Een tijger op schoot :D

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sannii

Re: Een tijger op schoot :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:05

Wel , erg leuk voor jou misschien , maar (hier komt het) ik vind dit echt heel zielig .
Heel veel van die dieren worden heel erg slecht behandeld en zelf zou ik nooit op de foto gaan daarmee . Behalve als je echt 100% zeker bent dat ze het goed hebben ...(en dat ben je eig nooit , toch ?)

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:10

tita schreef:
Ik heb niet alle recensies gelezen maar dat ga ik zo doen.

ik ben meerder malen in Thailand geweest en ik adviseer iedereen om niet naar dit soort parken te gaan.
Beesten hebben het er slecht en worden alleen gebruikt voor toeristen na niet meer goed functioneren gaan ze in de vleesmolen of dood.

Voorbeeld ik ben naar tijgerpark&krokkedilen park geweest die kroks werden daar gefokt voor terug zet in de natuur ............ammehoela ze werden gebruikt voor tasjes, schoenen, eten.

Tijgers werden gebruikt voor hun melk, en kunstjes

Inderdaad.

Ik zou dan ook nooit van m'n leven met zo'n dier op de foto gaan.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:12

Wat gaaf zeg, echt leuk joh. Lachen Olifantje het is een olifant vind ik meer hoor Tong uitsteken

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:13

Wow wat bijzonder zeg Haha!
Hartstikke leuk Lachen !

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 21:34

De tijgers in het topic zijn van een tijgertempel. Een aantal monniken beschermen deze dieren en verzorgen ze. Om geld bij elkaar te krijgen mogen toeristen met ze op de foto.. En of het zielig is... Ik denk, als ze echt niet willen doen ze het niet.. het is daar over het algemeen erg warm en dus zijn de dieren erg rustig.. dit is denk ik de reden dat het ook mogelijk is!

Wat betrefd de apen/olifanten, kleding etc aan hoort ook niet en is ook niet dierlijk.. Maar wat ik wel denk, als die beesten éch't niet willen doen ze het ook niet.. Maar goed, dat is mijn mening.. De link eerder in dit topic is absoluut verschrikkelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:37

bergkraai schreef:
De tijgers in het topic zijn van een tijgertempel. Een aantal monniken beschermen deze dieren en verzorgen ze. Om geld bij elkaar te krijgen mogen toeristen met ze op de foto.. En of het zielig is... Ik denk, als ze echt niet willen doen ze het niet.. het is daar over het algemeen erg warm en dus zijn de dieren erg rustig.. dit is denk ik de reden dat het ook mogelijk is!

Wat betrefd de apen/olifanten, kleding etc aan hoort ook niet en is ook niet dierlijk.. Maar wat ik wel denk, als die beesten éch't niet willen doen ze het ook niet.. Maar goed, dat is mijn mening.. De link eerder in dit topic is absoluut verschrikkelijk...

als ze zo gemarteld zijn? dan doen ze het wel, bang voor een pak slaag als ze het niet doen..

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:38

ow wat cool!!!! Cool lijkt me echt zo vet! Haha!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:40

*snapt de "AAH VET!!!" reacties echt niet..
Als het nou beelden waren, ja leuk.
Maar dit vind ik gewoon echt sneu. Laat die beesten lekker beest zijn zeg...

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:42

Na heel leuk hoor zo'n foto maar of het voor die beesten ook echt fijn is om er zo bij te lopen? Nee..

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:45

Ik ben ook ooit in Thailand geweest, als ze bij de monniken zijn is het goed. Écht, als iedereen zoveel fatsoen had als zij hebben zouden veel beesten (ook in nederland) het veel beter hebben. Voor de rest, er zijn altijd uitzonderingen, en denk maar niet dat deze dingen in Nederland niet gebeuren. De Thaise mensen zijn super, het land is schitterend. Ik heb er een prachtige vakantie gehad, het is werkelijk een paradijs op aarde (nu moet je er natuurlijk wel op de juiste plaatsen zijn, maar dat geld denk ik voor ieder land).
En ik vind het behoorlijk overdreven om hier zo over door te drammen, de TS heeft een fijne vakantie gehad (en dat kan ik me ook heeeelemaal voorstellen) ze heeft er genoten en van de thaise cultuur geproeft, waarom dan zo verpesten door door te blíjven hameren over de apen en olifant. Het is toch al gebeur, ze staat er bij op de foto, je kan het niet terugdraaien, dus maak je niet zo druk. Er zijn genoeg (binnenlandse) autoriteiten die er hun dagtaak van maken om zich over zo'n dingen druk te maken, dus dan hoeven jullie het niet te doen. Clown

