U.S. soldaten mishandelen kreupele hond in Irak

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Re: U.S. soldaten mishandelen kreupele hond in Irak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:20

Zo kijken er weer een berg mensen naar het filmpje en wordt het maken en plaatsen van dit soort filmpjes lonend. Goed dat je het onder de aandacht brengt, maar het plaatsen van de link vind ik absoluut verkeerd.

(nee, ik heb niet gekeken en ben dat niet van plan ook. Als er ergens een link is van een echte petitie wil ik daar zonder enige aarzeling tekenen.)

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 23:20

lindsey schreef:
Omdat je wel eens erger hebt gezien is het geen mishandeling? Vind dit een zeer vreemde opmerking. Alles waardoor je een mens of dier bewust onnodig pijn laat lijden is mishandeling dus dit ook.

Dus jij vind een hond die op zijn voorpoten loopt wel lachen omdat je dat nooit eerder hebt gezien. Sorry ik kan totaal niet lachen als ik een zielige hond zie met veel pijn waarnaar ze ook nog eens stenen gooien.

Bah dat noemt zich dan dierenliefhebbers. Tenminste ik neem aan dat jullie jezelf dierenliefhebbers noemen omdat je paard rijd. Maar ik vind in ieder geval dat jullie niet helemaal sporen om dit geen dierenmishandeling te noemen en erger nog er ook eigenlijk wel om kunnen lachen.

Verdraai mijn woorden even...

Ik zeg niet dat het lachen is, IK lach er persoonlijk ZEKER niet om, ik zeg dat die mannen het daarom waarschijnlijk op video zetten, omdat ze het nooit eerder gezien. Jij zou zelf ook raar opkijken als je het zag. Ik keur het ook niet goed dat ze een steenje naar dat beest gooien en hem opjagen, juist integendeel, maar als je hier helemaal uitgebreid over wilt gaan zeuren weet je van de helft niet wat er nog meer in de wereld gebeurt. Honden worden in de fik gestoken en doodgetrapt, nou dan heeft dit hondje nog wel geluk met dat ene steentje wat hij te verduren had. En hopelijk hebben ze dat beest gewoon doodgeschoten. Daarbij is het zielig dat dit hondje nog leeft, met zulke mankementen. Wie is daarvoor verantwoordelijk? Diegene pleegt pas dierenmishandeling!

Ik rij niet eens paard, maar ik ben zeker een dierenliefhebber, ik geef elke maand wel een donatie aan de dierproefvrij stichting, WSPA, noem maar op. Dus ga me nu niet vertellen dat ik geen dierliefhebster ben. Ik heb zelf ook een hond die echt een super leven met mij heeft.

Maar ik blijf bij dat dit echt niks is vergelijken met wat er verder met dieren allemaal wel niet gebeurt. Alle stichtingen en dierenbescherming kan zich beter druk maken om iets waarbij ze tig dieren kunnen redden! Dit ene hondje had allang dood moeten zijn, om het maar even simpel te zeggen! Als JIJ, Lindsey, een dierenliefhebster was, dan wist jij dit ook!!!! Daarbij, kijken alle grote organisaties ook zo tegenaan, kom je met dit filmpje ermee aan, lachen ze je vierkant uit...Maak je AUB druk om the big picture bio-industrie, proefdieren, bijna uitgestorven diersoorten, noem maar op, er is tig meer dingen wat veel meer resultaat oplevert dan dit!!!!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 23:27

en om een hondje dood te schieten zodat hij geen pijn meer lijd hoef je niet eerst stenen te gooien. En daar ga je weer er zijn zoveel andere dingen om je druk over te maken bio industrie etc dus dit hondje telt niet.

Je geeft aan dat je die soldaten wel snapt. Nou ik snap ze niet.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 23:33

lindsey schreef:
en om een hondje dood te schieten zodat hij geen pijn meer lijd hoef je niet eerst stenen te gooien. En daar ga je weer er zijn zoveel andere dingen om je druk over te maken bio industrie etc dus dit hondje telt niet.

