Jonge hond breekt de boel af als hij alleen is

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Jonge hond breekt de boel af als hij alleen is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:13

ik vind een hond op/in bed echt smerig,al die haren die in je lakens en dekbed gaan zitten Misselijk ...ze zouden bij mij wel naast het bed mogen ,maar mijn honden doen het prima zo als ze het nu doen dus waarom zou ik het veranderen? Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 19:04

Ikzelf zou ze ook niet op bed laten hoor, sowieso mijn lief zou het niet prettig vinden als ik ze in de kamer hou. Het is 2 dagen goed gegaan en dan weer en dag minder, we blijven proberen.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:47

Mijn hond is 2 dagen in de week alleen, en dan soms van half 8 tot half 4 Scheve mond Tja, school he, het is niet anders.. Deze lange dagen gaat hij UITERAARD niet zijn bench in!

Eerst ging hij ook wel eens wat slopen maar nu gelukkig niet meer. Volgens mij slaapt ie, hangt ie een beetje, speelt met de katten, niet al te veel.
Mijn hond heeft als ik weg ben gewoon een bak water, en eten. (Tenminste hij krijgt voor ik weg ga wat eten, en soms laat 'ie het staan)

EN mag hij van mij wel in bed slapen Haha!

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:19

Wat een lastige situatie zeg! Ik zal je ons verhaal vertellen, misschien heb je er wat aan...
Wij hebben sinds drie weken een asielhond uit het buitenland.
Van oorsprong dus een zwerver al zie je dat er ondertussen niet meer aan af Pling
Bij het opvanggezin waar hij vandaan komt (5 weken gezeten voordat hij bij ons geplaatst werd) hadden ze meerdere honden, sliep hij op het bed en was hij geen bench gewend.
Wij hebben echter twee katten en wilden de hond uit voorzorg niet een lange tijd alleen laten met de katten, zodat er geen vervelende dingen kunnen gebeuren onderling.
Ik heb de hond pas in huis genomen toen ik er genoeg tijd voor had; was net klaar met stage en moet nu thuis allerlei verslagen schrijven waar ik tot de zomervakantie wel zoet mee ben en ben dus meerdere maanden achter elkaar thuis. Mijn vriend werkt 3 dagen p.w en ik ook 3 halve dagen p.w.
Wij hebben de hond meteen vanaf de eerste dag snoepjes gegeven in de bench en hem er ook gelijk de eerste nacht in gedaan, na een dag vaak oefenen en ook kleine stukjes weggeweest te zijn.
Wat ook goed is, is om ONGEZIEN wat lekkernijen in de bench te verstoppen, dus zonder dat de hond het ziet. De hond zal dan af en toe eens in de bench gaan kijken of er weer zo'n lekker snoepje uit het niets is verschenen Clown Als je de hond letterlijk snoepjes gaat voeren in de bench haal je dat effect een beetje weg. Wel mag hij botten/oren etc. alleen IN de bench opeten en er niet mee uitnemen, dan leggen we het terug in de bench. Aan het begin ging hij telkens de bench in als we weggingen (oefen dit ook goed; jas aan en weer gaan zitten, sleutels pakken en weer gaan zitten, even de post halen, klein blokje om, etc.) en dat ging prima. Ondertussen laten we hem gerust een uurtje alleen thuis buiten de bench. Gisteren toen we thuis kwamen had hij de vuilnisbak omgegooid en alles door de kamer getrokken, zal wel door zijn voorgeschiedenis komen, haha Duivel We moeten nu dus echt zorgen dat er nergens iets rondslingerd. Onze hond krijgt voer buiten de bench en water ook. Wel heb ik zo'n drinkbak speciaal voor in de bench waar ik een klein laagje water in doe. Deze kun je gewoon kopen bij de dierenwinkel en zie je ook in papegaaienkooien etc. Je hangt ze op drinkhoogte op in de bench en zodoende heeft de hond wel de beschikking over ("nood")water maar kan er niet mee geknoeid worden. Als hij lang in de bench zit krijgt hij een gevulde kong waar hij toch zeker een paar uurtjes zoet mee is.
Ik zie niet in waarom onze hond niet in de bench zou kunnen voor langere tijd; als ik echt de hele dag thuis ben met de hond ligt hij leterlijk de hele dag te slapen en komt misschien 1 tot 2 x toe even bij mij kijken of een knuffel halen, meer niet. Wij laten de hond dan ook met een gerust hart achter in de bench. Onze hond laten we drie keer per dag uit, maar wel drie langere wandelingen met minstens 1x per dag een wandeling en spelen op een groot veld in de buurt.
Door clickertraining hebben we met deze hond (die niet goed zou luisteren) al aardig wat geleerd; hij kan nu rustig loslopen op veilige plekken (hondenfluitje gecombineerd met de clicker) en kan al zitten, pootje geven, liggen en springen dankzij de clicker. hij vindt dat erg leuk om te doen.
Onze hond is overigens 1,5 jaar oud. Het is onze eerste eigen hond. Uiteraard had ik graag een pup genomen, maar heb hier door onze (gebrek aan) ervaring niet voor gekozen, maar ook doordat we graag een verwaarloosde hond een goed leven wilden bieden.
We boffen erg met zijn karakter, er zijn zat honden bij wie dit proces moeilijker zou gaan. We kunnen met hem lopen, fietsen, in de auto of met de bus en hij blijft braaf.
Jammer dat het bij je vriendin zo slecht gaat. Het is inderdaad haar eigen schuld maar daar schiet je niets mee op. Ik zou als ik haar was toch bellen en kijken of ze de komst van (met name de katten!) de andere dieren kan uitstellen. Onze twee katten hebben we ook als kitten gekregen en ik heb er twee weken vrij voor genomen om ze goed op te voeden en thuis te kunnen laten zonder dat ze de boel afbreken. Als ze dan toch komen: weet ze al wat ze met die kittens wil doen als ze zo lang weg is? Een kitten kan ook gerust dingen afbreken als je er niet bent doordat ze zo gaan rennen en vliegen, vooral als je er twee hebt!Weet ze al hoe ze de hond en de katten met elkaar gaat introduceren? Wij hebben trouwens (o.a.) deze site eerst goed doorgelezen voordat de hond kwam: http://www.dogweb.nl/
Veel succes, hou je ons op de hoogte?

