Dilemma: behandelen of niet....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Re: Dilemma: behandelen of niet....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:17

Ik zou denk ik wel kijken of de behandelingen aanslaan. Als de suikerpiegel weer op orde is is ze misschien meteen wat fitter en kan ze andere behandelingen beter aan. Als het niet aanslaat of ze gaat lijden onder de behandelingen; stoppen. Ik zou het een kans geven en goed kijken hoe het ontwikkelt...

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:32

heb zelf in zo'n situatie gezeten afgelopen november, heb toen voor mijn kat gekozen, inslapen was voor haar de enigste optie ze had nog geen pijn, maar kon wel gaan komen, dus heb haar pijnloos weggebracht. was een zeer moeilijke stap maar ben nog steeds blij dat ik haar niet heb laten lijden

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:59

Dit is het moeilijkste van het hebben van dieren, het afscheid nemen. Wij hebben thuis een herder met een acuut nierprobleem gehad, diertje heeft nog 3 dagen aan de dialyse gelegen, ze was pas 6 en er was een kleine kans dat het goed kwam, dus zijn we ervoor gegaan, maar helaas heeft het niet mogen baten. Achteraf denk ik dan hadden we haar maar meteen laten gaan en niet nog 3 dagen bij de da laten leven (lag namelijk continue aan de dialyse), maar ja voor hetzelfde geld had ze nu nog gelopen, dat weet je nooit. Kijk naar je hond en maak je eigen keuze, soms is het goed om te proberen maar rek het niet langer dan nodig. Misschien kun je ook een andere da bellen en vragen wat zijn advies is, iemand die je niet kent is soms eerlijker.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:09

Mijn hond heeft zelf kanker gehad. Bij de eerst 2 bulten hebben we het weggehaald. En is allemaal zonder problemen verlopen. Ze had nergens last van gehad.

3 maanden later was de kanker naar binnen geslagen en was er niks meer aan te doen. Ze had een gezwel tussen haar bekken zitten. 1 dag na de conclussie, kon ze niet meer plassen en kreeg ze een katheter.

3 dagen erna hebben we haar inlaten slapen. Het was voor ons heel moeilijk omdat ze fysiek nog heel graag wilde. Maar ze moest gewoon veel pijn hebben. Het was ook op haar nieren geslagen en had het dus steeds koud.

Plassen kon ze alleen met een katheter die wij leeg maakte en poepen deed ze met heel veel moeite en toch wel pijn. Maar ze wilde heel graag voor ons verder leven.

Laika zou nooit meer beter worden en steeds meer pijn krijgen. We zouden alles alleen maar rekken. Wij haden dus de keuze genomen om haar geen pijn te laten lijden.

Laika is 11,5 geworden en altijd super fit en gezond geweest. Ik ben heel dankbaar dat Laika nooit pijn heeft gehad. Het is nou bijna 14 weken geleden en we missen hier nog vreselijk. Maar we staan nog steeds achter onze beslissing.

Afscheid nemen is heel moeilijk maar soms wel het beste. Sterkte Ach gut

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 21:04

Ze heeft gister een spuitje gehad, de DA schrok ervan hoe haar toestand was veranderd in 1 dag.
Ze had niet eens door dat ze een spuit kreeg voor het slapen gaan, denk dat dat al genoeg was....
Het geeft wel een verlichting dat ze nu pijnloos veder gaat...
Maar het gemis is toch wel erg..

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:07

Wat is dit moeilijk zeg.
Voor het dier is het misschien het beste om hem te laten inslapen maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Veel sterkte wat je ook beslist

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 21:15

rozahorse schreef:
Wat is dit moeilijk zeg.
Voor het dier is het misschien het beste om hem te laten inslapen maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Veel sterkte wat je ook beslist

We hebben al besloten... Ze is vredig ingeslapen...

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:36

Fijn om te horen dat het zo vredig gegaan is, als ze zo achteruit is gegaan is het echt de enige juiste mogelijkheid gebleven... Sterkte...

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 21:45

Jah idd de DA schrok er zelfs een beetje van, dat ze zo snel achter uit gegaan was...
En dat ze pas in de middag kon komen..

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:49

Ik denk dat je de goede keuze hebt gemaakt. Heel veel sterkte met het verlies van je hondje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:53

Zo te lezen heb je de goede keuze gemaakt, ookal zal het enorm hard zijn.

Bah, binnenkort staan wij ook voor die beslissing, hoop dat we op tijd merken dat het ons beestje niet meer gaat...
Maarja, voorlopig nog even niet aan denken...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 07:26

Ach gut Ach gut

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 08:10

Heel erg veel sterkte de komende tijd. Ondanks dat het waarschijnlijk de beste keuze was, blijft het onwijs moeilijk.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 20:43

We hebben gekozen om haar te begraven en gister is ze begraven... Kreeg nog een kaartje van de DA die me sterkte wensde, erg aardig...