Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Pollewoppy schreef:Lowara schreef:onze hond komt ook bij een broodfokker vandaan. we kwamen dara kijken voor een nestje Bommerpups en toen zagen we bakken en bakken vol met allerlei pups van verschillende rassen in 1 ruimte.
misschien wel broodfokkers,maar alle dieren werden door een dierenarts begeleid, alle puppy's hadden een tatouage in het oor, waren ontwormd en hadden een paspoort.
En de pup die wij uiteindelijk hebben genomen ( was toen 7 weken oud) is tot nu toe altijd kerngezond geweest.
Dus het kan wel goedgaan
Zou je als je nu weer een hond zou gaan aanschaffen dan weer daar eentje kopen?
Is niet aanvallend bedoeld hoor, maar ben ik gewoon benieuwd naar.
De punten die jij noemt zeggen namelijk niet zoveel. Maar bij zulke handelaren is het risico op een zieke pup gewoon groter. Dat heeft alles met infectiedruk te maken. Er zitten zoveel hondjes bij ekaar in een relatief kleine ruimte. Dat ze door een dierenarts begeleid worden, tatoeage hebben en een paspoort, zegt eigenlijk niks. Ik wil dan nogmaals verwijzen over hondenhandel dat Kassa in oktober 2006 uitzond.
Ook deze handelaar liet zijn honden controleren door een dierenarts, de honden kregen een paspoort mee (hoewel je daar sterkt je twijfels bij kan hebben, gezien de manier waarop). Toch hadden er veelhondjes parvo.
Ik ben blij dat jullie geluk gehad hebben hoor met je hondje en zal ook niet ontkennen dat het niet goed kan gaan, maar het had heel anders gekund.