Poll: Hondeneigenaren: wat voer jij?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat voer jij je hond?

brok gewoon
67 (39%)
brok lam en rijst
28 (16%)
brok en vlees
33 (19%)
kvv (kant en klaar vlees)
16 (9%)
nrv (natuurlijk rauw vlees)
6 (3%)
barf (vlees en groentes/fruit en alles zelf samenstellen)
5 (2%)
menseneten
2 (1%)
alles uit deze lijst
12 (7%)

Totaal aantal stemmen: 169

floorsil

Re: Poll: Hondeneigenaren: wat voer jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:39

onze hond is zo ie zo niet zo hele goede eter dus bij ons staat er altijd eten in een bakje. verder krijg hij 's avonds echt nieuw eten met beetje water en rodie (vlees) er door heen. verder krijgt hij na het eten van ons nog wat resjes wat die altijd heel lekker vind (en gaaat daarna pas zijn eigen voer opeten.
en verder nog kluifjes. verder wisselen we nog wel eens van voer ook al wordt gezecht dat dat niet zo goed is maar hij gaat na een tijd van de zelfde broken slechter eten en bij het nieuwe soort brok eet die weer goed. verder doet hij het ook goed op alle brokken (hebben wel altijd goede en bekende merk brokken, en heeft die als pup altijd lam en rijst gehad van hills)

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:17

Mijn hond krijgt Rodi en Duck Lachen!
Af en toe ook gewoon rauw vlees ...
Gr.
Naatje

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:18

Onze honden krijgen voer van de Welkoop/Boerenbond. Kenner oid. Meestal worden er nog wat restjes van het avondeten doorheen gegooid. Sommige soorten vlees, alle groente en iig geen aardappalen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:19

Ze krijgen bij ons brokken maar ook mensen eten....

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:22

Mijn hond krijgt 1 keer per dag een grote porsie blikvoer, ik zit er aan te denken om dit te verdelen over twee keer: ochtend en avond omdat ze de dag daarna erge honger heeft (hongerwolfje).

Mijn tante heeft een hondje dat er niet dik uitziet, maar volgens de DA wel té dik is. Daarom krijgt die twee a drie kleine porsies sperziebonen met rijst te eten. Dit was aangeraden door de DA.

Mijn hond krijgt trouwens ook wel eens bananen als we ze in huis hebben. Ze is er helemaal verzot op. Verder moet ik uitkijken dat ze niet teveel (stiekem) van de tafel snoept want ook zij wordt een beetje dik.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:24

mijn optie staat er niet bij ik voer speciale zalmbrokken van henne petfood Lachen en goedgekeurd volgens de strenge aafco normen dus neusje van de zalm letterlijk en figuurlijk zonder extra houdbaarheid middelen. mensen eten heeft een hond niet nodig en is niet goed dus die krijgt hij niet, . zijn voeding is genoeg uitgebalanceerd met de brokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:27

LadyElmira schreef:
Mijn hond krijgt 1 keer per dag een grote porsie blikvoer, ik zit er aan te denken om dit te verdelen over twee keer: ochtend en avond omdat ze de dag daarna erge honger heeft (hongerwolfje).

Mijn tante heeft een hondje dat er niet dik uitziet, maar volgens de DA wel té dik is. Daarom krijgt die twee a drie kleine porsies sperziebonen met rijst te eten. Dit was aangeraden door de DA.

Mijn hond krijgt trouwens ook wel eens bananen als we ze in huis hebben. Ze is er helemaal verzot op. Verder moet ik uitkijken dat ze niet teveel (stiekem) van de tafel snoept want ook zij wordt een beetje dik.

De hond van je tante krijgt zo wel te weinig voedingsstoffen binnen hoor!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:45

Isa krijgt brokken zonder toevoegingen. Ze heeft epilepsie en dat wordt erger als ze kleur-geur-smaak-en conserveringsmiddelen eet. Ik heb haar ook een tijdje op vers vlees gehad (eerst barf, toen KVV) maar dat was een heel gedoe met mijn kleine vriesvakje en mn enorme hond Haha! en ik zag geen enkel verschil. Dus nu staat ze op brok en ze doet het er super op.

Edit: ze krijgt nog steeds wel af en toe hart, pens, of iets anders vers, maar meer omdat ze het gewoon lekker vindt.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:59

Nutro Lamb&Rice Lachen

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:15

Die van mij krijgt alleen brokken, verdeeld over 3x.
Dat die denta stix slecht zijn wist ik ook niet. Mijn hondje krijgt die regelmatig, maar hij heeft snel last van zijn maag/darmen dus daar stop ik maar helemaal mee Bloos

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:43

de van die denta stix wist ik ook niet die van ons krijg er iedere dag 1 zal het eens doorgeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:07

TinkerTreas schreef:
Die van mij krijgt alleen brokken, verdeeld over 3x.
Dat die denta stix slecht zijn wist ik ook niet. Mijn hondje krijgt die regelmatig, maar hij heeft snel last van zijn maag/darmen dus daar stop ik maar helemaal mee Bloos

Goedzo dat je met de DentaSticks stopt! Het is alleen maar geldverspilling!

floorsil schreef:
de van die denta stix wist ik ook niet die van ons krijg er iedere dag 1 zal het eens doorgeven.

