Dierentuin Artis --> Walgelijk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Dierentuin Artis --> Walgelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 00:54

Dat zijn dus die surplus dieren uit onder andere Nederland die daar zitten Knipoog

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 00:55

naadje24 schreef:
heel jammer dat dieren weer te kosten gaan enkeld en alleen om weer geld op te strijken..
ik zou binnenkort ook weer eens gaan om wat foto's te maken maar niet naar artis dus ...nope ik kies wel een dierentuin die enigzins nog aan de dieren denkt...

Dan zou het safaripark een optie zijn. Die hebben zo min mogelijk hekken. Ze zijn er natuurlijk wel, maar wel te omzeilen met fotograferen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:02

BrittKitt schreef:
Dat zijn dus die surplus dieren uit onder andere Nederland die daar zitten Knipoog

Jep, we do it for the animals. Hoeveel dierentuinen doen er eigelijk iets aan of laat staan kan je ergens lezen waarom er een probleem is

Verstandsvraagje hoeveel mensen hier weten wat het probleem is in borneo eerlijk is eerlijk niet veel.

Maar goed zolang er kweekprogrammas zijn is de dierenwereld gered Gestoord kleine kooitjes maakt niet uit want het zijn bijna uitgestorven dieren beter leven dan dood. En als er teveel zijn laten we ze maar inslapen Gestoord

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:07

Fleurtje100 schreef:
naadje24 schreef:
heel jammer dat dieren weer te kosten gaan enkeld en alleen om weer geld op te strijken..
ik zou binnenkort ook weer eens gaan om wat foto's te maken maar niet naar artis dus ...nope ik kies wel een dierentuin die enigzins nog aan de dieren denkt...

Dan zou het safaripark een optie zijn. Die hebben zo min mogelijk hekken. Ze zijn er natuurlijk wel, maar wel te omzeilen met fotograferen.

is een optie idd alleen wel ver weg voor mij met reizen Knipoog
en ik ben er geweest en ik vind het echt top dat die dieren daar zoveel ruimte hebben! Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:08

Zoveel ergernissen kan gewoon het topic vol schrijven Lips are sealed

Maar goed mensen de verzorgers kunnen er natuurlijk niet aan doen ze hebben niet echt veel te zeggen Lachen dus voor die mensen respect.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:09

Een ander mooi safari park is longleat in engeland, alleen stikduur wel groter en mooier dan beekse bergen. En monkeyworld hebben ze het ook wel goed dat ligt in dorset

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:11

Ja, ik ben als kind van 8 ooit in Artis geweest.
1x en nooit weer.
Toen ik nog zo jong was kreeg ik al een akelig gevoel als ik naar die zielige dieren in die kleine hokjes (met "stalgebrek") keek!!
Bah..

Als het echt zo nodig moet doe mij dan maar amersfoort of beekse bergen!

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:24

VValar schreef:
Die ijsbeer waar jij hebt over hebt, heb ik afgelopen week gezien. Die zag er idd niet al te happy uit. Liep ook de gehele ochtend te 'ijsberen' op een heel klein stukje. Maar aan de andere kant weet je ook weer niet de achtergrond van deze dieren.

Artis is sowieso een kleine dierentuin, ik vind de hokken voor de dieren ook allemaal te klein. Uitloop voor de Olifanten was idd erg klein, maar ergens anders zul je ze niet direct groter zien. Erg sneu voor de beesten, maar zolang men vermaak wilt..

als ze vermaak willen en olifanten willen zien gaan ze toch lekker op safari?? Clown

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:26

geit schreef:
VValar schreef:
Die ijsbeer waar jij hebt over hebt, heb ik afgelopen week gezien. Die zag er idd niet al te happy uit. Liep ook de gehele ochtend te 'ijsberen' op een heel klein stukje. Maar aan de andere kant weet je ook weer niet de achtergrond van deze dieren.

Artis is sowieso een kleine dierentuin, ik vind de hokken voor de dieren ook allemaal te klein. Uitloop voor de Olifanten was idd erg klein, maar ergens anders zul je ze niet direct groter zien. Erg sneu voor de beesten, maar zolang men vermaak wilt..

als ze vermaak willen en olifanten willen zien gaan ze toch lekker op safari?? Clown

En dat is precies wat ik volgend jaar ga doen in Zuid-Afrika! Haha!

