Vinden jullie dat ik mijn konijn moet afmaken of niet??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

polly2

Re: Vinden jullie dat ik mijn konijn moet afmaken of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:00

aerdenhout1 schreef:
Trouwens...je krijgt hem niet te pakken...dus inslapen lukt dan toch ook niet??

Dat dacht ik ook al

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:05

aerdenhout1 schreef:
Beetje raar verhaal inderdaad. Hoe heb je dat gedaan met het doorknagen van kabels, snoeren, en niet te vergeten het knagen aan van alles waar maar aan te knagen is op je kamer??

Idd, klasgenoot van me heeft d'r nijn ook op de kamer en was eens ontsnapt toen ze niet thuis was, nou de boel was flink gesloopt. Nagelbijten / Gniffelen

Verder ga ik hier maar niet serieus op in..
[Na andere topic gezien te hebben.. Nagelbijten / Gniffelen]

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:14

Mlies schreef:
aerdenhout1 schreef:
Beetje raar verhaal inderdaad. Hoe heb je dat gedaan met het doorknagen van kabels, snoeren, en niet te vergeten het knagen aan van alles waar maar aan te knagen is op je kamer??

Idd, klasgenoot van me heeft d'r nijn ook op de kamer en was eens ontsnapt toen ze niet thuis was, nou de boel was flink gesloopt. Nagelbijten / Gniffelen

Verder ga ik hier maar niet serieus op in..
[Na andere topic gezien te hebben.. Nagelbijten / Gniffelen]

Waar ging dat andere topic over? Ook over Nijn?

Lisa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:43

Ik heb zelf ook 2 konijnen, die ook moeilijk waren te koppelen. Ik heb veel gehad aan de volgende site's:

http://www.konijnen.nl/koppelen.htm

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/koppe ... ijnen.html

Ik weet niet hoe erg het er aan toe ging toen jouw konijn het andere konijn aanviel, maar ik geloof wel dat als het je lukt ze te koppelen, jouw konijn minder vals en gestresst wordt.

Ik weet niet of jullie er van gehoord hebben, maar er is ook een konijnenfluisteraar. Mijn 2 honden hebben een puppy-cursus bij haar gevolgd, en toen hoorden we dat ze sinds een tijdje ook konijnencursussen geeft. Wij zijn daar dus naartoe geweest met onze konijnen, en zij kan echt wonderen verrichten met je konijn! Je kan je konijn ook ongeveer een weekje bij haar laten (verschilt per konijn), dan traint ze hem en kan ze waarscheinlijk ervoor zorgen dat jouw konijn niet meer vals is. Hier zie je meer informatie over de cursus:

http://www.hondenschoolvlietstede.nl/in ... 1&menuID=2

Ik hoop dat je er wat mee kan, want het is leuker voor jou en je konijn.

Dan mijn mening over je vraag: nee, ik zou absoluut geen konijn laten inslapen. Ik denk dat Bernice (de konijnenfluisteraar) goed werk kan verrichten bij welk vals konijn dan ook. Het heeft gewoon tijd en gedult nodig, maar laten inslapen zou ik nooit doen. De mens heeft hem tenslotte vals gemaakt, daar kan dat beestje niks aan doen.

Ik wens je er heel veel succes mee, en hoop dat je toch nog leuke tijden kan beleven met je konijn!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 08:16

Lisa__ schreef:
Ik weet niet of jullie er van gehoord hebben, maar er is ook een konijnenfluisteraar. Mijn 2 honden hebben een puppy-cursus bij haar gevolgd, en toen hoorden we dat ze sinds een tijdje ook konijnencursussen geeft. Wij zijn daar dus naartoe geweest met onze konijnen, en zij kan echt wonderen verrichten met je konijn! Je kan je konijn ook ongeveer een weekje bij haar laten (verschilt per konijn), dan traint ze hem en kan ze waarscheinlijk ervoor zorgen dat jouw konijn niet meer vals is. Hier zie je meer informatie over de cursus:

http://www.hondenschoolvlietstede.nl/in ... 1&menuID=2

Ik hoop dat je er wat mee kan, want het is leuker voor jou en je konijn.

