Hoe lok ik een ,erg brutale, muis uit mn huis?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ashkerlon

Re: Hoe lok ik een ,erg brutale, muis uit mn huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:05

zolang die emmer niet te ruw is aan de binnenkant zal het muisje er niet terug uitklimmen denk ik. Of je legt er gewoon zo veel eten in dat het muisje niet uit de emmer WIL kruipen Clown

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:09

Geweldig....nou daar ben je wel ff zoet mee!! Met gif moet je inderdaad heel erg op je eigen katten passen als deze die 'vergiftigde' muis pakken. één van onze boerderijkatten heeft daar vorig jaar het 'loodje' op gelegd!!!

Die van die emmer is wel heel briliant idee!!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:13

Tja, je zou met de muis kunnen gaan praten over de problemen in jullie relatie..... de meeste mannen vluchten op zo'n moment het huis uit, misschien lukt het met een muis ook? Tong uitsteken

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 23:31

hahaha Roxx, hoe verzin je het Tong uitsteken
Nou, iedereen zal me ook wel voor gek verklaren hoor, ik lig op mn buik hele seaances te houden bijwijze van in de hoop dat die verdomde muis nou eens naar me luisterd..

Dat gif wil ik idd niet, zowel voor de muis niet, maar al helemaal niet voor mn kattenbeesten, moet er toch niet aan denken dat die ook het loodje leggen..naar hoor Linda, bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:38

die emmer vind ik wel een goed idee! hopen dat de muis hier niet te slim voor is! ben benieuwd of je haar kan vangen, is het geen rat? omdat je haar te groot vind? en ze is zo tam, mischien heeft iemand haar gedumpt?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:39

Ik zou het eerst met zo'n emmer proberen, das wel een goed idee Ja Wel een hoge emmer zoeken he, sommige soorten muisjes kunnen érg hoog springen, makkelijk een halve meter.

Zo'n kleine diervriendelijke muizenval heb ik ook, als de muis aan het eten trekt dan klapt achter haar het deurtje dicht. Ik heb met die val al n stuk of 10 muisjes gevangen. En deze kostte maar 5,95 bij de boerenbond.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:40

Roxx schreef:
Tja, je zou met de muis kunnen gaan praten over de problemen in jullie relatie..... de meeste mannen vluchten op zo'n moment het huis uit, misschien lukt het met een muis ook? Tong uitsteken

Haha! Haha! Haha!

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:41

Kimberley77 schreef:
hahaha Roxx, hoe verzin je het Tong uitsteken
Nou, iedereen zal me ook wel voor gek verklaren hoor, ik lig op mn buik hele seaances te houden bijwijze van in de hoop dat die verdomde muis nou eens naar me luisterd..

Haha!
Ben benieuwd naar de foto *LOL*. Ga je zien dat de muis al kleintjes heeft, en een 10tal glinsterende oogjes die je lief aankijken op de foto Cool

Citaat:

Haha! Haha! Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:42

Roxx schreef:

aangezien dit wss een vrouwtje is, loop je ook de kans, dat zij ook haar verhaal gaat doen, en nog even lekker blijft zitten.. dan raak je haar helemaal niet meer kwijt

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 23:43

Deesdaan, ik denk dat het een rat is. Mn kat had vorige week een rat te pakken en die woog behoorlijk wat (stoffer en blik, zakje om het blik en scheppen maar) en die had een andere vacht en staart als deze.
Dit muisje/of rat?? loopt ook tegen de muur omhoog een klein stukje, geen idee of ratten dat ook doen.

Ik zal haar vandaag geen eten geven, want die witlof heeft ze al gehad, ze moet wel trek krijgen natuurlijk, haha.

Missiemuis Tong uitsteken (iemand een kodakcamrea overigens? wil dan even foto maken, maar op een of andere manier transporteerd ie de foto's niet meer naar pc)..

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:44

als ie via usb gaat, even de stekker eruit en weer erin, wil wel eens helpen....ben heel benieuwd naar die ruis/mat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:45

dan zal het wel een muis zijn, als de vacht enz, ook anders zijn, ratten kunnen ook tegen de muur oplopen volgens mij hoor, je bent wel aardig dichtbij of niet?

