Hond heeft kat doodgebeten, wegdoen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Hond heeft kat doodgebeten, wegdoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:11

Ik zou de hond weg doen, lijkt me dat je zo'n dier niet meer kunt vertrouwen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:12

Ilzas schreef:
Weg doen. Geen enkele twijfel over mogelijk. Dit dier is niet te vertrouwen. Standaard regel in bijtincidenten: in laten slapen. Ik snap uberhaupt niet dat hier nog discussie over gevoerd word.
Maakt niet eens uit wat voor ras (Herders, Golden Retriever, Engelse Bulldog) het is, onbetrouwbaar is onbetrouwbaar!

Standaardregel in bijtincidenten bij mensen: akkoord. Maar als de hond geen kat is gewend, daar niet mee opgevoed is, en dan zijn instinct volgt (onderscheidt de kat niet!) vind ik niet dat het gelijk in slapen de oplossing is. De hond kan ook geplaatst worden in een huis zonder kat.

Quinzy; de honden van mijn oma (jack's) maakten er dus een spelletje van om katten te pakken! Die deden het erom. Evenals een hond die onze schapen heeft aangevallen (herderachtige). Die honden doen het niet om het bloed proeven, maar zullen het, als ze de kans krijgen, eerder doen. Fabeltje of niet, in mijn ogen is het zo.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:12

Ruzie kan altijd maar doodbijten gaat erg ver, dan is er bij de hond toch een knop om gegaan.En ik ben het eens met de stelling, dat als ze het een keer gedaan hebben ze het vaker kunnen doen.Ik zou de hond niet meer vertrouwen.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:13

Als een hond bijvoorbeeld eenmaal een konijn heeft gevangen en doodgemaakt krijg je dit er ook haast niet meer uit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:13

Nou als ze bloed 'ruiken' en dan spontaan dieren gaan afslachten zou iedere hond dat doen. Honden ruiken nl veel beter dan mensen dus als wij een snee hebben zouden ze ons aanvliegen volgens jou Nagelbijten / Gniffelen

Maar het is het jachtinstinct en de beloning erachter, niet het bloed. Vraag maar aan DA's en dergelijken, die kunnen het bevestingen dat het onzin is.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:14

dan heb ik hier echt levensgevaarlijke honden rond lopen,allemaal bloedorstig....ze krijgen elke dag vers vlees MET bloed...

en ze hebben ook weleens flink bloed staan drinken,nadat ik een zwaar gewond paard van een trailer afhaalde,ze leven sindsdien(3 jaar na dato),nog steeds dagelijks met paarden,zonder hiebij kwijlend te staan van mjammie paardenvlees...

ook niet bij andere verwondingen bij paarden,waarbij bloed geroken werd, heb ik ineens wilde of gevaarlijke honden gekregen

fabeltje natuurlijk dat als honden bloed proeven dat ze dan altijd bijten,mijn rottweiler heeft mij eens per ongeluk gebeten,ook mensen bloed geproeft,maar hij staat echt niet elke dag kwijlend bij mij van mjammie ik wil je opeten....

ik denk eerder dat de hond lagere dieren uitschakeld,mijn honden pakken ook katten,maar ook konijnen,ratten ,muisjes alles wat vooral rent en beweegt.

maar zit een dier stil,dan bijten ze het niet dood,heb al diverse natte muisjes gezien,welke niet doodgebeten werden,alleen vastgehouden...

maar ook katten welke stil zaten werden niet gepakt,ze staan er dan voor,maar doen niets,gaat de kat rennen,is het feest,en ja,dan wakker je een jachtinstinkt aan...

ik ken ook een verhaal van 3 honden die bij elkaar zaten 2 kleintjes ,waarvan 1 oude ,en 1 jonge dobermann,mensen gingen weg,bij thuiskomst was die oude hond gedood...

ze hebben de honden gehouden,maar er is nooit gebeten of gevochten met dat andere kleine hondje...

dus aan jou de keus,kan je leven met een hond die jou kat heeft doodgebeten,en mocht die andere kat door het huis rennen,is er dus een kans dat die herder weer achter de kat aangaat,wil je dat of niet??

maar bloed proeven en daarna bloeddorstig zijn,1 groot verzinsel Knipoog

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:16

Laten we het dan zo stellen. Men nemen een brave hond giet een liter vers blod van een geslacht dier in zijn bek en voila je hebt een bloeddorsige hond die alle dieren gaat doodbijten omdat t bloed geproefd heeft Whahahaha sorry ik lach me een kriek !!
Het is natuurlijk wel zo dat een hond zijn jachtinstikt zo geprikkeld word als hij een ander dier gedood heeft. maar dat heeft NIKS met bloed proeven of ruiken te maken dat is een fabeltje !

Anoniem

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt vorig jaar met mijn hond (misschien herkennen sommige mensen mij wel in dit topic...)
Ik heb toen ook een topic geopend hier op bokt met de vraag wat ik moest doen.

