hopla schreef:Wat voor ras is je hond?
Mijn hond heeft iets soortgelijks gedaan.
Volgens het asiel een kruising border collie / boeren fox. Maar wij denken zelf dat het een kruising friese stabij is.
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
hopla schreef:Wat voor ras is je hond?
Mijn hond heeft iets soortgelijks gedaan.
Cayenne schreef:Wat ik wel raar vind is dat het asiel eigenaar blijft?
buster4ever schreef:wat dacht je van een muilkorf.....
Rosita schreef:"Schuldbewust" kan een hond niet zijn, da's menselijk namelijk. Dat jullie hond inmiddels wel weet dat er na happen ook klappen vallen dat geloof ik beslist.
Ik denk dat je deze hond best kunt managen maar het feit dat er in een jaar tijd al 24 keer gebeten is doet mij afvragen of jullie de juiste mensen zijn om dat te gaan doen?
Maar dat was je vraag niet;-). Op je vraag is geen standaard antwoord, of een hond moet inslapen is afhankelijk van de situatie en de hond. Die Husky die de baby uit bed haalde en doodbeet moet wat mij betreft eerder dood dan jouw hondje die blijkbaar geen noemenswaardige schade aanricht (anders hadden jullie die 24 keer niet gehaald).
Richtje schreef:Ik zal even onze hond als voorbeeld nemen om de discussie op gang te brengen![]()
Wij hebben haar uit het asiel gehaald op 6-jarige leeftijd. Buiten een geweldig dier, binnen was het een doodsbange hond en het bleek een angstbijter te zijn. Ze heeft inmiddels in een jaar tijd 24x gebeten.
Helft van de keren naar gezinsleden en de helft naar vreemden. Soms voor ons verklaarbare situaties, soms ook niet. Resultaat zijn kleine wondjes, ze hapt om zich heen en gaat dan heel schuldbewust in 'r mand liggen... het is echt een reflex bij haar.
In laten slapen of niet?
NinaElisa schreef:om maar weer even ontopic te gaan (mijn vorige reactie was lekker offtopic:P)..
waarom zou jij je hond laten inslapen?
is het gedrag echt niet af te leren?
jou hond bijt dus uit angst ( geef je zelf ook duidelijk aan). kun je niet met hem/haar trainen? steeds een beetje langer binnen zijn.
altijd lekker vrolijk zijn binnen en de hond veel belonen en posotieve aandacht geven.
zou het dan niet al een beetje beter gaan?
Bisous14 schreef:Ik ben het met Nouks eens!
De grootste beesten zijn de mensen!
Hier bedoel ik absoluut niet jou mee Richtje, begrijp me niet verkeerd want ik heb zeker respect voor je ! Ik bedoel hiermee te zeggen dat deze hond niet zomaar bijt en de vorige eigenaren dus iets met haar/hem gedaan hebben waardoor angst toeslaat.
Blueberry schreef:Zij heeft meerdere malen gebeten, in handen en gezzicht. En ze bleef echt hangen. Het werd naarmate ze ouder werd steeds erger omdat ze dement werd en de dingen allemaal niet meer begreep. Uit reflex ging zer bijten. Uiteindelijk hebben we haar in laten slapen... Niet alleen door het bijten, ze was dement, zwakke rug, kon niet goed meer zien.
Ekkie schreef:Volgens mij gaat het om een verantwoordelijksheid gevoel dat je hebt of niet. De een wil het risico niet lopen, de ander zegt: "Zolang als de hond bij mij is gebeurd er niets" Dat laatste klopt tot het tegendeel bewezen is. In het eerste geval (hond afmaken) bewijs je niks, maar in beide gevallen is er dezelfde oorzaak om over de gevolgen na te moeten denken. Ik denk dat niemand met lol zijn hond af laat maken: het gaat erom of je (anderen) een risico wil (laten) lopen en de verantwoording wil dragen.
kebie schreef:Ik heb 2 kleine kinderen en ik gruw bij het idee dat zo'n hond gewoon blijft rondlopen. Want kleine kinderen zijn net als dieren, je hebt ze nooit voor 100% in de hand.
Neemt niet weg dat ik snap dat het voor jou bijzonder vervelend is.. sterkte
Skitter schreef:Op Animal Planet was een keer een hond, werd zo ontzettend mishandeld, stond vast aan een ketting en de ketting was in haar nek gegroeid. Nou, DA mee bezig, nek helemaal genzen gingen ze kijken hoe ze deed met eten enzo. (Je weet wel met die nep hand) Nou en dat beest aanvallen! Elke keer, als ze de bak wouden afpakken, greep ze en ook niet loslaten he. En dat kan gewoon niet! Die hond is ook ingeslapen en niet ter adoptie gesteld, hoe jammer het ook was.