Zal ik de dierenbescherming inschakelen of niet??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verwijderd09

Re: Zal ik de dierenbescherming inschakelen of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 01:11

ik vind het allemaal nog wel meevallen en i.p.v. te klagen zou de topicstarter zelf ook eens de handen uit de mouwen kunnen steken. neem bijv. de koe, als toekomstig dierenverzorgster zou je toch zelf het inzicht moeten hebben dat als het halster voor het hoog zit dat je het dan ff rechttrekt en als je daar bijna kokhalsneigingen van krijgt moet je je afvragen of dierverzorging uberhaupt wel iets voor jou is.

je moet hier iig niet mee naar de dierenbescherming want die zullen hier niets aan doen. miss zou je een poging kunnen doen om met een groepje meiden goed voorbereid een aantal punten aan te kaarten bij de directie of iemand anders met grotere verantwoordelijkheid binnen de school. en op een volwassen manier met oplossingen aankomen voor het probleem, en begin dat niet te zeiken over dat ene muisje wat ziek was want zo kom je over als een dom blaag die alles 'Sielug' vind en zullen ze je niet serieus nemen.
ik ben het wel met je eens dat de school in eerste instantie zelf goed voor haar dieren zou moeten zorgen, maar dat gebeurt dus niet.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 07:05

mexxiemaal schreef:
Deze haas waar je het over hebt heeft een totaal andere story:

De gaarde heeft eerst ergens in een ineuwbouwwijk gezeten. Om het schoolterrein stond een hek, waar het haasje in vast zat (onbekend hoe lang het diertje al vast zat). Een leerling heeft dit beestje gevangen en vervolgens instanties gebeld en gezocht om informatie te vinden hoe je een haasje moet groot brengen. Ze heeft een handleiding gevonden op internet hoe je een haasje groot moet brengen en allerlei andere ontvangen tips toegepast. Boven ieders verwachting is het haar gelukt om het haasje groot te brengen!!! Ze heeft het haasje een tijd lang thuis gehouden, maar ze weet dat het haasje op school meer aandacht zal krijgen dan bij haar thuis! En het haasje leeft nog lang en gelukkig!

Dit haasje is denk ik al voor de grote vakantie door de leerlinge grootgebracht!

(andere verhalen ga ik niet ontkrachten, maar zo dramatisch is het ook weer niet hoor Kimberly!!)

Greetz mexxiemaal

Is het niet zo dramatisch? Ik neem aan dat je ook regelmatig op deze school komt? Ben je dan vanaf afgelopen maandag al wezen kijken naar de haas? Want dan moet je dus hebben gezien dat hij aan 1 kant kaal is geplukt door het vangen en optillen van de haas, en ook zijn kopje tussen zijn ogen was bebloed. Dus zou je even voor me willen kijken? Ik hou er namelijk niet zo van als er iemand dingen zegt waardoor ik dit diertje niet zou hoeven redden. Informatie zoeken over hoe je een haasje op moet voeden is goed, maar dit beestje wist al hoe je in het wild moest leven en dat krijg je dan nooit meer uit heb. Waarom zou hij anders zo als een gek gaan rennen, over het hekje proberen te springen en er onderdoor wilde kruipen!! Ik wacht je antwoord af.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 07:12

MRmichiel schreef:
ik vind het allemaal nog wel meevallen en i.p.v. te klagen zou de topicstarter zelf ook eens de handen uit de mouwen kunnen steken. neem bijv. de koe, als toekomstig dierenverzorgster zou je toch zelf het inzicht moeten hebben dat als het halster voor het hoog zit dat je het dan ff rechttrekt en als je daar bijna kokhalsneigingen van krijgt moet je je afvragen of dierverzorging uberhaupt wel iets voor jou is.

je moet hier iig niet mee naar de dierenbescherming want die zullen hier niets aan doen. miss zou je een poging kunnen doen om met een groepje meiden goed voorbereid een aantal punten aan te kaarten bij de directie of iemand anders met grotere verantwoordelijkheid binnen de school. en op een volwassen manier met oplossingen aankomen voor het probleem, en begin dat niet te zeiken over dat ene muisje wat ziek was want zo kom je over als een dom blaag die alles 'Sielug' vind en zullen ze je niet serieus nemen.
ik ben het wel met je eens dat de school in eerste instantie zelf goed voor haar dieren zou moeten zorgen, maar dat gebeurt dus niet.

