konijn ziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kayleighhh

Re: konijn ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:43

dat hebben wij nu dus ook. wij komen net met mijn konijn van de dierenarts. ze had gevochten met het andere konijn die 2 zitten ook al 2 jaar samen. zo doen elkaar normaal niks. maar nu was het oog onstoken was er een hele hap uit der boven ooglid. die wordt morgen gehecht. en dit soort dingen zijn echt heel erg duur. daar heb je gelijk in

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 18:14

We zijn al weer een poosje verder, ook wegens een verhuizing wat het voor de dieren ook niet makkelijker maakt.

Black zat een poosje bij mij binnen en moet zeggen dat was best wel weer gezellig maar na een poosje wilde weer haar hok proberen uit te springen. Het gaat dus steeds beter met haar achterhand. Echt springen kan ze niet en ook niet op haar achterpoten staan maar ze darteld wel vrolijk rond.

Aangezien we een nieuw verblijv voor hun hadden door onze verhuizing hebben we het weer geprobeert om ze weer te herenigen. Black apart stukje in het hok waar witje (de boosdoener) niet bijkon. Buggs en witje waren dus samen, dit ging in het nieuwe hok totaal niet bleef rennen achter witje aan en haar proberen te bijten en haar haren opeten (geen wonden te zien). Dit deed ze ook al als we de 3 in een grasren zette, op het moment dat ze ergens anders waren ging het mis, en nu dus weer. Heb witje maar in het aparte deeltje gezet en black bij buggs. Dit gaat super en zitten de hele tijd samen. Van de week weer geprobeert om ze weer met z'n 3en te zetten maat weer is het rennen en bijten.

iemand enig idee hoe dit zo kan en wat ik er aan kan doen. Ze hebben samen dus gewoon 3 weken gezeten in het oude hok. Als dit niet werkt meer gaat witje weg en zoek ik een leuk en goed tehuis voor haar.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:18

splash1999 schreef:
zat in de eerste instantie ook te denken aan steraliseren hoef toch geen kleintjes die koop ik wel. Tuurlijk wil ik ze het liefste bij elkaar houden. Het enge vind ik de narcose bij zo'n klein dier.

ik heb in totaal 3x een konijn onder narcose laten gaan, en ze hebben het alle overleeft Lachen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:30

Als ik een koppel voedsters alleen heb gaat het ook vaker mis dan wanneer ik een gecastereerde ram er tussen heb lopen. Een normale groep bestaat ook uit 1 ram met 5 voedsters (in het wild).

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 18:46

van het steraliseren had ik aan mij DA gevraagd, was er toch regelmatig. Volgens haar werkte het niet altijd dus niet zoals met rammen castreren. Ze worden niet altijd kalmer. Dus eigenlijk kan ik er beter een gecastreerde ram erbij doen???

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:39

Ik zeg niet of het beter is, maar het is een optie. Of het goed gaat weet je nooit zeker, maar je kan je voedsters mee nemen naar een opvang en ze samen proberen te koppelen Lachen

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 20:47

en dan alle 3 meenemen? Haha!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 23:56

hmm, dacht even dat het goed ging heb ik toch weer mijn twijfels. Ondertussen zit witje zo dat ze naar de andere konijnen toe kan gaan en ook andersom en doet dat zo nu en dan. Dus op deze manier kunnen ze rustig weer wennen. Maar bij black zag ik weer een bult, deze was onderzocht want het was hard maar volgens hun was er niks gebroken. Als je eraan zit drukt ze weg maar ze rent wel, maakt zich schoon, eet, drinkt, knuffelt met buggs, dus weet niet wat er is. Houd het nog even in de gaten

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 00:00

Waar zit deze bult dan?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 18:20

op de plek waar ook de wonden zaten dit is niet open geweest zat ernaast, volgens mijn moeder die het overgingins niet gezien heeft zegt dat het ook een tumor bult kan zijn maar dit is te hard ervoor voelt als bot aan

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:22

Kan het ook geen onsteking zijn? Dat er wel een plekje heeft gezeten en dus allemaal etter zit?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 18:32

volgens de DA zag het er mooi rustig uit, maar houd het in de gaten. Als er een ontsteking zit zou je het ook aan het konijn moeten zien dat ze rustiger is toch???

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:42

Nee, hoor daar zie je niks aan. Hier hebben ze het wel eens van bijtwonden dat is dan gewoon een dikke bult en als je dan het plekje loshaalt me afgekoeld gekookt water komt er allemaal etter uit.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 18:47

maar er zit geen korst is normale huid

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:50

Kan wel een onsteking zijn die, die kant doorgeslagen is. Een bult opeens ergens is wel heel vreemd hoor.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 19:01

naj ja opeens niet hij zat er al maar lijkt nu meer op te vallen, ze had deze al nagekeken en zag niks bijzonders

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 21:02

Helaas het mocht allemaal niet baten. Blackje ging een hele poos goed met wat kleine ups and downs. Ze begon even weer beter te gaan en probeerde meer te lopen maar na verloop van tijd ging het ineens heel slecht. Ze at en dronk en daar was het mee gezegd. Ze dronk ook overmatig veel en plaste dus ook eindeloos (nieren?). eerst maakte ze zichzelf nog schoon maar dit werd door een ander konijn overgenomen. Ze kreeg kale plekken, vermagerde enorm en liep helemaal niet meer, ze bleef alleen maar liggen met haar poten gestrekt op een manier waarvan het niet fijn is om het te zien. Dinsdag avond hebben we de knoop doorgehakt dat dit niet meer kon en dat ze niet meer beter kon worden, hoe graag we dat ook zouden willen was dit niet fear tegenover haar. Woensdag ochtend de DA gebeld en die avond hebben we haar laten inslapen. Het ging heel rustig en ze merkte er niks van. Toen ze eenmaal buiten bewustzijn was kreeg ze een extra spuitje om haar niet te laten vechten ze was dus meteen weg. Vind het erg jammer dat ze weg is maar ik heb er wel vrede mee. Black jack rust zacht je hebt het verdient