Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:49

crossmonster schreef:
wat mij betrefd mogen de kosten voor het stereliseren en castreren een groot deel vergoed worden door de staat, we betalen genoeg belasting, dat ze met dat geld eens wat nuttigs doen !!!

Kom op zeg, laten we iedereen nog eens fijn pamperen.
Als je aan een huisdier begint moet je daar zelf verantwoording over dragen, daar hoeft de staat niet aan mee te betalen.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:50

Tsja, als asielkatten minder duur waren gebeurden dat ook meer denk ik!
Maar die kosten hier toch zo snel 100 euries ofzo, duur geintje Knipoog

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:51

Mijn eigen dieren zijn/worden allemaal gecasteerd/gesterriliseerd.
Toch ben ik wel blij dat er af en toe kittens zijn.
Wij hebben sinds 2 weken namelijk een kitten in huis. Bewust.
Met mijn 3 oudere asielhonden (met gebruiksaanwijzing) en al oudere gecastreerde kater zocht ik een poes zonder verleden.

Daarbij vind ik de echte "schuldigen" de mensen die een dier op straat zetten/boom binden of naar een asiel brengen.
Een dier neem je voor het leven.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:51

DUUR???? Daar zijn ze voor ontwormd EN gesteriliseerd!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:52

omdat ze geholpen zijn, en terecht voor mij mocht er een fokconstrictie zijn voor mensen die met rasloze katten fokken en een erge boeten als het toch gedaan werd. En verplichte sterilisatie en castratie

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:53

luuntje schreef:
Wij hebben sinds 2 weken namelijk een kitten in huis. Bewust.
Met mijn 3 oudere asielhonden (met gebruiksaanwijzing) en al oudere gecastreerde kater zocht ik een poes zonder verleden.

Een kitten kun je ook uit het asiel halen.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:55

LadyElmira schreef:
Nee ik ook niet. Je hebt een hart voor dieren of je hebt het niet. Ten eerste vind ik niet dat je katten moet nemen en ze vervolgens buiten moet laten lopen (dag en nacht). Als jou katje wordt aangereden, wordt je dan niet verdrietig en boos? Waarom laat je dat dan in godsnaam toe?! Mijn kat loopt ook buiten, hij kan heel de dag de tuin in en uit en als ik de hond uitlaat loopt hij mee. Ik let extra op hem maar ik weet ook wel dat hij zich zo kan redden, toch wil ik hem rond een uur of 11 helemaal binnen hebben. Dit ook omdat ze hem nu al twee keer gejat hebben (wat een teleurstelling toen bleek dat het geen echte cyperse kat was hihi)

Precies, zo gaat het hier ook, vanaf een uur of 9 roep ik eens tot meneer thuis is en 's nachts zit hij binnen. Voordeel daarvan is ook dat hij nooit ver van huis gaat.

Ik vind het maar normaal dat als eender welk huisdier je neemt, je daar je verantwoordelijkheid voor neemt. Vindt je een sterrilisatie te duur, neem dan bv. al een kater. Wat mensen hier nog wel eens wil tegenhouden om er één bij het asiel te halen is vaak het bedrag dat ze daar vragen, mensen hebben dan vaak iets van 'waarom minstens 50 euro geven als je ze op een ander gratis kan halen'.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:55

Dan mogen er ook maar geen paarden gefokt worden zonder stamboom, of een slechte stamboom. Komop hoeveel word dat gedaan?! En er worden ook genoeg paarden mishandeld..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:56

Ja, kan het me aan de ene kant wel voorstellen dat je er zo over denkt.

Ik heb zelf ook 3 nestjes gehad met kittens die ik zo kwijt was omdat ze hier met kinderen en honden opgroeien en dergelijke, dus heel lief waren.
Heb daarna de poes laten helpen want ze was zo gruizig als wat. Clown
Heb daarna nog veel mensen gehad of ik nestjes zou krijgen maar helaas, de poes was geholpen.

Mijn oom op de boerderij had ook katten en als ze gejongd hadden werden ze verdronken, dat vind ik echt gruwelijk, echt waar!
Zelfs een oudere kat die ziek was ging in de zak.....