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:38

Heel bot gezegd: Eigen schuld dikke bult (niet van jou maar van jouw vriendin).
Als je ook maar heel even informatie zoekt over honden op internet, kun je al vinden dat je een hond moet trainen om alleen te kunnen zijn. Over het in bed slapen houd ik mijn mond maar, daar wordt gewoon een enorme lijn overtreden (hond is niet de baas! Als jij zegt dat hij niet op bed mag dan mag dat niet).

De enige oplossing (EN WAAG HET NIET om hem in de wc op te sluiten) is het alleen zijn langzaam gaan trainen. Koop een boek (in ieder goedkoop honden/puppy boekje staat informatie over een hond alleen thuis laten), en neem er de tijd voor. De hond is namelijk niet verkeerd bezig, maar hij/zij weet niet anders dan dat er altijd iemand voor hem was. Zoals moeder, broers, zussen en mensen in de buurt. Hij kan er niets aan doen dat hij angstig reageerd.
Een andere oplossing is (als de tijd er niet is voor de training), een dagopvang vinden. Zijn er genoeg van, kost alleen wel wat. Als je een hond neemt is het je verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:39

Ik wil toch mijn ongenoegen uitspreken, ik vind het een ondoordachte aanschaf van je vriendin, maar goed, de hond is er, en ze heeft hulp nodig.

Een hond in bed laten slapen is een keuze die je maakt. Ik persoonlijk zou het niet willen, maar goed als ze de keuze maakt het wel te willen prima. Dan moet ze zich alleen wel bedenken dat hij nu bij haar slaapt, maar over 12 jaar met ruim 40 kilo nog steeds. Ik weet niet of ze een manlief heeft, maar ik denk dat die het er niet zo mee eens is dan (toekomstig of huidig).
Een keuze maak je niet voor even, maar voor het leven.

Om de nachten makkelijker te maken, maar niet in bed. Zet de hond in zijn bench in de slaapkamer. Vervolgens elke nacht een stukje meer naar de deur verplaatsen totdat de hond op de gang en uiteindelijk beneden slaapt.

