Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lindsey schreef:Omdat je wel eens erger hebt gezien is het geen mishandeling? Vind dit een zeer vreemde opmerking. Alles waardoor je een mens of dier bewust onnodig pijn laat lijden is mishandeling dus dit ook.
Dus jij vind een hond die op zijn voorpoten loopt wel lachen omdat je dat nooit eerder hebt gezien. Sorry ik kan totaal niet lachen als ik een zielige hond zie met veel pijn waarnaar ze ook nog eens stenen gooien.
Bah dat noemt zich dan dierenliefhebbers. Tenminste ik neem aan dat jullie jezelf dierenliefhebbers noemen omdat je paard rijd. Maar ik vind in ieder geval dat jullie niet helemaal sporen om dit geen dierenmishandeling te noemen en erger nog er ook eigenlijk wel om kunnen lachen.
lindsey schreef:en om een hondje dood te schieten zodat hij geen pijn meer lijd hoef je niet eerst stenen te gooien. En daar ga je weer er zijn zoveel andere dingen om je druk over te maken bio industrie etc dus dit hondje telt niet.
Je geeft aan dat je die soldaten wel snapt. Nou ik snap ze niet.
ShirleyA schreef:Skitter schreef:Toch kan ik dit filmpje niet EXTREEM dierenmishandeling noemen, ze gooien een paar steentjes en lachen erom. Wel is het natuurlijk alles behalve aardig, ze mikken echt op de hond en ziet gewoon dat hij pijn heeft. Ik weet niet wat er daarna gebeurd is, of ze de hond dood hebben geschoten.
Ik vind t wel extreem om bewust op n hond te mikken, ik vind t dom em zeer ziek gedrag! Tuurlijk hadden t ook Nederlanders kunnen zijn, maar t is al wel bekend dat ook hierin de Amerikanen VEEL beter zijn, want die zijn toch altijd beter en meer!?
lindsey schreef:en om een hondje dood te schieten zodat hij geen pijn meer lijd hoef je niet eerst stenen te gooien. En daar ga je weer er zijn zoveel andere dingen om je druk over te maken bio industrie etc dus dit hondje telt niet.
Skitter schreef:lindsey schreef:en om een hondje dood te schieten zodat hij geen pijn meer lijd hoef je niet eerst stenen te gooien. En daar ga je weer er zijn zoveel andere dingen om je druk over te maken bio industrie etc dus dit hondje telt niet.
Ik begrijp dat stenen gooien niet nodig was, maar zij vonden het blijkbaar wel nodig.
Ik zeg niet dat ik ze snap in de zin van 'ik had hetzelfde gedaan' maar in de zin van DAAROM deden ze het dus. Ze hadden ook naar de hond kunnen lopen en een paar keer flink kunnen trappen. Het gaat de soldaten niet eens om het dier pijn bezorgen maar alleen om het op video krijgen.
Verdraai AUB niet mijn woorden Lindsay, daar ben je heel goed in zie ik. Leer eerst lezen, zou ik zeggen.
Ik zeg niet dat dit hondje niet telt, maar waarschijnlijk is dit beest allang dood, denk je nu echt dat de jongens een rechtzaal van binnen zullen zien HIEROM??? Denk je dat nu werkelijk waar, echt?????
Ik stel alleen voor om je HIEROM niet zo druk te maken, omdat het allang klaar en gebeurt is. Maak je druk om iets waar je nu mee bezig kan. Waar andere dieren ook baat bij hebben....
dwaallicht schreef:Het vetgedrukte stukje vind ik nogal goedpratend overkomen
Skitter schreef:dwaallicht schreef:Het vetgedrukte stukje vind ik nogal goedpratend overkomen
Ik praat niets goed.
Maar jullie reageren wel alsof het hun enige bedoeling was om het diertje pijn te bezorgen.
Leer engels, luister naar het gesprek. Ik kan aan het stem, toon, alles horen dat dit niet het geval is.
Natuurlijk is dit zielig, natuurlijk. Ik zou dit geen enkel hond gunnen, maar om je hier nu nog over druk te gaan maken, terwijl je na kunt gaat dit GEEN ENKEL zin gaat hebben vind ik onnodig. Geven jullie zoveel om dieren, geef donaties naar stichtingen die dit in de toekomst voorkomen kan.
Skitter schreef:dwaallicht schreef:Het vetgedrukte stukje vind ik nogal goedpratend overkomen
Ik praat niets goed.
Maar jullie reageren wel alsof het hun enige bedoeling was om het diertje pijn te bezorgen.
Leer engels, luister naar het gesprek. Ik kan aan het stem, toon, alles horen dat dit niet het geval is.
