Onze terrarium beestjes.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Onze terrarium beestjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:31

Er zijn ook veel minder gifslangen dan paarden, en die gifslangen worden meestal gehanteerd door mensen met zestien tot 35 jaar ervaring. En daardoor kun je het risico inkorten

jou uitleg slaagt dus op niks helaas Lachen

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 17:35

GamblersCup schreef:
Heel verstandig!

Ik vind het maar eng hoor, zulke dieren zo dichtbij. Op de spin na vind ik het allemaal erg mooi, ben gek op dieren, maar zulke zie ik liever in een docu op tv! Haha!

Ik kom liever ook niet met mijn handen in het terrarium, laat ik mooi aan mijn vriend over Haha!
Daar komt bij dat ik al niet van een huis tuin en keuken spinnetje hou Bloos

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 17:38

katiavl schreef:
Er zijn ook veel minder gifslangen dan paarden, en die gifslangen worden meestal gehanteerd door mensen met zestien tot 35 jaar ervaring. En daardoor kun je het risico inkorten

jou uitleg slaagt dus op niks helaas Lachen

Hoe je het ook wendt of keert, ook het verkeer blijft een risico, en paardrijden ook. Bij alle 2 loop je risico op letsel, net zoals bij gifslangen, en ik blijf erbij dat als je weet hoe je ermee om moet gaan (zoals mijn vriend) dat je het risico verkleind op een beet.

Mijn vriend heeft tot nu toe 12 jaar ervaring en heeft al een hoop agressieve slangen in huis gehad, en er is nooit iets gebeurt, en er is ook nooit een slang of ander beest ontsnapt. De Atrox is hebben we nu 2 jaar in huis, de weduwe pas. Daarmee kun je ook zien dat we er niet 1 nacht over slapen om zo'n beest in huis te halen. Hij zat er immers al heel lang aan te denken, maar hij wou zich eerst in de weduwe verdiepen, net zoals in de Atrox. Knipoog

Edit: In een smart rijden is trouwens ook een risico, als je een aanrijding krijgt, blijft er niks van over, net zoals bij een motor....... Haha!
Zo zie je maar weer, het leven is vol met risico's, die je allemaal kan beperken Haha!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:18

Dat klopt niet. Het frame van de Smart is een stuk sterker en dus veiliger dan de gemiddelde middenklasser. Knipoog

Anyway, ieder z´n hobby, toch? Ik heb altijd (onschuldige, niet dodelijke Haha! ) ratten gehad en daar reageren mensen ook al heftig op. Cool

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 18:23

Dan loop je met de Smart in ieder geval minder risico in het verkeer, heb je dus ook een risico beperkt Haha!
Ratten heb ik ook, veel mensen zijn bang dat ze bijten, maar ze doen echt geen vlieg kwaad Haha!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:24

Toch niet als voedsel voor dat ratelding he?!? Cool

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 18:33

Nee, echt niet! Ach gut
Dat zijn mijn lieve ratsels Knipoog

De slang eet trouwens net pas ratten, maar mijn ratten worden echt geen voer ratten, en wil er ook liever niet bij zijn als de slang te eten krijgt Bloos

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:19

Mooie foto's. Vooral de krabbies zijn erg leuk. Haha!

Maar ik plaats hier wel een kanttekening bij.......En ik vraag me af wat deze slangen zo bijzonderder maakt dan bijv. Rattenslangen of vogelspinnen. En daarbij zo'n groot risico te lopen. De kick? Dat is in mijn ogen niet de juiste reden om zo'n groot risico te lopen. En deze dieren ook met gevaar voor anderen (zie maar naar de vergunning die in België nodig is) te houden.

Wat is hun gedrag in het terrarium slang en spin.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 19:29

Mijn vriend heeft de slang niet voor de kick, of omdat het zogenaamd stoer is, maar omdat hij ze erg mooi en fascinerend vindt, en al heel veel wurgslangen heeft gehad. Hij heeft de slang voor zichzelf en niet voor anderen Knipoog

En in principe is hij ook een voorstander van een vergunning, want niet iedereen zou zo'n beest moeten kunnen aanschaffen, vooral geen mensen die er absoluut geen verstand van hebben, en niet weten waar ze mee bezig zijn. Het gaat hier veel te makkelijk in Nederland.

De Atrox is vooral s'avonds actief, overdag is ze rustig.
De Weduwe is heel de dag rustig en s'avonds actiever.
Laatst bijgewerkt door brenda21 op 09-05-07 19:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:31

Nou ik vraag me af of ze zich anders (fascinerend) gedragen dan andere slangen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:36

Jep, de vergunning mogen in nederland ook komen. Maar dan vrees ik niet dat jou vriend een gifslang mocht houden. Daarvoor zijn de vergunningen te moeilijk.
OF je moet in een industrie terrein wonen, en makkelijke buren hebben, en goed zijn in evacuatieplannetjes Lachen

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 19:42

Globetje schreef:
Nou ik vraag me af of ze zich anders (fascinerend) gedragen dan andere slangen.

De hele ontwikkeling van de Ratelslang. Bijvoorbeeld ontwikkeling van de kaken, staart enz.

