LadyElmira schreef:Nee ik ook niet. Je hebt een hart voor dieren of je hebt het niet. Ten eerste vind ik niet dat je katten moet nemen en ze vervolgens buiten moet laten lopen (dag en nacht). Als jou katje wordt aangereden, wordt je dan niet verdrietig en boos? Waarom laat je dat dan in godsnaam toe?! Mijn kat loopt ook buiten, hij kan heel de dag de tuin in en uit en als ik de hond uitlaat loopt hij mee. Ik let extra op hem maar ik weet ook wel dat hij zich zo kan redden, toch wil ik hem rond een uur of 11 helemaal binnen hebben. Dit ook omdat ze hem nu al twee keer gejat hebben (wat een teleurstelling toen bleek dat het geen echte cyperse kat was hihi)
Precies, zo gaat het hier ook, vanaf een uur of 9 roep ik eens tot meneer thuis is en 's nachts zit hij binnen. Voordeel daarvan is ook dat hij nooit ver van huis gaat.
Ik vind het maar normaal dat als eender welk huisdier je neemt, je daar je verantwoordelijkheid voor neemt. Vindt je een sterrilisatie te duur, neem dan bv. al een kater. Wat mensen hier nog wel eens wil tegenhouden om er één bij het asiel te halen is vaak het bedrag dat ze daar vragen, mensen hebben dan vaak iets van 'waarom minstens 50 euro geven als je ze op een ander gratis kan halen'.