Opnieuw opbouwen van het alleen zijn (dat betekend dat ze hier vrij voor moet nemen) per minuut bij wijze van spreken. Ze moet de hond, als zze thuis is, niet de hele tijd achter haar aan laten hobbelen, maar ook eens een deur voor zijn snufferd dicht doen. Hond negeren op het moment dat hij aandacht vraagt en alleen een spel als baas zijnde beginnen. Hond niet constant maar aaien (bv als je tv zit te kijken), maar laat de hond wat doen voor zijn aandacht (bijv oefening zit bv). HOnd leert dan beter wat de plek in zijn huis is (rangorde) en er komt meer rust en regelmaat. Ws gaat het opbouwen van het alleen zijn dan ook beter.

Daarnaast is het wel een plan als ze nog een pupcursus gaat volgen. Daar kunnen ze haar met raad en daad te woord staan.

Nu maar hopen dat ze geen problemen krijgt met onzindelijke katten, of opgegeten kanariepietjes.... Hoe gek je ook bent op beesten, bezint eer ge begint. Als ze er echt gek op was, had ze de keuze gemaakt Geen dieren in huis te nemen....

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:51

ik heb niet alle reacties doorgelezen..
maar wij hebben ook 2 labradors..die natuurlijk ook jong zijn geweest..

ik vind het vrij vreemd dat iemand een jonge pup neemt als die praktisch de hele dag van huis weg is.
zelf voor oudere honden is dit niet erg prettig..die hond zit erg veel alleen en heeft geen andere honden om mee te spelen (of heb ik dat verkeerd begrepen).
je kan van een pup gewoon niet verwachten dat hij een hele dag in de bench kan zitten zonder te poepen of te plassen.

doordat hij in de bench slaapt is dit als t ware 'zijn nestje' het is zijn plekje.
honden bevuilen van nature nooit hun eigen slaapplek tenzij het niet anders kan.
dat die pup z'n eigen bench bevuilt is alleen omdat hij het gewoon nog niet kan ophouden.

dan zag ik ergens nog de opmerking:
' veel met hem lopen en trainen' .

het slechtste wat je met een jonge hond kan doen is dat.
door te veel met hem te wandelen en te 'trainen' belast je zijn jonge botten enz. nog te veel. waardoor de hond later een veel grotere kans heeft op heup of elleboog problemen.

probeer deze regel aan te houden bij het lopen(geldt per wandeling dus niet per dag)
voor elke maand dat de pup/hond oud is mag hij 5 minuten lopen.

is hij dus 3 maanden dan mag hij 15 minuten per wandeling lopen.
maar ook rustig en niet te veel en te druk doen.
veel korte wandelingen zijn veel gezonder voor je hond als 1 keer per dag je hond uitputten met een uren lange wandeling want dat is gegarandeerd slecht voor je pup.

voor de rest.. ik weet niet hoe oud de pup nu is..
maar totdat hij AL z'n entingen heeft gehad ( de laatste is volgens mij na een paar maanden, zo'n cocktail) moet je oppassen met het contact met vreemde honden, maar ook met uitlaten op plekken als bijv. parken waar veel andere honden komen.

(deze tips/aanwijzingen hebben wij allemaal via m'n tante gekregen toen wij onze honden kregen, mijn tante is een erkende labrador fokker).

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:59

poes schreef:
Wat ik mij verder nog afvraag: overdag wanneer er iemand thuis zit de hond nooit in de veranda, maar in de woonkamer, is het dan geen beter idee de bench daar te zetten? Dan kun je hem ook makkelijker leren elk snoepje daar te gaan opeten, daar even een tukje te doen, enz?

wij hebben onze bench altijd in de hal gezet.
ik denk dat het ook belangrijk is dat je de bench op 1 plek laat staan en niet steeds verplaatst.

wij hebben de bench in de hal gezet om ze zo een beschermd plekje te geven.
als je pup nog er moet wennen aan de bench kun je er snachts, of wanneer je weg gaat, een grote doek over de bench heen gooien waardoor de bench bedekt word.
daardoor word het een lekker donker holletje waar hij zich lekker veilig in kan voelen.
( let natuurlijk wel op dat hij genoeg verse lucht kan krijgen).

ik vind 6 uur achter elkaar in de bench voor een pup die het niet gewend is echt heel erg veel.

