Katten uit het asiel

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Re: Katten uit het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 20:33

Hoe wist je dat nou weer Haha!
Dat is goed, hoop dat ze snel een baasje krijgen. En als het heeel lang duurt nemen wij ze mee Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:35

Intuitie denk ik. Haha! Haha!

Ik denk dat ze dan al weg zijn. Het gaat erg hard bij ons, zaterdag zijn er zelfs 7 weggegaan. Wow! Haha!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 20:36

Ooh dat is helemaal mooi! Ach als ik volgende week het asiel in loop, heb ik zo 2 of 3 favorieten, maar als ik een maand later ga weer ik denk dat we ten alle tijden wel katten vinden die bij ons passen Lachen Vind t wel leuk kijken zo, en de verhaaltjes lezen.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 11:59

De punten die je noemt waarvoor je bang bent worden allemaal netjes vermeld bij het bezoeken en bekijken.
Ik heb sinds januari een asielkat en ik ben helemaal op de hoogte gesteld, dat asiel was in ieder geval goudeerlijk en op hun site staat er ook bij wat de positieve en negatieve punten zijn van die kat.
Als ze echt van de dieren houden dan zouden ze dom zijn dat niet te doen want als je dit soort info achterhoudt heb je de kat binnen de kortste keren weer terug in je asiel.
Sowieso bellen ze na een aantal weekjes en na een paar weken/maanden komen ze een keertje thuis kijken.

Ik kan niet anders zeggen maar ik ben dolblij met mijn (vorige week geworden) 2 jaar oude kat. Binnekort komen ze kijken.
Er zat btw ook daar gewoon een kitten (ze vertelde dat hij soms wat sloopte anders had ik um echt genomen).

Over een tuin, dat zeggen ze er ook bij welke het gewend zijn en welke niet. Wij hebben ook geen tuin maar wel een balkon waar meneer vaak te vinden is.

Succes

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:29

Wat goed dat jullie zo' n wel overwogen keuze maken!!! Super dat je de bedenking maakt dat raskatten wel een goed baasje vinden en dat asielkatten misschien dankbaarder zijn (dat was mijn motivatie ook voor onze asielkat). En ik vind het helemaal geweldig hoe je er al over nadenkt, heb ik ook gedaan hoor! Toen ik mijn kat ging kiezen, heb ik alle drie mijn huisgenoten meegesleept naar het asiel om te kijken of het met iedereen klikte. Ik had gemaild en gebeld. Die vrouw van de opvang trok nogal ogen hoor, 4 volwassenen om 1 kat te kiezen, want meestal zien ze ook wel mensen die gewoon staan te liegen zoals Wuis zegt. Andere smoezen naast allergie: ik ben zwanger, kat is van mijn moeder en die moet naar het bejaardentehuis, we verhuizen naar een flat en poes mag niet mee, kat was van de overleden buurman, poes loopt altijd weg, poes vernielt behang (heeft 1 ieniemienie krabpaal zo blijkt), kat maakt teveel lawaai (maar is niet gecastreerd want dat is niet 'natuurlijk') en dat kan niet met mijn migraine (zoon staat ernaast met ipod op volume 100)

Tips:
* Vind je niet je ideale keus, wacht dan af. Ga niet voor: ach laat ik die bange stumper maar meenemen, anders maken ze hem misschien dood. Dat komt zelden goed.
* als je een kat gaat kiezen, ga rustig op je knieën zitten en kijk welke kat op je af komt. Let op hun gedrag en reactie: kan je hem overal aaien? Is hij rustig of opdringerig? Blijft hij mooi bij je of is na drie minuten het nieuwe er al af? Durft hij bijten of klauwen?
* ga niet af op leuke kleuren of zo, eigenlijk kan je beter geblindoekt een kat kiezen... Bij ons wou mijn moeder liefst een grijze 'sheba'kat, mijn vriend een tricolor, ik viel voor rosse katers en mijn broer wou een felixmodel. We kwamen thuis met.... een bruine tijger

Trouwens, Asterix is nu een half jaar bij ons en dat is 100% meegevallen! Ik kan het iedereen aanraden, doodbraaf dier en heeft zeer duidelijk door dat ie bij ons een tweede kans krijgt (was broodmagere zwerver)! Is superaanhankelijk, eet alles en ligt uren te spinnen op schoot. Volgend jaar gaan mijn vriend en ik samenwonen en we hebben de knoop doorgehakt: we nemen er 2 bij (als we huis met tuin vinden)!!! Volgend jaar zit ik dus zowat in dezelfde situatie als jij nu.

