Mijn arme kippen vermoord...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elinaa

Re: Mijn arme kippen vermoord...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:33

ja dat denk ik ook idd altijd maar, iedereen zegt wel stomme vos, maar die kan er weinig aan doen. maar het blijft wel sneu voor de kipjes natuurlijk

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:40

jeetje wat balen zeg.

helaas gebeurt dit steeds vaker doordat er niet meer op vossen gejaagd mag worden, begrijp me niet verkeerd, ik ben geen voorstander van de jacht maar het is gewoon inmiddels een feit dat er voor het grote aantal vossen wat er inmiddels weer is domweg te weinig voedsel te vinden is waardoor ze de kippenrennen van de liefhebbers gaan plunderen.
ik heb ze hier gelukkig nog niet gehad (misschien omdat ik een parelhoen tussen de kippen heb lopen die alarm slaat bij onraad????)

Succes met het zoeken naar een nieuwe koppel, zoals je al zei in overijssel zijn er nog veel te koop

Valdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:46

Onze kippen waren laats ook de klos, alleen niet door een vos, die kan onmogelijk jet hok in komen. Wij zaten meer te denken aan een bunzing (een soort groote rat) maar onze kippen lagen er ook allemaal nog er was zelfs nog bijna niks afgegeten. Echt banketstaaf want het waren onze eigen groot gewroden kuikens.
Maar we hebben nu een nacht hok die zo goed af gelsoten is dat er niks meer in kan komen.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:47

Heel jammer voor je en de kippen.

Bij mijn tante is nog iets verschikkelijkers gebeurd. Haar duitse herder heeft een eigen stuk tuin waar die mag spelen en de kippen lopen bijna latijd overdag (ook als mijn tante weg is) los. Hond was op een boerderij geboren dus was gewend aan kippen alleen zijn niet bewegende speeltjes waren een beetje saai vond die. En toen graafde hij een gat en ging de kippen ahcterna. Wat is nu leuker dan achter gekke kippen aanrennen. Toen mijn tante thuis kwam zag ze een vleugeltje daar en een kipje onder de grond. Had die hond alle kippen te pakken gekregen en lekker mee lopen schudden net als met zijn speelgoed. Hond is even goed op zijn plaats gezet, en i.p.v de meter dat het hek de lucht in gaat is het hek nu ook een meter dieper in de grond gezet. Nu kan de hond niet meer ontsnappen.

Was echt een drama, waren van die leuke jaren 70 kippen met van die leuke sokken.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:41

Kom anders eens langs op het kippenforum(www.kippenforum.nl), misschien heeft daar iemand nog wat hennetjes voor je. Is wel erg zielig voor je haan anders zo alleen.... T is erg l*llig om op zo'n manier je dieren kwijt te raken lijkt me. Heb zelf ook kippen en moet er niet aan denken dat er zoiets gebeurt met ze... Sterkte ermee!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:54

Poeh, wat akelig voor je en al helemaal voor de haan en de arme kippen.

Wij hadden vroeger ook twee kippen, aan komen lopen, heel leuk! Jut en Jul. Na een poos prima geleefd te hebben, werd Jul ziek en ging ondanks dierenarts-ingrijpen dood. Ik zie 'r nog dood onder de stok in hun hok liggen 's ochtends... Netjes begraven natuurlijk! Jut heeft nog een poos geleefd, maar werd oud (rare eieren leggen) en ziek. Ging niet vanzelf dood, en werd steeds zieker. Toen heb ik 'r door de dierenarts een spuitje laten geven. Ik kon 't niet aan 'r kop om te draaien. Ze is netjes naast Jul begraven.
Dus ik weet hoe je je voelt; kippen zijn hartstikke leuk, en ik mis ze soms nóg!

Sterkte, en ik zou toch gauw nieuwe kippen zoeken; zo is het ook niks voor je haan. Ach gut