Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
poes schreef:Wat ik mij verder nog afvraag: overdag wanneer er iemand thuis zit de hond nooit in de veranda, maar in de woonkamer, is het dan geen beter idee de bench daar te zetten? Dan kun je hem ook makkelijker leren elk snoepje daar te gaan opeten, daar even een tukje te doen, enz?
poes schreef:Ze heeft geen kong maar dat lijkt me wel een goed plan ja!
Even al mijn gevonden ideeën op een rijtje:
1. Bench in de woonkamer, daar kun je het ook makkelijker opbouwen, als hij later alleen kan zijn kan hij nog in de veranda met uitloop naar de tuin neem ik aan (meerwekenplan).
2. Geen voer en water in bench, hoogstens een bot of kong, voeren en drinken kan smorgens, smiddags en savonds.
3. Opbouwen van alleen zijn, regelmatig trainen! Ook bij 2 minuten de kamer verlaten (wcbezoekje en zo) hond even in bench steken.
4. Hond veel uitlaten en trainen (hij volgt al wekelijks puppyles op de hondenschool en gaat overal mee met vriendin)
5. Kort belonen als je hem in de bench steekt, bij terugkomst niet te uitbundig laten zijn, daarna meteen spelen en voer geven.
6. Muziek opzetten.
7. Snoepjes en voer altijd in de bench geven en de hond leren ze daar op te eten.
8. Eventueel kleinere bench of stukje afzetten.
9. De hond eigen sloopmateriaal geven: kranten, doosjes met brokjes in
10. Kong kopen en deels zo voeren
11. Eventueel bach bloesems geven zodat hij wat rustiger is, want dit gedrag is zo extreem dat het stress is.
Klinkt dit al goed?
poes schreef:Edit: denken jullie dat het slapen op bed een probleem is? Mijn vriendin vindt het zelf leuk zo geloof ik. Ikzelf dacht dat je een pup beter even de korte pijn geeft en hem meteen alleen moet steken snachts, maar op verschillende hondenfora vind ik net dat je een pup de eerste weken best op de kamer mag laten slapen en dat best wat volwassen honden er ook nog slapen of op de gang. Ergens las ik letterlijk dat je dit eigenlijk echt zelf mag kiezen, dus daar zit geen probleem dan? Hebben ze toch nog flink wat bij-elkaar tijd dan..
NinaElisa schreef:beter als de loze opmerkingen die ik in andere reacties tegen kom als ' ik put mijn pup goed uit voor ik met die training begin' sorry maar dan ben je ECHT verkeerd bezig.