Helemaal met je eens. Er zijn nog ergere dierenmishandelingen op de wereld, maar dit filmpje vind ik te walgelijk voor woorden. Een dier dat zelf helemaal bijna niks meer kan gaan bekogelen met stenen, wat een stel laffe zakken zeg.
Als iemand dit met een kind doet dat alleen nog maar 1 been heeft om op te lopen is het vast ook heel komisch..?
Hier kan ik echt geen enkel respect voor tonen, wat een hufters. Boos!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 23:33

ShirleyA schreef:
Skitter schreef:
Toch kan ik dit filmpje niet EXTREEM dierenmishandeling noemen, ze gooien een paar steentjes en lachen erom. Wel is het natuurlijk alles behalve aardig, ze mikken echt op de hond en ziet gewoon dat hij pijn heeft. Ik weet niet wat er daarna gebeurd is, of ze de hond dood hebben geschoten.

Ik vind t wel extreem om bewust op n hond te mikken, ik vind t dom em zeer ziek gedrag! Tuurlijk hadden t ook Nederlanders kunnen zijn, maar t is al wel bekend dat ook hierin de Amerikanen VEEL beter zijn, want die zijn toch altijd beter en meer!?

Pardon? Jouw bericht slaat dus werkelijk nergens op. Doe ff rasistisch ofzo....

In Amerika heb je veel meer honden en katten die rondzwerven, dat is waar. Maar Nederlanders kunnen er heus wel wat van hoor, maak jij maar geen zorgen. Als het geen echt dierenmishandeling is, dan is het buurtmishandeling door een hond in huis te halen die ze helemaal niet aan kunnen, of kunnen opvoeden. Nee dat is zeker een fijn leven voor je hond. Weet je nog de stafford die dood werd geschoten om 'ie kinderen (!!) ging aanvallen? Volgens mij is er in Nederland veel meer bijtincidenten dan Amerika.

Ik heb van een bekende bron dat Nederlanders die in het leger zitten op katten schieten voor de lol, al hebben ze dit vast niet op videoband staan.....

Als je dit extreem vindt dan vind ik jou erg naief. Kijk om je heen, ik hoop voor jou dat je nooit ziet hoe een hond in de fik wordt gestoken, of doodgetrapt. Als je een beetje met dit soort zaken bezig was wist je dat dit echt peanuts is vergeleken met wat er verder in de wereld gebeurt. Ik ga me iig daar op richten, let op mijn woorden, er gaat de mannen van dit videoband helemaal niets, maar ook echt helemaal NIETS gebeuren, waarschijnlijk niet eens een keer streng toegesproken. Maar goed, als jullie je daarom zorgen willen maken, be my guest. Ik hoop met mijn donaties en tijd veel en veel meer dieren te redden.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 23:37

lindsey schreef:

Ik begrijp dat stenen gooien niet nodig was, maar zij vonden het blijkbaar wel nodig.
Ik zeg niet dat ik ze snap in de zin van 'ik had hetzelfde gedaan' maar in de zin van DAAROM deden ze het dus. Ze hadden ook naar de hond kunnen lopen en een paar keer flink kunnen trappen. Het gaat de soldaten niet eens om het dier pijn bezorgen maar alleen om het op video krijgen.

Verdraai AUB niet mijn woorden Lindsay, daar ben je heel goed in zie ik. Leer eerst lezen, zou ik zeggen.

Ik zeg niet dat dit hondje niet telt, maar waarschijnlijk is dit beest allang dood, denk je nu echt dat de jongens een rechtzaal van binnen zullen zien HIEROM??? Denk je dat nu werkelijk waar, echt?????

Ik stel alleen voor om je HIEROM niet zo druk te maken, omdat het allang klaar en gebeurt is. Maak je druk om iets waar je nu mee bezig kan. Waar andere dieren ook baat bij hebben....