nog een tip wat kan helpen om hem zijn behoefte niet door de hele bench te doen.
pak een grote bench en leg in de ene helft zijn dekentje en in de andere helft kranten.
zo geef je hem in ieder geval de mogelijkheid om zijn behoefte ergens anders als op z'n slaap plekje te doen als hij het echt niet kan ophouden.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:08

overigens met somokkele eens. ik denk dat het niet bepaald 'handig' is geweest om een pup te nemen.

verder vind ik haar tips ook goed.

beter als de loze opmerkingen die ik in andere reacties tegen kom als ' ik put mijn pup goed uit voor ik met die training begin' sorry maar dan ben je ECHT verkeerd bezig.

met het opbouwen van het alleen zijn moet je het ook inderdaad rustig aan doen.
als jehem 10 minuten in de bench stopt en je gaat weg besteed dan ook GEEN aandacht aan hem. ookal gaat hij piepen, janken, blaffen of klinkt het alsof hij de hele bench afbreekt.. dit is gewoon een manier van aandacht vragen en als je hier aan toe geeft zal hij leren dat als hij maar genoeg kapot maakt of herrie maakt of wat dan ook dat hij dan vanzelf aandacht krijgt of zelfs uit de bench mag.

nee, JIJ bepaald hoelang hij er in blijft, niet hij. ( neem wel je verantwoordelijkheid dan en laat hem niet meteen een uur lang er in zitten).

verder meot je zijn bench nooit, maar dan ook echt nooit gebruiken als een plek waar je pup moet zitten als hij straf krijgt.
op die manier gaat hij zijn bench zien als een vervelende plek waar hij neit naar toe wil. en de bedoeling is dat hij de bench een lekker veilig plekje gaat vinden waar hij lekker tot rust kan komen.

nouja.. ik kan wel door blijven praten..tips blijve n geven..maar ik heb al behoorlijk wat getypt en vind t zo wel weer mooi geweest..

ohja als laatste.. onze jongste pup( nu bijna 2 jaar) heeft in het begin ook alles kapot gemaakt wat ze te pakken kon krijgen, de houten plinten tegen de muren, een bos bloemen in de woonkamer, de houten kast, de voordeurmat, het tapijt..
maar met genoeg geduld is het af te leren.. en naarmate je hond ouder word zal het ook afnemen.

oh wat ik me net bedenk.. zorg dat je hem iets geeft om op te kauwen..(zo'n eetbaar botje bijvoorbeeld). dit kun je hem af en toe geven, een kwartiertje op laten kauwen.. en het dan weer weg leggen.
pups hebben namelijk vaak veel last van hun tanden( wisselen enz) en hebben echt de behoefte om lekker op iets te gaan knagen.

nou..als je nog meer wilt horen stuur je maar een pb:)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:16

poes schreef:
Ze heeft geen kong maar dat lijkt me wel een goed plan ja!

Even al mijn gevonden ideeën op een rijtje:

1. Bench in de woonkamer, daar kun je het ook makkelijker opbouwen, als hij later alleen kan zijn kan hij nog in de veranda met uitloop naar de tuin neem ik aan (meerwekenplan Knipoog ).

2. Geen voer en water in bench, hoogstens een bot of kong, voeren en drinken kan smorgens, smiddags en savonds.

3. Opbouwen van alleen zijn, regelmatig trainen! Ook bij 2 minuten de kamer verlaten (wcbezoekje en zo) hond even in bench steken.

4. Hond veel uitlaten en trainen (hij volgt al wekelijks puppyles op de hondenschool en gaat overal mee met vriendin)

5. Kort belonen als je hem in de bench steekt, bij terugkomst niet te uitbundig laten zijn, daarna meteen spelen en voer geven.

6. Muziek opzetten.

7. Snoepjes en voer altijd in de bench geven en de hond leren ze daar op te eten.

8. Eventueel kleinere bench of stukje afzetten.

9. De hond eigen sloopmateriaal geven: kranten, doosjes met brokjes in

10. Kong kopen en deels zo voeren

11. Eventueel bach bloesems geven zodat hij wat rustiger is, want dit gedrag is zo extreem dat het stress is.

Klinkt dit al goed?

