Klein verbrand konijntje..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

blosbokker

Re: Klein verbrand konijntje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 23:07

Heb je geen ouders/buren/broer weet ik veel met een auto? De dierenambulance komt ook altijd, die hebben altijd dienst, dat zijn vrijwilligers die het uit liefde doen dus die komen echt wel hoor!! Die kunnen hem naar een dierenarts brengen. Iedereen kan hier wel tips geven, maar er is hier niemand helderziend of dierenarts, je moet er iemand die er verstand van heeft naar laten KIJKEN. Ik hoop dat je hier wat mee doet. Succes met het arme beesie.

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 23:08

Als hij actief is komt het wel goed Lachen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 23:14

Toch vind ik je reactie raar en overdreven.........................!

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 23:18

Heb er net water bij gezet en appel, hij loopt wel voor je weg als je in de buurt komt dus dat komt denk ik wel goed.. Bedankt voor al jullie hulp, ik hou jullie op de hoogte, echt dankjewel..

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 23:19

Ik denk echt niet dat een dierenarts trouwens geld gaat vragen hoor voor zo'n behandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 23:22

hopen dat hij er weer bovenop komt!

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 23:23

Kzal morgen foto's maken kunnen jullie wat beter oordelen..

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 23:34

@ adoration: Laat je niet ontmoedigen hoor! Je probeert in ieder geval iets en dat is al veel meer dan de meesten die hier verwijten maken zouden doen. Succes! Als ik je verhaal goed begrepen heb denk ik dat het konijn nog best een redelijke kans maakt.

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 07:04

Oreo schreef:
@ adoration: Laat je niet ontmoedigen hoor! Je probeert in ieder geval iets en dat is al veel meer dan de meesten die hier verwijten maken zouden doen. Succes! Als ik je verhaal goed begrepen heb denk ik dat het konijn nog best een redelijke kans maakt.

Nou sorry, maar als ik een gewond dier vind dan zorg ik dat hij hulp krijgt van een kundig iemand....Ik vind het heel lief bedoelt maar als dat beest pijn heeft is het alleen maar zielig. Ik vind dat ze onmiddelijk naar de dierenarts/dierenambulance had moeten gaan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:14

Hoe is het met het konijntje? Heeft hij het overleefd?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:19

ben benieuwd naar de foto's!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:26

Ik ook!

Misschien heb je een zalfje die kan helpen tegen verkoeling? De brandwonden kunnnen ontzettend pijn doen. Je kan bij een drogist zo een goedkoop zalfje halen.... Of is het niet zo heel ernstig?

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:29

Je kan ook proberen de dierenambulance te bellen. Die brengen niets in rekening en hij word dan goed verzorgd...
Ik hoop dat je een beetje goed inzicht hebt over de toestand van het diertje, het is echt belangrijk dat je weet wat je doet en of je kunt inschatten of hij medische hulp nodig heeft of niet.
Waar woon je ergens? Ik kom hem namelijk zo ophalen hoor.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:30

blosbokker schreef:
Nou sorry, maar als ik een gewond dier vind dan zorg ik dat hij hulp krijgt van een kundig iemand....Ik vind het heel lief bedoelt maar als dat beest pijn heeft is het alleen maar zielig. Ik vind dat ze onmiddelijk naar de dierenarts/dierenambulance had moeten gaan.

Lezen? Ze woont in een boerengat: zonder dierenambulance dus (wat wij hier overigens ook niet hebben.) En ik snap heel goed dat mensen geen geld willen uitgeven voor een wild konijntje! Want als je naar de DA stapt kost het je flink wat geld.

Een foto zou erg handig zijn, dat beoordeeld wat makkelijker Ja

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:10

nah, ze is 15 dus ik ga er van uit dat ze vandaag naar school moet?
Zullen nog wel even moeten wachten op foto's dan.

