eet probleem hond

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Re: eet probleem hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:23

Misschien ben ik daar heel gemakkelijk in, maar imo is dat hun probleem. Op een bepaald moment zullen ze toch echt moeten eten...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:24

cavom is idd een smakelijke brok voor honden. maar je kan brokken ook mengen met vlees brokken. (blik voor 69 cent bij de aldi)

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:26

@Ellepel

Ik ken ook mensen die hun hele leven ongezond hebben gegeten, en ook oud zijn geworden. Oom ken ik mensen die hun hele leven lang gerookt hebben, en ook oud zijn geworden.
Dat je hond er oud mee geworden is, wil niet zeggen dat het gezond is.

Frolic staat bekend om het vele zout wat erin zit, wat o.a nier problemen kan veroorzaken. Je kunt je beter eerst verdiepen in voeding voor honden, voordat je iemand aanraad om Frolic te kopen. Samen met Pedrigree en Bonzo, is het de grootste troep die er is. Knipoog

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:27

Waarom steeds je hond eten geven wat hij/zij niet lekker vind.
Jullie eten toch ook niet iets wat je niet lekker vindt?

Daarnaast kan ik me heel goed voorstellen dat een hond brokken niet lekker vindt, met alle troep die erin zit.

Ja ook ik heb een lange tijd mijn hond brokken geven, en ook hij at regelmatig niet. Maar sinds ik over ben op vers eet hij alles netjes op en is nog beter in conditie en gezonder dan ooit tevoren.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:29

Shanna schreef:
onze honden zijn ook allebij van die probleem eters, frolic krijgen ze altijd als snoepje's en dan vinden ze het heerlijk, maar als voer kijken ze er niet naar om!!

wat wij doen is, we kopen elke 2 weken een ander merk voer (altijd diner, dus met warm water aanmaken) en ''dwingen'' (= zetten ze voor de voerbak en blijven er net zo lang bij staan en ze terug zetten tot ze gaan eten, als het te lang duurt een paar brokje's in de mond doen en de bek dichthouden tot ze het eten, anders leggen ze het doodleuk weer op de grond..) ze als het ware om te eten, anders eten ze dagen lang niet!! en om het lekkerder te maken krijgen ze er ham of boterhamworst of kaas of gehakt of kip of iets doorheen, jus wil soms ook wel werken..

Nou leuk als je je hond zo eten moet geven. Het is heel duidelijk dat je iets voert wat ze absoluut niet lekker vinden, het moet voor je hond juist een feest zijn om te eten. Sorry hoor, maar dat je je hond dwingt om te eten, vindt ik echt ver gaan, geef ze dan iets wat ze zeker weten wel eten, op een leuke manier.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:32

Mistic schreef:

Daarnaast kan ik me heel goed voorstellen dat een hond brokken niet lekker vindt, met alle troep die erin zit.

Ja ook ik heb een lange tijd mijn hond brokken geven, en ook hij at regelmatig niet. Maar sinds ik over ben op vers eet hij alles netjes op en is nog beter in conditie en gezonder dan ooit tevoren.

Ik ben het helemaal met je eens. Het is ook wel logisch vindt ik dat veel honden slecht eten, met name brokken zijn helemaal niet natuurlijk voor een hond (en ook niet voor een kat). In brokken zitten veel granen, goed voor een konijn, maar een hond of een kat heeft er niks aan.
Ook ik ben 3 jaar geleden over gestapt op vers, mijn honden aten brokken niet goed. En nu schrokken ze hun eten naar binnen, en daar komt bij dat vers veel natuurlijker en beter is dan brokken. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:44

brenda21 schreef:
Shanna schreef:
onze honden zijn ook allebij van die probleem eters, frolic krijgen ze altijd als snoepje's en dan vinden ze het heerlijk, maar als voer kijken ze er niet naar om!!

wat wij doen is, we kopen elke 2 weken een ander merk voer (altijd diner, dus met warm water aanmaken) en ''dwingen'' (= zetten ze voor de voerbak en blijven er net zo lang bij staan en ze terug zetten tot ze gaan eten, als het te lang duurt een paar brokje's in de mond doen en de bek dichthouden tot ze het eten, anders leggen ze het doodleuk weer op de grond..) ze als het ware om te eten, anders eten ze dagen lang niet!! en om het lekkerder te maken krijgen ze er ham of boterhamworst of kaas of gehakt of kip of iets doorheen, jus wil soms ook wel werken..

