wil je een kitten, zijn ze nergens?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: wil je een kitten, zijn ze nergens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 18:42

Pam schreef:
Lowara schreef:
de pretnestjes zijn niet dom, de mensen die ze kopen omdat ze schattig zijn en ze vervolgens dumpen, DIE zijn dom in mijn ogen.
Als wij een dier uitkiezen, kiezen we er eentje voor het leven, ongeacht of ze nu 2 jaar of 30 jaar worden. de enige 2 redenen dat hier een dier weg zou gaan is als ze agressief zijn, of dat het totaal niet klikt met de andere dieren en wij zo'n ebestje dus geen plezier zouden doen om hier te wonen.
maar goed, het laatste hebben mensen natuurlijk geen jaar voor nodig om uit te vinden, dus al die katten van een jaar of ouder die weggaan zullen toch vaak zijn wegegeven vanwege het feit dat katje niet schattig meer is, of blijkt dat zo'n kat verzoring nodig heeft.

Op het moment dat je weet dat héél veel mensen de kittens zonder pardon weer weg doen, moet je besluiten om je kat niet te dekken om te voorkomen dat die kittens over een jaar weer worden gedumpt over eerder nog. Dát bedoeld wuis.

Overigens zijn er weinig mensen helaas die heel bewust met de keuze omspringen. Ik ben ruim een jaar van te voren op zoek naar de fokker/info en krijg verbaasde reacties van de fokkers.

Om een tegenvraag te stellen, waarom zoek je perse nú een kitten en niet na je stage? (daargelaten dat je er al een hebt gevonden)

Omdat mijn moeder dan wel weer ruim 4/5 weken alleen thuis zit en onze oude kat ( die 2 weken geleden helaas op 7 jarige leeftijd is doodgereden door een auto) heel erg miste.
En omdat ze over een paar weken op een hele grote reis naar Vietnam gaan, willen we wel gewoon de absolute kittentijd meemaken met z'n allen. en als we er nu eentje nemen, die over ongeveer 2 weken komt, dan kunnen we, EN de kitten tijd meemaken, en is er altijd ten alle tijde iemand thuis om een oogje op het katje te houden voor de komende 3/4 maanden.
Zowiezo zijn wij type mensen die bij de dood van een dier eigenlijk binnen 1 of 2 weken erna al iets nieuws hebben omdat we het gewoon te stil vinden.
Onze hond hebben we toendertijd zelfs op 1e kerstdag gekocht en opgehaald Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:56

LadyVal schreef:
ga jij even lekker iemand anders beoordelen op 1 antwoord in een topic..
pffff waar haal je het vandaan zeg..

Van jouw antwoord misschien?

Misschien beoordeel ik jou verkeerd, maar wees dan duidelijker.

Helaas krijg ik zoals ook anderen in dit topic te veel kitten ellende te zien door ondoordachte acties van mensen, en daardoor word je gewoon erg kwaad over die zogenaamde 'pret-nestjes' (wat een onzin woord trouwens). En terecht.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 21:19

als je inderdaad ziet hoe vol al die asiels zitten, vreselijk
ik snap gewoon niet dat mensen zomaar een huisdier aan de kant kunnen zetten.
Ik was 2 weken geleden toen ik te horen kreeg dat onze kat was doodgereden half hysterisch Nagelbijten / Gniffelen Moet er werkelijk niet aan denken dat bv de hond zomaar weg gaat naar een nieuw gezin en ik hem nooit meer zou kunnen zien.
je leeft de hele dag samen, zorgt ervoor, krijgt liefde terug, dat doe je toch niet zomaar weg?

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 00:04

Wuis schreef:
LadyVal schreef:
ga jij even lekker iemand anders beoordelen op 1 antwoord in een topic..
pffff waar haal je het vandaan zeg..

Van jouw antwoord misschien?

Misschien beoordeel ik jou verkeerd, maar wees dan duidelijker.

Helaas krijg ik zoals ook anderen in dit topic te veel kitten ellende te zien door ondoordachte acties van mensen, en daardoor word je gewoon erg kwaad over die zogenaamde 'pret-nestjes' (wat een onzin woord trouwens). En terecht.

uit mijn antwoord kun je niet beoordelen of ik wel of niet iets realiseer
ik heb gezegd dat ik mijn kittens snel kwijt was,
en ben ze nu al kwijt terwijl ze nog geboren moeten worden.
de asieldieren krijgen het echt niet beter als ik dit nestje niet had gehad.
1 van de kittens gaat naar een stel die in het asiel niet eens een kat konden krijgen..
er word al zoveel minder gefokt met katten dan 10 jaar geleden,
snap niet waar je je druk om maakt.
maar wees maar niet bang,
na dit nestje gaat ze netjes aan de pil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:00

LadyVal schreef:
1 van de kittens gaat naar een stel die in het asiel niet eens een kat konden krijgen..