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 23:39

@ Skitter,

Ik snap jouw reacties ook niet helemaal hoor.
Kennelijk zijn alleen extreme gevallen van mishandeling zielig genoeg, maar als een paar van die Amerikaanse soldaatjes een kreupele hond bekogelen met stenen vind je dat niet erg genoeg om je druk over te maken?
Ik vind alle vormen van mishandeling verkeerd, ook deze!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 23:40

Skitter schreef:
lindsey schreef:

Ik begrijp dat stenen gooien niet nodig was, maar zij vonden het blijkbaar wel nodig.
Ik zeg niet dat ik ze snap in de zin van 'ik had hetzelfde gedaan' maar in de zin van DAAROM deden ze het dus. Ze hadden ook naar de hond kunnen lopen en een paar keer flink kunnen trappen. Het gaat de soldaten niet eens om het dier pijn bezorgen maar alleen om het op video krijgen.

Verdraai AUB niet mijn woorden Lindsay, daar ben je heel goed in zie ik. Leer eerst lezen, zou ik zeggen.

Ik zeg niet dat dit hondje niet telt, maar waarschijnlijk is dit beest allang dood, denk je nu echt dat de jongens een rechtzaal van binnen zullen zien HIEROM??? Denk je dat nu werkelijk waar, echt?????

Ik stel alleen voor om je HIEROM niet zo druk te maken, omdat het allang klaar en gebeurt is. Maak je druk om iets waar je nu mee bezig kan. Waar andere dieren ook baat bij hebben....

Het vetgedrukte stukje vind ik nogal goedpratend overkomen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 23:43

dwaallicht schreef:

Ik praat niets goed.
Maar jullie reageren wel alsof het hun enige bedoeling was om het diertje pijn te bezorgen.
Leer engels, luister naar het gesprek. Ik kan aan het stem, toon, alles horen dat dit niet het geval is.

Natuurlijk is dit zielig, natuurlijk. Ik zou dit geen enkel hond gunnen, maar om je hier nu nog over druk te gaan maken, terwijl je na kunt gaat dit GEEN ENKEL zin gaat hebben vind ik onnodig. Geven jullie zoveel om dieren, geef donaties naar stichtingen die dit in de toekomst voorkomen kan.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 23:54

Skitter schreef:
dwaallicht schreef:

Ik praat niets goed.
Maar jullie reageren wel alsof het hun enige bedoeling was om het diertje pijn te bezorgen.
Leer engels, luister naar het gesprek. Ik kan aan het stem, toon, alles horen dat dit niet het geval is.

Natuurlijk is dit zielig, natuurlijk. Ik zou dit geen enkel hond gunnen, maar om je hier nu nog over druk te gaan maken, terwijl je na kunt gaat dit GEEN ENKEL zin gaat hebben vind ik onnodig. Geven jullie zoveel om dieren, geef donaties naar stichtingen die dit in de toekomst voorkomen kan.

Met zo'n filmpje als voorbeeld kun je mishandeling aan het licht brengen.
Nee het zal hun bedoeling niet alleen zijn om het beest pijn te doen, ze willen hem zien lopen. Dat het beest waarschijnlijk heel veel pijn heeft boeit ze niets, als zij hun lolletje maar hebben.Het is gewoon regelrecht wreed. Donaties doen, dat is ook goed, maar wat ik hier zie op zo'n filmpje, kan ik me heel druk om maken!
Het heeft ook juist heel veel zin om je druk te maken, omdat dit mensen bewust maakt van wat er met dieren gebeurt (ook in oologsgebieden.)

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 23:55

Tjah, ik snap niet wat er grappig aan is om een hond op zijn twee voorpoten te zien lopen omdat ie zijn achterste niet meer kan gebruiken?
Wat daar de lol van is, moet je me toch wel eens uitleggen.
Heel leuk is het natuurlijk om met stenen naar dieren te gooien, jongetjes deden het ook eens in mijn straat naar de kat van de buren.
Héél simpel, pompompom emmertje water halen, ruitje open, en douchen maar snotneuzen...

Over het feit dat het Amerikanen zijn laten we het maar eventjes in het midden.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 00:00

OMG dat arme dier heeft verschrikkelijk veel pijn.. ik voelde me al zo 'happy' dus moest hier nog bijna zelf om janken ook.. Verward Terwijl ik al heel wat nare filmpjes gzien heb..
En ik heb de irritante gewoonte om naar filmpjes met dierenleed te kijken die ik dus niet wil zien.