Denk dat je het nooit tegen kunt houden inderdaad.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:56

milou123 schreef:
Dan mogen er ook maar geen paarden gefokt worden zonder stamboom, of een slechte stamboom. Komop hoeveel word dat gedaan?! En er worden ook genoeg paarden mishandeld..

dus als een ander iets doet, geeft het je recht om zelf even fout te gaan? Kom op dat is schulden gewoon afduwen

voor mij mag alles een fokconstrictie hebben, dat alles in bekwame gediplomatiseerde fokkers valt met een quotum zodat broodfok uitvalt

zat ik maar in de politiek zou veel veranderen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 08-05-07 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:57

Citaat:
wat mij betrefd mogen de kosten voor het stereliseren en castreren een groot deel vergoed worden door de staat, we betalen genoeg belasting, dat ze met dat geld eens wat nuttigs doen !!!

doe es ff normaal, dat moet gewoon betaald worden door de burger die belasting betaalt en ik vertik het om voor andermans beesten te moeten betalen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:57

Volgens mij werpen paarden maar nestjes van 1 stuks Gestoord . En ik ben op gebied van paarden ook tegen het papierloos broodfokken ja.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:58

je moest een weten hoeveel jaarlingen met neme shetlanders er geslacht worden omdat mensen zonodig een veulentje willen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:58

IKbenEllen schreef:
Volgens mij werpen paarden maar nestjes van 1 stuks Gestoord . En ik ben op gebied van paarden ook tegen het papierloos broodfokken ja.

Nagelbijten / Gniffelen

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:00

katiavl schreef:
dus als een ander iets doet, geeft het je recht om zelf even fout te gaan? Kom op dat is schulden gewoon afduwen

Dat zeg ik helemaal niet!!

@IKbenEllen, wat maakt dat uit? Er zijn daarintegen weer minder mensen die paarden willen dan mensen die katten willen. Knipoog En je bent dus zelf net zo erg, nee jij moet veel zeggen!
Papierloze paarden belanden voor 99% bij de slacht! Goed opgelet! OK dan! Top!!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:01

tita schreef:
je moest een weten hoeveel jaarlingen met neme shetlanders er geslacht worden omdat mensen zonodig een veulentje willen.

Psies, papierloos broodfokken dus.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:02

milou123 schreef:

Als je nog niet eens 100 euro kunt opbrengen voor een kat, hoe wil je dat dan ooit gaan doen als je kat ziek wordt, en je naar de dierenarts toe moet? Alleen een simpele inenting bij de dierenarts kost hier al 60 euro....dan moet je sowieso niet aan huisdieren beginnen, een dierenarts rekening kan heel hoog oplopen....

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:02

brenda21 schreef:
Ik ben het er ook niet mee eens, de asielen puilen uit van de katten en honden. Met honden wordt het ook bont gemaakt, kijk maar eens op marktplaats, allemaal mensen die meedoen aan het vermeerderen van katten en honden. En totaal niks geven om de gezondheid van de gefokte dieren Frusty .

Ik kijk regelmatig op marktplaats omdat ik nog een kleiner hondje voor mijn hond erbij wilt. Een ietwat ouder en rustiger beestje dat goed samen kan met veel dieren. Dit vind je helaas niet zoveel, en voor een pup heb ik echt de tijd niet meer. De honden zijn daar allemaal wat ouder, meestal verziekt en als ze een klein probleempje hebben worden ze weer weggedaan. Ik kwam laatst de fokker van mijn hond tegen (ik heb een engelse staffordshire). Hij is ook een fokker maar toen die tijd een goede. Nu fokt hij met dezelfde dieren nog steeds, zodat er heel veel kanker wordt gefokt. Alle puppy's hebben bij hun tumor, mijn hond heeft het ook in haar baarmoeder (alleen cellen). En in haar pootje is het weggehaald als pup zijnde. Hij vroeg me toen of ik niet opzoek was naar een nieuwe pup, ja..want dan nam hij mijn hond wel over, kon hij daar nog wat mee fokken. En dat terwijl hij dondersgoed weet dat mijn hond dood gaat bij het hebben van puppy's, ach..alles voor het geld he!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:03

tja ik ben niet vies van een stukkie paardenworst Haha!

Maar het kattenprobleem zal blijven bestaan helemaal omdat een kat niet duur is in de onderhoud en veel mensen nemen een kat en laten hem/haar niet helpen.

Zelfs katten uit het asiel kosten minimaal 70 euro

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:03

milou123 schreef:
@IKbenEllen, wat maakt dat uit? Er zijn daarintegen weer minder mensen die paarden willen dan mensen die katten willen. Knipoog En je bent dus zelf net zo erg, nee jij moet veel zeggen!
Papierloze paarden belanden voor 99% bij de slacht! Goed opgelet! OK dan! Top!!