Maak je niet te veel zorgen over de regels van het asiel, informeer je gewoon bij verschillende instanties. De particuliere opvang in Kruibeke (België, vlak bij Antwerpen) waar wij onze kater vandaan haalden, had gewoon een klein intakegesprek en dat was het. Geen verplichte controle achteraf of zo. Maar misschien deden ze ook niet moeilijk omdat ik zo' n goede indruk had gemaakt met al mijn vragen en twijfels hahaha. Ze waren daar trouwens vreselijk flexibel! Ik zei heel eerlijk dat er een kans was dat het niet met mijn broer zijn allergie zou lukken, toen kregen we Asterix gewoon mee op proef en als het na twee weken niet ging (minimumtermijn) dan mochten we hem kosteloos terugbrengen!!! Er was daar ook een gezin waarvan de vader 1 volwassen kat wou en moeder en kinderen maar zeurden voor een nest, terwijl bij die opvang alle katten automatisch gecastreerd/gesteriliseerd worden. Toen hebben ze van de opvang een moederpoes met drie kittens meegegeven, waarvan ze achteraf 1 kitten mochten houden. Uiteindelijk hebben ze twee kittens gehouden, waren de kinderen en de ouders blij, kreeg het derde kitten een ideale start en hadden ze in het asiel voor een paar weken een heel pak zorgen minder. Het lijkt een beetje met dieren zeulen, maar het resultaat is er en de meeste asielen zien dat ook wel in.

Laat je weten wie de gelukkigen zijn die met jou onder 1 dak mogen leven?

PS Als je er goed over nadenkt is het toch schandalig, 800 euro voor 2 katten!!! Onze Rix was in het asiel gecastreerd, helemaal gecheckt op allerlei ziektes, ontvlooid, ontwormd, in drie maanden bijgevoerd... voor 35 euro!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 20:27

Dank foxy vcoor de tips Lachen

Mijn vriend en ik zijn er ook uit: We blijven een jaartje in de huurflat en gaan daarna naar een eensgezinswoning. We houden het dus bij 2 asielkatten en later kijken we wel verder.

Ik kan niet anders dan lang nadenken en dingen overwegen.. Heb zon hekel aan mensen die impulsief denken, leuk een huisdier, en vervolgens of verpesten of dumpen.

Ik weet trouwens wel wat mij gaat helpen bij mijn keus: Ik heb mij opgegeven bij het asiel in almere als vrijwilligster, van de week hoor ik meer Lachen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:35

Dat is leuk.

Ik heb mijn kat ook uit het asiel. Ik ben eerst gewoon wezen kijken in de trant van 'wat zit er'.
Er waren heel veel leuke katten en daarom heb ik het even een weekje laten bezinken en eens te kijken welke er het meest bleven hangen.

Dat waren er 3 en 1 van die 3 heb ik de week erop opgehaald. Haha!
Super leuk en lief beest (dikke rolmops).

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:27

Lijkt mij allemaal geen probleem. Ik heb zelf meerdere asielkatten gehad en daar na verloop van tijd nieuwe katten bij in huis gehaald, zowel oude katten als kittens. Ik heb nooit problemen gehad. Dat het een keer niet klikt kan natuurlijk wel altijd gebeuren.
Ik zou zeggen: succes met kiezen in het asiel (ik wilde perse een 1 cyper en kwam uiteindelijk met 2 pikzwarte thuis)