Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Shanna schreef:onze honden zijn ook allebij van die probleem eters, frolic krijgen ze altijd als snoepje's en dan vinden ze het heerlijk, maar als voer kijken ze er niet naar om!!
wat wij doen is, we kopen elke 2 weken een ander merk voer (altijd diner, dus met warm water aanmaken) en ''dwingen'' (= zetten ze voor de voerbak en blijven er net zo lang bij staan en ze terug zetten tot ze gaan eten, als het te lang duurt een paar brokje's in de mond doen en de bek dichthouden tot ze het eten, anders leggen ze het doodleuk weer op de grond..) ze als het ware om te eten, anders eten ze dagen lang niet!! en om het lekkerder te maken krijgen ze er ham of boterhamworst of kaas of gehakt of kip of iets doorheen, jus wil soms ook wel werken..
Mistic schreef:Waarom steeds je hond eten geven wat hij/zij niet lekker vind.
Jullie eten toch ook niet iets wat je niet lekker vindt?
Daarnaast kan ik me heel goed voorstellen dat een hond brokken niet lekker vindt, met alle troep die erin zit.
Ja ook ik heb een lange tijd mijn hond brokken geven, en ook hij at regelmatig niet. Maar sinds ik over ben op vers eet hij alles netjes op en is nog beter in conditie en gezonder dan ooit tevoren.
brenda21 schreef:Shanna schreef:onze honden zijn ook allebij van die probleem eters, frolic krijgen ze altijd als snoepje's en dan vinden ze het heerlijk, maar als voer kijken ze er niet naar om!!
wat wij doen is, we kopen elke 2 weken een ander merk voer (altijd diner, dus met warm water aanmaken) en ''dwingen'' (= zetten ze voor de voerbak en blijven er net zo lang bij staan en ze terug zetten tot ze gaan eten, als het te lang duurt een paar brokje's in de mond doen en de bek dichthouden tot ze het eten, anders leggen ze het doodleuk weer op de grond..) ze als het ware om te eten, anders eten ze dagen lang niet!! en om het lekkerder te maken krijgen ze er ham of boterhamworst of kaas of gehakt of kip of iets doorheen, jus wil soms ook wel werken..
Nou leuk als je je hond zo eten moet geven. Het is heel duidelijk dat je iets voert wat ze absoluut niet lekker vinden, het moet voor je hond juist een feest zijn om te eten. Sorry hoor, maar dat je je hond dwingt om te eten, vindt ik echt ver gaan, geef ze dan iets wat ze zeker weten wel eten, op een leuke manier.
luxje schreef:Als het vers op is, zal hij heus wel een dagje wachten tot vrouwtje uit pure wanhoop tòch maar weer vers gaat halen
)
brenda21 schreef:En nu schrokken ze hun eten naar binnen, en daar komt bij dat vers veel natuurlijker en beter is dan brokken.
Mistic schreef:Waarom steeds je hond eten geven wat hij/zij niet lekker vind.
Daarnaast kan ik me heel goed voorstellen dat een hond brokken niet lekker vindt, met alle troep die erin zit.
Shanna schreef:haha, nee stukje's kaas vinden ze heerlijk en ze eten ook regelmatig de lekkere dingen tussen de brokken uit, maar ze mogen gewoon niet eerder de keuken uit voordat de bak leeg is en als die leeg is worden ze uitgebreid beloond!
Skitter schreef:luxje schreef:Als het vers op is, zal hij heus wel een dagje wachten tot vrouwtje uit pure wanhoop tòch maar weer vers gaat halen
)
Ach nee, als het op is, is het op en ik heb geen tijd om deze week nog wat te halen. Maar morgen en overmorgen heb ik toch stage en dan doet hij genoeg (in zijn ogen) zodat hij gewoon honger heeft, dan eet 'ie gewoon zijn farmfood
![]()
Bij mijn logee hond maakte ik me inderdaad zorgen, en durfde ik niet hem gewoon niets te geven, mijn hond dwingt me tot nietsvanavond lekker vers maar verder gewoon farmfood, of niets. Ik zag al dat hij stiekum is gaan eten vanmiddag want zijn bak was weer leeg.
brenda21 schreef:En nu schrokken ze hun eten naar binnen, en daar komt bij dat vers veel natuurlijker en beter is dan brokken.
Ook niet geheel de bedoeling, toch? Als ze echt naar binnen schokken, kunnen ze teveel lucht meenemen, en dit is weer niet goed.Mistic schreef:Waarom steeds je hond eten geven wat hij/zij niet lekker vind.
Ik voer Farmfood, en het kan zijn dat mijn hond het niet super lekker vindt, maar dit is een geheel natuurlijk geperst brok, hier zit dus geen troep in. Juist de troep (RC etc) vind mijn hond te lekker, wegens smaak- geur- en kleurstoffen. Dat schokt hij alles naar binnen. RC maakte best grote brokken, maar kauwen? Ho maar....
Juist doordat in bijna alle brokken onnodige troep zit, ben ik overgestapt op Farmfood en af en toe vers.
vossie schreef:Ik heb een pup in huis van 10 weken en die wil ook niet eten..... we voeren Royal Canin, kreeg ze bij de fokker ook. Wat ik haar ook geef, RC, pens, brood, pap, vlees, eten ho maar. Dat gaat nu al 2 weken zo, ze is verder vrolijk, aanhankelijk en drinkt goed. Alleen eten blijft een probleemze krijgt 5x per dag eten dan eet ze 2 tot 3 happen en dan niet meer. De fokker en DA zeggen, volhouden, ze gaat vanzelf eten maar vind het toch wel sneu, zo'n jong beestje moet goed eten en groeien......
Jen33 schreef:farmfood is idd goed voer en dat eet bentley dus wel maar daar is het probleem weer... ze krijgt er enorme jeuk van waarschijnlijk heeft ze een rundvlees allergie..
Toedeledoki schreef:Jen33 schreef:farmfood is idd goed voer en dat eet bentley dus wel maar daar is het probleem weer... ze krijgt er enorme jeuk van waarschijnlijk heeft ze een rundvlees allergie..
Nee hoor, dat zijn bakerpraatjes.Waarschijnlijk heeft ze gewoon brokkenallergie.Niet alle honden kunnen deze onnatuurlijke manier van voeren aan.Eigenlijk geeft ze het zelf al aan door zo lastig te zijn met eten.Orienteer je eens op die site en kijk of je er wat mee kunt.