*gatver* enge spin in huis

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Noetanchamon

Re: *gatver* enge spin in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 16:11

Dit is echt een bosspin hoor....flink aan de maat zijn die.

Ik hou ook niet van spinnen, maar ja, iedere spin heeft misschien ook nog een papa en een mama en kindjes rondlopen. Knipoog Je kunt ze naar mijn mening dus niet zomaar dood maken!

Aangezien we hier in Nederland (nog) geen loslopende levensbedreigende spinnen hebben pak ik ze allemaal op en zet ze buiten neer. En geloof me, op het "platte-land" zijn er echt nog meer dan in een dorp of stad.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 16:11

Marjo_x schreef:
darwin schreef:
Ja, dit is een gewone enge huisspin , niks meer en niks minder.
Ik heb er zo een gehad voor mijn spinnentherapie, die heeft 6 weken in een plastic bus bij mij gewoond.
Na twee sessies bij de psycholoog kan ik er nu vrij aardig mee omgaan en wordt ik niet meer hysterisch als ik zoiets tegenkom.
Ik durf ze zelfs voort te vangen met een glas en een papiertje.

doe mij ook zo'n therapie Bloos
Want ik flip ook compleet..
Werkt het echt?

Ja, het werkt echt ,maar je moet het wel echt zelf willen.
Zo'n sessie duurt ongeveer 2 á 2,5 uur en je word constant geconfronteerd met een spin.
Het principe is eigenlijk (dit geloof je waarschijnlijk toch niet, ik in het begin namelijk ook niet ) dat je angst een hoogtepunt bereikt wanneer jij een spin ziet.
Normaal laat je iemand hem weghalen of loop je zelf weg en dan is jouw angst ook weg.
Nu blijf je echter geconfronteerd worden met die spin , en je zult op een gegeven moment merken dat je angst minder wordt, want die blijft niet op een hoogtepunt steken, bij niemand niet.
Op het moment dat je wat rustiger wordt , zetten ze het potje met de spin iets dichter bij, en weer schiet jouw angst naar een hoogtepunt, en zo ga je steeds een stapje verder.
Op het laatst he ik hem zelfs op mijn hand gehad ( wel met een plastic zakje erom) hoewel dit niet mijn streefdoel was, maar ik had nooit gedacht dat ik dit zou durven,want ik was echt panisch voor spinnen, zo erg zelfs dat ik op een gegeven moment zoiets had van : dit is niet meer normaal zoals ik reageer en het beheerst mijn hele leven, toen heb ik besloten om die therapie te volgen en ik moet echt zeggen dat ik heel blij ben dat ik het heb gedaan, het maakt het leven een stuk makkelijker want die beesten zitten nu eenmaal overal.
IK KAN HET IEDEREEN AANRADEN !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 16:13

patjelisa schreef:
nee dat wou mijn moeder niet ze was bang dat ze gebeten werd Clown

Papiertje.. glaasje.. en dan buiten gooien, gaat best hoor Haha! Wel een beetje snel zijn. Dit was 'onze' spin Nagelbijten / Gniffelen :

http://tinypic.com/view.php?pic=6gvwrx5
Afbeelding

xDjailo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 16:16

Ik ben ook onwijs bang voor spinnen misschien is zo'n therapie ook wel wat voor mij.. Ik flip zoooo erg als ik er 1 zie ook al is het midden in de nacht ik schreeuw de hele boel bij mekaar dan moet iemand m weg komen halen en nog doe ik die volgende nachten geen oog dicht. Voor die kleintjes ben k niet bang maar zo gauw ze groter worden als een cm (incl poten) vind k het al niks meer.

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 16:20

Bah! Wij hebben ook regelmatig zulke joekels, en groter, in huis zitten, brr...

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 16:22

WildWings Misschien is dat het maantje of vrouwtje van die gene die hier zat Haha! Haha!
Zou mijn vriend de spin wel weer mee hebben genomen van ze werk in Hilversum Haha! Haha!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 16:24

vorige week had ik ook zo n engerd in huis, mini vogelspin noemde ik hem al,
heb de buurjongen gebeld en handdoek voor de deur gedaan ( hij heeft huissleutel, zat nl op gang en ik wilde met geen mogelijkheid meer de gang op)
Hij heeft spin met een krant doodgemept, wat een rommel geeft zo n spin, overal poortjes en stukjes spin op de vloer
ieksssss

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 16:24

patjelisa schreef:
WildWings Misschien is dat het maantje of vrouwtje van die gene die hier zat Haha! Haha!
Zou mijn vriend de spin wel weer mee hebben genomen van ze werk in Hilversum Haha! Haha!