Wat een verschrikkelijke smerige kansloze walgelijke *** lui.. Wat kunnen mensen toch vals zijn.. Scheve mond

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 00:07

Skitter schreef:
dwaallicht schreef:

Ik praat niets goed.

wou je me dan even exact vertellen waar en wanneer jij het aan hun stem kan horen
want ik hoor het namelijk echt niet
of doel je op de laatste nonchalante woorden wonna kill it
ik hoor ze alleen maar lachen
en als echte dierenliefhebber had je op het moment dat je zag dat die hond pijn had (dus ook hem zag lopen ) je geweer gepakt en hem neergeschoten
en hem niet nog zo'n heel stuk laten lopen
(ik had het niet over mijn hart kunnen verkrijgen en had het beestje op het moment dat ik hem zag lopen sorry heel erg cru neergeknald want dat is wat je behoort te doen en geen steentjes gooien en dan daarna smakelijk lachen want het is een o zo grappig gezicht )
sterker nog als je het beest ziet liggen zie je al dat het pijn heeft

maar zo'n stuk laten lopen nog
en dan lachen
i've never seen this before hahaha
PURE LEEDVERMAAK
dat vind ik hier de echte mishandeling
en daar mogen deze jongens best wel wat van horen
dus a.u.b wijs mij het stuk waar je het kan horen
want ik hoor hier alleen maar een paar baldadige jongetjes
lachen om een hond die pijn heeft
(ik moet ineen keer denken aan 8 jarige jongetjes die de vleugels van vlinders uittrekken)
te walgelijk voor woorden vind ik het

en ik vind dit wel erg genoeg om onder de aandacht te brengen
alleen al om het feit dat :
deze (baldadige ) jongens hebben een voorbeeld functie
en dit is wat ze uitdragen ! lekker dan
dus bestraf ze ook maar naar een voorbeeld functie
weten die kleine kindertjes in amerika (of waar dan ook) meteen dat dit ook niet mag

verder wil ik niet te persoonlijk worden maar als jij de tekst echt die.........amerikanen kort door de bocht vind
heb dan ook het lef om wat je daaronder hebt neergezet (in het klein dus) ook in het groot neer te zetten
als je het over kort door de bocht hebt.....

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:27

zydeco schreef:
Skitter schreef:

Ik praat niets goed.

wou je me dan even exact vertellen waar en wanneer jij het aan hun stem kan horen
want ik hoor het namelijk echt niet
of doel je op de laatste nonchalante woorden wonna kill it
ik hoor ze alleen maar lachen
en als echte dierenliefhebber had je op het moment dat je zag dat die hond pijn had (dus ook hem zag lopen ) je geweer gepakt en hem neergeschoten
en hem niet nog zo'n heel stuk laten lopen
(ik had het niet over mijn hart kunnen verkrijgen en had het beestje op het moment dat ik hem zag lopen sorry heel erg cru neergeknald want dat is wat je behoort te doen en geen steentjes gooien en dan daarna smakelijk lachen want het is een o zo grappig gezicht )
sterker nog als je het beest ziet liggen zie je al dat het pijn heeft

maar zo'n stuk laten lopen nog
en dan lachen
i've never seen this before hahaha
PURE LEEDVERMAAK
dat vind ik hier de echte mishandeling
en daar mogen deze jongens best wel wat van horen
dus a.u.b wijs mij het stuk waar je het kan horen
want ik hoor hier alleen maar een paar baldadige jongetjes
lachen om een hond die pijn heeft
(ik moet ineen keer denken aan 8 jarige jongetjes die de vleugels van vlinders uittrekken)
te walgelijk voor woorden vind ik het

en ik vind dit wel erg genoeg om onder de aandacht te brengen
alleen al om het feit dat :
deze (baldadige ) jongens hebben een voorbeeld functie
en dit is wat ze uitdragen ! lekker dan
dus bestraf ze ook maar naar een voorbeeld functie
weten die kleine kindertjes in amerika (of waar dan ook) meteen dat dit ook niet mag

verder wil ik niet te persoonlijk worden maar als jij de tekst echt die.........amerikanen kort door de bocht vind
heb dan ook het lef om wat je daaronder hebt neergezet (in het klein dus) ook in het groot neer te zetten
als je het over kort door de bocht hebt.....