Jij snapt niet waar ik me druk om maak?! Jij begrijpt het echt niet he...

Je zou voor de lol eens een paar maand in een asiel moeten meedraaien. Het is om te janken.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:56

Wuis schreef:
Jij snapt niet waar ik me druk om maak?! Jij begrijpt het echt niet he...

Je zou voor de lol eens een paar maand in een asiel moeten meedraaien. Het is om te janken.

Helemaal mee eens!

Hoe minder pretnestjes, hoe minder katten/kittens op marktplaats, hoe meer katten er uit het asiel worden gehaald!
LadyVal, mag ik vragen wat voor ras jullie kat is? Of is het gewoon een huis tuin en keukenkat en is ze gedekt door de kat van de buren? Dat vind ik namelijk nog het ergste. En hoe weet je dat je ze allemaal al kwijt bent? Weet je hoeveel er komen dan? Straks zijn het er een stuk of 7/8, en dan?

En voor alle mensen die kittens zo leuk en lief vinden: Ga vrijwilligerswerk doen in het asiel. Dan ben je heel snel genezen van de 'pretnestjes'....

Danisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:07

Geen ruzie,oké?!.
Pretnestjes zijn helemaal niet dom!.
Dus omdat er dieren in het asiel zitten mogen wij onze katten niet laten voorplanten?. wat is dat voor onzin!.
Die domme mensen kopen zelf een kat,en die horen ze maar te houden!.
En als ze dat no ueens deden,zaten er niet zoveel katten in het asiel.
dus Pretnestjes zijn niet dom,en mensen mogen nog altijd zelf bepalen of ze willen fokken of niet.
Dan zijn die mensen niet dom,maar de mensen die hun dieren aan een boom binden en weggaan!.
Kijk die maar eens boos aan,maar niet de fokkers!.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:09

Bij ons op stal krijgen we ook een nestje, kun je zo meenemen Clown

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:13

Wil me aansluiten bij Wuis en loveyoutoo. Ik heb zelf twee katjes, een katje en een poesje en heb er bewust voor gekozen om ze te castreren en steriliseren. Het zijn echt twee hele mooie katjes en ik zou het super leuk vinden om een nestje te hebben, maar dan zou ik ze moeten gaan verkopen en dan weet je gewoon niet waar ze terecht komen. Mijn katjes waren ook een "ongelukje", omdat de mensen waar ik ze gekocht heb hun niet gesteriliseerde poes de hele dag buiten lieten lopen.

Ik ben helemaal gek van katten en mijn katjes blijven de rest van hun leven bij mij. Ik kan er ook echt niet bij als je ziet hoeveel katten er in het asiel zitten. En daarbij vind ik het ook heel vreemd dat mensen hun katten maar door van alles en nog wat laten dekken en dan vervolgens de kittens weer verkopen alleen omdat kleine katjes zo leuk zijn.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:22

Natuurlijk is het sneu zoveel beestjes in het asiel, maar goed daar kan de rest van de wereld niks aan doen?

Ik ben zelf meer thuis in het "raskatten wereldje" en merk toch wel dat dat steeds populairder word.
En ja die beesten allemaal in het asiel is zielig, maar vaak ook heel erg bang, schuw, problemen, honden ook verlatingsangst, zit ook niet iedereen op te wachten.

Ik heb zelf 2 dumpertjes dan wel via via maar ook mishandeld enzo, en sorry dat ik het zeg maar ik doe het nooit geen tweede keer meer... Ik ben toen voor een maatje voor mn hond in het asiel geweest kennis gemaakt met een leuk teefje die we zagen, en puntje bij paaltje kregen we niet mee omdat we al een teef hadden .....

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:25

MissDan schreef:
Geen ruzie,oké?!.
Dus omdat er dieren in het asiel zitten mogen wij onze katten niet laten voorplanten?. wat is dat voor onzin!.
dus Pretnestjes zijn niet dom,en mensen mogen nog altijd zelf bepalen of ze willen fokken of niet.
Dan zijn die mensen niet dom,maar de mensen die hun dieren aan een boom binden en weggaan!.