Nou leuk als je je hond zo eten moet geven. Het is heel duidelijk dat je iets voert wat ze absoluut niet lekker vinden, het moet voor je hond juist een feest zijn om te eten. Sorry hoor, maar dat je je hond dwingt om te eten, vindt ik echt ver gaan, geef ze dan iets wat ze zeker weten wel eten, op een leuke manier.

dat is menseneten van een bord of stukje voor stukje gevoert, als het in hun bak ligt willen ze het bij voorbaad al niet Clown

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:50

Nu snap ik je even niet. Bedoel je dat je de stukjes kaas en zo onder dwang voert? En niet de brokken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:17

haha, nee stukje's kaas vinden ze heerlijk en ze eten ook regelmatig de lekkere dingen tussen de brokken uit, maar ze mogen gewoon niet eerder de keuken uit voordat de bak leeg is en als die leeg is worden ze uitgebreid beloond!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:19

luxje schreef:
Als het vers op is, zal hij heus wel een dagje wachten tot vrouwtje uit pure wanhoop tòch maar weer vers gaat halen Knipoog
)

Ach nee, als het op is, is het op en ik heb geen tijd om deze week nog wat te halen. Maar morgen en overmorgen heb ik toch stage en dan doet hij genoeg (in zijn ogen Haha! ) zodat hij gewoon honger heeft, dan eet 'ie gewoon zijn farmfood Haha!

Bij mijn logee hond maakte ik me inderdaad zorgen, en durfde ik niet hem gewoon niets te geven, mijn hond dwingt me tot niets Bloos vanavond lekker vers maar verder gewoon farmfood, of niets. Ik zag al dat hij stiekum is gaan eten vanmiddag want zijn bak was weer leeg.

brenda21 schreef:
En nu schrokken ze hun eten naar binnen, en daar komt bij dat vers veel natuurlijker en beter is dan brokken. Ja

Ook niet geheel de bedoeling, toch? Als ze echt naar binnen schokken, kunnen ze teveel lucht meenemen, en dit is weer niet goed.

Mistic schreef:

Ik voer Farmfood, en het kan zijn dat mijn hond het niet super lekker vindt, maar dit is een geheel natuurlijk geperst brok, hier zit dus geen troep in. Juist de troep (RC etc) vind mijn hond te lekker, wegens smaak- geur- en kleurstoffen. Dat schokt hij alles naar binnen. RC maakte best grote brokken, maar kauwen? Ho maar....

Juist doordat in bijna alle brokken onnodige troep zit, ben ik overgestapt op Farmfood en af en toe vers.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:41

Shanna schreef:
haha, nee stukje's kaas vinden ze heerlijk en ze eten ook regelmatig de lekkere dingen tussen de brokken uit, maar ze mogen gewoon niet eerder de keuken uit voordat de bak leeg is en als die leeg is worden ze uitgebreid beloond!

Ow, ik dacht al, als ze geen kaas lusten, zijn ze echt gek Haha! Knipoog

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:02

Skitter schreef:
luxje schreef:
Als het vers op is, zal hij heus wel een dagje wachten tot vrouwtje uit pure wanhoop tòch maar weer vers gaat halen Knipoog
)

Ach nee, als het op is, is het op en ik heb geen tijd om deze week nog wat te halen. Maar morgen en overmorgen heb ik toch stage en dan doet hij genoeg (in zijn ogen Haha! ) zodat hij gewoon honger heeft, dan eet 'ie gewoon zijn farmfood Haha!