Misschien zijn het geen dierenliefhebbers.....

Wat ik in het klein hebt gezet, kan iedereen gewoon lezen als het goed is. Het is in het klein omdat het geheel off-topic is, niet omdat ik het lef niet heb Knipoog

Ik ben zelf 100% Amerikaanse dus ja je beledigd mij ook door 'achterlijke, zieke amerikanen' te zeggen. Daar stoor ik me ook aan. Het gaat toch om de mensen persoonlijk die dit doen, dat die toevallig amerikanzen zijn, zegt niets over Amerika zelf. Je hebt in Nederland heus wel meer dan een paar 'rotten apples' lopen.... Nagelbijten / Gniffelen Mensen die zomaar iemand dood schieten omdat ze hem niet mogen (2 gevallen), nee das een voorbeeld................ Zo kan ik wel doorgaan over 'jullie Nederlanders' maar zo ben ik niet. Ik weet dat het niets aan het feit van Nederland ligt, jullie blijkbaar niet....best triest.

Verder hoor ik ze best veel praten. Ja ze lachen, maar dat doet het dier geen pijn. 'Oh jullie lachen een dier uit, nee dat kan niet.....' Slapen

Ik wil alleen even duidelijk maken dat je hier je rustig druk om kan maken, maar het gaat niets opleveren. Alles officieren en weet ik wie allemaal gaan zich hier dus NIET druk om maken, en kunnen hier ook helemaal niets mee. Wil je iets doen voor de dieren, zorg dan dat het niet meer gebeurt! Jij in je eentje kan dat niet, en al helemaal niet door een gemeen bericht over amerikanen op Bokt.nl te plaatsen...

Laat me niet lachen zeg, dat jullie DIT niet snappen, kan er bij mij echt niet in....

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:35

@Skitter is snap jou niet!
Dat dier heeft pijn, daarom loopt hij ook zo kreupel en om nog een steen naar hem te gooien, zodat die walgelijke soldaten konden zien hoe hij liep en pijn leed is verschrikkelijk.
Tuurlijk is het een beetje zinloos om op bokt hierover ons druk te maken, maar daarom is dit topic geopend neem ik aan. Knipoog

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:41

Prima dat je mij niet snapt. Misschien als je ouder wordt kom je wel eens achter dat er nu eenmaal dingen zijn waar het geen zin heeft om je druk te maken.

Meest van jullie begrijpen mij verkeerd denk ik, door geen kinderachtige rot berichtje achter te laten, denken jullie dat ik achter ze sta, terwijl dit ZEKER niet het geval is. Als ik erbij was in die filmpje hadden ze van mij zeker op hun flikker gehad, maar helaas dit is niet het geval.

Ik ga iig geen stomme gemene berichtje achterlaten, omdat ik weet dat je hier toch niets mee opschiet, ik ga wel verder met donataties van geld aan tijd aan stichtingen geven die daadwerkelijk iets voor de dieren kunnen betekenen. Jullie veel plezier hier he..... Doei, doei

ROFL

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 09:27

delerium schreef:
Zo kijken er weer een berg mensen naar het filmpje en wordt het maken en plaatsen van dit soort filmpjes lonend. Goed dat je het onder de aandacht brengt, maar het plaatsen van de link vind ik absoluut verkeerd.

(nee, ik heb niet gekeken en ben dat niet van plan ook. Als er ergens een link is van een echte petitie wil ik daar zonder enige aarzeling tekenen.)

dan moet je de link toch meer eens openen, dan kan je zien dat je kan mailen naar verschillende mensen. Die kunnen dan op mensen inspelen dat dit gedrag niet normaal is, zelfs niet voor soldaten!

