Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
hyawatta schreef:maar als je kijkt bij dierenwinkels zitten cavia's en konijn toch ook samen???
pubelia schreef:ff denken hoe het zat. het konijn heeft bacterien die bij een konijn normaal zijn, maar waarvan een cavia ziek word. Bij de cavia zijn dat ziekte verwekkers. (kan ook net anders om zijn)
(mooi konijn!)
__inge__ schreef:Volgens mij ziet t er wel goed uit hoorcavia`s zijn best snel beetje -te- dik.
volgens mij zijn de nageltjes wel beetje lang op die laatste foto..
pubelia schreef:saskiakefie schreef:Nee hij zit met een konijn samen
wist je dat dat erg gevaarlijk kan zijn?
Nanke schreef:Als je twijfelt kun je hem ook even wegen, met een keukenweegschaal. Mannetjes mogen tot 1200 gram en vrouwtjes rond de 1000 gram. Dit zijn wel gemiddelden van volwassen cavia's, je mag er dus best wat van afwijken. Zie het als een richtlijn. Hij ziet er verder goed hoor!
Urko schreef:Ja pas maar op dadelijk gaan ze nog tikkertje spelen... tipisch bokt is dit zeg! Jullie paarden staan zeker allemaal apart in de wei? Stel je voor dat hij een tik krijgt van een andere... oeioeioei!
Als het echt zo gevaarlijk was dat had de dierenbescherming hier al lang wat aan gedaan, want dierenwinkels worden meer in de gaten gehouden dan de meeste denken, dat is namelijk 1 van de eerste plekken waar het mis gaat.
@hannanas: Je konijn en cavia apart in 1 hok houden. DAT is zielig. En het eniste verschil in konijnen voer en cavia voer is (pak even de verpakkingen erbij!) ... De hoeveelheid toegevoegde vitamine C is bij cavia voer 6X zoveel als die bij konijnenvoer. En voor de rest is het voer hetzelfde.
Urko schreef:Ja pas maar op dadelijk gaan ze nog tikkertje spelen... tipisch bokt is dit zeg! Jullie paarden staan zeker allemaal apart in de wei? Stel je voor dat hij een tik krijgt van een andere... oeioeioei!
Als het echt zo gevaarlijk was dat had de dierenbescherming hier al lang wat aan gedaan, want dierenwinkels worden meer in de gaten gehouden dan de meeste denken, dat is namelijk 1 van de eerste plekken waar het mis gaat.
@hannanas: Je konijn en cavia apart in 1 hok houden. DAT is zielig. En het eniste verschil in konijnen voer en cavia voer is (pak even de verpakkingen erbij!) ... De hoeveelheid toegevoegde vitamine C is bij cavia voer 6X zoveel als die bij konijnenvoer. En voor de rest is het voer hetzelfde.
Hannanas schreef:waarom reageer je nou zo?
Typisch bokt? Ik reageer nooit zo. Dus houd even je klep als we op die manier gaan praten.
Ik verbied je niks, ik spreek geen kwaad over je uit.
Ik zeg alleen dat cavia en konijn samen goed fout kan gaan en dat ik er pertinent op tegen ben.
pubelia schreef:Hannanas schreef:waarom reageer je nou zo?
Typisch bokt? Ik reageer nooit zo. Dus houd even je klep als we op die manier gaan praten.
Ik verbied je niks, ik spreek geen kwaad over je uit.
Ik zeg alleen dat cavia en konijn samen goed fout kan gaan en dat ik er pertinent op tegen ben.
ik tem ff
Urko schreef:Ik zet de discussie met Hannanas wel verder via PM
@saskiakefie: temmen is het waarschuwen van een Mod. Iemand die overzicht houd dat iedereen netjes met bokt omgaat.
Ik vind dat je het zo goed oplost met het voeren. En ook door ze bij elkaar ze zetten.
Lest schreef:Ik vind je caafje er goed uitzien hoor!!!
toch nog even offtopic, wij hebben 4 jaar lang 2 konijnen + 2 cavia's bij elkaar gehad. De cavia's zijn er nu nogsteeds. Ik wist echt niet dat ze niet bij elkaar mochten, maar in die 4 jaar is er niks met de caafjes gebeurd.
Wij gaven ze gewoon knaagdierenvoer, brood, fruit en gras, onbeperkt gras (wat ze nog zelf af mogen knagen ook)
Wat ik wel vind, is dat een cavia een soortgenootje moet hebben. In het begin hadden we één cavia en één konijn maar toen we nog een cavia en nog een konijn hadden werden beide dieren zichtbaar gelukkiger.
Het is net als met een paard, je kunt er een geitje bijzetten maar van een ander paard worden ze gelukkiger.