Ik denk dat dat 10000x leuker is dan diertjes kijken in hokjes van 3 bij 3!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 05:52

Als je naar Zuid Afrika wilt dan zit je in het verkeerde topic hoor Schijnheilig

en wat de ijsbeer betreft: Dat het dier alleen zit is helemaal niet erg. IJsberen zijn solitaire dieren en zijn liever op zichzelf. De IJsbeer in Artis is pas ziek geweest. Hier op AT5 zenden ze namelijk iedere week een programma uit over Artis, en hier werd dit ook al in vermeld dat Tania (Zo heet de IJsbeer dus) net ziek is geweest en ook nog eens vreselijk aan het verharen is.

Zo zie je maar weer dat er snel wordt geoordeeld. Artis is ook enorm gelimiteerd aan ruimte omdat het in hartje Amsterdam ligt en al erg oud is. Ze doen er echter wel alles aan om zo goed mogelijk aan de dieren tegemoet te komen. De Klipspringers en Zeeleeuwen hebben ook pas geheel nieuwe verblijven gekregen en ze zijn nog steeds druk bezig Lachen

Verder ben ik ook geen voorstander van dierentuinen, alleen is het soms wel nodig vanwege het behoud van een diersoort Lachen

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 07:34

Ik ga er binnenkort heen,
we zullen zien... Scheve mond

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:07

Ik hoorde het ook al van een vriend van mij over die ijsbeer... Ik ben zelf nog niet in Artis geweest, maar ben van plan om binnenkort een kijkje te gaan nemen. Ik heb zelf stage gelopen bij Blijdorp, en daar hebben de dieren superveel ruimte, en ze hebben altijd een plekje voor zichzelf en een binnenverblijf.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:12

Een hele hoop hokken zijn groot hoor voor die beesten.
Die ijsbeer zou vast binne zitten omdat ze daar aan het schoon maken waren buiten.
Die ijsbeer zit s'ochtens en s'midags gewoon buiten.
De olifanten krijgen een groter verblijf.
De pakeer plaats gaat onder de grond. daar boven wordt 1 groot hok gemaakt weer zo soort safari achtig iets daar komen volgens mij de olifanten op te staan.
Dus het enige wat ik weet is dat de beesten een groter verblijf krijgen.

xx

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:12

-> BB

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:17

Cayenne schreef:
Als je naar Zuid Afrika wilt dan zit je in het verkeerde topic hoor Schijnheilig

en wat de ijsbeer betreft: Dat het dier alleen zit is helemaal niet erg. IJsberen zijn solitaire dieren en zijn liever op zichzelf. De IJsbeer in Artis is pas ziek geweest. Hier op AT5 zenden ze namelijk iedere week een programma uit over Artis, en hier werd dit ook al in vermeld dat Tania (Zo heet de IJsbeer dus) net ziek is geweest en ook nog eens vreselijk aan het verharen is.

Zo zie je maar weer dat er snel wordt geoordeeld. Artis is ook enorm gelimiteerd aan ruimte omdat het in hartje Amsterdam ligt en al erg oud is. Ze doen er echter wel alles aan om zo goed mogelijk aan de dieren tegemoet te komen. De Klipspringers en Zeeleeuwen hebben ook pas geheel nieuwe verblijven gekregen en ze zijn nog steeds druk bezig Lachen

Verder ben ik ook geen voorstander van dierentuinen, alleen is het soms wel nodig vanwege het behoud van een diersoort Lachen

En dat zijn nu de meest gebruikte excuses je hebt altijd een ideaal plan huisvesting als norm om te vergelijken met de situaties in de dierenparken. Als ze gelimiteerd zitten aan ruimte moeten ze maar minder dieren nemen. Een dierenpark gaat toch over het welzijn van dieren?

Zeker ijsberen hebben een huisvesting nodig waar veel plaats is en uitdagingen en zoweinig mogelijk interuptie van het publiek. Vraag me af aan hoeveel van die normen ze daar voldoen.

