broodfok vermoedens??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Farouche

Re: broodfok vermoedens??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:34

Je zou toch kunnen doen alsof je geintresseerd bent in ''een'' pup, niet een specifiek ras, dus vraag je of je alle puppy's even mag zien om te kijken welke je het meest aanspreekt, aan het einde van je bezoek zeg je dat je het nog niet echt weet, en dat je later nog wel belt oid.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:06

Pollewoppy schreef:
Lowara schreef:
onze hond komt ook bij een broodfokker vandaan. we kwamen dara kijken voor een nestje Bommerpups en toen zagen we bakken en bakken vol met allerlei pups van verschillende rassen in 1 ruimte.
misschien wel broodfokkers,maar alle dieren werden door een dierenarts begeleid, alle puppy's hadden een tatouage in het oor, waren ontwormd en hadden een paspoort.
En de pup die wij uiteindelijk hebben genomen ( was toen 7 weken oud) is tot nu toe altijd kerngezond geweest.
Dus het kan wel goedgaan

Zou je als je nu weer een hond zou gaan aanschaffen dan weer daar eentje kopen?
Is niet aanvallend bedoeld hoor, maar ben ik gewoon benieuwd naar.
De punten die jij noemt zeggen namelijk niet zoveel. Maar bij zulke handelaren is het risico op een zieke pup gewoon groter. Dat heeft alles met infectiedruk te maken. Er zitten zoveel hondjes bij ekaar in een relatief kleine ruimte. Dat ze door een dierenarts begeleid worden, tatoeage hebben en een paspoort, zegt eigenlijk niks. Ik wil dan nogmaals verwijzen over hondenhandel dat Kassa in oktober 2006 uitzond.
Ook deze handelaar liet zijn honden controleren door een dierenarts, de honden kregen een paspoort mee (hoewel je daar sterkt je twijfels bij kan hebben, gezien de manier waarop). Toch hadden er veelhondjes parvo.

Ik ben blij dat jullie geluk gehad hebben hoor met je hondje en zal ook niet ontkennen dat het niet goed kan gaan, maar het had heel anders gekund.

we zouden denk ik zo weer een hondje daar halen.
juist bij een fokker van een erkend ras inclusief sollicitaiegesprekken om een pup te krijgen is bij ons misgegaan. Die hond had een tumor in het hoofd en werd extreem vals en de fokker wilde hier toen ineens niets meer mee te maken hebben.

@ wuis: het gaat mij om een dier, niet om de persoon. dus of ze er nu wel of geen winst op maken,dat maakt mij niet uit.
zolang de pups er goed uitzien en gelukkig zijn, daar gaat het ons om, en dat was daar zeker het geval op het moment dat wij gingen kijken

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 06:46

Boos! Als je je een beeeeeeeeetje heel klein beeeeetje, echt een klein beetje maar verdiept in het dier 'hond' echt maar een beetje googlen enzo, voordat je een hond koopt, dan weet je over broodfok en dan trek je daar je conclusie dat je bij zo iemand gewoon geen hond moet kopen. Tenminste als je echt een hond wil omdat je er het beste mee voor hebt, en er goed over nagedacht hebt waarom je dat wil.

Als je dan bijvoorbeeld een berner sennen zoals je vriendin koopt, weet je als je een klein beeeeetje onderzoek doet dat het een ras is met speciefieke problemen, hoef je niet veel voor te doen hoor, echt niet. En dat je dat wel iets meer betaald dan bij een broodfokker, maar dan heb je hoogstwaarschijnlijk een goede hond (uitzonderingen daargelaten, maar ook bij een goede fokker gaat er ook wel es iets fout...)
Maarja, als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten dan kan je niets verwachten van zo'n hondje. En dan heb je soms mazzel dat het goed gaat.

Ze zouden alle broodfokkers kneppelkneiterhard moeten aanpakken, mja regeltjes he? Dit land hangt aan mekaar vast van uitzonderingen op regeltje van regeltjes... Boos!

Zoooo dat moetst er ff uit, ik vind het waardeloos die broodfok!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 09:34

Sorry, maar dit is het domste wat je kunt doen. Lachen

Je denkt misschien dat je daar een hondje mee redt, maar in werkelijkheid steun je die broodfokker alleen maar, en hij zal alleen maar meer gaan fokken als mensen bij hem blijven afnemen.

En jouw hondje heeft het bij jou dan misschien goed, maar de moeder, en vele andere dieren die daar zitten, leven daardoor wel onder erbarmelijke omstandigheden.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:14

redden? waar zie je het woord redden staan dan? Nagelbijten / Gniffelen
wij wilden een hondje en hebben die gekocht, en hoe kom jij er dan bij dat die moeder en anderen onder ermbarmelijke omstandigheden leven dan? niet elke broodfokker is hetzelfde en houdt zijn dieren met 30 tegelijk in een donkere kelder onder zijn huis Clown
De honden die ik daar zag hadden gewoon per 2 stuks een schone kennel, en de boel was minimaal 8 uur per dag open, dus voor die mensen teveel werk om ze "even" elke dag de hele dag voor de klanten in de kennel te plaatsen en direct daarna weer terug in die donkere hokjes in die verstopte kelder Knipoog

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:54

Ander nadeel van kopen bij dit soort vermeerders/handelaren: het leven van de ouderddieren wat meestal heel slecht is, en na het fokken.....weg ermee.......

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:28

tjah.. dat gebeurd met wel meer dieren. denk aan koeien, varkens,kippen en weet ik veel wat.
Dat is ook handel, en maakt dit het erger omdat het honden zijn? Natuurlijk vind ik broodfokkers die zoveel mogelijk pups fokken en de ouderdieren uiteindelijk dumpen of afmaken en die in een donker schuurtje vol ziektes en schurft moeten leven ook niet correct, verre van dat.
Maar het blijft voor veel mensen handel die ook op een " correcte" wijze kan worden gedaan en dat wilde ik duidelijk maken Knipoog niet elke broodfokker is zo'n broodfokker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:16

Niet iedere broodfokker zal even slecht zijn. Maar alleen om het idee dat ze er beter van willen worden en dat de enige reden is om te fokken, zal ik er nóóit maar dan ook nóóit een dier weghalen.

Mijn dieren komen alleen bij goede fokkers vandaan, die echt begaan zijn met de dieren en het allerbeste voor ze willen. Of bij de opvang natuurlijk.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:46

Ik ga helemaal met Wuis mee! Ookal ziet de pup er gezond uit, ik zou nooit een pup weghalen bij een broodfokker, ookal is hij niet eens zo slecht voor zijn pups. Als je een pupje koopt bij hen, beloon je hen voor wat ze doen. Nee, ik vind dat gewoon heel verkeerd Knipoog Ook al is je broodfokker nog niet zo slecht Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 22:10

@ Wuis, juist bij een erkende fokker is het bij ons misgegaan, dus dat geeft zeker geen garantie op goed gezonde pups.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:39

Bij jullie is het bij een erkende fokker misgegaan, maar wat jij beschrijft over de tumor, kan een fokker ook niet voorzien. Er zit wel een verschil in aandoeningen als een tumor of aandoeningen door onvoldoende hygiëne, verminderde weerstand, slechte verzorging enz.

Bovendien is het niet zo vreemd dat een hond met een tumor vals wordt... Wel heel spijtig, maar daar kan een fokker ook niks aan doen. Hoe oud was de hond toen hij die tumor kreeg?