Hond bang voor en boos op kinderen. Wat te doen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Baileys

Re: Hond bang voor en boos op kinderen. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:24

Richtje schreef:
En het pakken van kinderen, waarom voorkom je dan niet gewoon dat het mogelijk is? Lachen

Haha tuurlijk voorkom ik dat, wat dacht je....
Toch blijven er altijd mensen met kleine kindjes die vinden dat hun kindjes alle honden die ze tegenkomen best even mogen aaien. Dan valt ze uit en heb ik een rothond. En als ik dan zeg dat mijn hond beter luistert dan hun kind ben ik ook nog een rotwijf Knipoog

En idd, ieder spreekt vanuit ervaring met eigen hond en ze kunnen nogal verschillen in karakter.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:27

Baileys schreef:
Richtje schreef:
En het pakken van kinderen, waarom voorkom je dan niet gewoon dat het mogelijk is? Lachen

Haha tuurlijk voorkom ik dat, wat dacht je....
Toch blijven er altijd mensen met kleine kindjes die vinden dat hun kindjes alle honden die ze tegenkomen best even mogen aaien. Dan valt ze uit en heb ik een rothond. En als ik dan zeg dat mijn hond beter luistert dan hun kind ben ik ook nog een rotwijf Knipoog

En idd, ieder spreekt vanuit ervaring met eigen hond en ze kunnen nogal verschillen in karakter.

Verschrikkelijk inderdaad.... Onze hond valt erg makkelijk uit naar vreemden. Maar ze ziet er zo lief uit. Ja is zo, maar daardoor zijn die tanden nog niet minder scherp Clown
Willen mensen alleen nooit zo snappen Haha!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 23:31

Ik begrijp wat jullie zeggen over je hond en bijten. Als baas hou je er rekening mee, maar andere niet.
Dat is ook de reden dat ik mij er zorgen om maak. Ik let ook goed op mijn honden, maar er kan altijd een kind zomaar op mijn erf staan. Ookal heb ik hekken.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:32

tjady schreef:
Ik begrijp wat jullie zeggen over je hond en bijten. Als baas hou je er rekening mee, maar andere niet.
Dat is ook de reden dat ik mij er zorgen om maak. Ik let ook goed op mijn honden, maar er kan altijd een kind zomaar op mijn erf staan. Ookal heb ik hekken.

Dat is lastig ja dat ze los op het erf lopen....

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:33

Er komen vaak kinderen bij je over de vloer, begrijp ik. Als dat vaak dezelfde zijn kun je ze uitleggen dat je hond het niet zo leuk vindt en dat ze er dus niet naartoe mogen gaan.
Maar het blijft link, sowieso de combi kinderen/honden (vind ik).

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:34

tjady schreef:
Woensdag kwamen de twee kinderen die bij het incident betrokken waren. Hij was helemaal overstuur. Mijn vriend heeft hem aan de riem genomen en is rondjes over het erf gaan lopen. Ik ben met de kinderen op een bankje gaan zitten en tegen ze gezegd dat we net moesten doen of de hond er niet was. Uiteindelijk riep ik hem terwijl ik van 1 kind het handje vast hield en dan gaf ik hem een koekje en liet hem ruiken aan de hand van het kind. Later mochten ze hem ook een koekje geven. Dat lukte wel omdat mijn andere honden kinderen helemaal leuk vinden en dachten lekker koekjes. Maar nu is het al weer terug bij af.
Ik vind het wel een goed idee om verder te oefenen met iets lekkers. Iets naar hem toe gooien lijkt mij wel wat. Want hij gaat nu echt nog niet naar ze toe. Ben bang dat als ik het forceer het misschien juist verkeerd gaat.

Begin daar mee, laat de hond, zo goed als mogelijk, misschien aan de lijn, zodat je kunt ingrijpen wanneer nodig, zelf bepalen wanneer hij naar de kindern gaat (in de rchting van) en dan ontdekt ie dat hij van de kids wat lekkers krijgt!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:34

ik heb drie honden en alle drie zijn ze vriendelijk en lief naar andere kinderen, alleen mijn kinderen horen bij die categorie die denken dat alle honden net zo lief en aaibaar zijn, nouja vooral de jongste dan, die wil alles aaien en moet ik dus ook in de gaten houden voor de honden die het niet zo op prijs stellen.

Als je weet dat je hond link kan zijn met kinderen, ja dan moet je er rekening mee houden en voorzieningen treffen.
Op de hondentraining hoorde ik eens een verhaal over een Golden retriever die een kind had gegrepen, hij beet pas hij het 27ste nietje in zijn oor.
Vlak die koters dus ook niet uit.

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:36

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 23:37

Er komen idd af en toe kinderen langs. Waarom? Omdat ze de honden zo leuk vinden. Echt waar. Daarom riepen ze hem ook en rende hij heel blij naar ze toe en helaas tegen het hek.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:39

garny95 schreef:
Als je weet dat je hond link kan zijn met kinderen, ja dan moet je er rekening mee houden en voorzieningen treffen.