Dit hebben we al gedaan. Nogmaals moest ik de opleiding dierverzorging een jaar doen voordat ik naar paardenhouderij zou kunnen ( dat zou dus volgend jaar zijn ). Op dierverzorging hoef je trouwens niet aan te hoeven horen dat de koe zo maar moet blijven staan.. gaat me allemaal te ver. Het is dat ik het niet kon, anders had ik het halster anders om gedaan maar deze was gewoon te klein. Vroeg ik het aan degene die erbij stond en daar bezig was, werd er gezegt dat hij maar even vol moest houden. Ze zijn daar ongeveer anderhalf uur bezig geweest, moet dat oog dan anderhalf uur geirriteerd blijven? ik vind niet alles 'Sielug', wat je nu probeerd te zeggen is dat je er niets van geloofd, en dat ik me aanstel. Als dat zo zou zijn had ik de moeite niet genomen om hier mijn verhaal te doen. Nogmaals heb ik liever dat je dan niet reageerd, aangezien ik advies vraag over wat ik moet doen..hou het dan bij je advies en ga er niet iets onzinnigs bovenop gooien. Verder zijn we met meerdere mensen van de klas naar iemand toegegaan die hier iets van te zeggen heeft. Meneer deed er niets aan en wij moesten niet zeuren. Laten gaan doe ik niet, ik wil mezelf niet schuldig maken aan het meedoen aan een dieropleiding die niet goed voor zijn dieren zorgt. Vind je dat niet leuk of vind je het onzin, dan lees je verder in een ander topic.

aliluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:57

BrittKitt schreef:
Kan je niet overstappen naar een andere locatie waar de opleiding ook gegeven word? Al is het maar voor je eigen rust en leren

Wat hebben de dieren hier aan om van school te wisselen, het gaat hier tog om de dieren??

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:10

Tja jullie zijn dus al naar de directie geweest? Als dat niet genoeg is misschien een brief schrijven naar de Partij van de Dieren. Denk ook dat de Dierenbescherming hier niet heel snel wat aangaat doen, het valt vast net allemaal binnen de regels. Brief in de trant van ik vind het raar dat mensen die les geven aan een opleiding voor dierenverzorging, het dierenwelzijn niet hoog in het vaandel hebben. Daar is de Partij voor de Dieren vast gevoelig voor.

aliluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:17

Ik doe ook de opleiding dierverzorging in groningen bij aoc terra, vind dat de dieren daar goed worden verzord een oude cavia heeft een keer wat in haar oog gehad word elke dag paar keer ingezalft gaat in het weekend soms mee naar huis en als er iets met een dier is gaan ze al snel naar de da, over zieke muizen dat kan gebeuren maar ze tasten elkaar dan wel eerder aan, bij onze worden ze dan soms wel aan de slangen gevoerd, maar dan kan er al niks meer aan gedaan worden.

Ik vind dit niet kunnen zoals al vaker gezegd zorg voor bewijs materiaal videobeelden. foto's, geluidopnames, enz. ga hier dan mee aan de slag eerst op school nog weer aan kaarten laten zien/horen doen ze er niks mee dan andere instanties erbij gaan halen da, db of iets dergelijks

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:40

Op elke opleidind dierverzorging is wel eens wat aan te merken. Waarom maak je er geen project van? Dat is leerzaam en dat kunnen de leraren ook wel waarderen.
Maak een onderzoeks verslag (aan te raden om je emoties in bedwang te houden) met de positieve en negatieve ervaringen van jezelf en anderen en probeer dit ook goed te onderbouwen. Als het een goed onderbouwd verslag is kun je het altijd nog naar de partij van de dieren sturen.
Je moet niet vergeten dat leraren ook mensen zijn en dat de dieren toch lesmateriaal zijn, beroepsblindheid komt overal voor. Alleen maar klagen maak je ze echt niet wakker van.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 07:21

roest schreef:
Op elke opleidind dierverzorging is wel eens wat aan te merken. Waarom maak je er geen project van? Dat is leerzaam en dat kunnen de leraren ook wel waarderen.
Maak een onderzoeks verslag (aan te raden om je emoties in bedwang te houden) met de positieve en negatieve ervaringen van jezelf en anderen en probeer dit ook goed te onderbouwen. Als het een goed onderbouwd verslag is kun je het altijd nog naar de partij van de dieren sturen.
Je moet niet vergeten dat leraren ook mensen zijn en dat de dieren toch lesmateriaal zijn, beroepsblindheid komt overal voor. Alleen maar klagen maak je ze echt niet wakker van.

Ik vind dit nu een heel goed idee! Denk dat ik ga kijken of iemand mij hierbij wilt helpen, een klasgenoot of iets dergelijks. Dank je!

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 00:04

Graag gedaan Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 00:08

aliluck schreef:
BrittKitt schreef:
Kan je niet overstappen naar een andere locatie waar de opleiding ook gegeven word? Al is het maar voor je eigen rust en leren

Wat hebben de dieren hier aan om van school te wisselen, het gaat hier tog om de dieren??