toch nog even een reactie van mij (alweer in ja:P)
bij punt 9.. ik zou hem geen kranten of dozen of iets dergelijks geven. een hond ziet echt het verschil niet tussen een oude of nieuwe krant..of een leesboek dat jij op een laag tafeltje hebt liggen. als je hem toestaat zulk papier te verscheuren kan je verwachten dat hij ook alles gaat verscheuren wat daar maar enigszins op lijkt zodra hij de kans krijgt en zich verveelt.

ik vind dit trouwens GEEN extreem gedrag van je pup. ik zou precies he zelfde doen als ik in zijn positie had gestaan en uren lang alleen gelaten werd.

verder..pas alsjeblieft op met die wandelingen. het uitputten van een hond is ECHT niet goed.. nu zul je er misschien niet zo veel van merken
( al heb ik gehoord van honden die al op een eerste jaar last kregen van hun heupen omdat ze eerder te veel belast waren)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:59

poes schreef:
Edit: denken jullie dat het slapen op bed een probleem is? Mijn vriendin vindt het zelf leuk zo geloof ik. Ikzelf dacht dat je een pup beter even de korte pijn geeft en hem meteen alleen moet steken snachts, maar op verschillende hondenfora vind ik net dat je een pup de eerste weken best op de kamer mag laten slapen en dat best wat volwassen honden er ook nog slapen of op de gang. Ergens las ik letterlijk dat je dit eigenlijk echt zelf mag kiezen, dus daar zit geen probleem dan? Hebben ze toch nog flink wat bij-elkaar tijd dan..

Als je vriendin problemen wilt opzoeken is het geen probleem nee. In bed laten slapen is vragen om rangorde-problemen, en misschien zal je daar niet bij elke hond problemen mee krijgen.. Maar de kans zit er wel dik in. Eens zien hoe leuk haar man het gaat vinden als hij volgend jaar van de hond niet meer in bed mag bij zijn vrouw Dromen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:51

Over het in bed laten slapen:

Mijn hond slaapt zowiezo boven bij ons in de slaapkamer in een grote kussnstoel. Daar slaapt hij elke avond. Soms laat ik hem bij mij in bed kruipen, vooral als mijn vriend avonds niet thuis is. Zodra mijn vriend thuiskomt, en de hond vraagt om van het bed te gaan of naar het stoel te gaan, gaat ie. Er is geen vraag eigenlijk. Ik laat het toe,(als de baas) maar als mijn vriend thuiskomt en in bed wil(als de baas) moet de hond weg, en gaat ie ook wel. Pas als mijn hond maar lekker ONGEVRAAGD in mijn bed kruipt mag ik 'boos' worden. Mijn vriend en ik zijn allebei de baas over onze hond. (Ik iets meer als hem..)

Als je dit gewoon duidelijk houdt voor de hond is er imo geen probleem. Als je hem kunt vragen om bij je te komen, kan je hem ook weg sturen, en hij moet het accepteren. Niks rangorde probleem, zolang de hond maar niet ongevraagd in bed kruipt.

Ik vind het wel gezellig, en mijn hond laat weinig tot geen haar achter en heeft ook geen ongedierte op zich kruipen Haha! Wel is hij een beetje groot aan het worden, maar goed hier kunnen we mee leven Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 18:32

Over dat te veel wandelen:
Hij gaat de woensdag een uurtje naar de puppyles. Verder speelt hij smorgens even buiten met mijn vriendin (half uurtje, ook om even zijn behoefte te doen). Smiddags (tegen drie uur) gaan ze weer de tuin in voor zoiets, tussen 3 en 6 bgaat ze er ook wel even mee wandelen of ergens mee naar toe maar heus geen toeren van langer dan een half uur. Savonds (na 10u) gaan hij weer in de tuin spelen. Ik denk zeker dat ze hem niet overbelast.

De katjes zijn er al, die hebben een eigen grote ruimte met veel speeltjes, krabpaal en zo, ze zijn ook met 3, dus ze treuren niet echt achter hun mama en dat gaat heel goed eigenlijk. De hond gaat sowieso even voor qua aandacht zeg maar, de katjes hebben elkaar en houden zich prima bezig. De hond kan wel bij de katjes, als we erbij zijn doet hij niks, maar mijn vriendin laat ze uiteraard niet zonder toezicht samen nog.

Ik had ook al gedacht aan een waterbak die je kunt vasthangen of die niet om te gooien is, met dit weer is 6 u zonder water vrij lang.

