Verrassing in het konijnenhok

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Verrassing in het konijnenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 09:00

ik ben daar ook achter
ene nestje nu week of 5, en ander netjes eergisteren geboren.
gaat dus snel
veel plezier ermee
eten ze al zelfstandig? de mijne wel, Moeder zit apart met de kleintjes, papa met de anderen. Hij raakt zelfs in paniek als ik ze alle 3 wegneem. Moest aan een koper laten zien, en hij ramde bijna door het hekje van de ren heen. pas toen ik 1 terug zette was hij weer rustig en begon hem grondig af te likken
papa konijns is dus goede papa bij mij
kijk uit dat als de moeder zwanger is de kleintjes niks doet, de mijne begon erop te grommen en heb haar apart in groot hok gezet zodat ze in rust nestje kon maken en ze de jongen niks zou doen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 09:06

Passiepaard schreef:
Een konijnjong past zich altijd aan aan de afmeting van de moeder. Daarom kun je ook een Vlaamse reus op een dwergkonijn zetten....Dus dat hard(er) groeien klopt niet. Verder inderdaad 50 gram voer per kilo lichaamsgewicht en liefst niet gemengd. Dan gaan ze selcteren en laten de dingen die ze ook nodig hebben liggen. Die kleurtjes in dat voer is gewoon soort geperst witbrood met kleurstof, dat ik echt geen peen en gras en zo.
Ik fok Franse hangoren vandaar dat ik er wel wat van weet zeg maar.

Overigens schatje van konijntje, ga je ze erbij houden? Leuk joh....

Dat is absoluut niet waar. Vraag maar op konijnenplaza.nl het fokkersforum. Mensen die al jaren fokken voor de tentoonstelling dat je in de dracht nooit meer moet gaan voeren, omdat de jongen dan te hard groeien. Ook moet je nooit een Vlaamse Reus op een Dwergkonijn zetten, want dat zal in 50% van de gevallen de voedster niet kunnen redden.
Ik fok ook Franse Hangoren in blauw en Nederlandse Hangoordwergen in nog niet erkend chocolanebruin. Daar zijn we mee bezig en die willen we in 2009 ter erkenning brengen.

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 09:12

Ach gut, wat een scheetjes. Haha! Lovers

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 11:49

Wat lief

Hebben die kleintjes snachts zonder mama gezeten dan?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 12:46

Faniek schreef:
Een konijn is inderdaad vlak na de geboorte meteen super ritsig. Is ook vlot weer afgelopen, maar ze drinken nu al niet superveel meer dus kan net zo goed zijn dat ze nu al gedekt is. Mijn konijnen worden zelfs schijnzwanger met jongen er nog aan als de ram los loopt om de hokken heen.

haha dat is wel heel erg Knipoog
ik weet niet of er een volgend nest komt,
heb dr buik gister weer gevoelt en vond hem echt aardig dik met dikke tepels, en het lijkt me indd niet dat je jongen nu nog zoveel drinken dat de tepels daar zo van opgezet zijn?
Heb net gekeken , ging goed met ze, de jongen zitten nogsteeds in het nachthok tegen elkaar aan

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 12:50

Lynn_Nikita schreef:
ik ben daar ook achter
ene nestje nu week of 5, en ander netjes eergisteren geboren.
gaat dus snel
veel plezier ermee
eten ze al zelfstandig? de mijne wel, Moeder zit apart met de kleintjes, papa met de anderen. Hij raakt zelfs in paniek als ik ze alle 3 wegneem. Moest aan een koper laten zien, en hij ramde bijna door het hekje van de ren heen. pas toen ik 1 terug zette was hij weer rustig en begon hem grondig af te likken
papa konijns is dus goede papa bij mij
kijk uit dat als de moeder zwanger is de kleintjes niks doet, de mijne begon erop te grommen en heb haar apart in groot hok gezet zodat ze in rust nestje kon maken en ze de jongen niks zou doen.

ik heb geen idee of ze al zelfstandig eten, want ik heb ze nog niet uit het nachthok gezien, de moeder gaat af en toe ff bij dr kinderen langs,
Maandag haal ik eerst gewone brok en zet ik het gemengde even aan de kant, alleen vaderknijn mag hier nog van eten Knipoog
Ik zou zeker uit gaan kijken voor deze jongen en zien hoeze op hun reageerd. misschien dat ik deze jongen zo wel even laat los lopen over het balkon kijken of ze dan meer rust heeft om een nestje ofzo te bouwen?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 12:51