Die van ons heeft (kleine) kinderen nog nooit wat gedaan.... maar genoeg jongeren/volwassenen wel. Ik neem het risico dus bij kinderen ook niet. En ja er worden voorzieningen getroffen, ze gaat niet los buiten, wordt kort gehouden bij het passeren van mensen en als er vreemden in dezelfde ruimte zijn als zij gaat ze buiten of in de bench. Maar zelfs dan is een confrontatie helaas niet altijd te vermijden...

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:42

Ik heb mijn honden juist om te voorkomen dat jan-en-alleman m'n tuin inkoopt..... In die opzet ben ik, zacht uitgedrukt, wel geslaagd Clown

Tipje: Hang een bordje aan je hek: Pas op voor de hond, betreden op eigen risico. Mocht 't een keertje fout gaan kunnen ze je niks maken.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:45

broodjeaap ? zou kunnen....

Tjady, hoe is het met je andere honden ? Wat gebeurt er met je hond als die andere honden wel wat lekker aannemen van kinderen of spelen ofiets ?

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 23:46

Baileys schreef:
Ik heb mijn honden juist om te voorkomen dat jan-en-alleman m'n tuin inkoopt..... In die opzet ben ik, zacht uitgedrukt, wel geslaagd Clown

Tipje: Hang een bordje aan je hek: Pas op voor de hond, betreden op eigen risico. Mocht 't een keertje fout gaan kunnen ze je niks maken.

Eerlijk gezegd is dat ook de reden geweest dat ik een grote hond heb genomen. Mijn erf wordt regelmatig als doorgang genomen. Het verbindt twee wegen met elkaar. Met een grote hond wilde ik dat verminderen. Maar niet dat hij uiteindelijk echt iets zou doen.
Ik ga verder met kijken of hij over zijn angst heen kan komen en anders haal ik er maar een gedragsdeskundige bij denk ik.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 23:49

Mijn andere honden zijn heel lief. Wel echte drukte makertjes. Ze rennen en blaffen maar doen niets. Ze vinden kinderen heel leuk. Willen op schoot en opgetild worden. Laats had iemand het hek open staan en was ik er 1 kwijt. Ging ik zoeken. Kwam ik, weer kinderen tegen, met een poppenwagentje daar zat ze in. Haha!

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:49

Anyway Tjady, ik ken jou hond niet maar ik zou hem effe de tijd geven. Als je hem kinderen gaat opdringen heb je kans dat het averechts werkt.
In je beginpost vroeg je je af of zijn angst door dit voorval kwam en dat lijkt mij wel.
Laat hem even doen, misschien dat 'ie uit zichzelf het vertrouwen weer vindt.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:53

tjady schreef:
Ik ga verder met kijken of hij over zijn angst heen kan komen en anders haal ik er maar een gedragsdeskundige bij denk ik.

Mocht je daar aan beginnen kijk dan eens op www.tinley.nl Lachen Zij hebben ons goed kunnen helpen...

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 23:53

Baileys schreef:
Anyway Tjady, ik ken jou hond niet maar ik zou hem effe de tijd geven. Als je hem kinderen gaat opdringen heb je kans dat het averechts werkt.
In je beginpost vroeg je je af of zijn angst door dit voorval kwam en dat lijkt mij wel.
Laat hem even doen, misschien dat 'ie uit zichzelf het vertrouwen weer vindt.

Ben ik ook bang voor. Als ik hem teveel ga opdringen dat hij juist agressie gaat laten zien.
Ik zal zorgen dat als er kinderen komen ik in de buurt ben en hem zoveel mogelijk negeren in zijn gedrag en hem de tijd gaan geven.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:55

tjady schreef:
Ben ik ook bang voor. Als ik hem teveel ga opdringen dat hij juist agressie gaat laten zien.
Ik zal zorgen dat als er kinderen komen ik in de buurt ben en hem zoveel mogelijk negeren in zijn gedrag en hem de tijd gaan geven.

Succes Lachen

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:58

Succes ermee!!

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:44

geef hem de tijd .
mijn hond heeft 4 weken terug een schok gehad van de paardenbak.
ze luisterde niet naar me en ging er toch in sja er stond toevallig stroom op een harde klap gehad en nu druft ze het hele stuk niet te lopen ze gaat alleen mee aan de lijn.
ze is dus ook bang en brengt dus de paarden in verband met het stroom en blijft nu dus uit de buurt van de paarden.
probeer anders aan een bandje te komen met kinderstemmen zet dat eens op af entoe.
en evt. muilkorven als je kinderen laat komen.
probeer verder eerst kindere te ontmoeten buiten je eigen terrein dat wil ooknog welleens helpen....

gr gemma

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:26

ja, ik vind de tips van luna goed. Ik zou ook die angstprikkel, de kinderen dus, wat geleidelijk aan hem blootstellen, wat opbouwend. Dus kindjes vanop een afstand waarop hij niet bang wordt. Dan flink belonen. Dan gaat de hond iets dichter, en zo opbouwen zou ik doen. Maar is de hond nu overal bang van kindjes of enkel op het erf ? (sorry als het antwoord hierop al gegeven was ..)