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:48

DresslOver schreef:
Er zijn genoeg (binnenlandse) autoriteiten die er hun dagtaak van maken om zich over zo'n dingen druk te maken, dus dan hoeven jullie het niet te doen. Clown

Ik maak me lekker zo druk als ik wil.. Ach gut
Fijn als TS mooie vakantie gehad heeft, wij zeggen wat we er van vinden. En als we het niet allemaal even mooi en prachtig en fijn vinden, mag dat óok gezegd worden.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:48

Mlies schreef:

Ik denk dat die beesten het prima naar hun zin hebben daar! Lachen

Alleen dat die apen kleren aanhebben........... Slapen

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:49

is dat van die tempel waarvan je altijd die reclame ziet op animal planet? met dat mannetje met dat rondje gezichtje Tong uitsteken

zo ja denk ik niet dat ze het slecht hebben. Animam planet zal echt geen promotie maken voor slecht behandelde beesten

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:51

Echt leuke foto's zeg!
Haha , vooral die apen en de olifant!
Je zult wel een leuke tijd gehad hebben daar!
Dit maak je niet dagelijks mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:53

Bonnie_Theun schreef:
Mlies schreef:

Lekker naief ben jij, zoek eens wat meer info hierover, voordat je zulke uitspraken doet...

x_Katja_x

Ik heb hier laast een hele interessante documentaire van gezien op National Geograpic.

Ik snap dat het mensen hartstikke leuk vinden om met die dieren op de foto te gaan, maar doe het alstjeblief nooit (meer). Deze dieren worden slecht behandeld. Als baby bij hun moeder weggehaald. Ze moeten de hele dag in de volle zon hun kunstjes vertonen. Krijgen vaak slecht te eten. Bij apen worden ook vaak de tanden eruit getrokken zodat ze niet kunnen bijten. Hierdoor krijgen ze niet voldoende voedsel binnen, en word het dier ondervoed. Hierdoor blijft het klein omdat de groei stopt en word heel rustig omdat het zich niet goed voelt, voor de eigenaar fijn, voor het dier een lijdensweg.

Ik ben een groot dierenvriend en snap dat je dit commentaar misschien heel vervelend vind, maar hopelijk kun je hier wat mee.

Groetjes Katja.

Ashley__

en wie is die jij????

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:54

super super super gaaaf :d

leuk idee voor op vakantie ooit :d als ik geld heb Clown

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 21:55

geit schreef:
is dat van die tempel waarvan je altijd die reclame ziet op animal planet? met dat mannetje met dat rondje gezichtje Tong uitsteken

zo ja denk ik niet dat ze het slecht hebben. Animam planet zal echt geen promotie maken voor slecht behandelde beesten

Ik weet niet of animal planet hier zich ook mee bezig houd. Wat ik kan zeggen is dat die tijgers het absoluut goed hebben. Het geld wat we moesten betalen was dan ook een donatie voor de tijgers.. We hebben een boekje erbij gekregen met uitleg over elke tijger (karakter, verleden etc) de monniken hebben ze opgevangen en proberen dus geld in te zamelen op deze manier.. reken maar dat al het geld naar de tijgers gaat!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:59

Geit, dat is idd die tempel. Wat DresslOver al opmerkt is ook mijn idee: die tijgers hebben het prima in die tempel. De vrijwilligers daar gaan hardhandiger om met de toeristen dan met de tijgers Clown Ze gaan daar heel gemoedelijk om met die beesten, ze worden regelmatig losgelaten in 't water, etc etc. En een heerlijk naieve reactie: Animal Planet adverteert voor hen...

Over dat olifantje en de apen is alles wel gezegt ondertussen denk ik Lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:07

nielsd schreef:
Bonnie_Theun schreef:

Lekker naief ben jij, zoek eens wat meer info hierover, voordat je zulke uitspraken doet...

Nee, dat kan jíj beter doen!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:08

Kunnen we een klein beetje aardig blijven voor elkaar...? Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:09

Ik heb hier meerdere documentaire's over gezien, en meerdere stukken gelezen.
En denk je serieus dat apen die kleren leuk vinden Verward

Sylvia: We zijn toch altijd aardig hier op bokt? Schijnheilig

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:09

Dat is waar, maar in case dat jullie dat vergaten help ik jullie er even aan herinneren Knipoog

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:19

Zit die aap nou aan je borst? Huilen van het lachen
Verder leuke foto's, over het zielig vinden of niet zielig vinden doe ik geen uitspraak, dat wordt hier al genoeg gedaan..