Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mexxiemaal schreef:Deze haas waar je het over hebt heeft een totaal andere story:
De gaarde heeft eerst ergens in een ineuwbouwwijk gezeten. Om het schoolterrein stond een hek, waar het haasje in vast zat (onbekend hoe lang het diertje al vast zat). Een leerling heeft dit beestje gevangen en vervolgens instanties gebeld en gezocht om informatie te vinden hoe je een haasje moet groot brengen. Ze heeft een handleiding gevonden op internet hoe je een haasje groot moet brengen en allerlei andere ontvangen tips toegepast. Boven ieders verwachting is het haar gelukt om het haasje groot te brengen!!! Ze heeft het haasje een tijd lang thuis gehouden, maar ze weet dat het haasje op school meer aandacht zal krijgen dan bij haar thuis! En het haasje leeft nog lang en gelukkig!
Dit haasje is denk ik al voor de grote vakantie door de leerlinge grootgebracht!
(andere verhalen ga ik niet ontkrachten, maar zo dramatisch is het ook weer niet hoor Kimberly!!)
Greetz mexxiemaal
MRmichiel schreef:ik vind het allemaal nog wel meevallen en i.p.v. te klagen zou de topicstarter zelf ook eens de handen uit de mouwen kunnen steken. neem bijv. de koe, als toekomstig dierenverzorgster zou je toch zelf het inzicht moeten hebben dat als het halster voor het hoog zit dat je het dan ff rechttrekt en als je daar bijna kokhalsneigingen van krijgt moet je je afvragen of dierverzorging uberhaupt wel iets voor jou is.
je moet hier iig niet mee naar de dierenbescherming want die zullen hier niets aan doen. miss zou je een poging kunnen doen om met een groepje meiden goed voorbereid een aantal punten aan te kaarten bij de directie of iemand anders met grotere verantwoordelijkheid binnen de school. en op een volwassen manier met oplossingen aankomen voor het probleem, en begin dat niet te zeiken over dat ene muisje wat ziek was want zo kom je over als een dom blaag die alles 'Sielug' vind en zullen ze je niet serieus nemen.
ik ben het wel met je eens dat de school in eerste instantie zelf goed voor haar dieren zou moeten zorgen, maar dat gebeurt dus niet.
BrittKitt schreef:Kan je niet overstappen naar een andere locatie waar de opleiding ook gegeven word? Al is het maar voor je eigen rust en leren
roest schreef:Op elke opleidind dierverzorging is wel eens wat aan te merken. Waarom maak je er geen project van? Dat is leerzaam en dat kunnen de leraren ook wel waarderen.
Maak een onderzoeks verslag (aan te raden om je emoties in bedwang te houden) met de positieve en negatieve ervaringen van jezelf en anderen en probeer dit ook goed te onderbouwen. Als het een goed onderbouwd verslag is kun je het altijd nog naar de partij van de dieren sturen.
Je moet niet vergeten dat leraren ook mensen zijn en dat de dieren toch lesmateriaal zijn, beroepsblindheid komt overal voor. Alleen maar klagen maak je ze echt niet wakker van.
aliluck schreef:BrittKitt schreef:Kan je niet overstappen naar een andere locatie waar de opleiding ook gegeven word? Al is het maar voor je eigen rust en leren
Wat hebben de dieren hier aan om van school te wisselen, het gaat hier tog om de dieren??
BrittKitt schreef:Je zegt dat PTC onder de grotere opleidingen/scholen valt, maar ik weet niet hoe het zit met de school van de TS omdat ik de school in kwestie niet ken (valt het onder AOC of ROC of wat dan ook).
Lijkt mij wel aangezien ik over meerdere locaties dit soort verhalen hoor, dan is het niet meer locatiespecifiek en dat is wat mij zo stoort aan de opleiding
Mag niet alles over een kam scheren, dat weet ik maar toch zal ik de opleiding nooit gaan volgen