Pam schreef:
Wat lief

Hebben die kleintjes snachts zonder mama gezeten dan?

huh ? nee hoor mama en papa zijn beiden het hok niet uitgeweest.?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 12:51

Nikj schreef:
Ach gut, wat een scheetjes. Haha! Lovers

haha lief he Haha!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 12:53

Als de kleintjes met mama in het nachthok hebben gezeten, is dat toch juist wel vies?
Aangezien je zegt dat de kleintjes niet waren opgemerkt omdat ze in het nachthok zaten n de andere konijnen daar amper kwamen en je daarom het nachthok niet schoonmakte.

Of begrijp ik t nu verkeerd?

Boris94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 12:55

Wat een schatjes zijn het zeg, haha grappig dat je ze nu pas zag. Ik zag dat iemand zei dat je 50 gram biks per kg gewicht moet geven maar het is 20-25 gram biks per kilogram gewicht. En wat nog veel belangrijker is hooi, elke dag vers hooi onbeperkt, hiervan slijten de tanden goed af en is essentieel voor een goede spijsvertering. En goed trouwens dat je de ram laat castreren kunnen ze weer lekker samen na 2 weken (mag niet minder dan 14 dagen) na de castratie. Wat ga je trouwens met de jongen doen?
Ik begreep ook dat je je konijnen in een dierenzaak haalt, zou ik de volgende keer niet doen, ze worden daar meestal veel te jong bij de moeder weggehaald en gefokt door broodfokkers. Ik zou als je weer eens een konijntje gaat kopen, ze bij een goede fokker kopen of uit de konijnenopvang halen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 13:00

Wat hebben die konijntjes kleine oren!
Wel skeetig zeg!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 13:01

Pam schreef:
Als de kleintjes met mama in het nachthok hebben gezeten, is dat toch juist wel vies?
Aangezien je zegt dat de kleintjes niet waren opgemerkt omdat ze in het nachthok zaten n de andere konijnen daar amper kwamen en je daarom het nachthok niet schoonmakte.

ik keek nooit in het nachthok (dus weet ik ook niet of dit vies is of niet)omdat ze daar nooit zitten!!!!!!
ik zie wat bewegen tijdens me opruiming op het balkon en ontdek jonge knijntjes

Juist omdat ik nooit in het nachthok keek ,zag ik ook niet of het vies was omdat de momenten dat ik na me konijnen ging ze in het buitenhok zaten snap je

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 13:05

Boris94 schreef:
Wat een schatjes zijn het zeg, haha grappig dat je ze nu pas zag. Ik zag dat iemand zei dat je 50 gram biks per kg gewicht moet geven maar het is 20-25 gram biks per kilogram gewicht. En wat nog veel belangrijker is hooi, elke dag vers hooi onbeperkt, hiervan slijten de tanden goed af en is essentieel voor een goede spijsvertering. En goed trouwens dat je de ram laat castreren kunnen ze weer lekker samen na 2 weken (mag niet minder dan 14 dagen) na de castratie. Wat ga je trouwens met de jongen doen?
Ik begreep ook dat je je konijnen in een dierenzaak haalt, zou ik de volgende keer niet doen, ze worden daar meestal veel te jong bij de moeder weggehaald en gefokt door broodfokkers. Ik zou als je weer eens een konijntje gaat kopen, ze bij een goede fokker kopen of uit de konijnenopvang halen.