En jij kan nooit dieren helpen als jij geen fatsoenlijke les krijgt. Aan de dieren kan je niks veranderen want het is al jaren zo en die leraren zijn gewoon overtuigd van hun gelijk. Het is hetzelfde als het steunen van broodfokkers, je kan er niks aan veranderen zolang je het blijft steunen (door de dieren te kopen), dat is hetzelfde verhaal hier; je kan er niks aan veranderen als je de opleiding blijft steunen. Wegwezen dus, al is het maar voor jezelf, kan jij prettig leren als jij weet dat er dieren mishandeld worden? Nee inderdaad, ik ook niet Knipoog

Als je er voor de dieren niets kan veranderen, verander het dan voor jezelf Lachen

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 00:18

Erg kort door de bocht Britt, niet gewent van jou Tong uitsteken
Toen ik voor de klas stond kon ik het zeker wel waarderen als leerlingen zich hiervoor inzetten (zeer leerzaam, mits goed onderbouwd). Maar niet van owww wat zielig want daar kun je niets mee en wat blijkt, daar doen leraren ook niets mee (achter de schermen wel hoor, tenminste dat is mijn ervaring).
Ook als situaties niet goed zijn kun je hiervan leren, door te kijken/onderzoeken hoe het anders kan, dat heb je hoe goed de opleiding ook grotendeels zelf in de hand.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 00:21

Tja ik hoor te vaak dat leraren zich niet aanpassen en zelf alles het beste weten, op een gegeven moment houdt het dan ook op vind ik roest. Ik kan het ook zeker waarderen als iemand zich inzet voor wat ie staat, maar ik heb gewoon te veel ervaring met het uitlopen op helemaal niks (niet persé bij dierverzorging, wél bij diermanagement en PTC+ (Oenkerk en Barneveld beide))

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 00:25

Je heb het nu wel over de 'grotere' opleidingen/scholen, daar is de communicatie nog moeilijker, maar dat wil niet zeggen dat er geen leraar is die er wel voor open staat. Er hoeft maar 1 foute leraar te zijn en de rest word er ook op aangekeken, en je moet niet vergeten dat leraren het er vaak mee eens zijn maar zelf ook tegen burocratie aanlopen net als de leerlingen.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 00:26

Vind je Britt? Tong uitsteken

Die haas mag uberhaupt niet in gevangenschap gehouden worden, eerste wat je leert!
Verder vind ik het idee van Roest idd goed of meer praktijkgericht, kom met een plan en voer het zelf uit!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 00:30

Denk je dat ze zoiets accepteren van een eerstejaars?
Ben bang van niet Scheve mond

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 00:34

Is de instelling waar het hier om gaat niet 'groter' roest?

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 00:35

Hoe bedoel je?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 08:48

Je zegt dat PTC onder de grotere opleidingen/scholen valt, maar ik weet niet hoe het zit met de school van de TS omdat ik de school in kwestie niet ken (valt het onder AOC of ROC of wat dan ook).
Lijkt mij wel aangezien ik over meerdere locaties dit soort verhalen hoor, dan is het niet meer locatiespecifiek en dat is wat mij zo stoort aan de opleiding Lachen
Mag niet alles over een kam scheren, dat weet ik maar toch zal ik de opleiding nooit gaan volgen Clown

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 08:55

Werkelijk wagelijk!!!!!!!!! Bah!!!
Sommige mensen zien dieren echt als een mindere en ik hoop dat deze mensen ooit mogen meemaken hoe het is om zo'n dier te zijn.
Ik zou zeker de dierenbescherming hiervan op de hoogte stellen, gewoon even bellen of mailen en de situatie voorleggen en wees niet terughoudend, gewoon hetgeen melden zoals je hier hebt gedaan.
Tjee zeg, als ik daar op die school had gezeten hadden die leraren nu een paar rake meppen gehad!!!! Boos! Boos! Boos!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 12:47

BrittKitt schreef:
Je zegt dat PTC onder de grotere opleidingen/scholen valt, maar ik weet niet hoe het zit met de school van de TS omdat ik de school in kwestie niet ken (valt het onder AOC of ROC of wat dan ook).
Lijkt mij wel aangezien ik over meerdere locaties dit soort verhalen hoor, dan is het niet meer locatiespecifiek en dat is wat mij zo stoort aan de opleiding Lachen
Mag niet alles over een kam scheren, dat weet ik maar toch zal ik de opleiding nooit gaan volgen Clown

Deze opleiding is niet groot haha. Barneveld e.d, dat is groot. Onze school is volgens mij alleen in barendrecht, weet het niet zeker..maar het is voor kinderen die niet goed kunnen leren aangezien de stof zo ontzettend laag is. Ik heb me ingeschreven bij het albeda college, ik ga nu gehandicaptenzorg leren en dit combineren met paarden..liever wat anders dan zo mijn tijd verdoen!