Natuurlijk is dit zielig, natuurlijk. Ik zou dit geen enkel hond gunnen, maar om je hier nu nog over druk te gaan maken, terwijl je na kunt gaat dit GEEN ENKEL zin gaat hebben vind ik onnodig. Geven jullie zoveel om dieren, geef donaties naar stichtingen die dit in de toekomst voorkomen kan.
zydeco schreef:Skitter schreef:
Ik praat niets goed.
wou je me dan even exact vertellen waar en wanneer jij het aan hun stem kan horen
want ik hoor het namelijk echt niet
of doel je op de laatste nonchalante woorden wonna kill it
ik hoor ze alleen maar lachen
en als echte dierenliefhebber had je op het moment dat je zag dat die hond pijn had (dus ook hem zag lopen ) je geweer gepakt en hem neergeschoten
en hem niet nog zo'n heel stuk laten lopen
(ik had het niet over mijn hart kunnen verkrijgen en had het beestje op het moment dat ik hem zag lopen sorry heel erg cru neergeknald want dat is wat je behoort te doen en geen steentjes gooien en dan daarna smakelijk lachen want het is een o zo grappig gezicht )
sterker nog als je het beest ziet liggen zie je al dat het pijn heeft
maar zo'n stuk laten lopen nog
en dan lachen
i've never seen this before hahaha
PURE LEEDVERMAAK
dat vind ik hier de echte mishandeling
en daar mogen deze jongens best wel wat van horen
dus a.u.b wijs mij het stuk waar je het kan horen
want ik hoor hier alleen maar een paar baldadige jongetjes
lachen om een hond die pijn heeft
(ik moet ineen keer denken aan 8 jarige jongetjes die de vleugels van vlinders uittrekken)
te walgelijk voor woorden vind ik het
en ik vind dit wel erg genoeg om onder de aandacht te brengen
alleen al om het feit dat :
deze (baldadige ) jongens hebben een voorbeeld functie
en dit is wat ze uitdragen ! lekker dan
dus bestraf ze ook maar naar een voorbeeld functie
weten die kleine kindertjes in amerika (of waar dan ook) meteen dat dit ook niet mag
verder wil ik niet te persoonlijk worden maar als jij de tekst echt die.........amerikanen kort door de bocht vind
heb dan ook het lef om wat je daaronder hebt neergezet (in het klein dus) ook in het groot neer te zetten
als je het over kort door de bocht hebt.....
delerium schreef:Zo kijken er weer een berg mensen naar het filmpje en wordt het maken en plaatsen van dit soort filmpjes lonend. Goed dat je het onder de aandacht brengt, maar het plaatsen van de link vind ik absoluut verkeerd.
(nee, ik heb niet gekeken en ben dat niet van plan ook. Als er ergens een link is van een echte petitie wil ik daar zonder enige aarzeling tekenen.)
Skitter schreef:Prima dat je mij niet snapt. Misschien als je ouder wordt kom je wel eens achter dat er nu eenmaal dingen zijn waar het geen zin heeft om je druk te maken.
Meest van jullie begrijpen mij verkeerd denk ik, door geen kinderachtige rot berichtje achter te laten, denken jullie dat ik achter ze sta, terwijl dit ZEKER niet het geval is. Als ik erbij was in die filmpje hadden ze van mij zeker op hun flikker gehad, maar helaas dit is niet het geval.
Ik ga iig geen stomme gemene berichtje achterlaten, omdat ik weet dat je hier toch niets mee opschiet, ik ga wel verder met donataties van geld aan tijd aan stichtingen geven die daadwerkelijk iets voor de dieren kunnen betekenen. Jullie veel plezier hier he.....![]()
Skitter schreef:Vaak als je wat ouder bent, op jezelf woont, jezelf onderhouden kan, kom je wel eens achter wat echt belangrijk is in het leven. Prioriteiten heet zoiets...
dwaallicht schreef:Skitter schreef:Vaak als je wat ouder bent, op jezelf woont, jezelf onderhouden kan, kom je wel eens achter wat echt belangrijk is in het leven. Prioriteiten heet zoiets...
Ik ben toch echt 3 jaar ouder dan jij hoor.
Leeftijd erbij halen om je gelijk te krijgen vind ik geen volwassen gedrag, Skitter.
Dat het Amerikanen zijn die dit gedaan hebben maakt niet uit, konden net zo goed Nederlanders zijn of weet ik veel wat. Het gaat om de daad op zich.
Als jij je daar niet druk om kunt maken ok, maar dan kan ik je geen echte dierenliefhebber vinden. En dat is en blijft mijn mening.
dwaallicht schreef:Skitter ik snap je mening wel..ik denk er alleen niet hetzelfde over.
Ik geef ook donaties aan stichtingen, heb zelf gewerkt voor een stichting die zwerfkatten opvangt 9als vrijwilliger) en wil dit weer gaan doen.Dus ook op die manier draag ik mijn steentje bij, maar alsnog kan ik me heel druk maken over zo'n filmpje.
Bij mij valt dit ook onder de noemer mishandeling omdat het beest waarschijnlijk al heel veel pijn heeft en dan ook nog eens stenen tegen zn lijf aan krijgt, je hoort dat ie het uitjankt bij elke steen, totdat ie zich uiteindelijk weg sleept. Dit gaat verder dan alleen plagerij.
Ik hoop dat deze soldaten er wel op aan worden gesproken, want ik denk dat je geen goed hart kunt hebben als je een dier zoiets aandoet terwijl ie weerloos is. Reken maar dat ze uit de buurt waren gebleven als het beest zichzelf nog had kunnen verdedigen.
Ik snap prima wat je wilt zeggen, maar we zullen het niet eens worden.