Bij mijn logee hond maakte ik me inderdaad zorgen, en durfde ik niet hem gewoon niets te geven, mijn hond dwingt me tot niets Bloos vanavond lekker vers maar verder gewoon farmfood, of niets. Ik zag al dat hij stiekum is gaan eten vanmiddag want zijn bak was weer leeg.

brenda21 schreef:
En nu schrokken ze hun eten naar binnen, en daar komt bij dat vers veel natuurlijker en beter is dan brokken. Ja

Ook niet geheel de bedoeling, toch? Als ze echt naar binnen schokken, kunnen ze teveel lucht meenemen, en dit is weer niet goed.

Mistic schreef:

Ik voer Farmfood, en het kan zijn dat mijn hond het niet super lekker vindt, maar dit is een geheel natuurlijk geperst brok, hier zit dus geen troep in. Juist de troep (RC etc) vind mijn hond te lekker, wegens smaak- geur- en kleurstoffen. Dat schokt hij alles naar binnen. RC maakte best grote brokken, maar kauwen? Ho maar....

Juist doordat in bijna alle brokken onnodige troep zit, ben ik overgestapt op Farmfood en af en toe vers.

Schrokken is wel een beetje overdreven, maar ze eten het in ieder geval goed. Haha!

Farm Food zijn inderdaad de betere brokken, dat kun je gerust aan je honden geven. RC zit inderdaad wel troep in. En een combinatie van FF en vers is helemaal goed Knipoog

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 07:34

Ik heb een pup in huis van 10 weken en die wil ook niet eten..... we voeren Royal Canin, kreeg ze bij de fokker ook. Wat ik haar ook geef, RC, pens, brood, pap, vlees, eten ho maar. Dat gaat nu al 2 weken zo, ze is verder vrolijk, aanhankelijk en drinkt goed. Alleen eten blijft een probleem Boos! ze krijgt 5x per dag eten dan eet ze 2 tot 3 happen en dan niet meer. De fokker en DA zeggen, volhouden, ze gaat vanzelf eten maar vind het toch wel sneu, zo'n jong beestje moet goed eten en groeien......

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 07:40

Maak je met een volwassen hond geen zorgen als ie een dag niet eet. Bij natuurlijk voeren zit een vastendag er ook bij.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 07:49

Ik geef mijn hond een theelepel schapen vet met knoflook,dat vind ze heerlijk en eet zo haar bakje leeg.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:48

vossie schreef:
Ik heb een pup in huis van 10 weken en die wil ook niet eten..... we voeren Royal Canin, kreeg ze bij de fokker ook. Wat ik haar ook geef, RC, pens, brood, pap, vlees, eten ho maar. Dat gaat nu al 2 weken zo, ze is verder vrolijk, aanhankelijk en drinkt goed. Alleen eten blijft een probleem Boos! ze krijgt 5x per dag eten dan eet ze 2 tot 3 happen en dan niet meer. De fokker en DA zeggen, volhouden, ze gaat vanzelf eten maar vind het toch wel sneu, zo'n jong beestje moet goed eten en groeien......

Voer je 5x per dag op aanraden van DA of fokker?
Mijn hond kreeg als pup 3x per dag te eten.
Hoe is het gewicht van je hond, groeit hij/zij wel?
Eet hij/zij helemaal niets, of laat het "slechts" en paar voedingen per dag staan?
Hoeveel voer je per keer? Ik weet nl nog dat ik mijn hond als pup echt per kg lichaamsgewicht voerde

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 09:02

farmfood is idd goed voer en dat eet bentley dus wel maar daar is het probleem weer... ze krijgt er enorme jeuk van waarschijnlijk heeft ze een rundvlees allergie..

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:04

Kijk eens op de site http://www.voernatuurlijk.nl, daar staat alles over hoe een hond functioneert.In de natuur eten ze soms een week niet zonder problemen.Ze doen het niet om jou te pesten, maar als ze geen echte honger hebben wachten ze gewoon rustig af of er wat lekkerders voorbij komt.
Met vers vlees is het probleem inderdaad zo over en is ook veel beter voor de hond.
Anders kun je bij de dierenspeciaalzaak ook zalmolie halen, dat is ook voor katten, over de brokken en is heel gezond en lekker.
Overigens is schrokken juist goed, een hond kauwt niet op zijn voer.Hij heeft zo een sterk maagzuur dat het eten in de maag ontbonden wordt.De kwaliteit van het maagzuur houd je met vers vlees in stand.