Hahhaa dan heeft de spin in ieder geval nog heel wat meegemaakt Haha! Tong uitsteken

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 16:25

gadver, ben gelijk bang dat ik er zo één tegen kom Bloos

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:19

iehhh dadelijk hebben jullie een nest van die griezels in de badkamer. Zit je onschuldig in bad......

Mariiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:31

Oooh bah Nagelbijten / Gniffelen Ik ben echt doodsbang voor spinnen Nagelbijten / Gniffelen
Krijg gewoon koude rillingen als ik naar die foto kijk Vork Als die hier in huis zat, was ik meteen naar buiten gerent Clown

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:40

Boah, vieze dingen zijn dat. Zo'n grote vinden wij regemaltig hier ook, maar alleen beneden eigelijk, omdat ze onder de deur door komen. Jammer voor hun, ik sla ze gelijk hartstikke morsdood. Ben als de dood dat zo'n ding in mijn kamer komt ofzo.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 22:48

luf_horses schreef:
iehhh dadelijk hebben jullie een nest van die griezels in de badkamer. Zit je onschuldig in bad......

iell ben je aan het douchen en dan zit er in ene eentje op je Ziek

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:54

Getver. Ik was tot voor kort ook ontzettend bang voor spinnen. Tot we naar het platteland zijn verhuisd en ik de schuur ging opruimen. Ze moeten niet op me lopen, maar verder vind ik t geen probleem. Ik pak ze met een glas op, en als ze niet te groot zijn met mn handen.
Pas geleden zat er een groot nest bij ons in huis van precies de gelijke spin. Toen heb ik ze allemaal in een glas gedaan en in de bosjes gezet.
Ik moet ze alles behalve in mn slaapkamer hebben. Heb er een keer met binnenhalen van de airco 'savonds 15 in mn slaapkamer gehad. En toen ik die weg had de volgende morgen weer 10. Toen heb ik wel op de bank geslapen Haha!

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 23:12

patjelisa schreef:
luf_horses schreef:

iell ben je aan het douchen en dan zit er in ene eentje op je Ziek

Aaaah zoiets heb ik dus meegemaakt he! Ik stond eens te douchen, en had mijn lenzen nog niet ingedaan. Zonder lenzen zie ik geen bal...alles wazig. Toen zag ik in de douchebak ineens iets donkers tussen mijn voeten. Ik dus helemaal naar beneden bukken om te kijken wat het was...ieeeee een hele grote bruine spin!! Ben mooi al druipend die douche uitgerend..getsie!

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 23:16

Thirsa_ schreef:
Gatverdamme, eng beest!
Ik durf spinnen niet op te zuigen hoor, ben als de dood dat ze er weer uitkomen *LOL*

ahaha dan ben ik niet de enige GELUKKIG
iieee wat een eng beest.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 10:23

WW: waaaahh wat een monster zeg! Ieks!

Dat is wel een flinke spin Ja Zulke heb ik ook in m'n douche gehad, en inderdaad.. 2. Stond rustig te douchen, en dan zie je vanuit je ooghoek zoiets bewegen.. ben nog nooit zo hard de douche uit gesprint Nagelbijten / Gniffelen En een paar dagen later dus weer zo een! Ik laat ze vangen door m'n moeder of m'n broertje, die zetten ze dan in de tuin neer. No way dat ik binnen een straal van 2 meter van zo'n griezel kom Nagelbijten / Gniffelen

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:57

Berdien schreef:
WW: waaaahh wat een monster zeg! Ieks!

Dat is wel een flinke spin Ja Zulke heb ik ook in m'n douche gehad, en inderdaad.. 2. Stond rustig te douchen, en dan zie je vanuit je ooghoek zoiets bewegen.. ben nog nooit zo hard de douche uit gesprint Nagelbijten / Gniffelen En een paar dagen later dus weer zo een! Ik laat ze vangen door m'n moeder of m'n broertje, die zetten ze dan in de tuin neer. No way dat ik binnen een straal van 2 meter van zo'n griezel kom Nagelbijten / Gniffelen

Misschien wouden ze je alleen even helpen met het inzepen van je rug ROFL ROFL ROFL ROFL

Moet wel erg lachen om zoveel horror en eng aan zo'n dienstbaar beestje Clown