Over dierenambulance wil ik niet beginnen..
altijd bereikbaar! komen altijd! helpen altijd!!
mn hol..heb een keer 2.5 uur lang met een shetlander rondgelopen die gejat was, en zichzelf meerdere keren door een mislukte omheining van prikkeldraad uitstekend houd ed heeft geholpen.
Op een vrijdagmiddag!! Of ik hem niet gewoon bij ons in de wei neer kon zetten voor een paar dagen? ja ik ben me daar goed gek..
Uiteindelijk na ongeveer 2 uur heen en weer bellen en een dreiging van mij dat ik met het beestje naar het gemeentekantoor zou komen (jaja, werd naar de gemeente doorverwezen!!)
Kwam uiteindelijk de dierenambulance toch maar. Het is opgelost..maar ze maken hun naam naar mijn idee niet altijd waar..zeker niet in een boerengat.
Vaak krijg je de vraag of je hem toch niet eerst zelf even kan oplappen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:15

klopt, hier was een jong poesje achter mijn moeder aangelopen, wij hadden zelf net een jong poesje, en in totaal dus 3 poezebeesten en 2 honden, het regende dus beestje toch maar mee naar binnen, kan hij vannacht niet bij jullie blijven? (was om 20.00) nee dat kan niet, want we hebben al een kitten en de rest is er niet zo blij mee. (de andere katten begonnen net een beetje wennen,en dan komt er nog 1 bij) dus nee dat kan niet.. hebben ze het nog 3x gevraagd, toen zijn ze eindelijk gekomen..

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:17

Ik heb het hele topic gelezen, ik ben niet e enige die denk dat als je de DA even telefonisch belt, uitlegt wat er aan de hand is, dan denk ik niet dat ze een torenhoge rekening meegeven hoor.
Succes ermee!

unfearlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:17

mag ik wat vragen? waar was dat paasvuur?
ik ben gister ook naaar een paasvuur geweest en daar zaten kinderen ook achter iets aan te rennen en te doen.. als het bij mij in de buurt is, wil ik wel met het diertje naar de D.A of hem opvangen als jullie der geen tijd/zin/geld voor hebben.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:19

unfearlover schreef:
mag ik wat vragen? waar was dat paasvuur?
ik ben gister ook naaar een paasvuur geweest en daar zaten kinderen ook achter iets aan te rennen en te doen.. als het bij mij in de buurt is, wil ik wel met het diertje naar de D.A of hem opvangen als jullie der geen tijd/zin/geld voor hebben.

ja, misschien kunnen jullie iets regelen Ja

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:21

laat dat beestje vrij. Als je zegt dat geen brandwonden met blaren oid hebt. waar ergens woon je?

Ik heb ook laatst konijntje gevonden, te jong om alleen te overleven. gevoerd met flesje, terwijl niemand dacht hij zou overleven, is toch gebeurd en inmiddels vrijgelaten.

Hoe lang je wilde konijntjes ook hebt, het blijven wilde en schuwe dieren en doen er alles aan om te ontsnappen.
laat een da naar brandwonden kijken, hoe ernstig hij inschat, kan ik vanachter mn pc niet zien. Als zo ook geneest, laat hem vrij, zijn de overlevingskansen nog het grootst.

Gevangenschap en stress is al helemaal niet goed voor een jong konijntje. geef wat gras en zet bakje met water neer, als hij eet, kan hij zich in het wild ook redden. eten doet hij toch niet waar je bij bent, dus zet in donkere, niet al te grote kooi en laat konijntje zoveel mogelik met rust dan
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 10-04-07 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:21

Dat zou wel handig zijn ja Ja Hoezo naar school.. Is het geen vakantie daar? Huilen van het lachen (hier iig wel)
Lynn: de TS is dacht ik ook niet van plan om dit beesie te houden? Lachen

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:23

apeldoorn is geen boerengat? paasvuren zijn gister trouwens door het hele land heen gehouden....
Toch heel mooi dat je het aanbied!
helaas heeft TS niet in dr profiel staan waar ze woont.

Als ze dat laat weten denk ik dat er wel meer mensen bereid zijn het diertje naar een da te brengen. (als het hier in de buurt is ik ook nog wel, wij hebben lieve DA Ach gut )

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:25

Apeldoorn is idd geen boerengat.. maar waar staat t dat ze in apeldoorn woont..?

en Apeldoorn had toch geen paasvuur...

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:26

nee, unfearlover bood aan te helpen, en die woont in apeldoorn (tenminste..dat zegt bokt Tong uitsteken)
dus vandaar.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:27

lotteke schreef:
nee, unfearlover bood aan te helpen, en die woont in apeldoorn (tenminste..dat zegt bokt Tong uitsteken)
dus vandaar.

oohh hahaa Vork Blond