buurman geeft mijn kat eten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

miss_welsh

Re: buurman geeft mijn kat eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:28

nikkigioa schreef:
Hij heeft je kat niet binnen te halen

wie zegt dat de kat niet zelf daar aan de voordeur heeft staan bedelen om voer...?

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 18:28

miss_welsh schreef:
nou hij doet het uiteindelijk wel, laat t je toch even weten, das wel vriendelijk.

ik vind het niet zo vriendelijk want hij haalt de kat al een paar weken binnen
en vertelt het mij pas net

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:28

heb niet het hele topic gelezen, maar denk dat gewoon nog s met je buurman moet praten en uit moet leggen aan hem dat je kat speciaal voer hebt en wat er gebeurd als hij je kat voert.

Denk dat dat dan wel tot hem door moet dringen, want ik denk dat je buurman die kat alleen eten geeft met goede bedoeling Knipoog

Oh en als ie dan nog blijf voeren zal ik hem een brief sturen en daarin duidelijk vermelden dat hij dan de rekening kan betalen voor de dierenarts.

Succes

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 18:29

miss_welsh schreef:
nikkigioa schreef:
Hij heeft je kat niet binnen te halen

wie zegt dat de kat niet zelf daar aan de voordeur heeft staan bedelen om voer...?

de kat kennende wel ja
maar dan bel je toch even bij mij aan om te vragen of die kat honger heeft ofzo
of hij hem wat mag geven
hij weet immers waar de kat woont

miss_welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:30

Ja nou..euhmmm... die buurman is gewoon onwetend, laten we het daar maar op houden

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:31

Gewoon uitleggen.

Onze kat krijgt ook wel eens wat van de buren, maak me er niet echt druk over. Ze bedoelen het goed en vinden het zelf erg gezellig. Ach ik laat ze lekker, beetje aandacht is ook niet verkeerd Haha! En als we op vakantie zijn kunnen ze er mooi op passen Haha!

miss_welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:33

LuvdaTossa schreef:
Gewoon uitleggen.

Onze kat krijgt ook wel eens wat van de buren, maak me er niet echt druk over. Ze bedoelen het goed en vinden het zelf erg gezellig. Ach ik laat ze lekker, beetje aandacht is ook niet verkeerd Haha! En als we op vakantie zijn kunnen ze er mooi op passen Haha!

Hier ben ik het helemaal mee eens - amen, op dit topic kan wat mij betreft een slotje Tong uitsteken

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:35

Ik zou je buurman op een normale manier uitleggen dat je kat een speciaal dieet heeft en dat hij van andere dingen erg ziek kan worden en dat hij daarom de kat beter niet kan voeren. Normaal gesproken gaat een kat niet dood aan een keer een schoteltje melk en als jij dan alleen zegt dat hij absoluut je kat niet meer mag voeren snapt hij niet wat hij verkeerd doet. Ik vind niet dat je je buurman echt iets kwalijk kan nemen. Je laat zelf je kat buiten lopen, wie weet wat je kat zelf buiten op loopt te vreten..

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 18:39

ik ben het helemaal mee eens dat het verder mijn eigen verantwoordelijkheid is
maar het gaat mij erom dat hij dit al een paar week doet
en nogmaals hoe groot is de drempel om even bij mij aan te bellen en het mij te vertellen
of te vragen of die kat honger heeft ofzo
als ik de kat roep en de buurman zit op zijn balkon dan hoort hij dat e cht wel en als de kat dan bij hem binnen is kan hij me wel even vertellen dat hij daar zit

miss_welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:42

Wat voor een figuur is die buurman eigenlijk...? een oude van dagen, een kluizenaar?? Verward

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 18:44

een man van rond de dertig met vriendin
dus gewoon normaal
geen oude man van dagen ofzoiets
was dat wel zo dan had ik het wat meer kunnen begrijpen

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:44

zydeco schreef:
ik ben het helemaal mee eens dat het verder mijn eigen verantwoordelijkheid is
maar het gaat mij erom dat hij dit al een paar week doet
en nogmaals hoe groot is de drempel om even bij mij aan te bellen en het mij te vertellen
of te vragen of die kat honger heeft ofzo
als ik de kat roep en de buurman zit op zijn balkon dan hoort hij dat e cht wel en als de kat dan bij hem binnen is kan hij me wel even vertellen dat hij daar zit

Hij zal vast niet denken dat de kat honger heeft ofzo, waarschijnlijk vindt hij het gewoon gezellig dat die kat af en toe binnen komt lopen en ziet er geen kwaad in om wat lekkers te geven. En dat zou je dan uit moeten leggen, dat het dus wel kwaad kan.

