Mijn konijn schopt en krabt me, maar is niet echt bang??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mijn konijn schopt en krabt me, maar is niet echt bang??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:30

saskiakefie schreef:
Toch gaat het prima Knipoog Ik weet het zelf wel goed hoor..

wat weet je wel goed?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 20:32

Of het goed samen gaat of niet, kan jij niet bepalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:33

saskiakefie schreef:
Of het goed samen gaat of niet, kan jij niet bepalen

dat is een feit. konijnen spreken geen cavia taal, en cavia's geen konijnen taal, dat is geen kwestie van bepalen, dat is gewoon zo..

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:33

Visconti schreef:
Is oppakken noodzakelijk? Over het algemeen vind geen één konijn het leuk om opgepakt te worden. Je kunt ze gewoon veel beter na je toe laten komen en ze dan aaien, dat vinden ze veel prettiger.
Wat een Bullshit zeg Nagelbijten / Gniffelen Dat hangt helemaal van de opvoeding af, als een konijn zich rustiger voelt in de handen van een mens, kunnen ze het echt wel leuk vinden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 20:35

Soet schreef:
Visconti schreef:
Is oppakken noodzakelijk? Over het algemeen vind geen één konijn het leuk om opgepakt te worden. Je kunt ze gewoon veel beter na je toe laten komen en ze dan aaien, dat vinden ze veel prettiger.
Wat een Bullshit zeg Nagelbijten / Gniffelen Dat hangt helemaal van de opvoeding af, als een konijn zich rustiger voelt in de handen van een mens, kunnen ze het echt wel leuk vinden.

Dat dacht ik ook.. Maar ik het Twix pas sinds een paar dagen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:39

Je moet altijd kijken naar leeftijd en karakter ook (naast de situatie dan.). Voelt je konijn zich goed in je armen? hoelang heb je hem al? Kom je nijntje vanzelf naar je toe als je bv bij hem gaat zitten?

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:42

Soet schreef:
Je moet altijd kijken naar leeftijd en karakter ook (naast de situatie dan.). Voelt je konijn zich goed in je armen? hoelang heb je hem al? Kom je nijntje vanzelf naar je toe als je bv bij hem gaat zitten?

En wat als je daar naar gekeken hebt, wat zou je met die informatie willen doen?

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:43

De oorzaak zoeken natuurlijk Pling

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:43

Soet schreef:
Visconti schreef:

Dat is niet waar. Ik fok Franse Hangoren en bruine NHD. Pak ze vanaf het nest in de handen, maar toch zijn er een aantal die het niet fijn vinden, niet verwonderlijk het zijn prooidieren. Een ander aantal zal zich overgeven of zo gewend zijn omdat ze vanuit het nest zijn opgepakt. Echter is het erg lastig bij oudere konijnen vanaf 6 a 8 weken deze nog aan het oppakken te laten wennen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 12:42

Soet schreef:

Ik zal je vragen beantwoorden: twix is iets ouder als een jaar. Als ik Twix vast heb heeft hij wel zijn oren naar voren. Ik heb hem een paar dagen, maar daarvoor had mijn broer hem al, en die heeft hem een jaar gehad. Hij komt wel zelf naar me toe als ik in zijn hok ga zitten of in het buitenren. Soms als ik lig, gaat hij ook gewoon op me zitten enzo... En nu?