Dit méén je niet!!! Haha! Had ik nog nooit van gehoord.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 11:20

aerdenhout1 schreef:
Beetje raar verhaal inderdaad. Hoe heb je dat gedaan met het doorknagen van kabels, snoeren, en niet te vergeten het knagen aan van alles waar maar aan te knagen is op je kamer?? Goeie dag, een konijn, het is toch geen gevaarlijke hond? Gewoon oppakken eventueel met, zoals er al een paar zeggen, handschoenen aan. En een konijn van 8 jaar is al aardig op leeftijd dus echt heel snel zal hij niet meer zijn. Een ander konijn erbij zal in dit geval op vechten uitdraaien en zou ik zeker niet doen! Alhoewel, als je toch al een andere inrichting voor je slaapkamer wil????
Trouwens...je krijgt hem niet te pakken...dus inslapen lukt dan toch ook niet??

Mijn pc is doorgebeten, deze staat er dus niet meer. Ik heb een laptop gekocht en daar zit nu mee beneden. Het stroomdraadje van het licht kan hij niet bij en ook de tv heb ik opgeborgen. Verder kan ik dus nooit iets laten slingeren in mijn kamer, maakt niet uit wat het is maar hij maakt het stuk.

@ lisa, ik ga even kijken naar die site bedankt!

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 13:50

Heeey!
Nee, ik zou geen konijn in laten slapen omdat ie vals is Knipoog, gewoon om die reden dat een konijn geen bedreiging voor de maatschappij kan vormen, zoals een hond of een paard.

Je konijn heeft een trauma opgelopen, dus dat is niet zo gek ook dat hij zo vals is. Net zoals met andere levende wezens, hij heeft een zeer slechte ervaring gehad met mensen en is daardoor bang voor de mens, daarom is hij 'vals'. Hij is bang weer aangevallen te worden, dus hij verdedigt zich. Als jij hem probeert te pakken, voelt hij zich in een hoekje gedreven en bedreigt, dus gaat je konijn aanvallen. En dat is met alles wat in "zijn" territorium komt (daarom viel hij het andere konijntje aan, omdat het andere konijn opeens in zijn territorium zat en hij deze dus moest verdedigen).

Probeer hem zo diervriendelijk mogelijk te pakken, en dus niet met oppakken, maar door hem in een transportkist te lokken en deze dicht te doen. Vervolgens zet je hem lekker in een grote ren, liefst met ander konijntje (worden zat oudere konijnen gekoppeld, dus dat hij daar te oud voor is, slaat nergens op Knipoog) en laat hem voor de rest lekker met rust.

Succes!
Gr.
Naatje

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:28

Tuurlijk in laten slapen, das toch heel logisch bij een vals konijn ?

ROFL

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:07

Mag ik even vragen hoe hij vals is geworden? Gewoon opeens toen je hem wou aaien viel hij je aan ofzo?
Ik geloof best dat dat konijn trauma's heeft aan die nare ervaring maar dat hij dan meteen vals word. Ik denk eerder dat er nog iets anders mee is gebeurd. En ben je bij de DA geweest toen het gebeurd was? Misschien had hij wel pijn dat hij daarom aanviel? iig niet af maken. Mijn zus heeft ook een konijn gehad was ook wild geworden. 'Viel ook aan' En die is na lange tijd heel erg tam geworden naar mij toe. Jammer genoeg was hij een paar weken erna gestorven.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:28

ik zou hem zeker niet af laten maken.
Vind het echt heel erg dat je nichtje dat met dat konijn heb gedaan, neem aan dat ze daar een flinke straf voor heb gehad?

In ieder geval zou ik er een konijn bijnemen en in een lekker groot (buiten)verblijf zetten.