Dan nodig ik jou uit om deze zomer ons te helpen bepalen welke kittens we moeten laten inslapen vanwege plaatsgebrek, is moeilijk kiezen hoor ! De "leuke" kleuren zijn dan al weg, want de pretnestjes fokkers komen daar meestal wel vanaf. Het overschot (zwartjes, zwartwitjes en tijgertjes ) is wat moeilijker dus die worden in het asiel, langs de weg of in het bos gedumped.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:27

Ik snap Wuis, loveyoutoo en daffene ook heel erg goed.
Maar buitenom dat er veel dieren in het asiel zitten.
Vind ik het nog veel erger dat mensen hun poes ongestelliseerd buiten laten lopen terwijl ze krols is. Met alle gevolgen van kattenaids etc. aan toe. Als je dan toch graag een pretnestje wil laat dan wel eerst de ouderdieren testen.
Ik zou gewoon een katje uit het asiel halen.. daar zitten zoveel leuke dieren ook echt super volwassen katten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:32

MissDan schreef:
Geen ruzie,oké?!.

Waarom zou je in godsnaam fokken met je katten, als er al een overschot is? Doelloos vermeerderen noem ik dat!!

En ik vind het gewoon egoistisch als je je eigen belang voor het algemeen belang van alle katten in Nederland zet. Want DAT is wat je dan gewoonweg aan het doen bent.

Als ik nu nog niet duidelijk ben, weet ik het ook niet meer. Rolleyes

Nogmaals de tip, ga eens een jaartje in een asiel werken, dan wordt je mening behoorlijk bijgeschaafd..

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 23:06

dit gaat echt helemaal nergens over.
de ts meld dat ze op zoek is naar een kitten,
en er geen kan vinden.
waarop ik reageer dat ik gemerkt heb dat er meer mensen met dat 'probleem' zitten.
@loveyoutoo : onze poes is geen raspoes en nog erger, ik zou niet weten door wie ze gedekt is..
ik weet wel dat ik op vakantie was, en er iemand op ons huis heeft gepast waarbij ze door een raam is geglipt (na de vakantie zou ze aan de pil gaan)
en om nou abortus te gaan laten doen..
en hoe ik zo zeker weet dat ik ze allemaal kwijt ben??
plaats voor de lol eens een advertentie op markplaats hier in de buurt..
bij het vorige nest (het eerste nest wat ik ooit in mijn leven gefokt heb) was er 1 die terug kwam omdat de nieuwe eigenaar allergisch was (ik had ze ook naar het asiel kunnen sturen), deze heb ik op marktplaats gezet waarna ik binnen een uur, 3 mailtjes en 2 telefoontjes kreeg.
nu heb ik verschillende mensen die serieus geintresseert zijn terwijl er nog niets geboren is.
en dan heb ik straks nog eens 8 weken om een plekje te zoeken.
dus maak je maar niet druk.. er is niet overal een overschot aan kittens.
het zijn de baasjes die oudere katten weg doen die jullie aan moeten pakken (dan wel graag een topic beginnen waarbij je als ts er naar kunt vragen), want dat is iets wat ik nooit zou doen.

Verrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 23:22

Wie heeft er misschien een goede tip, bij ons zijn ongeveer 2 jaar geleden 2 poezen gedumpt of aan komen lopen, kittens van een paar maanden oud toen. Ze zijn wild en ondanks dat we ze elke dag voeren kunnen we eentje nog niet pakken. Vorig jaar een nestje gehad van allebei en ook allemaal kwijt geraakt via marktplaats en daarna de dierenbescherming gebeld. Er zijn vangkooien geplaatst maar eentje niet kunnen vangen, de andere wel en die is gesteriliseerd en terug gebracht naar ons maar die andere is gewoon niet te vangen. Inmiddels is er weer een kater op bezoek geweest en krijgen we (waarschijnlijk binnen een week) weer kittens...

Iemand nog ideeen om die poes te vangen, volgens de dierenbescherming een kitten in de vangkooi leggen, komt ze vanzelf maar dit vind ik nogal zielig, vooral omdat ze dan ook 1 of 2 dagen weg is voor de operatie en niet bij haar kittens kan.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:34

Als de vangkooi niet werkt wordt het erg lastig. Misschien kun je als de kittens wat groter zijn, ze inderdaad in de vangkooi leggen. Ik neem aan dat de kittens mee kunnen met de moeder als ze even naar het asiel gaat om gesterelisseerd te worden...

