Voer voor kittens

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Re: Voer voor kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 12:13

Ik voer mijn katten hier carocat, en daar doen ze het erg goed op. Is ook een premium brok.

Daarnaast krijgen ze hier idd af en toe rauw vlees, zoals kipvleugels, kipfilet, gehakt ook af en toe, en alles wat ze maar lekker vinden qua vlees, ze doen het er hier erg goed op.

Als ze geen rauw vlees krijgen krijgen ze blikjes vlees, het merk is "snoezepoes" kost maar 45 cent per blikje, en zit 77% vis in.

Groetjes Barbara

_Ananas_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:17

De merken die je noemt als Iams en Royal Canin zijn prima voeders voor je kat! Ook Purina Pro plan wordt graag gegeten en is een volledig voer. Met een goede brok voorkom je een hoop problemen (en da kosten!) en bovendien zie je het echt aan de kat! Whiskas en supermarkt voer zouden ze niet meer moeten verkopen.. En al helemaal niet over mogen zeggen dat het het beste is voor je kat

Rauw vlees vind ik best een risico omdat je je eigenlijk totaal moet verdiepen in wat een kat bnnen hoort te krijgen om een gevarieerd menu samen te stellen. Bovendien wordt bijvoorbeeld calcium niet goed opgenomen door het lichaam als het zo gegeven wordt (voorzover ik weet).

Je hebt ook diepvriesvoer voor katten, zoals Carnibest, een complete rol met vers vlees in goede samenstelling zodat je dat zelf niet meer hoeft te doen.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar Royal Canin of Hills droogvoer!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 07:40

Tja Carnibest heb ik ook naar gegeken, maar dat is hier niet te koop in de omgeving! (waarschijnlijk wel bij mijn ouders, dus neem ik het van daar mee als ik daar ben)

Over carocat heb ik al verschillende verhalen gehoord (andere fora) dat katten last hadden van slijm en bloed in ontslasting en als ze over gingen op ander voer dat het over was. Dat risico wil ik niet lopen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 13:54

Hier heb ik nu een nest van 7,5 week lopen en die krijgen de hele dag door:

Royal Canin babybrok (met 3 maanden over naar kittenbrok)

Verder krijgen ze speciale kittenblik, tartaar, eendagskuikens, tonijn op water etc.

Basis is dus de brok, de rest is erbij...