Het in bed slapen, ja, hij weet goed zijn plekje op bed en dat hij haar plekje niet mag afpakken, het zou niet mijn keus zijn, maar goed. Ze heeft geen vriend en met haar werkschema is het moeilijk om iemand te ontmoeten dus dat zit nog wel even goed denk ik.
Het kan later natuurlijk wel problemen geven.

De hond is nu ver 4 maand en heeft verleden week net zijn laatste inentingen gehad denk ik, hij heeft er iig weer gehad want hij mocht niet naar de puppytraining.

Het is nu overig al wat beter, de ene dag gaat het helemaal goed, dat zijn de dagen waarop hij net voor ze weggaat savonds nog snel even zijn behoefte doet, de andere dagen durft het nog eens fout gaan. Ik denk wel dat het aan het verbeteren is, ze heeft hem trenslotte nog maar een maand waarvan hij nog maar 2 weken met het alleenzijn geconfronteerd wordt, dus ik vind het wel verbeteren. Ze straft hem niet savonds als ze terugkomt, ze heeft echt veel geduld, ze heeft er verder echt een schat van een beest aan, sociaal en zo.

We blijven veel tips toepassen, ik hou jullie op de hoogte!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:20

NinaElisa schreef:
beter als de loze opmerkingen die ik in andere reacties tegen kom als ' ik put mijn pup goed uit voor ik met die training begin' sorry maar dan ben je ECHT verkeerd bezig.

uitputten is wat anders als (geestelijk) moe maken,wie weet bedoelen mensen dat wel Knipoog
(ik iig wel,want mijn pup mag geeneens meer lopen dan 15 min dus compenseer ik dat met spelen en speltraining van zit en af enz. Knipoog )

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 11:25

ja maar die mensen gingen de hond uitputten vóór ze aan zo'n speltraining begonnen (voor zover ik dat er uit kon opmaken).

nja..tis natuurlijk je eigen hond..heb ik niet zoveel over te zeggen Tong uitsteken
maar t is iig gevaarlijk als je overbelast

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 11:44

De hond van de buren was in het begin heel erg blafferig als hun niet thuis waren, ook in de bench.
Wat zij hebben gedaan werkte erg goed, en is misschien een afwisseling voor de muziek aan. Hun hebben op een dag als hun thuis waren, een recorder aangezet, en dus een bandje opgenomen waarbij ze dus hun stemmen hoorden, en gewoon de dagelijkse dingen. Als hun weggingen, zetten ze dat bandje aan. Hier werd de hond erg rustig van Lachen

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 07:57

@ TS: Hoe gaat het nu ondertussen met de hond?
En ook icm de andere dieren?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 16:38

Met de katten en vogels alles perfect.

De hond gaat alleen bij de katten als er iemand bij is maar dat gaat heel goed eigenlijk.

Met de hond verder al veel beter, nog 2 maal per week niet proper of zo. En we hebben ontdekt dat het alleen gebeurt als ze na 10u30 thuiskomt, tot zolang gaat het altijd goed. Het is dus blijkbaar dat extra half uurtje of uur dat hem niet meer lukt. Ik vind het al goed om te weten dat hij die eerste paar uur dus probleemloos doorkomt. Ik heb zowel het idee dat het altijd maar beter gaat eigenlijk, het doel is om hem met de tijd ook gewoon los te kunnen laten in de veranda en niet meer in de bench (hoewel die eigenlijk heel groot is maar het blijft toch een kleine ruimte he).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 02:57

Even een kleine update: sinds mijn laatste post gaat het elke dag goed Lachen vriendin haar ouders gaan de hond ook vaak halen als ze ergens heen gaan. Als mijn vriendin thuis is, is het een egzellige boel met de katjes, vogeltjes en de hond. Alles gaat heel goed eigenlijk nu Lachen Bedankt voor alle goede tips iig!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:23

ah mooi om te horen Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 14:10

ja he Lachen het wordt ook zo'n mooi dier, ik zie hem elke week veranderen Lachen
En hij is dol op zijn baasje, dat is wel leuk om te zien,z e hebben echt wel wat aan elkaar.
Hij is ook niet zo vaak alleen meer doordat haar ouders hem regelmatiger ophalen en meepakken. Hij kan ook de katten zien (katten zitten in de keuken, hij in de veranda erlangs) dus dat helpt ook vast.