Verder wil ik ook geen ruzie in het is misschien geen goed idee om deze discussie in dit topic te voeren.
Ik weet alleen uit eigen ervaring (zit in het bestuur van een asiel) dat het in de zomer echt heel erg problematisch is. Zwangere katten die worden gedumpt, poezen met net geboren kittens die worden gedumpt. Kittens zonder moeder die worden gedumpt.... De 'mooie' kleuren zijn inderdaad snel weg. Maar vorig jaar hadden we ook een nestje met 5 zwarte katten. Die zijn erg lang blijven zitten kan ik je vertellen. En dat vind ik zo sneu! Katten (en vooral kittens) horen niet in een asiel. Die horen lekker in een gezin, waar ze veel aandacht en liefde krijgen. En hoe hard ze dat op het asiel ook proberen, het kan nooit een thuissituatie vervangen. Daarom wordt er ook geprobeerd de nestjes in pleeggezinnen te plaatsen. Zodat ze in een huiselijke omgeving kunnen opgroeien, en voldoende aandacht krijgen. Zo heb ik vorig jaar 2 gedumpte (noorse boskat / main coon) kittens opgevangen (van 4 weken oud). We hadden gelukkig al nieuwe baasjes gevonden voordat ze oud genoeg waren om weg te kunnen. Maar dat kwam voornamelijk omdat het waarschijnlijk kruisingen waren met raskatten...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 15:37

MissDan schreef:
Geen ruzie,oké?!.

Een nestje is niet dom als je op zoek gaat naar een goedgekeurde dekkater, die getest is op alle mogelijke ziektes inclusief kattenaids ed. Een nestje is ook niet zo dom als de fokker vooraf een advertentie plaatst met: mogelijk binnenkort kittens, nu inschrijven graag voor dekking.

Een nestje is wel dom als het om een pretnestje gaat à la: oh minoes is zwanger, wat leuk jongens, binnenkort allemaal kleine katjes (levende biologieles, joepie). Het is nog dommer wanneer de kattin in kwestie gedekt is door een onbekende kater of meerdere, en als de eigenaar in kwestie zegt: verdorie, blijkbaar hadden we sneller moeten steriliseren. Het wordt pas helemaal erg wanneer blijkt dat drie van de vijf katjes snel de deur uitgaan, maar de eigenaar met twee exemplaren blijft zitten (meestal met onpopulaire kleur). Die stumperds eindigen dan in een advertentie op kapaza met de vermelding: snel reageren, anders DOOD (stond deze week er echt op!)...

Ook mijn eigen tante is twee keer in de val getrapt! Eerste keer was het: ja, dan hangt onze kattin harder aan haar huis (grootste flauwekul ever maar niet uit haar hoofd te praten) en tweede keer: oeps, vergeten afspraak te maken voor sterilisatie. De drie kittens van de 5 die ze niet kwijtraakte heeft ze fatsoenshalve maar zelf gehouden. Dat was dan toch het enige goede aan dit verhaal...

Maar het is wel een feit dat elk nestje, gewenst of niet, duur of niet, raskat of niet, de kansen van de onpopulaire zwarte, witte dove en getijgerde asielkatjes vergroot!

Aan de TS, sneu dat je niet zo snel aan een kitten raakte wanneer je er eentje wou. Zeker met de zachte winter kwamen sommige nesten erg vroeg. Goed zoeken zou ik zeggen, maar soms heb je gewoon pech. Anders gewoon wachten tot een volgend geschikt moment, hoe vervelend dat ook is. Geduld is een schone zaak, en ik wed dat je dan eindigt met een kitten van je dromen Knipoog
Laat je een foto zien als het zover is?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 15:41

In de landleven staan een aantal advertenties met nestjes. ik kan ze wel even voor je opzoeken?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 16:38

foxy80 schreef:
MissDan schreef:
Geen ruzie,oké?!.

Een nestje is niet dom als je op zoek gaat naar een goedgekeurde dekkater, die getest is op alle mogelijke ziektes inclusief kattenaids ed. Een nestje is ook niet zo dom als de fokker vooraf een advertentie plaatst met: mogelijk binnenkort kittens, nu inschrijven graag voor dekking.