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:07

Jen33 schreef:
farmfood is idd goed voer en dat eet bentley dus wel maar daar is het probleem weer... ze krijgt er enorme jeuk van waarschijnlijk heeft ze een rundvlees allergie..

Nee hoor, dat zijn bakerpraatjes.Waarschijnlijk heeft ze gewoon brokkenallergie.Niet alle honden kunnen deze onnatuurlijke manier van voeren aan.Eigenlijk geeft ze het zelf al aan door zo lastig te zijn met eten.Orienteer je eens op die site en kijk of je er wat mee kunt.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:11

onze hond heeft precies hetzelfde als die van jou!
hij lust ook helemaal niks echt graag. als je worst ofzo voor z'n neus houd, pakt ie het wel aan, maar echt van harte gaat het niet.
z'n normale eten laat ie eerst een paar uur (halve dag) staan voor hij er eens aan begint.
het helpt wel als de katten proberen mee te eten uit z'n bak, dan wil hij het nog wel.
overigens vind onze hond kattenvoer uit blik wel redelijk lekker (omdat de kat dat krijgt?), dus dat doen we af en toe wel door z'n eten.
we hebben ook verschillende soorten voer geprobeerd, maar voer wat hij echt lekker vind, dat hebben we nog niet ontdekt.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 09:44

Toedeledoki schreef:
Jen33 schreef:

Nee hoor, dat zijn bakerpraatjes.Waarschijnlijk heeft ze gewoon brokkenallergie.Niet alle honden kunnen deze onnatuurlijke manier van voeren aan.Eigenlijk geeft ze het zelf al aan door zo lastig te zijn met eten.Orienteer je eens op die site en kijk of je er wat mee kunt.

hoe kan dat dan dat ze bij canex kip en vis totaal geen jeuk heeft? dus het is geen bakkerspraatje ze krijgt duidelijk 10 x zoveel jeuk met farmfood
hoor van anderen dat farmfood echt een goede brok is. dus hier ligt het echt gewoon aan dr allergie.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:03

sorry dat ik me even meng in dit topic,
wij hebben sinds gisteren een jack russel,
de vorige eigenaren hebben hem van pup af aan gehad en inmiddels is hij 3.

hij is behoorlijk verwend....om het zo maar te noemen Knipoog

hij wil niet alleen in de kamer blijven als wij naar boven gaan (of kan dat ook zijn omdat het gewoon allemaal nog vreemd is?)

en hij wil zijn brokjes dus ook niet eten, de vorige eigenaren gaven hem van alles van tafel af, daar zijn wij geen voorstanders van, aangezien wij drie kleine kids hebben die dat natuurlijk een geweldige oplossing vinden om van hun "vieze" eten af te komen.

zou farm-food afgewisseld met vers vlees een goeie voor hem zijn ?

dan schotel ik hem dat namelijk voor en zal hij daar aan moeten wennen Lachen

ik hoop op tips ! alvast bedankt Haha!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:36

Ik zou ook overgaan op vers vlees. Erg gezond en misschien iets meer werk maar ik denk dat hij het met plezier op zal eten.
@ Kekaro: Waarom combineren met Farm-food: alleen vers vlees voldoet, mits je de goede combinatie geeft waar alle voedingsstoffen inzitten. www.barfplaats.nl

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:59

bedankt voor de link ! ik ga meteen even kijken.

ik was in de rare veronderstelling dat het gewoon nodig was om ook brokken te voeren Lachen vandaar, maar als he tniet nodig is, is dat alleen maar mooi meegenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:01

op cursus hadden we ook zo'n hond, daar werd geadviseerd om het eten 10 min te laten staan, eet hij niet, jammer dan zet je het weg waar de hond het niet kan zien, paar uur later probeer je het weer (of de volgende dag) wil hij nog niet? weer wegzetten, het heeft daar wel gewerkt en hij eet weer gewoon Lachen