Daarom heb ik dit ook geopend, dat echt niet alle soldaten zo goed zijn (maar denk dat de meesten dat wel weten inmiddels)

maar als je de link opend kan je het zelf lezen (en het filmpje hoef je dan nog niet te zien) Knipoog

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:48

Het heeft HELEMAAL NIETS met leeftijd te maken!!!
Het is gewoon mijn mening, net als die van jou.
Ik word zo doodmoe als mensen iets over iemands leeftijd zeggen.
Pff ik snap jou echt niet, je moet eens respecteren dat iedereen een ander mening heeft. Jij hebt ook een mening die anders is dan de andere hier, daardoor krijg je veel reacties daarop, maar dat is logisch of ben je daar te oud of te jong om dat te begrijpen? Clown
Skitter schreef:
Prima dat je mij niet snapt. Misschien als je ouder wordt kom je wel eens achter dat er nu eenmaal dingen zijn waar het geen zin heeft om je druk te maken.

Meest van jullie begrijpen mij verkeerd denk ik, door geen kinderachtige rot berichtje achter te laten, denken jullie dat ik achter ze sta, terwijl dit ZEKER niet het geval is. Als ik erbij was in die filmpje hadden ze van mij zeker op hun flikker gehad, maar helaas dit is niet het geval.

Ik ga iig geen stomme gemene berichtje achterlaten, omdat ik weet dat je hier toch niets mee opschiet, ik ga wel verder met donataties van geld aan tijd aan stichtingen geven die daadwerkelijk iets voor de dieren kunnen betekenen. Jullie veel plezier hier he..... Doei, doei

ROFL

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 13:09

Vaak als je wat ouder bent, op jezelf woont, jezelf onderhouden kan, kom je wel eens achter wat echt belangrijk is in het leven. Prioriteiten heet zoiets...

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 13:18

Skitter schreef:
Vaak als je wat ouder bent, op jezelf woont, jezelf onderhouden kan, kom je wel eens achter wat echt belangrijk is in het leven. Prioriteiten heet zoiets...

Ik ben toch echt 3 jaar ouder dan jij hoor.
Leeftijd erbij halen om je gelijk te krijgen vind ik geen volwassen gedrag, Skitter.
Dat het Amerikanen zijn die dit gedaan hebben maakt niet uit, konden net zo goed Nederlanders zijn of weet ik veel wat. Het gaat om de daad op zich.

Als jij je daar niet druk om kunt maken ok, maar dan kan ik je geen echte dierenliefhebber vinden. En dat is en blijft mijn mening.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 13:40

dwaallicht schreef:
Skitter schreef:

Ik ben toch echt 3 jaar ouder dan jij hoor.
Leeftijd erbij halen om je gelijk te krijgen vind ik geen volwassen gedrag, Skitter.
Dat het Amerikanen zijn die dit gedaan hebben maakt niet uit, konden net zo goed Nederlanders zijn of weet ik veel wat. Het gaat om de daad op zich.

Als jij je daar niet druk om kunt maken ok, maar dan kan ik je geen echte dierenliefhebber vinden. En dat is en blijft mijn mening.

Ik had het ook niet tegen jou Knipoog Bloos

Luister, ik ga mijn mening een laatste keer uitleggen.

Ik sta hier niet achter, ik zie zelf ook dat het onwijs zielig is, ik had het liefste al die mannen wat daar staan een tik op de bek willen geven MAAR wat denk je nu werkelijk tegen deze mannen iets te kunnen doen? Denk je nu echt dat zij problemen krijgen aan de hand van DIT filmpje? Ik denk zelf van niet, namelijk. Daarvoor is het niet 'erg' genoeg. En het gaat niet eens om wat ik er van vindt, maar dit gaan al die belangrijke mensen ook denken. Weet hoe erg het kan zijn, zeggen ze dan. Wat denk je van de dierenbescherming, die vallen toch pas in als het echt een extreem geval is.

Het is hard, maar dieren hebben nu eenmaal geen stem in deze wereld. Mensen gaan gewoon voor. Dit gaat niet veranderen tot wij meer organisaties en stichtingen gaan steunen, die hiervoor kunnen zorgen. Want hierover op Bokt.nl zeuren gaat 0,0% oplerven, en dit weten jullie ook.