Zelf was ik er ook heel erg bewust van dat als een hond eenmaal bloed heeft geproeft dat de kans op een herhaling aanwezig is.. Ik vertrouwde mijn hond niet meer..en ik heb toen heel lang zitten worstelen met wat ik hiermee aan moest..
Ik heb uiteindelijk de beslissing genomen om mijn hond weg te doen, niet omdat ik niet meer van hem hield, want dat doe ik nogsteeds! Maar gewoon omdat ik hem niet meer vertrouwde in de dingen waar ik hem altijd mee naar toe nam (kinderen, katten, paarden enz).

Waar je ook voor kunt kiezen is om eerst een gedragstherapeut naar je hond te laten kijken.. Je kan ook langs de DA gaan met je hond voor meer informatie en misschien dat hij ook wat testjes met je hond kan doen om te kijjken of de hond misschien té bijtgraag is ....

Dit is heel moeilijk.. ik weet er álles van.. dus ik wens je dan ook heeeel veel sterkte met je beslissing, en laat je niet gek maken met de meest wilde uitspraken...

Quinzy

Quinzy schreef:
Laten we het dan zo stellen. Men nemen een brave hond giet een liter vers bloed van een geslacht dier in zijn bek en voila je hebt een bloed dorstige hond die alle dieren gaat doodbijten omdat t bloed geproefd heeft Whahahaha sorry ik lach me een kriek !!
Het is natuurlijk wel zo dat een hond zijn jachtinstikt zo geprikkeld word als hij een ander dier gedood heeft. maar dat heeft NIKS met bloed proeven of ruiken te maken dat is een fabeltje !

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:17

Een groot verschil is verdediging en jacht instinct... zoals Kimmie al zegt...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:18

Het gaat er mij ook niet zozeer om of het met bloed proven te maken heeft maar wel dat ze het vaak blijven doen, daar gaat het om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:19

Quinzy schreef:
Het is natuurlijk wel zo dat een hond zijn jachtinstikt zo geprikkeld word als hij een ander dier gedood heeft. maar dat heeft NIKS met bloed proeven of ruiken te maken dat is een fabeltje

En hier gaat het om.. hij heeft de combinatie meegemaakt van én het (verse warme) bloed proeven én het doorbijten én het doden.. en toch is het lastig om dan zeker te zijn van je zaak of hij dat wel of niet nog een keer zal doen..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:22

Ik ben het ook eens met met anderen, dat de kans groter is dat het nu weer gebeurd. Zeker nu die weet hoe is het! Dat is i.m.o namelijk wel zo. Zielig voor de kat. Maar ik zou m niet houden, de andere kat loopt dan heel veel kans om ook gepakt te worden. Scheiden van elkaar is heel moeilijk, en in 1 moment kan je het vergeten en dan is het te laat. Ik zou niet de kat weg doen, dat zou ik oneerlijk vinden. De kat was er immers eerder dan de hond! (als het goed is). Zoek een leuk huisje voor m, waar die lekker de vrijheid heeft in zn eentje. En informeer die mensen wel over de hond, zoveel als je weet, succes Lachen

Ik zie het verhaal van kimmie216: Wat je zegt is ook wel waar. Maar als ze vlees met bloed krijgen, dan is het anders dan wanneer ze het zelf slachten vind ik. Ik zeg ook niet dat ze alles willen verscheuren, maar ze hebben het wel geproefd, ze weten hoe het voelt om dieren te doden. De kans is dus groter dat ze weer doen, vind ik dan.. Ieder zn eigen mening btw Knipoog

kimmie261

het is inderdaad eerder een jachtinstinkt wat de hond wel/niet heeft of meer heeft als een andere hond wat aangewakkerd wordt,als het "bloed"

er zijn veel honden die het kat en muis spelletje heel erg leuk vinden,en ja,hebben ze al een keer DAT spelletje mogen doen,is er zeker een kans op herhaling,omdat je nu hebt gezien dat dat jachtinstinktje zijn werk doet...

en dat moet dus je keus zijn,wil je daarmee rekening houden,dus ook kans dat ie op die andere kat gaat jagen,of niet..

nu is het ws ook meteen logisch warom honden achter joggers aanrennen en fietsers,zolang het vlucht,is het leuk Ja

paarden die rennen,zijn ook leuk Ja ,kleine kinderen die rennen,hoe leuk kan je het maken...zeker bij honden waar nog wat jachtinstinkt inzit,en dat is iets waar je als mens rekening mee moet houden,honden zijn dieren,geen mensen,wij willen die dieren,en meten afmaken,er wordt hier wel erg makkelijk beslist over het leven van een dier,welke zijn natuurlijke instinkten heeft,en welke door de mens zijn onderschat...

vuurneon

Bloed proeven is denk ik de vorm van beloning. Maar een hond die eenmaal een kat heeft doodgebeten, zal dat vaker doen. Wegdoen dus (en aangezien een asiel ook niet heel veel kan met zo'n hond denk ik dat inslapen misschien wel beter is...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:25

Maar het is wel zo.. iedereen heeft hierbij zijn eigen ervaringen of oordelen.. en basseren daar hun mening op.. Zoals bij kimmie is het nog nooit fout gegaan.. bij mij wel.. bij de ander waarschijnlijk ook niet, en de ander kent weer een buurvrouw met wél een bloeddorstige hond..

