sammie_44 schreef:Ook van dat natte voer worden ze ontzettend dik.Het enige voordeel is dus dat ze het lekker vinden en graag eten.
ik denk dat je ook eens naar andere katten moet kijken en iet enkel die van jou ... mijn kat krijgt elke dag een kwart potje natvoer. daarvoor komt ze speciaal naar huis om 5 uur stipt, de DA zegt dat het helemaal niet erg is en er zitten ook genoeg voedingsstoffen in ... ze is totaal niet dik, mijn kleinste kat die bijna geen natvoer eet is zelfs dikker. ik wissel bijna nooit in korrelmerk, wel in smaak (vis, vlees en nog iets
). overdag staat er constant droogvoer en tussen 5 en 6 geef ik dus het natvoer.
de kattenbak word nooit gebruikt maar staat hier wel voor moesten we er eentje vergeten buiten te zetten als we voor langer als 7 uur weggaan, zodat ze in noodzaak toch nog kan gaan. de katten zitten grotendeels buiten en weten dat als er iemand thuis is dat ze dan binnen mogen wanneer ze willen. ze weten dat als ze aan de deur staan ze buiten en binnen mogen zodra iemand het ziet. s nachts worden ze wel zowieozo buiten gezet. Onze krabpaal word enkel gebruikt door de kleinste, de andere gebruikt daar buiten iets voor dat ze tegenkomt (bv gewoon het gras). ze hebben hun eigen plekje om in te liggen, een holte onder de krabpaal, maar dat word nooit gebruikt buiten om te spelen. ze weten dat er dekens voor hun zijn waar ze op mogen liggen (je merkt echt dat ze dit herkennen aangezien als een deken in een andere zetel ligt of op de grond gaan ze daar gewoon liggen)
door middel van een bandje weten de buren trouwens ook dat het geen zwerfkat is 
trouwens nog proficiat met je kat