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:47

Ik kan de andere kant van 'het' verhaal vertellen.

Mijn buren hebben een kat die regelmatig bij mij naar binnen kwam om te eten. Omdat mijn poezen daar niet van gediend zijn heb ik noodgedwongen het raampje dichtgedaan zodat deze poes niet naar binnen kan komen. Deze poes werd magerder en was altijd buiten.

Tegen mijn zin in is mijn vriend de poes handjes brokjes gaan geven (buiten) omdat hij vond dat hij die poes niet kon laten verhongeren. Ik zei nog tegen hem, we komen nooit weer van hem af.

Plotseling kreeg ik een pissig mailtje van de buurvrouw. Hoe ik het in mijn hoofd haalde haar poes te eten te geven. Ik heb haar een mailtje teruggestuurd dat wij het sneu vonden dat de poes altijd buiten is en dat wij hem mager vonden worden maar dat we het niet meer zouden doen.

Nou loopt de poes buiten mager te zijn en hoewel ik hem geen eten meer geef heb ik ernstig meelij met deze poes.

Een goed gesprek lijkt me gewoon het handigste.

Poezen kan je niet iets dwingen. Ik laat het raampje helaas dicht en hoop dat de poes ophoudt met zeuren meer kan ik niet doen. Het enige wat de buurvrouw kan doen is haar poes meer aandacht geven maar ja, dat doet ze niet.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 19:03

tuurlijk is er een andere kant aan het verhaal
maar mijn kat lijd geen honger en ziet er prima uit (mag zelfs wel wat vanaf)
nogmaals ik vind het niet zo'n ramp dat de kat daar binnen komt
en het eten geven is vast met goedbedoelde bedoelingen gedaan (alhoewel ik de reden die hij geeft nogal raar vind maar goed dat is mijn mening )
het gaat mij erom dat dit allemaal achter mijn rug om gebeurd is
ik woon notabene naast hem dus hij kan even aanbellen om te melden dat de kat wel eens bij hem binnenkomt
had ik echt geen probleem gevonden , ik had hem uitgelegd dat hij speciaal voer heeft en dus niks anders mag hebben
ik had hem waarschijnlijk zelfs brokjes meegegeven want ik weet hoe moeilijk het is om zo'n beestje dan toch niks te geven
als hij maar gewoon even bij mij was gekomen
en niet niks zeggen als ik de kat roep en hij zit op het balkon
daar gaat het mij om

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:11

Hmn tja, leuk, eigenzinnige katten.
Misschien kan je de buurman wat van het speciale voer geven zodat de kat in iedergeval het juiste voer binnenkrijgt als de situatie zo word dat de kat toch blijft komen en de buurman niet stopt?
In plaats van ruzie is er dan misschien wat meer vriendschap? Knipoog

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:24

ik zou sowieso beginnen met het verhaal eens om te draaien, waarom moet de buurman naar jou komen ga jij maar eens naar hem om verhaal te brengen in plaats dat hij het moet halen.

Daarbij zou ik de ogen uit mn kop schamen als mn kat zomaar bij iemand anders naar binnen gaat/wil.
Deze buurman schijnt het allemaal wel gezellig te vinden, een ander waarbij hij/zij het ook doet is er misschien wel helemaal niet van gediend.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 19:25

haha ruzie is er niet hoor
ik was behoorlijk pissig toen ik dit schreef
maar als de buur straks thuis is ga ik even wat voer brengen
(had ik al bedacht want ik heb zon idee dat hij toch blijft door voeren )
ik ga er verder geen al te grote problemen mee maken
als de kat bij hem wil komen is dat prima
maar als ik hem roep en hij hoort het en de kat is bij hem
vraag ik toch of hij dat even aan mij wil melden
Laatst bijgewerkt door Zappa op 04-05-07 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 19:27

Babsiej schreef:
ik zou sowieso beginnen met het verhaal eens om te draaien, waarom moet de buurman naar jou komen ga jij maar eens naar hem om verhaal te brengen in plaats dat hij het moet halen.

Daarbij zou ik de ogen uit mn kop schamen als mn kat zomaar bij iemand anders naar binnen gaat/wil.
Deze buurman schijnt het allemaal wel gezellig te vinden, een ander waarbij hij/zij het ook doet is er misschien wel helemaal niet van gediend.

ik schaam mij nergens voor en al helemaal niet dat mijn kat bij hem binnen komt
als hij eten voor ogen heeft maakt het hem niet uit waar (zoals de meeste katten , oppertunisten he )
het is zijn kat niet dus hij heeft hem gewoon niet binnen te laten en al helemaal niet te voeren
een klare zaak voor mij
de buurman kan naar mij toe komen omdat het zijn dier niet is
en als hij vind dat de kat honger lijd kan hij mij dat zeggen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:29

laura1987 schreef:
Dat je buurman je kat eten geeft vind ik niet correct, dat hij hem binnenhaalt ook niet. Maar wie weet loopt de kat wel zelf binnen?