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:45

dees_daan schreef:
Roxx schreef:

aangezien dit wss een vrouwtje is, loop je ook de kans, dat zij ook haar verhaal gaat doen, en nog even lekker blijft zitten.. dan raak je haar helemaal niet meer kwijt

ROFL

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 23:48

ah dat gaat ik eens proberen Dana, dank je..met wat pech moet ik die cd opnieuw installeren, haha..maar die foto komt er, hoe dan ook..

oooh deesdaan, therapiesessies met mevrouwmuis..oh nu moet ik haar zeker weten levend zien te redden, krijg je toch zo een band met een muis, haha.

ik kom steeds aardig dichtbij ja deesdaan, haha, maar ze is me slimmer af..hoe erg is dat overigens, een muis met een inieminiebolletje hersens mij te snel af zijn..ok geef het toe, zit ook niet erg veel in, maar dit slaat werkelijk alles.

morgen geheid meer nieuws Tong uitsteken morgen voor het slapen gaan zet ik de emmer neer zodat ik de katten bij mij kan opsluiten en dan verwacht ik zaterdagmorgen een muis in de box Tong uitsteken

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:49

spannend Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:50

ik ben benieuwd of het gaat lukken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:53

dees_daan schreef:
Roxx schreef:

ROFL

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:54

offe;

probeer eens een groot stuk melk-chocolade met hazelnoten van Ritter Haha! Tong uitsteken >

in de winkel waar ik werk hebben we eeeeuwen last gehad van een Stuart die nix anders at (terwijl de winkel vol lag) dan melkchoco met hazelnoten van Ritter! Haha!
(we hebben het zelfs een keer verlegd en dan nog kwam ie uit bij de choco)

is ook bewezen trouwens: muizen zijn dol op chocolade Haha!

succes met je Stuart(ine als ze baby's krijgt natuurlijk Tong uitsteken )

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:45

emmer moet idd redelijk hoog zijn, we hebben ze zelf wel eens gevangen in een voerton, laagje biks of ander lekkers erin, evt. een latje erop zodat ze makkelijker heen lopen, eenmaal erin kun je ze zo eruit pakken. een gewone emmer zijn ze zo weer uit

edit: ik denk niet dat het een rat is, je ziet duidelijk verschil en muizen kunnen echt heel groot worden, ik heb wel vaker raar opgekeken van reuzenmuizen Knipoog

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:14

En????? Ik heb verdorie de hele ochtend in spanning gezeten! Op m'n werk deed het internet het niet. Ik heb drie ICT'ers in elkaar geslagen, zo boos was ik dat ik de update niet kon lezen. Boos! Toen ik vrij was ben ik met 180 door een voetgangersgebied gecrosst om zo snel mogelijk thuis te zijn. Eindelijk thuis gekomen start ik m'n computer op...... vol verwachting klopt mijn hart............. hoe zou het afgelopen zijn............. tromgeroffel............... bonzend hart................. klotsende oksels....................

Frusty GEEN VERSLAG!!!!!!!!!!!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:15

malouuu schreef:
er bestaan muizenvallen, waar een muis inloopt en dan gevangen zit, wij hebben daar een aantal van, dan neem je het kooitje(en de muis Haha! ) mee. naar een plek in het bos of whatever, als het maar een aantal km van je huis is.
en laat je dr daar vrij. Als je het maar vergenoeg weg brengt zie je dr nooit meer terug.

Ik heb ook is zo'n ding aangeschaft, die werkte voor geen meter....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:58

nog geen muis???? ja, met die emmer, moet idd hoog genoeg zijn, anders eten op, muis weer weg.
heb je nog geen valletje gekocht? lekker eten inleggen en dan buiten weer vrijlaten, zo duur zijn die vallen niet hoor

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:06

Mijn vader heeft een keer een muis dood gemaakt door er met een elektrische vliegen mepper over hem heen te leggen. Heel zielig voor de muis er was geen andere manier. Maanden op zoek geweest naar dat kreng, gif neer gezet en dat ding wilde maar niet dood. Deze keer liet ie zich overdag zien en ging onder een kastje zitten konder er met geen mogelijk heid bij en als we het op zouden tillen zou die weer pleitte zijn.

Mijn tante had ook dubbelzijdig tape gebruikt ROFL
zij leidde de 2 muizen er heen door middel van blokjes kaas en milkyway!
de 1 vond kaas heerlijk de andere hoefde er niks van te weten en ging op de milkyway af.
Ook had ze een muis vriendelijke muizen val gekocht. Het eten was weg maar geen muis in de muizen val Cool

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:21

Citaat:
Mijn vader heeft een keer een muis dood gemaakt door er met een elektrische vliegen mepper over hem heen te leggen
Afbeelding Wat afschuwlijk! zo'n vliegenmeppen heeft maar een heel laag voltage, dat beestje heeft enorm geleden!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:29

Arrabel schreef:
Citaat:
Mijn vader heeft een keer een muis dood gemaakt door er met een elektrische vliegen mepper over hem heen te leggen
Afbeelding Wat afschuwlijk! zo'n vliegenmeppen heeft maar een heel laag voltage, dat beestje heeft enorm geleden!

Nee, was 1x dood. Waarschijnlik toch al verzwakt