Ik vraag me af wie daadwerkelijk een mailtje hierover gestuurd heeft, waarschijnlijk minder dan 5. Als jullie het zo erg vinden, doe er dan iets aan, zou ik zeggen.

De vertaling is trouwens verkeerd, 'taunting' is niet mishandelen (abusing) maar plagen. En dat doen de mannen inderdaad.
Nogmaals, ik kan me hier ook heel boos om maken, om dit soort dingen, want is gewoon plagerij wat dit hond zeker niet nodig heeft, maar ik kan het geen mishandeling noemen.

Ik maak me op een andere manier druk, ik geef donaties aan stichtingen en organisaties, die dit hopelijk in het toekomst voorkomen kunnen, jullie ook?? Maar gemene berichtjes op Bokt.nl zetten, nee daar steek ik liever geen energie in.

Maar goed, als jullie dit niet willen snappen en alleen het negatieve eruit willen halen prima, maar mijn mening blijft zo. Natuurlijk heb ik respect voor jullie meningen, maar jullie reageren alsof deze mannen ALLEEN uit waren op dit hondje pijn doen, maar ik ben er echt van overtuigd dat het erom ging dat ze graag op videoband wou hebben hoe het hondje ging lopen. Correct van ze? NEE! Aardig van ze? NEE! Fatsoenlijk van ze? NEE! Ik sta er niet achter, zou de mannen zelf graag hierover willen spreken maar ik ga ze niet beschuldigen van iets wat helemaal niet waar is.

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 13:44

moedige mannen dat.. echt.. stelletje idioten

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 13:45

Echt ik zou hun wel eens willen stenigen

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 13:47

Skitter ik snap je mening wel..ik denk er alleen niet hetzelfde over.

Ik geef ook donaties aan stichtingen, heb zelf gewerkt voor een stichting die zwerfkatten opvangt 9als vrijwilliger) en wil dit weer gaan doen.Dus ook op die manier draag ik mijn steentje bij, maar alsnog kan ik me heel druk maken over zo'n filmpje.

Bij mij valt dit ook onder de noemer mishandeling omdat het beest waarschijnlijk al heel veel pijn heeft en dan ook nog eens stenen tegen zn lijf aan krijgt, je hoort dat ie het uitjankt bij elke steen, totdat ie zich uiteindelijk weg sleept. Dit gaat verder dan alleen plagerij.

Ik hoop dat deze soldaten er wel op aan worden gesproken, want ik denk dat je geen goed hart kunt hebben als je een dier zoiets aandoet terwijl ie weerloos is. Reken maar dat ze uit de buurt waren gebleven als het beest zichzelf nog had kunnen verdedigen.
Ik snap prima wat je wilt zeggen, maar we zullen het niet eens worden.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 13:56

dwaallicht schreef:
Skitter ik snap je mening wel..ik denk er alleen niet hetzelfde over.

Ik geef ook donaties aan stichtingen, heb zelf gewerkt voor een stichting die zwerfkatten opvangt 9als vrijwilliger) en wil dit weer gaan doen.Dus ook op die manier draag ik mijn steentje bij, maar alsnog kan ik me heel druk maken over zo'n filmpje.

Bij mij valt dit ook onder de noemer mishandeling omdat het beest waarschijnlijk al heel veel pijn heeft en dan ook nog eens stenen tegen zn lijf aan krijgt, je hoort dat ie het uitjankt bij elke steen, totdat ie zich uiteindelijk weg sleept. Dit gaat verder dan alleen plagerij.

Ik hoop dat deze soldaten er wel op aan worden gesproken, want ik denk dat je geen goed hart kunt hebben als je een dier zoiets aandoet terwijl ie weerloos is. Reken maar dat ze uit de buurt waren gebleven als het beest zichzelf nog had kunnen verdedigen.
Ik snap prima wat je wilt zeggen, maar we zullen het niet eens worden.

Fijn dat je iig mijn standpunt GOED begrijpt. Eens worden doen we waarschijnlijk niet, maar dit geeft niets.