Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ilzas schreef:Weg doen. Geen enkele twijfel over mogelijk. Dit dier is niet te vertrouwen. Standaard regel in bijtincidenten: in laten slapen. Ik snap uberhaupt niet dat hier nog discussie over gevoerd word.
Maakt niet eens uit wat voor ras (Herders, Golden Retriever, Engelse Bulldog) het is, onbetrouwbaar is onbetrouwbaar!
Quinzy schreef:Laten we het dan zo stellen. Men nemen een brave hond giet een liter vers bloed van een geslacht dier in zijn bek en voila je hebt een bloed dorstige hond die alle dieren gaat doodbijten omdat t bloed geproefd heeft Whahahaha sorry ik lach me een kriek !!
Het is natuurlijk wel zo dat een hond zijn jachtinstikt zo geprikkeld word als hij een ander dier gedood heeft. maar dat heeft NIKS met bloed proeven of ruiken te maken dat is een fabeltje !
Quinzy schreef:Het is natuurlijk wel zo dat een hond zijn jachtinstikt zo geprikkeld word als hij een ander dier gedood heeft. maar dat heeft NIKS met bloed proeven of ruiken te maken dat is een fabeltje
Welshcobfan schreef:Bloed proeven is denk ik de vorm van beloning. Maar een hond die eenmaal een kat heeft doodgebeten, zal dat vaker doen. Wegdoen dus (en aangezien een asiel ook niet heel veel kan met zo'n hond denk ik dat inslapen misschien wel beter is...)
Lynn_Nikita schreef:waarom gelijk asiel of inslapen?? Kan toch ook ander baasje gezocht worden, iemand die geen katten of kleine huisdieren heeft rondlopen..
Quinzy schreef:Het is natuurlijk wel zo dat een hond zijn jachtinstikt zo geprikkeld word als hij een ander dier gedood heeft. maar dat heeft NIKS met bloed proeven of ruiken te maken dat is een fabeltje !