Heb ik dat ergens gezegd van die papierloze paarden, dat die allemaal naar de slacht gaan? Ik ben gewoon tegen broodfokken, zeker met papierloze dieren, of dat nou honden, katten, paarden of kippen betreft.

Ik ben zelf net zo erg, waar heb je het in godsnaam over? Blond

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:04

brenda21 schreef:
milou123 schreef:

Als je nog niet eens 100 euro kunt opbrengen voor een kat, hoe wil je dat dan ooit gaan doen als je kat ziek wordt, en je naar de dierenarts toe moet? Alleen een simpele inenting bij de dierenarts kost hier al 60 euro....dan moet je sowieso niet aan huisdieren beginnen, een dierenarts rekening kan heel hoog oplopen....

Kunnen ze misschien wel, maar doen is wat anders.
Als jij kunt kiezen tussen een paard van 1000euro of van 10.000euro waar je evenveel plezier etc van hebt, wat kies je dan?!

Anoniem

milou123 schreef:
Onze kat krijgt ook jongen Ja Hartstikke leuk!
We houden er zelf 1 van, en we hebben al genoeg mensen die een kleine kat willen. We zijn ze eigenlijk zo kwijt bij een goed tehuis!
Als alle katten geholpen moeten worden sterven de katten ook uit Knipoog
Ik snap jullie wel hoor Ja Maar ik vind dat als je een goed huisje kan vinden het best mag! Ja Maar zodra je een katje ''overhoud'' om het maar zo te zeggen, dat je er geen huisje voor vind, vind ik dat je ze zelf moet houden, er zelf voor moet zorgen en ze niet moet dumpen langs de weg of naar het asiel brengen. Neem dan ook die verantwoordelijkheid!!

Voor de 10 jongen die jij jouw kat laat produceren, bijven er 10 anderen i het asiel zten (o beter gezegd, moeten er 10 andeen geeuthaniserd worden).

Oó als jij wél een goed tehuis voor ze vindt, vind ikhet nog stees dom dat je dat doet, want er is een enorm overschot. Misschien besef je dat pas als je zelf eens een paar week in een asiel hebt meegedraaid.

tita

eentje van 10.000 euro ivm papier ed

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:05

katiavl schreef:
dan moet je geen katten nemen, zo een uitspraken zijn gewoon belachelijk. Kan me echt kwaad in maken

waarom denk je dat de huismus aan het uitsterven is, teveel aan katten. En daar ga jij lekker in voort toch leuk katten op het straat hebben he.

De huismus aan het uitsterven? Als ik me niet vergis zijn daar nog ongeveer 1 miljoen broedparen van in Nederland.

Er zijn genoeg mensen die katten hebben op de boerderij voor de muizen ed. Nou daar geef ik ze geen ongelijk in, ben wel met je eens dat ze dan geholpen moeten worden, want op de boerderij is het alleen maar vermeerderen.
Eigenlijk zouden ze de katten net zoals Chinezen moeten behandelen, 1 keer en daarna niet weer, als je toch zonodig een nestje wilt. Ik heb momenteel 2 katten, 1 gaat naar buiten, die is geholpen. De andere is een binnenkat en die is niet geholpen, maar ben ook nog niet van plan om daarmee te gaan fokken ofzo. Ik ben met je eens dat er teveel katten zijn, vooral nu beginnen de asiels weer vol te stromen, de enige remedie is denk ik om de ingreep goedkoper te maken. In Amerika hebben ze hetzelfde probleem, daar gaat eens in de zoveel tijd een bus waar de mensen hun katten gratis heen kunnen brengen om te laten helpen. Tja, wil je toch van het probleem af zou dat denk ik een optie zijn (en dan hoeft het nog niet eens gratis te zijn, maar iig een stuk goedkoper)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:06

Citaat:
Voor de 10 jongen die jij jouw kat laat produceren, bijven er 10 anderen i het asiel zten (o beter gezegd, moeten er 10 andeen geeuthaniserd worden).

Asiels maken katten tegenwoordig niet meer zo snel af alleen als ze echt oud zijn dus 20 of heel ziek en heel vals ik ken zat katten die al 3-5 jaar in een asiel zitten te wachten op een baasje