onze honden maar 2 keer per jaar te ontwormen omdat anders de wormen immuum worden voor de ontwormings middelen. en heb er nooit problemen voor gehad. Ik doe ontwormen altijd via de dierenarts.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 10:42

En wat zouden jullie doen als je een nieuwe oude hond in de groep krijgt, waarvan je niet weet of hij / zij ontwormt is geweest.. ???

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:50

Ontwormen...

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 12:20

Ja, mee eens, maar hoe en wat.. ik bedoel meot je ze een extra shot geven of vaak achter elkaar oid?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:47

Zou dan 2 x ontwormen in afstand van 10 dagen en dan na 1 maand nog een keer. (als er wormen afkomen dan nogmaals na 10 dagen). Wel je eigen dieren meedoen (of apart houden) daar deze besmet kunnen worden als ze samen zijn (via drinkbak, speelgoed, likken enz,)