Nieuw konijntje, wat voor 1 en waar vandaan halen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nathachou

Re: Nieuw konijntje, wat voor 1 en waar vandaan halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:37

Heeey!
Echt een ras aanraden kan je niet, want alle konijnen zijn verschillend Lachen waar gaat je voorkeur naar uit? Al zou ik me eerder op het karakter richten dan op het uiterlijk, die is het allerbelangrijkste Lachen.
Gr.
Naatje

orrieborrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:45

Citaat:
Je eigen konijn meenemen heeft niet zoveel zin. Hij/zij zit dan niet in zijn/haar territorium en zal zich anders gedragen (geen territoriumverdediging), dus kun je hierin geen conclusies trekken.

Bij een opvangcentra zetten ze de konijnen in een speciaal 'koppelhok'' om te kijken of de konijnen bij elkaar kunnen. Het is dus wel belangrijk dat je je eigen konijn mee neemt. anders ben ik bang dat je niet eens een konijn mee krijgt.
ik ben ook bij een opvang geweest en dat is mij totaal niet bevallen en ben dus wel naar een dierenwinkel geweest en heb sinds 4 weken twee hele lieve dwergkonijntjes. (2 vrouwtjes overigens)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:45

dan zou ik alsnog eerst gaan kijken en als er iets leuks zit mijn eigen konijntje ophalen om te kijken of het klikt..

oxborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:44

Heb hier ook nog een aantal jongen konijntjes zitten.
Ze zijn van januari en zijn van het ras lotharinger (klein)

kidding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:52

Ik heb er ook nog 4, kruising hangoor en niet te groot!!erg leuk met plukken lang haar tussen de oren.Ze zijn nu ongeveer 3 maanden oud en zoek er nog een goed tehuis voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:36

ik heb inmiddels een heeeeeeeeel leuk konijntje gevonden, helaas geen gecastreerde maar wel een rammetje! Lovers