Bovendien vind ik dat van die dierenarts kosten verhalen wel erg ver gaan of ligt dat aan mij?

Nou inderdaad hier sluipt ook altijd een rode kater binnen, zonder dat we dat willen.
En DA kosten op hem verhalen? dat vind ik wel erg ver gaan, dan weet je zeker dat je een buren ruzie krijgt.
Ik had hem gewoon netjes uitgelegd dat mijn kat een dieet heeft vanwege haar nieren!
En er verder niet meer over gelult.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:30

zydeco schreef:
als hij dat gedaan had dan was ik zelfs nog wel bereid om hem brokjes mee te geven voor de kat
maar als het achter mijn rug om gebeurd word ik boos

Je kan toch alsnog hem brokjes aanbieden als hij iets wilt geven?
Die kat vindt het blijkbaar gezellig bij je buurman, lijkt mij een mooie oplossing Knipoog

Edit: Ik lees nu dat je dat al van plan was Clown
Laatst bijgewerkt door Nijn op 04-05-07 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:31

Dus jouw buurman moet zijn deuren dichthouden omdat jouw kat anders binnen komt? Kom op zeg..
Ook ik zou mij schamen wanneer ik zo zou reageren, of wanneer mijn beesten ongevraagd bij iemand naar binnen lopen.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 19:38

hoor je mij zeggen dat hij de deuren dicht moet houden ?
totaal niet
als je goed leest ben ik nu al bezig met een oplossing
en vind ik het verder geen probleem als hij daar binnen komt als de buurman dat wil
en mij schamen omdat de buurman hem binnen laat ?
heel apart
Laatst bijgewerkt door Zappa op 04-05-07 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:39

Ja ik snap je aan de ene kant wel.
Je bent op dat moment ff woedend..
Nu heb je er even over na kunnen denken en kom je met een perfecte oplossing (van je eigen voer daar neer te zetten en vragen of de buurman het wil zeggen dat hij bij hem is als je hem roept)

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:01

Katten zijn nu eenmaal eigenzinnige beesten. Je kunt ze onmogelijk zeggen niet bij de buren naar binnen te gaan. Daarentegen is het voor de buren een kleine moeite de kat weg te jagen als ze bijvoorbeeld ineens naar binnen lopen. Mijn kat ging eens slapen bij mijn buurvrouw op de bank... ik schaamde me rot! Maar ja, het is nu eenmaal geen hond die je af kunt richten. De buurvrouw kon er gelukkig wel om lachen.
Nederland is een kattenland op-en-top, gelukkig weten de meeste mensen (en buren) dit en treft vrijwel iedereen maatregelen tegen ongewenste acties van katten. Je kunt in een land als Nederland (met name de randstad) gewoon NIET om de buurtkatten heen. Met maatregelen treffen bedoel ik bijvoorbeeld een net over je vijver spannen. Hou de wijsheid in pacht en tref zelf je maatregelen in plaats van te vinden dat katteneigenaren de katten op moeten voeden of binnen moeten houden. Dan zijn je vijvervissen de pineut.
Als je een vermagerde of zielige kat op straat ziet vind ik dat je de dierenbescherming moet bellen, niet het beest voeren. Hoe lief het ook bedoelt is. Als je de eigenaar kent kan je vragen waarom hij zo mager is. Maar voeren... no way!!! Veel katten (juist de magere) hebben een nierdieet.
Heb je je buurman inmiddels al gesproken?

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 21:11

ja de buurman kwam een uurtje geleden thuis dus ik heb hem nog een keer even aangesproken
bleek toch dat hij het niet helemaal begrepen had want hij had dus vandaag weer wat eten gegeven
ik heb hem nogmaals heel nadrukkelijk uitgelegd waarom hij dat niet moest doen
en ik heb hem maar wat brokken van mij gegeven
alhoewel ik weer behoorlijk boos was , maar goed ik hou dan maar in mijn achterhoofd dat het met een goede bedoeling is (hoop ik dan maar)

blijf het toch ergens raar vinden dat ik mij zo moet aanpassen aan de buurman omdat hijj mijn kat binnenhaalt
maar goed zo is mijn beleving