Hoe belangrijk zijn dieren in je leven?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Skitter

Re: Hoe belangrijk zijn dieren in je leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:48

Wuis schreef:
Dieren zijn voor mij echt álles.

En het mooiste vind ik om dieren op te vangen of te redden, heb gister nog met de dierenambulance een ree uit het diep gehaald. Al moest ik daarvoor met blote benen en voeten in 1 meter hoge brandnetels en distels staan, dat is het me allemaal meer dan waard.

Verder sluit ik me volledig aan bij dwertje. Liefde van dieren is onvoorwaardelijk en helaas begrijpen veel mensen dat niet, die vinden mensen altijd meer waard dan dieren. Nou, ik niet.

Dikgedrukt komt inderdaad te vaak voor. 'het is maar een hond'..... Misselijk Ik ben zelf ook opgegroied met veel dieren, honden, katten, paarden, stinkdieren ( Tong uitsteken ja echt..), konijnen, kippen.. Mijn moeder is ook een dierengek, daar zal ik het wel van hebben.

Laatste vond mijn vriend het gek dat ik met mijn hond later behendigheid wil gaan doen, of dat ik ergens heen rij om met hem te gaan wandelen. Hij is opgegroeid met een huishond, die nooit van het erf kwam, tenzij hij naar de DA moest ofzo.

Nou ik niet hoor, ik steek veel tijd in mijn hond (kan wel dieren zeggen, maar heb maar 1 hond..) Ik vind een goed band met je hond echt super belangrijk. Vooral omdat honden tegenover mensen vaak de kans niet krijgen om voor hunzelf op te komen, ze kunnen natuurlijk niet praten. Ik vind het ERG belangrijk om je in je dieren te verdiepen, leer hen lichaamstaal, weet wat ze tegen je 'zeggen'.... Zo kun je ook hun het eerlijkste behandelen.

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:36

Ik vind dieren enorm belangrijk. Mensen die zonder huisdieren zijn opgegroeid hebben ook echt iets gemist denk ik. Als een kind leert omgaan met dieren heeft hij/zij daar later ook echt iets aan.
Het vormt een deel van je karakter denk ik. Als je leert te reageren op iets wat niet kan praten, dus alleen met lichaamstaal, heb je het volgens mij een stuk makkelijker in omgang met mensen.

Voor mij persoonlijk is het natuurlijk minder "zakelijk" als bovenstaande. Toen mijn kater overleed heb ik echt enorm in een dip gezeten. Ik voel me enorm verbonden met dieren omdat zij niet naar je uiterlijk kijken, of hoe je je gedraagt. Je kan vrolijk, verdrietig, boos of neutraal zijn, zij rekenen je er niet op af. Ze reageren er eerlijk op: Als jij boos doet blijven ze uit de buurt en vinden ze je niet oke, als je verdrietig bent heb je een grote kans dat je toenadering zoeken.
Het is een soort oprechtheid die ik niet kan negeren.
Enorm belangrijk dus Lachen

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:41

ik vind dieren in mijn leven echt heel belangrijk, ik zou ook niet meer zonder kunnen!
Ze geven veel steun en liefde. Toen ik heel erg werd gepest, waren de dieren (vooral mijn eigen) mijn grootste steun..
Als je er aan werkt kun je een hele mooie band met een dier krijgen, vol liefde en plezier. Dieren oordelen niet over mensen. Ze geven om je, of je nu dik, dun, knap of lelijk zijn, ze kijken naar het innerlijk van de mens.

Ikzelf ben ook heel erg geinterresseerd in dieren en ga hier ook een opleiding over doen (dierenarts). Ook op andere gebieden.
Ik zou niet zonder ze kunnen!