Nou ik ga vandaag zeker Hooi meenemen van stal Ja dan hebben ze flink wat te kauwen..
Deze jongen hou ik, de volgende gaan echt weg, ook omdat ik denk dat ze de volgende worp meer krijgt.
De volgende keer haal ik ook zeker een konijn bij goofy dat is een soort asiel voor knaagdieren, en dat is van de ouders van een kameraad van mij
http://www.asielgoofy.nl/

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 13:06

roxiie schreef:
Wat hebben die konijntjes kleine oren!
Wel skeetig zeg!

haha jah he, nu snap ik ook waarom het jong (van me konijn die 12 is geworden) werd aangezien voor muis Knipoog

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 14:28

niet heel duidelijk, we hadden toen nog geen digi maar dit is mijn 1ste konijn die 12jaar werd..
Afbeelding
de foto is ingescant
Laatst bijgewerkt door S_uus op 29-04-07 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 14:48

zouden de kleintjes zonder moeder even naar buiten kunnen ?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 14:57

Pam schreef:

das dus niet het geval Knipoog ze zaten elke morgen dat ik kwam gewoon in het daghok zowel paps als mams Knipoog
hoop dat je het nu snapt Lachen

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 21:09

Hooi heb ik ff snel meegenomen van stal, ik wou de kleintjes er ook even bijzetten
dus ik zet ze in het daghok bij het hooi, jaagd moeder ze weer in het nachthok Verward
en ik weet dus niet wanneer ze bij de moeder weg kunnen?
Want anders wou ik hun in die kooi van de vader doen, de vader wou ik dan de reisbak van me kat geven met natuurlijk het deurtje open zodat ie op het balkon kan en dan de moeder ff met rust laten want ik denk dat ze zo doet omdat ze zwanger is????

Hoop dat jullie hier antwoord op kunnen geven?

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:12

Aaah wel leuk.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:22

Eten de jongen al zelfstandig als je voer bij ze neer zet?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:30

ik vin dhet echt schandalig dat je het niet wist!!! en 5 weken? maak je je hok niet schoon ofzo...

sorry hoor, ben je wel een konijn waard als je er niet naar omkijkt? Drukte vind ik geen excuus

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 22:36

Nimmedor schreef:
ik vin dhet echt schandalig dat je het niet wist!!! en 5 weken? maak je je hok niet schoon ofzo...

sorry hoor, ben je wel een konijn waard als je er niet naar omkijkt? Drukte vind ik geen excuus

doe eens rustig , mijn konijnen zitten daar NOOIT eerder liepen ze altijd los over het balkon en waren ze al helemaal niet te vinden in het nachthok! het hok word wel schoon gemaakt maar als de kleintjes vlak achter het deurtje zitten zie ik ze niet, en aan de andere kant ben ik er blij van want dan heb ik ze dus ook niet gestoord in hun rust oke! (Waarom denk je dat me andere konijn zowieso 12jaar is geworden het konijn ervoor zelfs nog heb laten operen aan een tumor enz?? omdat ik niet om ze geef? )
Laatst bijgewerkt door S_uus op 29-04-07 22:39, in het totaal 2 keer bewerkt

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 22:37

Faniek schreef:
Eten de jongen al zelfstandig als je voer bij ze neer zet?

Nou ze komen het nacht hok nog niet echt uit, zal ze straks eens wat neerleggen in het nachthok Lachen ze hebben er nu wel hooi liggen

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:41

Sorry...maar ik begrijp echt niet dat je zo iets over het hoofd kunt zien. Hoe druk je ook met jezelf kunt zijn...je hebt je dieren toch wel verzorgd? Dat observeer je toch ook hoe en wat?
Ik vind het echt onbegrijpelijk...al zaten ze in het nachthok...en kijk je daar nooit....zoiets moet toch opvallen!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 22:59

polly2 schreef:
Sorry...maar ik begrijp echt niet dat je zo iets over het hoofd kunt zien. Hoe druk je ook met jezelf kunt zijn...je hebt je dieren toch wel verzorgd? Dat observeer je toch ook hoe en wat?
Ik vind het echt onbegrijpelijk...al zaten ze in het nachthok...en kijk je daar nooit....zoiets moet toch opvallen!

ze heb geen nestje gemaakt helemaal niks,geen haren uitgetrokken geen stro na het nachthok gebracht al me dieren zien er goed uit en worden goed verzorgd. daarbij ben ik ook nog eens een week niet thuis geweest want was op stage me vader heeft toen mn dieren verzorgt. ik vraag om hulp want heb nooit jonge konijnen gehad.ik vraag niet om dikke discussie's als ik niet om me dieren gaf zagen ze er niet niet uit, zat het mannetje nogsteeds bij de jongen en het vrouwtje enz