maar sommige mensen zeiden het 
Heb het van meerdere boeren gehoord.. Zal wel eem kijken of er iets over te vinden is
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar sommige mensen zeiden het 
Zou ook niet weten hoe je zo'n bol wol anders vast moet grijpen

arm beest
ohjee! dan moet ik uitkijken als we geiten krijgen en ook hierbij een bok bij laten lopen dat die niet op het schaap springt! Wat een namen trouwens. Bij gaap denk ik aan gapen (weet je wel als je moe bent) en scheit die is nog erger dan denk ik aan de schijt
(met een lange ij) die men in de toilet deponeert
Wendy15 schreef:Op mijn stage zijn ook onwijs veel schapen, maar die grijpen ze ook altijd in de wol hoorZou ook niet weten hoe je zo'n bol wol anders vast moet grijpen

BrittKitt schreef:Arme schaapjes die hier door sommigen bij de wol worden gegrepen
Pakken jullie altijd iemand bij de haren vast als je die persoon nodig hebt? Dat doet echt zeer hoor!
Mooi dat je haar hebt kunnen vangen en alles nog goed gaat met lammetje
Marjo_x schreef:haha kan dr niks over vinden
Binnenkort maar eem DA vragen ofzo
Maar dit vond ik toch wel grappig :
Een kruising tussen een schaap en een geit noemt men een gaap (of scheit).
Gaap Of Scheitarm beest

BrittKitt schreef:Tja hij zal er niet van doodgaan of zichzelf er gruwelijk mee verwonden oid maar mij doet het behoorlijk zeer als ik een dun plukje haar vastpak en daar flink aan ga hangen.. Mij ook altijd verteld dat ik dat nooit mocht doen bij schapen omdat ze er wel degelijk flinke bloeduitstortingen van kunnen krijgen
Gewoon het schaap goed vastpakken en vasthouden. Hoe wil je het anders doen?
Alleen daar hebben de meeste mensen wel schijt aan, want das mode
Wol zit iets harder vast in de huid dan gewoon haar, denk ik.