Een nestje is wel dom als het om een pretnestje gaat à la: oh minoes is zwanger, wat leuk jongens, binnenkort allemaal kleine katjes (levende biologieles, joepie). Het is nog dommer wanneer de kattin in kwestie gedekt is door een onbekende kater of meerdere, en als de eigenaar in kwestie zegt: verdorie, blijkbaar hadden we sneller moeten steriliseren. Het wordt pas helemaal erg wanneer blijkt dat drie van de vijf katjes snel de deur uitgaan, maar de eigenaar met twee exemplaren blijft zitten (meestal met onpopulaire kleur). Die stumperds eindigen dan in een advertentie op kapaza met de vermelding: snel reageren, anders DOOD (stond deze week er echt op!)...

Ook mijn eigen tante is twee keer in de val getrapt! Eerste keer was het: ja, dan hangt onze kattin harder aan haar huis (grootste flauwekul ever maar niet uit haar hoofd te praten) en tweede keer: oeps, vergeten afspraak te maken voor sterilisatie. De drie kittens van de 5 die ze niet kwijtraakte heeft ze fatsoenshalve maar zelf gehouden. Dat was dan toch het enige goede aan dit verhaal...

Maar het is wel een feit dat elk nestje, gewenst of niet, duur of niet, raskat of niet, de kansen van de onpopulaire zwarte, witte dove en getijgerde asielkatjes vergroot!

Aan de TS, sneu dat je niet zo snel aan een kitten raakte wanneer je er eentje wou. Zeker met de zachte winter kwamen sommige nesten erg vroeg. Goed zoeken zou ik zeggen, maar soms heb je gewoon pech. Anders gewoon wachten tot een volgend geschikt moment, hoe vervelend dat ook is. Geduld is een schone zaak, en ik wed dat je dan eindigt met een kitten van je dromen Knipoog
Laat je een foto zien als het zover is?

Deze jongedame is het geworden, mijn eerste keus was juist een tijgertje, vind die kleur helemaal geweldig, maar dat katje was erf suffig en reageerde nergens op. dus dat vond ik zelf niet zo leuk.
Deze dame was een stuk actiever en begon ook te spele met mijn vingers, dus hier zit meer pit in Knipoog

Afbeelding

we hebben ook al afgesproken dat ik over 2 jaar daar mijn 2 katjes koop voor als ik op mijzelf ga, is echt een vertrouwd adresje.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:55

oeh wat een droppie
wel jammer dat mama verdwenen is, dus je zal wel wat tijd in opvoeding moeten stoppen of de kans bestaat die ze vrolijk bijt en klauwt later
vind de naam trouwens te gek!

xXIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:50

haha, ik had het zelfde probleem, wij wouden er ook één maar ik heb er nu tje!! gister ophaalt super lief!! Ze heet Yvy

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 18:59

Lachen en nu zijn er opeens ik weet niet hoeveel nestjes en krijgen we ze links en rechts aangeboden Clown
maar.. we hebben Tikoes nu lekker besproken, en elke keer als ik de foto's weer zie smelt ik helemaal.
Gisteren even de fokker aan de telefoon gehad en de kittens doen het erg goed zo zonder mamma

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:24

LadyVal schreef:

Off-topic, de kattenpil is kankerverwekkend...

En eigenlijk ben ik het met Wuis eens. Als je geen raskat fokker bent zou je gewoon moeten castreren (alles eruit, ook bij een vrouwtje). Er zijn zoveel katten die tevergeefs op een baasje wachten. Voor elk kitten waar jij een baasje voor vind, blijft er weer een zitten in het asiel.

In eindhoven zit nu bijvoorbeeld een stekeblinde kat. Ik zou hem zo graag nog een paar laatste jaren geven, maar mijn pittbul-kat laat niets van die blinde over. Ik voel me daar echt klote bij!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:26

MissDan schreef:
Geen ruzie,oké?!.

Er zitten voornamelijk katten die gevonden worden, zwerfkatten, wilde katten, gedumpte katten, katten van overleden baasjes, katten van baasjes die noodgedwonen zijn moeten verhuizen naar een woning waar ze geen katten mogen houden (bejaardenhuis) etc etc...

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:57

Ik heb mijn katten meteen gesteriliseerd toen ze daar de juiste leeftijd voor hadden. Een nestje had me heel leuk geleken, maar juist omdat er altijd al zoveel van zijn leek het me niet dat het nodig was om er zelf 1 of 2 te hebben (met 2 poezen in huis zou het dan weleens heel druk kunnen worden Haha! )