Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
madameke schreef:wij hebben zelf een bouvier dat zijn egt super lieve honden en heel braaf en waakzaam we hebben er al veel gehad maar je moet wel veel aan de vacht doen scheren paar keer per jaar en kammen als ze lange vacht hebben.
misschien is een beagle of staffordshire bull terrier iets
fjordnina schreef:madameke schreef:wij hebben zelf een bouvier dat zijn egt super lieve honden en heel braaf en waakzaam we hebben er al veel gehad maar je moet wel veel aan de vacht doen scheren paar keer per jaar en kammen als ze lange vacht hebben.
misschien is een beagle of staffordshire bull terrier iets
Terriers zie ik inderdaad niet zo zitten. Het zou wel goed komen, daar niet van, maar ze gaan over het algemeen te graag hun gang.
Als je de tekst goed gelezen had, had je gezien dat alle door jou genoemde honden geen optie zijn.
Bouvier heeft veel aandacht aan de vacht nodig. Dat is de opzet dus niet.
Beagle is er nu, maar die komt er niet meer in. Is best een lieve hond, maar doet liever waar ie zelf zin in heeft. Iets gemakkelijker in de omgang is dus zeker wenselijk.
Andere opties die ik langs zag komen:
labrador/golden retriever/kruising: zijn zeker mogelijkheden. Niet te klein, maar kunnen gemakkelijk achter in een volvo![]()
Heidewachtel/flatcoated zie ik ook wel als een mogelijkheid. Alleen hoe zit het met het jacht instinct? Ben je ze in het bos bijna onmiddelijk kwijt als ze een beest zien, of valt dat erg mee?
Cavalier king charles heb ik ook wel aan zitten denken als mogelijke optie. Zal het zeker op het lijstje laten staan.
Andere opties en ervaringen zijn nog steeds welkom.
Waakse rassen mogen best, maar moeten dan alleen waaks op hun terrein zijn, aangezien ze overal mee naar toe gaan en ook vaak bij vreemden komen.
fjordnina schreef:Stel je leeft heel onregelmatig en bent veel weg van huis. Je leeft helemaal alleen, daarom wil je een hond als gezelschap.
De hond gaat altijd mee in de auto. Zal onregelmatig gevoerd worden, maar wel veel aandacht krijgen, op het verwende af.
De hond moet aan deze eisen voldoen:
- kort tot middellang behaart
- weinig onderhoud aan bijv. de vacht
- moet sociaal zijn
- niet al te eigenwijs
- geen formaat chihuahua maar ook geen maatje duitse dog
Iemand leuke ideeen?
BlazingBoots schreef:Wanneer je een engelse bull neemt moet je echt verstand van zaken hebben, vooral qua gebit, daardoor komen er veel luchtwegproblemen voor.
Als je voor een Brachycephaal ras wil gaan is misschien de Boxer een beter alternatief, maar ook dan moet je goed naar het gebit kijken en met name op aanwezigheid van een onderbeet.