En idem als de circus excuses ze hebben nooit anders geweten...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:19

Inderdaad, altijd excuses.
Hoe je ook je best doet je kan het nooit goed genoeg maken voor een dier. De uitdaging mist! Zodra de verblijven te klein en te minimaal zijn om hun natuurlijk gedrag te kunnen uitvoeren vind ik het dierenmishandeling (is het ook volgens de GWWD)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:22

BrittKitt schreef:
Inderdaad, altijd excuses.
Hoe je ook je best doet je kan het nooit goed genoeg maken voor een dier. De uitdaging mist! Zodra de verblijven te klein en te minimaal zijn om hun natuurlijk gedrag te kunnen uitvoeren vind ik het dierenmishandeling (is het ook volgens de GWWD)

Ik weet dat in belgie gaia er tussen komt, want toen ik stage had in de zoo. Waren ze zo kwaad dat ze de poorten van de giraffen open moesten laten zodat ze konden kiezen tussen binnen en buiten. Dus in het warme weer kozen sommige om binnen te blijven en dat vond het publiek niet goed Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:25

Haha, tja commercialiteit voor welzijn he Rolleyes

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:28

Sowieso vind ik het te klein in dierentuinen! Echt, ik ben van mening dat ze daar niet horen in die hokjes..
Maar als je ze in het wild zet, overleven ze net zo min!
Daarom ben ik het volledig met de uitspraak van Brittkitt eens!

Mimoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:32

Ik ben toen ook van Artis geschrokken. In vergelijking met andere dierentuinen is het een trieste bedoeling daar.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:32

Elzepelze schreef:
Sowieso vind ik het te klein in dierentuinen! Echt, ik ben van mening dat ze daar niet horen in die hokjes..
Maar als je ze in het wild zet, overleven ze net zo min!
Daarom ben ik het volledig met de uitspraak van Brittkitt eens!

Ja maar door wie enkele voorbeelden

- Vorige week werd er nog een puma doodgeschoten omdat zijn hol naast de shique nieuwbouw villas stond en hij at de katten op
- hectaren oerwoud worden er per dag afgedaan voor palmolie plantaties om een zo goedkoop mogelijk product af te leveren
- rijke mensen willen rijke boomsoorten weer een stukje oerwoud weg
- jagers die het toch zo leuk vinden om witte leeuwen als trofee te hebben

Het draait uiteindelijk allemaal om geld, begin met het eerste en je maakt veel meer verschil dan het hopeloos fokker van dieren in een te klein hokje

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:36

http://www.artis.nl/masterplan/ Artis wil wel uitbreiden, heb overigens wel eens (nog) ergere dierentuinen gezien, die in Antwerpen bijvoorbeeld, vond het troosteloos en de dieren leken mij ook totaal niet happy.

Overigens hoort de tong van een ijsbeer blauw van kleur te zijn...

Dat dieren niet in hokjes horen, daar ben ik het helemaal mee eens, maar deze dieren kun je nu eenmaal niet meer in het wild los laten, denk dat de verzorgers er alles aan doen om goed voor de beesten te zijn.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:39

Artis is echt een stinkdierentuin met extreem kleine hokken< Antwerpen is ook om te janken, daar ben ik gewoon gelijk weer weggegaan zo extreem. Ze kunnen een voorbeeld nemen aan Blijdorp, je kan ook iets minder dieren een groot hok geven, ipv zo veel mogelijk verschillende soorten op een klein oppervlak willen houden....

Het ontbreekt nogal aan wetgeving op het gebied van huishouding van dieren naar mijn mening (kijk naar bio-industrie en dierentuinen)

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:40

Klopt Katiavl, je hebt helemaal gelijk Lachen
Alleen hebben ze dan wel een 'leven' gehad! Tuurlijk moet het stropen stoppen en mag het klimaat niet veranderen.. Maar hoe houdt je het tegen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:48

Elzepelze schreef:
Klopt Katiavl, je hebt helemaal gelijk Lachen
Alleen hebben ze dan wel een 'leven' gehad! Tuurlijk moet het stropen stoppen en mag het klimaat niet veranderen.. Maar hoe houdt je het tegen?

Dat zijn eigelijk niet de grootste problemen mischien wel voor de koudere dieren. Ontbossing is makkelijk te stoppen stop palmolie productie stop ontbossing. Die mensen in borneo worder en niet beter van, de dieren allesbehalve

Wat je zelf kunt doen is geen goedkope producten kopen maar vertel dat eens, oxfarm producten kopen, geen palmolie maar ja zoveel word dat hier niet verkocht Lachen

Save the world begin bij jezelf Lachen