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:42

En die heeft een rattenslang niet?

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 19:43

katiavl schreef:
Jep, de vergunning mogen in nederland ook komen. Maar dan vrees ik niet dat jou vriend een gifslang mocht houden. Daarvoor zijn de vergunningen te moeilijk.
OF je moet in een industrie terrein wonen, en makkelijke buren hebben, en goed zijn in evacuatieplannetjes Lachen

Ik weet wel zeker dat mijn vriend dan niet in aanmerking komt, want we wonen gewoon in een woonwijk Haha!
De buren weten er trouwens wel van Ja
Laatst bijgewerkt door brenda21 op 09-05-07 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 19:44

Globetje schreef:
En die heeft een rattenslang niet?

Een rattenslang heeft sowieso geen ratel, en een heel ander ontwikkeld gebit Knipoog
Het is gewoon een hele andere slang.

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:47

En daardoor minder fascinerend? En de spin?

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:07

Eightlegged schreef:
Misschien heb je al gehoord wat er met een pionier op gifslangengebied is gebeurd laatst, ik zet het hier nog eventjes neer.

Verslag
Foto's. OPEN DIT AJB NIET ALS JE EEN ZWAKKE MAAG HEBT!!

he getver, dat dat gif zoveel aan kan richten, die gast mag gelukkig wezen dat ie zijn arm nog heeft!! Gifslangen komen er bij mij never nooit in. hoe hard mijn vriend ook roept...

Kennemer Gasthuis werkt mijn pa btw. Wanneer is dat gebeurt dan? Ga ik even aan hem vragen of hij er iets van gehoord heeft Tong uitsteken

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:55

Globetje schreef:

Sorry, maar wat zit je nu te drammen joh? Ik ben er ook geen voorstander van, maar ik begrijp haar vriend wel.

Dat is hetzelfde als mij een arabier opdringen, terwijl ik een Tinker wil. Allebei paarden, maar een arabier vind ik helemal niets, een Tinker spreekt mij an en vind ik veel interessanter.

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:10

Het zijn gewoon normale vragen hoor niks om te drammen oid. Verward

Ik weet niks van het " gedrag" van deze diertjes en vroeg me dus af of dit zo verschillend is van andere (niet) gevaarlijke spinnen of slangen. En daardoor het misschien een reden is om ze te houden. En niet alleen de extra "kick". Dus niks drammen gewoon (misschien wat kritische maar dat vind ik heel normaal bij deze dieren) vragen.......

En zoals al eerder gezegd dit kan je niet met paarden vergelijken. En al helemaal niet omdat het zo'n groot extra risico is om deze dieren te houden.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:20

leuke dieren zeg Haha!
wij hebben ook terrarium dieren klik op de link in me handtekening en je zit op onze site Haha!

wij hebben een stuk of 50 slangen liggen en nog niet klaar met uitbreiden Haha!

FamBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:38

Wat leuk zeg !!
Ik vindt het ook helemaal geweldig !!
Me moeder zei altijd doe dat maar als je op je zelf woont.
(zat ook in de planning trouwens)
Maar omdat we nu 2 kids hebben is alles van de baan niet omdat ik het niet meer leuk vindt want ik vindt het helemaal geweldig maar uit veiligheid van mijn kinderen.Die zijn erg ondernemend.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 08:53

Globetje schreef:

Ik denk dat mijn vriend die inderdaad minder fascinerend vindt, ook omdat hij al die slangen al gehad heeft.
De weduwe is ook anders dan een vogelspin, veel kleiner en een hele andere kleur. Maar dat wil niet zeggen dat mijn vriend de andere spinnen niet mooi vindt, hij wil binnenkort ook weer een ''simpele'' vogelspin halen.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 08:55

onley schreef:
leuke dieren zeg Haha!
wij hebben ook terrarium dieren klik op de link in me handtekening en je zit op onze site Haha!

wij hebben een stuk of 50 slangen liggen en nog niet klaar met uitbreiden Haha!

Mooie site, en mooie dieren Ja
Ik vindt zelf de boa's erg mooi Knipoog

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 08:59

FamBloem schreef:
Wat leuk zeg !!
Ik vindt het ook helemaal geweldig !!
Me moeder zei altijd doe dat maar als je op je zelf woont.
(zat ook in de planning trouwens)
Maar omdat we nu 2 kids hebben is alles van de baan niet omdat ik het niet meer leuk vindt want ik vindt het helemaal geweldig maar uit veiligheid van mijn kinderen.Die zijn erg ondernemend.

Ik snap dat als je kinderen hebt, dat je het niet doet.
Wij hebben nu nog de dieren in de huiskamer staan, maar ik denk als wij ooit kinderen krijgen, dat ze in ieder geval naar boven verhuizen met een flink slot op de kamer, want dan loop je inderdaad meer risico. Of misschien alle giftige beesten weg doen, en alleen wurgslangen nemen, we hebben ook een python gehad, en die was niet agressief, je kon hem gewoon uit het terrarium halen en om je nek hangen, hij was ook nog niet zo groot Haha!