Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
naadje24 schreef:heel jammer dat dieren weer te kosten gaan enkeld en alleen om weer geld op te strijken..
ik zou binnenkort ook weer eens gaan om wat foto's te maken maar niet naar artis dus...nope ik kies wel een dierentuin die enigzins nog aan de dieren denkt...
BrittKitt schreef:Dat zijn dus die surplus dieren uit onder andere Nederland die daar zitten
Fleurtje100 schreef:naadje24 schreef:heel jammer dat dieren weer te kosten gaan enkeld en alleen om weer geld op te strijken..
ik zou binnenkort ook weer eens gaan om wat foto's te maken maar niet naar artis dus...nope ik kies wel een dierentuin die enigzins nog aan de dieren denkt...
Dan zou het safaripark een optie zijn. Die hebben zo min mogelijk hekken. Ze zijn er natuurlijk wel, maar wel te omzeilen met fotograferen.
VValar schreef:Die ijsbeer waar jij hebt over hebt, heb ik afgelopen week gezien. Die zag er idd niet al te happy uit. Liep ook de gehele ochtend te 'ijsberen' op een heel klein stukje. Maar aan de andere kant weet je ook weer niet de achtergrond van deze dieren.
Artis is sowieso een kleine dierentuin, ik vind de hokken voor de dieren ook allemaal te klein. Uitloop voor de Olifanten was idd erg klein, maar ergens anders zul je ze niet direct groter zien. Erg sneu voor de beesten, maar zolang men vermaak wilt..
geit schreef:VValar schreef:Die ijsbeer waar jij hebt over hebt, heb ik afgelopen week gezien. Die zag er idd niet al te happy uit. Liep ook de gehele ochtend te 'ijsberen' op een heel klein stukje. Maar aan de andere kant weet je ook weer niet de achtergrond van deze dieren.
Artis is sowieso een kleine dierentuin, ik vind de hokken voor de dieren ook allemaal te klein. Uitloop voor de Olifanten was idd erg klein, maar ergens anders zul je ze niet direct groter zien. Erg sneu voor de beesten, maar zolang men vermaak wilt..
als ze vermaak willen en olifanten willen zien gaan ze toch lekker op safari??
Cayenne schreef:Als je naar Zuid Afrika wilt dan zit je in het verkeerde topic hoor
en wat de ijsbeer betreft: Dat het dier alleen zit is helemaal niet erg. IJsberen zijn solitaire dieren en zijn liever op zichzelf. De IJsbeer in Artis is pas ziek geweest. Hier op AT5 zenden ze namelijk iedere week een programma uit over Artis, en hier werd dit ook al in vermeld dat Tania (Zo heet de IJsbeer dus) net ziek is geweest en ook nog eens vreselijk aan het verharen is.
Zo zie je maar weer dat er snel wordt geoordeeld. Artis is ook enorm gelimiteerd aan ruimte omdat het in hartje Amsterdam ligt en al erg oud is. Ze doen er echter wel alles aan om zo goed mogelijk aan de dieren tegemoet te komen. De Klipspringers en Zeeleeuwen hebben ook pas geheel nieuwe verblijven gekregen en ze zijn nog steeds druk bezig
Verder ben ik ook geen voorstander van dierentuinen, alleen is het soms wel nodig vanwege het behoud van een diersoort
BrittKitt schreef:Inderdaad, altijd excuses.
Hoe je ook je best doet je kan het nooit goed genoeg maken voor een dier. De uitdaging mist! Zodra de verblijven te klein en te minimaal zijn om hun natuurlijk gedrag te kunnen uitvoeren vind ik het dierenmishandeling (is het ook volgens de GWWD)
Elzepelze schreef:Sowieso vind ik het te klein in dierentuinen! Echt, ik ben van mening dat ze daar niet horen in die hokjes..
Maar als je ze in het wild zet, overleven ze net zo min!
Daarom ben ik het volledig met de uitspraak van Brittkitt eens!
Elzepelze schreef:Klopt Katiavl, je hebt helemaal gelijk![]()
Alleen hebben ze dan wel een 'leven' gehad! Tuurlijk moet het stropen stoppen en mag het klimaat niet veranderen.. Maar hoe houdt je het tegen?