Oei, ik zal er zo snel mogelijk mee stoppen maar jullie moeten het natuurlijk zelf weten. Het is jullie hond Lachen

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:11

ja ik wist het niet zal mijn moeder gaan inlichten erover wil heb echt geen schaden aandoen
staat ook niks over op de verpakking of wel?

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:14

Ik voer mijn honden kvv met daarbij wat fruit en groente.

Alleen brokken vind ik ook zo saai worden, mijn hondjes verdienen ook variatie Knipoog

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:39

Mijn honden krijgen Pro Plan Adult Zalm en rijst. Als pup kregen ze de puppievariant hiervan. Geen problemen met heupen of ellebogen. Allemaal HD A en ED vrij. Super gezonde honden dus. Heel belangrijk in de tak van sport die wij beoefenen.

Daarnaast krijgen ze Rodi Compleet en Dentasticks en Beggin Stips. Maar ook gewone boten. Onzin dat Dentasticks niet verteren. Dan zou je ze heel in de ontlasting terug moeten vinden en dat is niet zo.

Helaas ken ik honden die in de problemen gekomen zijn door barfen. Er zijn altijd voor en tegenstanders van commercieele voeders en van verse voeders.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 22:21

ja dat hou je toch Ja
net als ik....ik stap gewoonweg toch niet van het brok af....niet volledig...ze krijgen toch nog minimaal 1 x per dag brok...

ik vind ook dat iedereen het zelf moet beslissen...zolang de dieren er niet onder lijden....de ene hond is de ander ook niet...net als mensen Knipoog
net als ik...sinasappels zijn gezond voor mensen toch? nou ik word er dus dood en doodziek van Knipoog (allergie)

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:09

Onze honden krijgen ProPlan Adult Large Breed Athletic. En Zarah zit momenteel op de zalmversie daarvan. Soms krijgen ze vers vlees, pens enz. En ook de restjes krijgen ze als wij klaar zijn met eten. Ook krijgen ze regelmatig een droge boterham, en natuurlijk een koekje tussendoor. Appel en banaan vinden ze trouwens ook erg lekker. Zarah krijgt iedere dag een scheutje omega 3-6-9-olie door haar voer vanwege haar slechte vacht (heb haar nu anderhalve week en je ziet duidelijk verschil!) en iedere dag een schapenvetbonbon. De andere honden krijgen dat trouwens ook regelmatig. Verder krijgen ze regelmatig verse botten van de slager of botten van de DSZ, alsmede dentastix en andere kauwbotten enz.

Onze katten krijgen trouwens ook ProPlan.

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:16

Mijn hond krijgt hondenbrokjes en rond etenstijd om 18.00 krijgt hij een half blikje (klein blikje) pedigree... voor senioren Knipoog.

Daarnaast is het een heerlijke bedelaar. En krijgt hij ook weleens sperziebonen, sinaasappel of andere dingen die wij op dat moment eten. Mijn vader en ik voeren hem nooit tijdens het eten maar mijn moeder wel.. vandaar het bedelgedrag Knipoog.

Oh en tussendoor krijgt hij van de rechte snacks... ik weet niet hoe ze heten.. hij krijgt er hoogstens 2 per dag...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 23:17

smackos ?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:18

AHV, farmfood.

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:30

naadje24 schreef:
smackos ?

dat klinkt heel bekend.. zo zal het wel heten Knipoog

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:48

Ik voer mijn honden vers. Ongeveer 4 dagen per week kvv, en de rest van de week NRV. Ze krijgen hier hele rauwe kippen, rauwe sardientjes, pens en rauwe runderlappen.
Hier komen er geen brokken meer in, na een periode van diarree en spugen. Sinds mijn honden op rauw staan, zit ik nooit meer bij de dierenarts, alleen voor de inenting Haha!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:53

Citaat:
Er zijn altijd voor en tegenstanders van commercieele voeders en van verse voeders

Juist, en iedereen moet doen wat hij zelf het beste vindt voor zijn hond. Ik vind het echt super dat iedereen hier tot nu toe elkaar in zn waarde laat, heb ik wel eens anders gezien in discussies over voer. Als je hond niet BARFT is het je eigen schuld als ie ziek wordt, honden die BARFen komen voedingsstoffen tekort blabla. En elkaar maar over en weer verwijten niet goed genoeg voor de hond te zijn. Terwijl als je de betreffende honden er bij zou zien ze er allemaal even gezond uit zouden zien. Iedereen kent zijn eigen hond het beste en weet dus zelf wel waar hij het goed op doet.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:57

ons doggie krijgt 3 x per dag Royal Canin Giant Puppy brok Lachen

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:57

Mijn teckel krijgt smolke , omdat hij daar fijn op reageert.
Mijn podenco krijgt Royal Canin, dit kregen ze eerst allebei, maar de teckel kreeg wat huidproblemen, daarom ben ik voor hem overgestapt. Gaat nu prima.