Het ligt i.m.o ook helemaal aan het soort ras.. het ene ras is er geoveliger voor dan het andere ras..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:27

waarom gelijk asiel of inslapen?? Kan toch ook ander baasje gezocht worden, iemand die geen katten of kleine huisdieren heeft rondlopen..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:27

Welshcobfan schreef:
Bloed proeven is denk ik de vorm van beloning. Maar een hond die eenmaal een kat heeft doodgebeten, zal dat vaker doen. Wegdoen dus (en aangezien een asiel ook niet heel veel kan met zo'n hond denk ik dat inslapen misschien wel beter is...)

Onzin...zo'n hond kan best geplaatst worden. Als ik een hond zou kopen dan zou het verhaal dat ie hekel heeft aan katten, mij er niet van weerhouden om hem te nemen. Mijn man heeft ook een hekel aan katten en van hem hou ik ook. Terwijl ik katten heel lief vind hoor Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:28

Het ligt ook zeker aan het ras, maar er spelen zoveel factoren mee! Opvoeding, karakter noem maar op.. Ik hoop alleen dat de hond toch nog een kans krijgt, gewoon iemand die veel ervaring heeft met honden, en hem een huis kan aanbieden wat helemaal voor hemzelf is Knipoog

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:28

mijn honden hebben ook katten doodgebeten en konijnen,en fazanten....maar vooral omdat deze wegrenden,ik heb ook meegemaakt dat een kat bleef staan,en dan was de lol ervanaf...

dus het heeft niet te maken met hun honger naar doden,maar wel naar het vangen van de wegrennende prooi,overigens zijn de konijntjes en fazant opgegeten door ze,warm en al...en muisjes zijn ook opgegeten,maar hier in huis staan op ooghoogte van de honden 2 muisjes,deze laten ze geheel met rust,geen kwijlende honden voor mijn muisjes bak..

(ik heb overigens argentijnse doggen (welke gefokt zijn op het vangen van wilde zwijnen),en kruisingen daarvan,dus regelrechte jachthonden,MET jachtinstinkt..alleen hou ik er rekening mee,en zal geen dieren in huis nemen,welke kunnen gaan rennen voor de honden,en wat ik hun dan ook niet kwalijk KAN nemen,als ze daar achteraan zouden gaan,en uiteindelijk zouden pakken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:30

Lynn_Nikita schreef:
waarom gelijk asiel of inslapen?? Kan toch ook ander baasje gezocht worden, iemand die geen katten of kleine huisdieren heeft rondlopen..

Absoluut!! Ben ik het helemaal mee eens Ja Maar het ligt net aan de keuze die jij maakt als eigenaar zijnde.. als jouw vertrouwen in de hond écht helemaal weg is.. en hij heeft echt uit pure neid oid een beest verscheurd.. het is heel erg lastig gewoon om hier een oordeel over te vellen met wat de TS moet doen... Want wat nou als die hond ipv een kat een andere hond heeft doodgebeten? Dan vind iedereen het opeens wel een stuk erger...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:31

Maar vind maar eens op korte termijn iemand voor zo'n dier. Hij kan niet lang bij de ts blijven iig (vandaar dus dat mensen asiel of inslapen roepen)

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:31

dat is dus echt een groot fabeltje hoor dat ze een keer bloedproeven meer willen...

hoe doen ze dat met jachthonden dan? die doden echt niet elk dier dat ze zien hoor alleen als het commando geven word.

als jij je hond gewoon leert dat het niet mag is er geen enkel probleem.

onze vorige hond at welleens slachtafval maar hij was gek op dieren hoor. onze cavia's behandelde hij als puppies, kippen ging die aflekken. maar hij vangde de kippen als ze losliepen dan sloeg hij de poten er om heen. we hebben nog nooit meegemaakt dat hij een kip vermoorde.

onderbouw die zin is dat ze het eenmaal geproefd hebben het vaker doen? ik wil welleens weten hoe ze erbij komen bij die onzin.

en je weet niet hoe de kat was hé? ik ken katten die echt ruzie uitlokken steeds voorbij komen lopen en dan met de poten uithalen...

als je de hond naar het asiel of inzou laten slapen zou ik je echt wreed vinden...

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:33

Quinzy schreef:

Idd. Bij ons leven bijna geen katten in de buurt, maar de twee jack russells van ons bijten ook katten dood. Je kunt roepen wat je wil, maar als ze een kat zien, is die ten dode opgeschreven. Kwestie van jagen, niet van bloed ruiken.
Wie hier roept: inslapen! Heeft er totaal geen verstand van.

T: weet je zeker dat die nieuwe hond het gedaan heeft? Wat weet je verder van de hond?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:33

Was de hond uberhaupt al eens samen met katten geweest of was er informatie over voordat je ze samen hebt gezet?